Avioon seksin takia

Joni Haapasalmi

On tullut aika tehdä tunustus. Olen Jehovan todistaja. Synnyin perheeseen, jossa vanhempani olivat todistajia. Oma ja sisarusteni todistajuus oli itsestään selvää. Ei ollut vaihtoehtoa, ei ollut valinnan vapautta. Synnyin "pallo jalassa".

Yksi asia jolle maailmalliset nauravat on seksittömyys ennen avioliittoa. Nyt ymmärrän hyvin miksi. Menin itse 19-vuotiaana naimisiin seurakunnastamme löytyneen sisaren kanssa. Hän on saman ikäinen kuin minä. Emme kuitenkaan muuttaneet yhteen naimisiin menon jälkeen, vaan vasta 1,5 vuotta myöhemmin. Emmehän me nyt sen takia naimisiin menneet, että olisimme saman katon alla halunneet asua! Syitä oli tasan yksi, eikä sen harrastamienn edellyttänyt muuttoa yhteen.

No, nyt sitten olemme asuneet vuoden yhdessä ja todella kaduttaa tämä naimisiin meno. Voiko olla minua suurempaa idioottia? Menee naimisiin henkilön kanssa ennen kuin on päivääkään asunut yhdessä? Eihän siinä ole järjen hiventäkään! Tai se, ettemme vielä puoleen toista vuoteen naimisiin menon jälkeenkään asuneet yhdessä. Ei. Oli yksi tietty syy, miksi menimme naimisiin. Seksi.

Olen nyt vuosien mittaan vähän alkanut miettiä näitä asioita. Seksin kokeilu ennen avioliittoa olisi mielestäni erittäin tärkeää, samoin kuin saman katon alle muuttaminen ennen avioitumista. Ongelma on se, että typerät ohjeet kieltävät tämän. Ei siis saisi toimia, kuten aikuisen aivot kehottavat toimimaan.

Olen ajatellut erota Jehovan todistajista. Uskoni on mennyt. Tai sitten aivoni pitää poistaa.

Mitä muut ajattelevat asiasta? Naimsiin vain seksin takia? Naimisiin 19-vuotiaana, mutta ei yhdessä asumaan? Onko tässä menossa mitään järkeä?

41

1404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Täytyy onnitella siitä, että olet löytänyt puolisoksesi toisen yhtä typerän yksilön. Hyvää jatkoa vain. Eroaminen ei onnistu tällä palstalla.

• :D

Olen sanaton.

• paskapuhetta

Siis eikös naimisiinmentyä nukutakin samassa saängyssä?Yhtymisestä puhumattakaan :D
        Uskomattoman typerä kirjoitelma.
        Luulen että sulle on jo tehty joku aivoleikkaus, ja tuloksena on tämä kirjoitus!

Trolli.

• >>Eroaminen ei onnistu tällä palstalla.

Aika outo avaus kieltämättä, mutta mistä aloittaja pyrkii eroamaan tämän palstan kautta?

• t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Eroaminen ei onnistu tällä palstalla.

Aika outo avaus kieltämättä, mutta mistä aloittaja pyrkii eroamaan tämän palstan kautta?

Aloittajalla on ongelma, hän katuu naimisiin menoaan. Ehkä hän toivoo tukea tai neuvoja asialleen täältä.

Kenties sinä osaisit neuvoa häntä, kun tuntuu että teillä tuo ajatusmaailma tuon seksin ja yhdessä asumisen suhteen on niin läheistä sukua.

• Joni H.
        paskapuhetta kirjoitti:

Siis eikös naimisiinmentyä nukutakin samassa saängyssä?Yhtymisestä puhumattakaan :D
        Uskomattoman typerä kirjoitelma.
        Luulen että sulle on jo tehty joku aivoleikkaus, ja tuloksena on tämä kirjoitus!

Trolli.

Tämä on tositarina. Menimme naimisiin, mutta pääsimme muuttamaan yhteen vasta reilu vuosi myöhemmin.

Mitä erikoista siinä muka on? Ehtiihän sitä asua yhdessä... Naimisiin menimme, koska seksiä ei saa harrastaa ennen avioliittoa. Emme halunneet tehdä syntiä.

• Markku_Meilo

Karvialla kaveri meni avioon kirjeenvaihdon pohjalta, saihan sillä pari päivää lomaa ja sitten takaisin. Muutama vuosi sitten mainitsin saman tapauksen täällä ja tapauksen tunteva kirjoittaja ilmoitti, että ei siltä pohjalta asiallista avioliittoa syntynyt.

Sinun ei kannata kuitenkaan olla huolissasi ainakaan teokraattisen uran suhteen, tämäkin esimerkkini tyyppi eteni srk vanhimmaksi.

• ....

Ja kukaan ei ole koskaan mennyt samalla tavalla naimisiin kuin tämä Jt;t? Vaikka netti tuttavuuden perusteella? Aika omituista että nykyään vuosien "koeajon" jälkeen mennään naimisiin, mutta siitäkään huolimatta ei taida puoletkaan naimisissa pysyä. Olisiko jotain asenne vikaa ennemminkin kuin testaamisen puutetta.

>>>tämäkin esimerkkini tyyppi eteni srk vanhimmaksi.
        Mikä tässä oli se ihmeteltävä osuus?

• yli 31 v aviossa.
        .... kirjoitti:

Ja kukaan ei ole koskaan mennyt samalla tavalla naimisiin kuin tämä Jt;t? Vaikka netti tuttavuuden perusteella? Aika omituista että nykyään vuosien "koeajon" jälkeen mennään naimisiin, mutta siitäkään huolimatta ei taida puoletkaan naimisissa pysyä. Olisiko jotain asenne vikaa ennemminkin kuin testaamisen puutetta.

