Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tonza1379
profiilit
tonza1379
tonza1379
Vapaa kuvaus
Aloituksia
254
Kommenttia
5626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen tainnut lukea kaikki viestit tästä ketjusta, mutten ole yhtään luopiovalhetta vielä löytänyt. Voisitko auttaa miestä mäessä?
25.06.2009 23:23
>>luopio valheita,ja nyt lähtee....
Uuhh, tuskin maltan odottaa!
>>kaikki nää vuosi luvut
Mikä vuosiluklu ei pidä paikkaansa ja missä yhteydessä?
>>sit väitätte et jokaisen on pakko käydä kentällä
Jokaisen jehovantodistajan on käytävä kentällä, ollakseen jehovantodistaja sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos et käy kentällä, status seurakunnassa laskee kuin lehmän häntä ja seurasi ei ole sitä niin kutsuttua hyvää seuraa. Ei tässä ole mitään ihmeellistä kenellekään, joka on ollut edes kuukauden jehovantodistaja. Ihme ettet tällaistakaan faktaa tiedä. Tulee miettineeksi että oletkohan sittenkään koskaan edes ollut jehovantodistaja.
>>lapset ei saa olla tekemis jos on erotettu
No ei siitä kukaan polveen ammu, mutta se on hyvin kyseenalaista. Varsinkin jos ei ole kanssakäymiselle mitään teokraattisen mittapuun täyttävää syytä. Viime kesän konventissahan julkaistiin kirja, jossa tämä tuotiin niin selvästi esille, että jopa sinun voisi olettaa ymmärtävän siinä esitetty lause: "Kristityt eivät etsi tekosyitä ollakseen tekemisissä erotettujen sukulaistensa kanssa". Näin ulkomuistista vedettynä.
>>Jeesuksen ajasta milloin on alkanu hallita maailmaa
Raamattuhan tuomitsee ne jotka esittävät tietävänsä Jeesuksen paluun ajankohdan. Miksi vt-seura saa mielestäsi tietää sen, vaikka sille ei ole mitään perustetta?
>>miten ihminen otetaan takas seurakuntaan
Vaike aarvailla mitä tästäkin on valehdeltu. Jos takaisin metsään haluat, niin takuulla yllätyt. Siellä odottavat katumusharjoitteet, joita et löydä raamatusta.
>>kaikki vain sitä,et ihminen ei myönnä huonolta itsetunnoltaan et tein väärin,sen sijaan muita syytellään.
Sillä että vt-seura valehtelee jäsenilleen ja ylläpitää suurta kusetusta, ei ole mitään tekemistä sen kanssa vaikka minä tai kuka muu tahansa olisi tehnyt mitä tahansa. Mistä kohtaa tuo on vaikea ymmärtää?
>>sano suoraan ettei sua huvita tai et pittaa paskan vertaa,elät loppu elämäs niinku lystäät.Semmonen pieni probleema,joka meiät teki,hän sanelee säännöt ja se et oo sinä
Semmonen pikku probleema, etten ole koskaan sanonut että sanelisin sääntöjä yhtään mihinkään. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Mitään mitä sinä tai minä teemme, ei muuta vt-seuran olemusta kusettavasta lahkosta yhtään mihinkään suuntaan.
25.06.2009 23:20
>>Oliko huono päivä
No mikäs tästä huonon tekisi, ilmat hellii ja loma vasta aluillaan.
Teikäläisen naiivius taas saattaa toisinaan ottaa kupoliin. Niin ja se ettet vastaa kun kysytään. Tuonkin ehkä ymmärtäisi, mutta kun tiedät huutelevasi siltä puolelta jonka täytyy tukeutua siihen kuuluisaan teokraattiseen sodankäyntiin, eli tosiasioiden välttelyyn ja niiden muuntamiseen, niin sitä yhtälöä en lakkaa ihmettelemästä, miten sellainen on mahdollista? Tietää että on kusettajan puolella, mutta jatkaa silti vain?
25.06.2009 23:08
Hra Kovanyrkin idioottimaisuus on kasvanut uskomattomiin mittoihin viime kuukausien aikana. Jopa näin yksinkertaiseen kysymykseen lataat lapsellisimmista vastauksista sen kaikista lapsellisimman.
