Vapaa kuvaus

Aloituksia

254

Kommenttia

5626

1. >>Mikä on vastapaino tälle kaikelle, että kyseisen toiminnan on syytä antaa jatkua?

Maailma tarvitsee myös huonoja esimerkkejä. Muita (ainutlaatuisia) syitä en tähän hätää löydä. ;)

Jehovantodistajuudessahan ei olisi mitään varsinaista kritisoimista, jos siellä ei olisi näitä karttamissääntöjä, syyllistämistä, ihmissuhteilla kiristämistä, veri-itsemurhia ja sen sellaisia turhia, epäinhimillisiä ja surullisia toimintamalleja. Joku aina välillä kysyy että miksi jehovantodistajuutta aina morkataan. Juuri näiden kyseenalaisten toimintamallien takia. Vt-seura on ihan itse itsensä asettanut asemaan, jossa sen edesottamuksia ja toimintamalleja kohtaan esitetään kritiikkiä - ja aiheellista sellaista. Kritiikkiin eivät ole syypäitä entiset jehovantodistajat tai muut kritiikin esittäjät. Syynä on se että vt-seura pitää yllä toimintamalleja jotka eivät täytä meidän ulkopuolisten ja vähänkään humaanien yksilöiden käsitystä inhimillisyydestä ja oikeudenmukaisuudesta.
  2. "Rutto = syövät ja elämäntapasairaudet."

LOL

Tällaista naiivia logiikkaa on toki pakko käyttää jos meinaa vääntää raamatun ennustuksia koskemaan tätä päivää.

"Ruton esiintyminen nykyaikana

Nykyään paiseruttoa voidaan hoitaa tehokkailla antibiooteilla ja tauti on täysin hoidettavissa, jos lääkitys aloitetaan ajoissa. Tautia estetään myös laajoilla myrkytyskampanjoilla ja yleisen hygienian parantamisella."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rutto

Muutenkin raamatun lopun ajoilla hehkuttelu on tässä yhteydessä perusteetonta. Kyseinen raamatunkohtahan menee näin:

Luukas 21

7 Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, milloin tämä sitten tapahtuu? Ja mikä on oleva merkki tämän tulemisesta?"
    8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
    9 Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti."
    10 Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan,
    11 ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.
    12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.

Jos kohdan lukee ymmärtääkseen mitä siinä sanotaan, huomaa että ennen mainittuja maanjäristyksiä, sotia, ruttotauteja (lol), taivaan merkkejä ja nälänhätää Jeesuksen seuraajat heitetään synagoogiin ja vankiloihin. Mikäli jehovantodistajat haluavat ymmärtää itsensä Jeesuksen seuraajiksi, niin ainakin vielä viime sunnuntaina näytti kokoontuminen onnistuvan ilman sen suurempaa dramatiikkaa virkavallan toimesta. Tänään on taas kokous. Ehkäpä jehovantodistajat heitetään tänään synagoogiin?

Lopun ajan tunnusmerkeillä hehkuttelu on tuttua, mutta tätä kohtaa käyttäen perusteetonta jos sitä ei satu tekemään synagoogista tai vankiloista.
  3. >>Mitäh! Eikö Jeesus muka tiennyt aina vastausta?? Tuo ei kyllä voi olla totta. Hänhän oli täydellinen ja iski jauhot kenen tahansa suuhun.

Niin no, enhän toki tällaista väittänytkään, vaan että J jätti vt-seuran vertauksessa joskus kertomatta asioita, tai johti keskustelun toisaalle, jos näki sen parhaaksi.

Kas näin:

"Jeesus ei aina paljastanut koko totuutta, varsinkaan silloin, kun kaikkien yksityiskohtien kertominen olisi voinut aiheuttaa tarpeetonta vahinkoa hänelle itselleen tai hänen opetuslapsilleen. Silti hän ei sellaisissakaan tilanteissa valehdellut. Sen sijaan hän joko pysyi vaiti tai ohjasi keskustelun toisaalle. (Matteus 15:1–6; 21:23–27; Johannes 7:3–10.)" Hertsykkä 00 8/2