>>>tämäkin esimerkkini tyyppi eteni srk vanhimmaksi.
        Mikä tässä oli se ihmeteltävä osuus?

Kokeiltu on jo ennen vihkaisua.
        Montaakin ehdokasta,
        eri sukupuolta,
        ja samaakin.
        Erotilastot kertovat että kokeilu ja koeajot ja koeasumiset yhdessä
        ei tuota kovinkaan suurta onnistumisprosenttia ?

Seksi tekee sekopäiseksi ? ;D

• hehheheee

"Seksin kokeilu ennen avioliittoa olisi mielestäni erittäin tärkeää"

Miksi? Pelkäävätkö ihmiset huomaavansa hääyönä, ettei puolisolla olekaan sukuelimiä? ;)

• Joni H.

Siksi, ettei avioliiton solmimisen jälkeen tule tällaista yllätystä kuin meillä: Itse olen seksuaalisesti hyvin aktiivinen, mutta vaimoni on kuin vastakohta. Vaikka olemme naimisissa, hän väittää tuntevansa olonsa seksin jälkeen "likaiseksi" eikä halua harrastaa touhuilua kuin kerran pari kuukaudessa. Itse haluaisin monta kertaa viikossa.

Tämä tuli avioliiton solmimisen jälkeen vähän yllätyksenä, että seksuaalinen halukkuutemme ei tällä hetkellä oikein kohtaa. Olemme menossa pariterapiaan ja yritämme selvittää avioliittomme ongelmia. Kyllä tämä tästä.

• harkitse ENSIN
        Joni H. kirjoitti:

Siksi, ettei avioliiton solmimisen jälkeen tule tällaista yllätystä kuin meillä: Itse olen seksuaalisesti hyvin aktiivinen, mutta vaimoni on kuin vastakohta. Vaikka olemme naimisissa, hän väittää tuntevansa olonsa seksin jälkeen "likaiseksi" eikä halua harrastaa touhuilua kuin kerran pari kuukaudessa. Itse haluaisin monta kertaa viikossa.

Tämä tuli avioliiton solmimisen jälkeen vähän yllätyksenä, että seksuaalinen halukkuutemme ei tällä hetkellä oikein kohtaa. Olemme menossa pariterapiaan ja yritämme selvittää avioliittomme ongelmia. Kyllä tämä tästä.

tietoa avioliitosta seuran julkaisuissakin.
        Rohkeasti vain etsimään ;D
        Esimerkiksi kirja lv luvussa 10-=Avioliitto- lahja rakastavalta Jumalalta kiinnittää huomion moneen tärkeään seikkaan.
        Kirjahan vastikään tutkittiin srk:ssa, joten mukana oleville se onkin tuttu ? :D

On kuitenkin myönnettävä, että instituutiona avioliitto natisee nykyään liitoksissaan. Vaikka toivomme vastavihityille kaikkea hyvää, saatamme toisinaan aprikoida, tuleeko heidän liitostaan onnellinen ja kestääkö se. Vastaukset näihin kysymyksiin riippuvat siitä, luottavatko aviomies ja vaimo avioliittoa koskeviin Jumalan neuvoihin ja soveltavatko he niitä (Sananlaskut 3:5, 6). Heidän on toimittava näin voidakseen pysyä Jumalan rakkaudessa.
        Katsotaanpa nyt, mitä Raamattu vastaa seuraaviin neljään kysymykseen:
        Miksi mennä naimisiin? Jos päätät avioitua, kenestä saisit sopivan puolison? Miten voit valmistautua avioliittoon? Mikä voi auttaa pariskuntaa pitämään liittonsa onnellisena?
        s.110*************************** Kehoittaisin KAIKKIA lukemaan tämän luvun.
        Vaikkei avioliittoa omalla kohdallaan harkitsisikaan, se on hyödyllinen ihan ihmissuhdeneuvoinakin.
        Yhdessä puolison kanssa sen tutliminen on hyödyllistä
        ETENKIN seurusteleva pari hyötyy siitä.
        Kyllä sen yhden luvun ehtii lukea monta krt ja miettiä kysymyksiä, ennenkuin kiirehtii vihille ;D

• tutustukaapas !
        harkitse ENSIN kirjoitti:

tietoa avioliitosta seuran julkaisuissakin.
        Rohkeasti vain etsimään ;D
        Esimerkiksi kirja lv luvussa 10-=Avioliitto- lahja rakastavalta Jumalalta kiinnittää huomion moneen tärkeään seikkaan.
        Kirjahan vastikään tutkittiin srk:ssa, joten mukana oleville se onkin tuttu ? :D

On kuitenkin myönnettävä, että instituutiona avioliitto natisee nykyään liitoksissaan. Vaikka toivomme vastavihityille kaikkea hyvää, saatamme toisinaan aprikoida, tuleeko heidän liitostaan onnellinen ja kestääkö se. Vastaukset näihin kysymyksiin riippuvat siitä, luottavatko aviomies ja vaimo avioliittoa koskeviin Jumalan neuvoihin ja soveltavatko he niitä (Sananlaskut 3:5, 6). Heidän on toimittava näin voidakseen pysyä Jumalan rakkaudessa.
        Katsotaanpa nyt, mitä Raamattu vastaa seuraaviin neljään kysymykseen:
        Miksi mennä naimisiin? Jos päätät avioitua, kenestä saisit sopivan puolison? Miten voit valmistautua avioliittoon? Mikä voi auttaa pariskuntaa pitämään liittonsa onnellisena?
        s.110*************************** Kehoittaisin KAIKKIA lukemaan tämän luvun.
        Vaikkei avioliittoa omalla kohdallaan harkitsisikaan, se on hyödyllinen ihan ihmissuhdeneuvoinakin.
        Yhdessä puolison kanssa sen tutliminen on hyödyllistä
        ETENKIN seurusteleva pari hyötyy siitä.
        Kyllä sen yhden luvun ehtii lukea monta krt ja miettiä kysymyksiä, ennenkuin kiirehtii vihille ;D