Mutta antaapa nyt tulla niitä ihan oikeita luopiovalheita, sellaisia joissa puhutaan soopaa vt-seuran edesottamuksista, oppiasioista ja sen sellaisista, joista avauksessa oikeasti oli kyse. Vai oliko turhan vaikea pala purtavaksi kun hra on niistä luopioiden kanssa samaa mieltä?
Ei liene liian helppoa edelleenkään olla jehovantodistaja ja tiedostaa samalla että huuhaalafkassahan tässä ollaan. Sulla on kuitenkin se hieno kortti hiassa, että kaiken turhautumisen voi purkaa entisiin jehovantodistajiin ja heidän edesottamuksiin. Mutta tuleeko siitä sinulle oikeasti hyvä tai parempi olo?
25.06.2009 22:23
>>Kokonaistako kaksi? No jestas sentään, se onkin niin suuri otos entisistä Jehovan todistajista, että pitääköhän minunkin muuttaa näkemystäni heistä tuon perusteella.
Ehdottomasti pitää. Siinä on vain sellainen mutta matkassa, että samalla logiikalla kaikki jehovantodistajat voitaisiin luokitella pedofiileiksi. Mutta tällaisia seikkojahan eivät jehovantodistajat ajattele, pääasia on että kaikki muut instanssit ja ryhmät demonisoidaan, vaikka perustelut olisivat kuinka naiiveja tahansa.
25.06.2009 22:18
Huomaa ettei kirjoittaja ole ottanut elettäkään koskaan tutkiakseen uskontonsa totuuspohjaa.
>>On totta, että joskus Vartiotorni seura esitti ajatuksia siihen suuntaan, että loppu voisi tulla vuonna 1975.
Kuten myös monina muina vuosina, esmes 1914, 1925 ja 2000.
>>jehovan todistajat olivat ehkä tuolloin liian innokkaita odottamaan Jeesuksen tulemista.
Jehovantodistajat ovat olleet aina innokkaita odottamaan maailman loppua. Ja miksipä eivät olisi, vt-seura on pelotellut jäseniään maailman lopulla sen alusta alkaen. Erilaisten vuosilukujen kanssa pelleily on vain ollut tehoste pelotteluun.
>>Mutta se ei muuta sitä tosi asiaa, että Luoja itse on sanonut, ettei hetkeä tiedä kuin ainosataan hän. Mutta todennäköisesti hänen ainosyntyinen poikansa, Jeesus tietää sen
Jaa, raamattu kyllä kertoo että Jeesus ei tiedä ajankohdasta mitään. Mutta mitäpä tuo raamattu jehovantodistajille muutenkaan merkitsee. Sen yli kävellään mennen tullen monessa muussakin kohtaa.
>>Eräs Beetelilänen veli sanoi minulle kerran näin, ettei "sillä ole väliä milloin loppu tulee", sillä emmehän me ole palvelemassa Luojaamme minkää vuosilukujen takia tai lopun takia vaan----RAKKAUDEN.
Näin ollen luulisi sen lopun hehkuttamisen olevan tuhat kertaa pienempää. Sen toki ymmärtää kun tiedostaa lahkon olemassaolon perustuvan jäsenien pelotteluun harmagedonilla.
>>Me ihmiset emme saa eikä meidän tule koskaan osoittaa syyttävää sormea ketään toista luomusta kohtaan.
Jehovantodistajat kuitenkin tekevät näin. Miksi?
>>T: tuhlaajapoika Alppilan seurakunnasta
Tuhlaajapoika, joka ei koskaan tule saamaan raamatun kuvailemaa kohtelua seurakunnassaan.
25.06.2009 12:17
Joo, jos rekisteröityneitä käyttäjiä ko. sivustolla on 335 ja viestejä 36 000, niin jos jotain luotettavuusongelmia olisi, niin eiköhän joku sivustoa oikeasti käyttävä olisi asiasta jossain maininnut.
18.06.2009 15:06
Niin, siellähän vaikuttavat tahot ovat miltei poikkeuksetta itsekin uskontojen uhreja, eli jonkun lahkon tai uskonnon entisiä jäseniä.