Kyseisen kirjan tai ko. luvut voi ladata äänitteenä koneelleen osoitteessa
        http://www.jw.org/index.html?option=QrYQZRQVNlBBX
        LUKU 10 - Avioliitto – lahja rakastavalta Jumalalta MP3
        LUKU 11 - ”Pidettäköön avioliitto kunniassa”
        Suosittelen tutustumaan ;D
        Terveellisiä ihmissuhdeneuvoja!
        Nämä äänitallenteet ovat mukavia kun voi kuunnella missä vain nykylaitteilla.
        Vaikka kuntosalilla kuulokkeilla :D kun silmien edessä pyörii vähäpukeisia "houkutuksia" :D,heh-heeh!!!!

• Joni H.
        tutustukaapas ! kirjoitti:

Kyseisen kirjan tai ko. luvut voi ladata äänitteenä koneelleen osoitteessa
        http://www.jw.org/index.html?option=QrYQZRQVNlBBX
        LUKU 10 - Avioliitto – lahja rakastavalta Jumalalta MP3
        LUKU 11 - ”Pidettäköön avioliitto kunniassa”
        Suosittelen tutustumaan ;D
        Terveellisiä ihmissuhdeneuvoja!
        Nämä äänitallenteet ovat mukavia kun voi kuunnella missä vain nykylaitteilla.
        Vaikka kuntosalilla kuulokkeilla :D kun silmien edessä pyörii vähäpukeisia "houkutuksia" :D,heh-heeh!!!!

Yritätkö houkutella minua syntiin?

Olen nöyrä Jehovan palvelija, vaikka uskoani onkin koeteltu kovasti viime aikoina. Nämä avioliittoa koskevat ohjeet vaikuttaisivat erittäin hyviltä niin seurusteleville pareille kuin jo avioliittoon ehtineille. En kuitenkaan voisi kuvitella näinkin vakavan asian sekoittamista vähäpukeisten houkutusten tuijottamiseen. Syntiähän se on, vaikka vain ajatuksissa tapahtuisi.

En käy nykyään enää kuntosalilla, kun siellä on nuoria naisia niin paljon. Houkutuksia on helpoin välttää, kun pyrkii välttämään kaikkia paikkoja, joissa liikkuu paljon muita ihmisiä. Varsinkin nuoria naisia.

• ahdisteltu
        Joni H. kirjoitti:

Yritätkö houkutella minua syntiin?

Olen nöyrä Jehovan palvelija, vaikka uskoani onkin koeteltu kovasti viime aikoina. Nämä avioliittoa koskevat ohjeet vaikuttaisivat erittäin hyviltä niin seurusteleville pareille kuin jo avioliittoon ehtineille. En kuitenkaan voisi kuvitella näinkin vakavan asian sekoittamista vähäpukeisten houkutusten tuijottamiseen. Syntiähän se on, vaikka vain ajatuksissa tapahtuisi.

En käy nykyään enää kuntosalilla, kun siellä on nuoria naisia niin paljon. Houkutuksia on helpoin välttää, kun pyrkii välttämään kaikkia paikkoja, joissa liikkuu paljon muita ihmisiä. Varsinkin nuoria naisia.

ei tarvi sit repiä silmiä päästä pois. ;)

Kuntosaleja on sellasiakin et on vain naisille ja miehille erikseen.

Itse en pidä siitä että homot uimahallissa tuijottelee....
        Nykyaikana kun se on niin yleistä.....
        Onneksi on hyvät hiihtokelit. Hiihto on hyvä kuntoilulaji.

• Kuulostaa Tiukulin kesksimältä tarinalta oman näkemyksensä perusteeksi.

Ei pidä mennä naimisiin seksin takia, vaan osoittaa pitkämielisyyttä ja itsehillintää.
      Pitäisi varmaan ottaa sellainen esiliinakäytäntö voimaan, etteivät ihmiset rynnistä naimisiin väärin perustein :D

Seurusteluki nsujuu paljon mukavammin kun on vähintään yksi vihaisen näköinen henkilö mulkoilemassa ja pitämässä kirjaa erilaisista liikkeistä.

• -brokenheart-

jos saisin tietää, että puolisoni on mennyt kanssani naimisiin vain seksin takia.

• siemenlingon exä

Ja sydämeni särkyi kun mieheni jätti minut ---seksin takia...
        Uusi nuorikko sai samat sydänsurut myös....
        Jotkut miehet ajattelee vain alapäällään ?

• Jep, samaa mieltä.

• naimisissa
        helel kirjoitti:

Jep, samaa mieltä.

Mitä sinäkin muori näistä asioista tiedät??

• naimisissa kirjoitti:

Mitä sinäkin muori näistä asioista tiedät??

EN OLE MUORI SINULLE, KOETA NYT SAATANAN PUUPÄÄ JO TAJUTA.

"Mitä sinäkin muori näistä asioista tiedät?? "

Kaikesta päätellen paljon enemmän kuin sinä, jos olet eri mieltä kuin tuo kommentoija jolle vastasin.

ps. joka kerta kun nimittelet minua muoriksi, sinä olet saatanan puupää. Tuliko selväksi?

• Joni H.

Me menimme naimisiin, koska halusimme toisiamme. Seksi ennen avioliittoa ei tullut kyseeseen. Menisi isäni virka seurakunnassa ja häpeä kiinni jäämisestä olisi ollut suunnaton. Jehovaa tosin ajattelin eniten, ja uskollisuutta hänelle.

• tyuouyyyy
        Joni H. kirjoitti:

Me menimme naimisiin, koska halusimme toisiamme. Seksi ennen avioliittoa ei tullut kyseeseen. Menisi isäni virka seurakunnassa ja häpeä kiinni jäämisestä olisi ollut suunnaton. Jehovaa tosin ajattelin eniten, ja uskollisuutta hänelle.

tää kaveri on pesty 60`asteessa ja pitkällä ohjelmalla!

• lukemalla oppii
        Joni H. kirjoitti:

nastakin jne. ;
        yp2 Onko hän sopiva minulle 3. luku s.29
        hyvämiettiä..... 23.2.2011 09:20

Millaiset ominaisuudet ovat sinusta erittäin tärkeitä puolisoehdokkaassa? Merkitse ✔ neljän tärkeimmän ominaisuuden kohdalle.
        □ Hyvännäköinen □ Hengellismielinen
        □ Ystävällinen □ Luotettava
        □ Suosittu □ Moraaliltaan hyvä
        □ Hauska □ Pyrkii asettamiinsa tavoitteisiin
        Ihastuitko nuorempana johonkuhun? Merkitse × sen ominaisuuden kohdalle, joka hänessä silloin vetosi sinuun eniten.
        YHDESSÄKÄÄN yllä luetellussa ominaisuudessa ei ole mitään vikaa; kaikki ovat omalla tavallaan vetoavia.
        Olet silti varmaan yhtä mieltä siitä, että nuoruudenihastuksissa huomio kiintyy yleensä ensisijaisesti pintapuolisempiin ominaisuuksiin, joita on vasemmanpuoleisessa sarakkeessa.
        Kun sitten tulet kypsemmäksi, alat käyttää havaintokykyäsi ja kiinnittää huomiota tärkeämpiin ominaisuuksiin, joita luetellaan oikeanpuoleisessa sarakkeessa.
        Sinulle saattaa esimerkiksi valjeta, että naapuruston suloisin tyttö ei ehkä olekaan kovin luotettava tai että luokan suosituimman pojan moraali on jokseenkin kyseenalainen.
        Jos olet sivuuttanut nuoruuden kukoistuksen, katsot todennäköisesti pintaa syvemmälle saadaksesi selville, onko toinen sinulle sopiva.

• Joni H.
        tyuouyyyy kirjoitti:

tää kaveri on pesty 60`asteessa ja pitkällä ohjelmalla!

olen syntynyt Jehovan todistaja -perheeseen. Minut on kasvatettu nöyräksi ja uskolliseksi. Haluan näyttää, että olen uskossani vahva enkä altistu houkutuksille ja maailmallisten irstailulle.

• Joni H.
        lukemalla oppii kirjoitti:

nastakin jne. ;
        yp2 Onko hän sopiva minulle 3. luku s.29
        hyvämiettiä..... 23.2.2011 09:20

Millaiset ominaisuudet ovat sinusta erittäin tärkeitä puolisoehdokkaassa? Merkitse ✔ neljän tärkeimmän ominaisuuden kohdalle.
        Ihastuitko nuorempana johonkuhun? Merkitse × sen ominaisuuden kohdalle, joka hänessä silloin vetosi sinuun eniten.
        YHDESSÄKÄÄN yllä luetellussa ominaisuudessa ei ole mitään vikaa; kaikki ovat omalla tavallaan vetoavia.
        Olet silti varmaan yhtä mieltä siitä, että nuoruudenihastuksissa huomio kiintyy yleensä ensisijaisesti pintapuolisempiin ominaisuuksiin, joita on vasemmanpuoleisessa sarakkeessa.
        Kun sitten tulet kypsemmäksi, alat käyttää havaintokykyäsi ja kiinnittää huomiota tärkeämpiin ominaisuuksiin, joita luetellaan oikeanpuoleisessa sarakkeessa.
        Sinulle saattaa esimerkiksi valjeta, että naapuruston suloisin tyttö ei ehkä olekaan kovin luotettava tai että luokan suosituimman pojan moraali on jokseenkin kyseenalainen.
        Jos olet sivuuttanut nuoruuden kukoistuksen, katsot todennäköisesti pintaa syvemmälle saadaksesi selville, onko toinen sinulle sopiva.

Nuo kaikki ovat hyviä neuvoja. Se mitä tarkoitin Jehovan ajattelulla on se, että jos luotat Jehovaan koko sydämestäsi, hän tekee polkusi suoriksi. Haluan teoillani osoittaa arvostusta Hänelle, enkä halua omien halujeni ja tavoitteideni estävän tottelemasta kaikessa Jumalaa.

Olen kuitenkin elänyt vaikeita aikoja. Uskoani on koeteltu, enkä ehkä ole avioliitossa ollut kumppanilleni niin hyvä kuin olisin voinut. Päässäni pyörii paljon ajatuksia, enkä ole löytänyt kaikkiin niihin vastauksia. Uskon kuitenkin edelleen Jumalan sanaan ja hänen pyhän henkensä ohjaukseen.

• -
        siemenlingon exä kirjoitti:

Ja sydämeni särkyi kun mieheni jätti minut ---seksin takia...
        Uusi nuorikko sai samat sydänsurut myös....
        Jotkut miehet ajattelee vain alapäällään ?

Ja minun sydämeni särkyi kun naiseni jätti minut - osittain seksin takia..

Jotkut naiset ajattelee vain alapäällään?

Tapaus oli sellainen että olin jossain määrin uskovainen (kuulumatta mihinkään järjestöön) ja hän ei-uskovainen, mutta antoi ymmärtää kaikkea muuta. Kun tapasimme, ilmoitin pitäväni Raamatusta ja haluavani sen mukaista suhdetta. Tämä tyttö sanoi että häntä ei "haittaa" se jos mies on uskovainen ja väitti itsekin rukoilleensa miestä. Ymmärsin että hän olisi kiinnostunut Raamatusta aidosti. Suhde kuitenkin päättyi mm. siihen etten antanut hänelle puolen vuoden sisällä kun olisin halunnut pitkäaikaista suhdetta ja säästää ensimmäisen seksikokemuksen sille rakkaalle jonka kanssa haluaisin viettää loppuelämäni. Osittain suhde päättyi myös sen takia että olin kiinnostunut Raamatusta ja hän taas ei lainkaan vaikka hän suhteen alussa esittikin uskovaista. Hän ilmoitti suhteen päättymisen jälkeen ettei olisi uskonut että olen niin sekaisin että oikeasti uskon Jumalaan. En ollut puhunut hänelle juurikaan Jumalasta tai rukoilemisesta, ainoastaan siitä mitä Raamattu sanoo miten meidän tulisi elää. Minua kiinnosti Raamatun osalta se että tätä kautta saataisiin toimiva suhde jossa molemmilla osapuolilla on yhtenäinen näkemys siitä miten parisuhteessa tulisi toimia. Ja etenkin rehellisyys johon Raamattu ohjaa ihmistä. Tämä tyttö sen oli itse puhunut rukoilemisesta ja siitä että hän haluaisi opettaa lapsilleenkin ilta-rukouksen. Tätä tyttöä ei kuitenkaan kiinnostanut Raamatun osalta se mitä Jumala haluaisi, vaan ainoastaan perinteen takia halusi sitä mihin hän oli kirkossa tottunut.

Tässä nähdään ateistien moraali. Sitä voidaan väittää olevan uskovaisia, vaikka käytännössä sitä ei välitetä juurikaan siitä mitä Jumala Raamatun mukaan haluaa. Noh, en kyllä enää itsekään jaksa uskoa siihen että Jumala olisi olemassa kun otin eron jälkeen kunnolla selvää Raamatusta. Raamatusta löytyy niin paljon ristiriitoja etten oikein jaksa uskoa Jumalan antaneen tällaista kirjaa meille. Kuitenkin se rehellisyys mikä (aitojen) uskovaisten piirissä on, se viehättää. Ateistien piireissä ihmissuhteet usein toimivat siltä pohjalta miten toisesta ihmisestä voisi hyötyä jotenkin ja parisuhteetkin perustuvat usein pelkoihin rakastumisen jälkeen.

On toki varmasti poikkeuksia ateisteissakin, mutta ateistin silmin katsottuna elämä on kilpailua jossa pyritään ylöspäin yhteiskuntaluokassa jotta elämä olisi mielekästä ja elinkaari pitenisi. Tästä seuraa usein se että ihminen katsoo omaa elämäänsä usein hyvin itsekkäästi. Raamattu taas ohjaa ihmistä tasa-arvoon, epäitsekkyyteen ja siihen mikä on yhteiskunnan kannalta toimivin ratkaisu niin että elämä ei ole kilpailua. Jos ihminen ajattelee elämää kilpailuna, heijastuu se parisuhteisiinkin ja tämä tuottaa paljon ongelmia. Naiset saattavat murehtia sitä ovatko he miehensä mielestä riittävän kauniita ja pelätä tätä kautta valitseeko mies jonkun toisen tytön. Raamatun kautta kaikki mustasukkaisuus ja pelot katoaisivat kun molemmat ovat tehneet valinnan siitä että toisen kanssa ollaan läpi koko loppuelämän. Jos molemmat uskovat aidosti Raamattuun, tietää tällöin myös että molemmat ovat varmasti rehellisiä toisilleen (ainakin suurimman osan ajasta ja haluavat oikeasti toimivaa suhdetta).

Tässä jälkikäteen on käynyt ilmi että minä toimin tälle tytölle osittain itsetunnon kohottajana, eli hän halusi kuulla minulta mm. sen että rakastan häntä ja hän halusi että hänellä on joku joka välittää hänestä. Tätä kautta hän sai itsetuntonsa kohoamaan jonka jälkeen hän jätti minut. Puoli vuotta eron jälkeen hän löysikin jo uuden miehen. Sinänsä jännää kuinka ateistit voivat toimia näinkin itsekkäästi ajattelematta mitä siitä toiselle koituu. Tämä tyttö kuvitteli että minullakin itsetunto kohoasi meidän suhteen kautta. Päinvastoin. Hain pitempiaikaista suhdetta enkä mitään itsetunnonkohotussuhdetta. Tämä oli pikemminkin miinus minun ansioluetteloon kuin plussa minun mielestä jos haen pitkäaikaistasuhdetta.

• -Venus-
        - kirjoitti:

Ja minun sydämeni särkyi kun naiseni jätti minut - osittain seksin takia..

Jotkut naiset ajattelee vain alapäällään?

Tapaus oli sellainen että olin jossain määrin uskovainen (kuulumatta mihinkään järjestöön) ja hän ei-uskovainen, mutta antoi ymmärtää kaikkea muuta. Kun tapasimme, ilmoitin pitäväni Raamatusta ja haluavani sen mukaista suhdetta. Tämä tyttö sanoi että häntä ei "haittaa" se jos mies on uskovainen ja väitti itsekin rukoilleensa miestä. Ymmärsin että hän olisi kiinnostunut Raamatusta aidosti. Suhde kuitenkin päättyi mm. siihen etten antanut hänelle puolen vuoden sisällä kun olisin halunnut pitkäaikaista suhdetta ja säästää ensimmäisen seksikokemuksen sille rakkaalle jonka kanssa haluaisin viettää loppuelämäni. Osittain suhde päättyi myös sen takia että olin kiinnostunut Raamatusta ja hän taas ei lainkaan vaikka hän suhteen alussa esittikin uskovaista. Hän ilmoitti suhteen päättymisen jälkeen ettei olisi uskonut että olen niin sekaisin että oikeasti uskon Jumalaan. En ollut puhunut hänelle juurikaan Jumalasta tai rukoilemisesta, ainoastaan siitä mitä Raamattu sanoo miten meidän tulisi elää. Minua kiinnosti Raamatun osalta se että tätä kautta saataisiin toimiva suhde jossa molemmilla osapuolilla on yhtenäinen näkemys siitä miten parisuhteessa tulisi toimia. Ja etenkin rehellisyys johon Raamattu ohjaa ihmistä. Tämä tyttö sen oli itse puhunut rukoilemisesta ja siitä että hän haluaisi opettaa lapsilleenkin ilta-rukouksen. Tätä tyttöä ei kuitenkaan kiinnostanut Raamatun osalta se mitä Jumala haluaisi, vaan ainoastaan perinteen takia halusi sitä mihin hän oli kirkossa tottunut.

Tässä nähdään ateistien moraali. Sitä voidaan väittää olevan uskovaisia, vaikka käytännössä sitä ei välitetä juurikaan siitä mitä Jumala Raamatun mukaan haluaa. Noh, en kyllä enää itsekään jaksa uskoa siihen että Jumala olisi olemassa kun otin eron jälkeen kunnolla selvää Raamatusta. Raamatusta löytyy niin paljon ristiriitoja etten oikein jaksa uskoa Jumalan antaneen tällaista kirjaa meille. Kuitenkin se rehellisyys mikä (aitojen) uskovaisten piirissä on, se viehättää. Ateistien piireissä ihmissuhteet usein toimivat siltä pohjalta miten toisesta ihmisestä voisi hyötyä jotenkin ja parisuhteetkin perustuvat usein pelkoihin rakastumisen jälkeen.

On toki varmasti poikkeuksia ateisteissakin, mutta ateistin silmin katsottuna elämä on kilpailua jossa pyritään ylöspäin yhteiskuntaluokassa jotta elämä olisi mielekästä ja elinkaari pitenisi. Tästä seuraa usein se että ihminen katsoo omaa elämäänsä usein hyvin itsekkäästi. Raamattu taas ohjaa ihmistä tasa-arvoon, epäitsekkyyteen ja siihen mikä on yhteiskunnan kannalta toimivin ratkaisu niin että elämä ei ole kilpailua. Jos ihminen ajattelee elämää kilpailuna, heijastuu se parisuhteisiinkin ja tämä tuottaa paljon ongelmia. Naiset saattavat murehtia sitä ovatko he miehensä mielestä riittävän kauniita ja pelätä tätä kautta valitseeko mies jonkun toisen tytön. Raamatun kautta kaikki mustasukkaisuus ja pelot katoaisivat kun molemmat ovat tehneet valinnan siitä että toisen kanssa ollaan läpi koko loppuelämän. Jos molemmat uskovat aidosti Raamattuun, tietää tällöin myös että molemmat ovat varmasti rehellisiä toisilleen (ainakin suurimman osan ajasta ja haluavat oikeasti toimivaa suhdetta).

Tässä jälkikäteen on käynyt ilmi että minä toimin tälle tytölle osittain itsetunnon kohottajana, eli hän halusi kuulla minulta mm. sen että rakastan häntä ja hän halusi että hänellä on joku joka välittää hänestä. Tätä kautta hän sai itsetuntonsa kohoamaan jonka jälkeen hän jätti minut. Puoli vuotta eron jälkeen hän löysikin jo uuden miehen. Sinänsä jännää kuinka ateistit voivat toimia näinkin itsekkäästi ajattelematta mitä siitä toiselle koituu. Tämä tyttö kuvitteli että minullakin itsetunto kohoasi meidän suhteen kautta. Päinvastoin. Hain pitempiaikaista suhdetta enkä mitään itsetunnonkohotussuhdetta. Tämä oli pikemminkin miinus minun ansioluetteloon kuin plussa minun mielestä jos haen pitkäaikaistasuhdetta.

"Ja minun sydämeni särkyi kun naiseni jätti minut - osittain seksin takia.."

Olen hyvin pahoillani että sydämesi särkyi :(

Luettuani viestisi ymmärsin heti, ettei se nainen ollut todellakaan arvoisesi. Toivon, että löydät samankaltaiset arvot omaavan neitosen elämääsi!

Onnea ja menestystä! :D

• Jehovan neuvot =OK

Pysymällä ajan tasalla =lukemalla Vt-seuran "päivän tekstin" oppii paljon lyhyessä ajassa :D

Keskiviikko, 23. helmikuuta 2022
      Älkää tehkö itsestänne kuin hevosta tai muulia, jolla ei ole ymmärrystä. (Ps. 32:9)
      Jotkut nuoret aikuiset ovat kiirehtineet naimisiin siinä uskossa, että se on ratkaisu masennukseen, yksinäisyyteen, ikävystymiseen ja heidän kotona kohtaamiinsa ongelmiin.
      Vihkivalaan ei tule kuitenkaan suhtautua kevyesti (Sananl. 20:25).
      Vasta aikuistuneet nuoret eivät aina harkitse vakavasti sitä, mitä avioliitto vaatii.
      He huomaavat myöhemmin, että siihen liittyy paljon enemmän kuin he olivat tajunneetkaan.

Kysy siis ennen seurustelun aloittamista itseltäsi:
      Miksi haluan mennä naimisiin?
      Millaisia odotuksia minulla on?
      Onko hän oikea ihminen minulle?
      Mitä minä voin tuoda avioliittoon?
      ”Uskollinen ja ymmärtäväinen orja” on julkaissut tästä aiheesta

hyvin yksityiskohtaisia kirjoituksia,
      jotta voisit tutkia asiaa syvällisesti (Matt. 24:45–47).
      Pidä tällaista aineistoa neuvontana, jota Jehova antaa sinulle.

Punnitse neuvoja huolellisesti ja noudata niitä.
      Älä tule koskaan ”kuin hevoseksi tai muuliksi, jolla ei ole ymmärrystä”. w09 15/5 2:12, 13

• ¨¨¨¨

Oho, sinähän osaat hakea päivän tekstejä myös tulevaisuudesta! Vau.....

• Pii on 3.0

.." -kuin, "..-
        ..Hyvä päivä, -kirvesvartta .; - "Älä tule koskaan " Kuin hevoseksi tai muuliksi, jolla ei ole ymmärrystä ..." -
        -Et ole tainnut, enempää kuin tuon hajatelman kirjoittajatkaan ,olla ollut tekemisissä -Hevosten kanssa .
        Hevoset osaa "nuohota" toisiaan paljon nätimmin, kuin ihmiset , -parhaimmillaan .
        Tuo neuvominen vuosien seurusteluun, on sitä kivikauden aikaista asiaa. Jt ;Opin "puhe"ääni," - "Käsiala "on erilainen, kuin raamatun kirjoittajien, se on hyvin hallittu ja ns, Filosofinen, mutta se on erilainen. Tämän Opin syntyaikoina, 1800 -luvulla, oli muodissa jopa 5 -6 vuoden kihlausajat, ja kumminkin raamattu sanoo, että "- Pitkästä odotuksesta "sydän sairastuu ."
        Siihen aikaan ol keski-ikä n vajaa 40 vuotta, mutta ihmiset oli orjuutettu politiikan , ja Uskontojen "piikkilangan" alle, ja ihmiset eivät Uskontokuntien pappien , kuten Munkki Lutherin komennossa voineet tutustua toisiinsa , kuin monimutkaisten toimintojen kautta, ei ollut ihme, että synty traumoja. Ja jos papit, ja niiden takana olevat voimat tiesivät jualan tahdon , -he kyllä kätkivät sen oikein hyvin . Yhteiskunta tuli ihmis- ja naisvihamieliseksi, ja loppumattomat sodat veivät miehet, ja monesti kodit naisraukoilta.
        on tuo sotaaika itsekin tullut koettua . Ja kaksi kertaa koti meni .
        Avioliitto on perusteiltaan liiketoimi. jos se ei ole sitä , se ei onnistu . Se pitää rakentaa tasa-arvoisen osakaomistuksen pohjalle . Avioliitto on yhtiö. kaikki siinä tapahtuu yhteisen yrityksen sisällä.

• Joni H.

paljonkin näitä esioita ennen avioliittoamme. En halua, että kukaan kuvittelisi meidän avioituneen liian löyhin perustein. Sukupuolisuhteet ovat Jumalan antama lahja, josta on tarkoitus nauttia vasta sitten kun on naimisissa. Olimem uskossamme vahvoja.

Juuri vankan uskomme ansiosta jaksoimme odottaa 19-vuotiaiksi saakka aviotumista.

• Joni H. kirjoitti:

paljonkin näitä esioita ennen avioliittoamme. En halua, että kukaan kuvittelisi meidän avioituneen liian löyhin perustein. Sukupuolisuhteet ovat Jumalan antama lahja, josta on tarkoitus nauttia vasta sitten kun on naimisissa. Olimem uskossamme vahvoja.

Juuri vankan uskomme ansiosta jaksoimme odottaa 19-vuotiaiksi saakka aviotumista.

"Juuri vankan uskomme ansiosta jaksoimme odottaa 19-vuotiaiksi saakka aviotumista. "

Onnistuin lukemaan tähän asti naama peruslukemilla kommentointiasi, mutta nyt purskahdin nauruun.
        Yritän kuitenkin olla luja ja jatkaa lukemista vakavalla naamalla.

• käätynyt new york
        Joni H. kirjoitti:

Minä pohdin kans näitä asijoita kovasti ja sain kuin rukousvastauksena neuvon kääntymään pois luterilaisesta uskosta juutalaisuuteen kun en voinut olla kuukautisten aikana. Minä ajattelin että seksi on lasten tekemistä varten ensisijaisesti.Juutaisuudessa homma alkaa vasta kun on kuukautisista vielä seitsemän päivää ja on h-hetki käsillä.Minä tulkitsen että sen setsemän päivää voi käyttää opiskeluun, sanan lukuun, tai työn tekoon.Kun on erilään puolisosta.muuten seksi on kumminkin myös puolisoita yhdistävä tekijä.En voisi ajatellakaan olevani pari joka on muutaman kuukauden välein vain.Minulla kääntyminen tahtui ulkomailla opiskellessa.Minulla oli juutaisuus jo muuten tuttua mutta kun perhesäännöt selvisi niin tajusin tämän että on minun juttu.Kääntymisessä piti lukea muutama paksu kirja ulkoa ja sitten oli psykologin keskustelut ja muutama uskonnollinen seremomia opettelu sabbath kynttilät ym. jotka olivat tuttuja jo minulle sitten mitvah juhla .

• exexex

Tämähän on ihan normaalia jt-piireissä.
      Jeput toki puolustelevat käytäntöä, mitä muutakaan he voisivat tehdä.

• =_=

ja tuustumaan perinpohjin avioliitoasioihin ennenkuin avioon menevät.
        Kokouksissa on avioliittoa käsitelty paljonkin.
        Jos ei kokouksissa kuuntele eikä lue asiaa koskevia artikkeleita,käy niin että tekee samoja valintoja kuin maailma tekee:(
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9682998/48240317
        Jos aivomme olisivat saman suuruiset
        kuin se osa jota niistä käytämme,
        olisimme tavattoman pienipäinen kansa. ;D

• hyvä opus!
        =_= kirjoitti:

Jos ei kokouksissa kuuntele eikä lue asiaa koskevia artikkeleita,käy niin että tekee samoja valintoja kuin maailma tekee:(

siihen mitä ominaisuuksia haluaisi puolisolla olevan---
        ja mitä itsellä on tarjota....
        .Katso pintaa syvemmälle
        Jotta saisit selville, onko toinen sinulle sopiva, sinun on tarkasteltava häntä puolueettomasti. Ole tarkkana! Saatat olla taipuvainen näkemään vain sen, mitä haluat nähdä. Älä siksi hätiköi. Yritä saada selville, millainen toinen pohjimmiltaan on. Tämä vaatii vaivannäköä, mutta sehän on odotettavissakin. Kuvittele, että haluat ostaa auton. Miten perusteellisesti tutkisit sitä? Kiinnostaisiko sinua vain sen ulkomuoto? Eikö olisikin järkevää tutkia sitä perusteellisemmin, kenties yrittää saada mahdollisimman tarkkaan selville, missä kunnossa moottori on?

Puolison etsintä on paljon vakavampi asia kuin auton valinta.

Silti monet, jotka seurustelevat, keskittyvät pelkästään toisen ulkokuoreen.
        He puhuvat innokkaasti siitä, mikä on heille yhteistä. ”Meillä on samanlainen musiikkimaku”, ”meillä on yhteisiä harrastuksia”, tai ”olemme samaa mieltä aivan kaikesta!” Mutta kuten edellä mainittiin, jos tosiaan olet sivuuttanut nuoruuden kukoistuksen, katsot pintaa syvemmälle. Ymmärrät, että on tärkeää saada selville, millainen on ”sydämen salainen ihminen” (1. Pietarin kirje 3:4; Efesolaisille 3:16).
        Esimerkiksi sen sijaan, että keskittyisitte vain siihen, mistä olette yhtä mieltä, voisi olla valaisevaa panna merkille, mitä tapahtuu, kun syntyy erimielisyyksiä. Pitääkö ystäväsi ristiriitatilanteessa itsepintaisesti kiinni omasta näkemyksestään ja turvautuuko hän kenties ”vihanpuuskiin” tai ”herjaavaan – – puheeseen”? (Galatalaisille 5:19, 20; Kolossalaisille 3:8.) Vai ilmaiseeko hän järkevyyttä olemalla halukas joustamaan rauhan vuoksi, kun kyse ei ole siitä, mikä on oikein ja mikä väärin? (Jaakobin kirje 3:17.)
        Lisäksi kannattaa katsoa, onko toinen manipuloiva, omistushaluinen tai mustasukkainen. Onko hänen saatava tietää kaikki tulemisesi ja menemisesi? Nuori Nicole sanoo: ”Olen kuullut seurustelevista pareista, jotka riitelevät sen vuoksi, että toinen ei jatkuvasti raportoi toiselle tekemisiään. Se on minusta huono merkki.” (1. Korinttilaisille 13:4.)
        Nuoret kysyvät – käytännöllisiä vastauksia, 2. osa

• hyvämiettiä.....
        =_= kirjoitti:

• Joni H.

Olen ollut surullinen ja masentunut viime aikoina. Avioliittoamme riivaava ongelma johtuu siitä, että en ole kyennyt noudattamaan Raamatun ohjetta vaimon kunnioittamisesta. Hellyys, ymmärtämys ja kiintymyksen vakuuttaminen ovat jääneet vähemmälle.

Olen lisäksi sortunut tyydyttämään itseäni aina silloin, kun vaimoni on ollut haluton. Tämä on aiheuttanut masennusta, koska tunnen pettäneeni sekä Jehovaa että vaimoani. En ole ollut uskossani horjumaton. Olen tehnyt asioita, jotka ovat väärin.

Tiedän, että on ole täydellinen ja saan tekoni anteeksi, mutta suren sitä etten voi enää muttaa jo tehtyjä asioita. En tidä miten voisin koskaan hyvittää sitä, että tein väärin.

• all you need is love

Kaikki tekevät joskus väärin. Se on jo suuri asia, jos joku katuu huonoja tekojaan. Katuminen ei ole mitenkään itsestään selvää ja helppoa.

Mitäs jos te yrittäisitte rakentaa välillenne vahvempaa tunnesidettä ja kumppanuutta? Tutustuisitte toisiinne enemmän persoonina. Kun alussa kerta ihastuitte toisiinne, niin kyllä teidän välillä kemiaa pitäisi olla ;)

Eteenpäin vaan, mitäpä sitä enää elettyä elämää suremaan! Vie vaimosi vaikka Etelän lomalle täältä kylmästä Pohjolasta ja hemmottele aamusta iltaan. Kyllä vaimosikin alkaa taas katsoa sinua erilaisin silmin, kun hän huomaa sinun rakastavan häntä ensisijaisesti ihmisenä eikä vartalona.

• avantouimari BRRRR

haluton ? :D
        Seksiasioitten ylettömän pohtimisen SIJAAN voit tehdä kaikenlaista
        mikä vie ajatukset muihin asioihin.

Ensin on AJATUS.
        Sitten seuraa TEKO.
        Onnistuu kyllä .
        Menneitten mokien märehteminenkään ei siis ole järkevää.
        Tee sen sijaan itsellesi tavoitteita.
        Hengellisiä ja fyysisiä.
        Jos autat vaimoa paljon kotitöissä,onko hän senkin jälkeen usein haluton? Vink-vink :))

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      16
      2320
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      168
      2249
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1818
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      149
      1789
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      479
      1399
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1215
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      55
      1011
    8. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      423
      942
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      921
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      237
      881
    Aihe