17.06.2009 13:30
Valitettavasti psykiatreilla ja terapeuteilla on hyvin vähän, jos ollenkaan, kokemusta lahkojen ja kulttien aiheuttamista ongelmista. Sen lisäksi on kohtuutonta odottaa, että kaikki ne jotka haluavat tutkia lahkoaan objektiivisesti menisivät terapeutin juttusille. Erilaiset keskusteluareenat toimivat loistavasti tuota tarvetta varten ja muilta saman kokeneilta saa korvaamatonta tukea ja apua todellisuuteen havahtumiseensa.
17.06.2009 12:45
Eli entisen alkoholistin valistus nykyisille alkoholisteille on turhaa? Ei voi kuin ihmetellä logiikkaasi. Eikö juuri kokemuksen syvällä rintaäänellä puhuvien valistus ole maailman parasta informaatiota valistettavasta aiheesta? Kuka osaisi valistaa pätevämmin?
17.06.2009 12:19
>>JEHOVAN TODISTAJAT OVAT LOPUN ENNUSTUKSISSA KIKKAILIJOITA JA TARINANKERTOJIA, MUTTA EN NÄÄ KOHDALLANI TARPEELLISEKSI
TOITOTTAA SITÄ KUTEN SINÄ.
Ihmisillä on eri tapoja toimia ja reagoida eri asioihin. Minä pidän jonkinlaisena velvollisuutenani valistaa ihmisiä vt-seuran valheellisuudesta, kun olen sen itse ymmärtänyt. Jollekin toipuvalle alkoholistille on tärkeää valistaa ihmisiä alkoholin vaaroista. Onko sellainen mielestäsi tuomittavaa, kuten ilmeisesti vt-seuran vaaroista valistaminen on?
17.06.2009 12:00
Lahkolaiset ovatkin tässä suhteessa vähän kuin se naapurin hemmoteltu kakara, joka käy itkemässä äiskälle kun Arska tuuppasi hiekkalaatikolla, vaikka hemmoteltu kakara oli ensin sotkenut Arskan leikit ja heittänyt Arskan leikki-autot ulos hiekkalaatikosta.
Vähemmistöjen paapominen on aina vähän kaksipiippuista. Jehovantodistajat ja suomenruotsalaiset ovat kenties Suomen paapotuimpia vähemmistöjä, mutta riittääkö se heille? Jehovantodistajille ei ainakaan riitä mikään. On asevelvollisuudesta vapauttamiset, verovapaa toiminta, avustuksiakin on saatavilla ja toiminnalla on valtion siunaus. Ei riitä, vainoa vainoa!!! on oltava, eihän hommasta muuten mitään tule.
17.06.2009 09:46
>>Olen Huomannut Sen että mitä lähemmäksi tulemme kesän konventteja niin sitä enemmän luopiot lisäävät kirjoituksiaan tällä palstalla!
Itseasiassa mitä lähempänä olemme konventteja, jehovantodistajat ovat lisänneet kirjoitteluaan palstalla. En ole koskaan nähnyt palstaa näin räävittömässä kunnossa. Palsta on täynnä argumentointivirheitä ja uskomattoman ala-arvoista kommentointia, kaikkea muuta kuin keskustelua tai edes sen yrittämistä. Tämän ymmärtää siksi että tarkoitus ei olekaan keskustella asioista, vaan tyrehdyttää ne epäolellisuuksilla ja naivismilla.
Tällaiseen me olemme toki tottuneet keskusteluissa jehovantodistajuudesta jehovantodistajien kanssa.
17.06.2009 08:18
>>Yrität aloittaa sanakikkailun siitä, onko konventtipaikan salakuuntelu ja provokaatioon osallistuminen konventtiin osallistumista.
Mikä salakuuntelu? Eikö ohjelma ole julkista, jos se lähetetään julkisilla radiotaajuuksilla? Ja yksi muistutus sinulle: radiokuuntelu tapahtui ihan eri vuonna kuin järjestysmiesten kanssa koettu hässäkkä.
>>Kysyin vain sinulta, aijotko osallistua homokonventtiin, asia, johon muuten et vastannut.
En ymmärtänyt miksi asia sinua lämmittäisi. Mutta en, en ole osallistumassa.
>>Tekstissäni en tuominnut homoja.
Tyylisi kirjoittaa homoista kertoo omaa kieltään.
16.06.2009 15:11
No, kerro nyt vain mihin fyysisiin tempauksiin ko. herra on osallistunut. Ettei jorinoitasi tulkittaisi häränhötöksi.
>>Muuten, aijitko itse osallistua luopioiden sanoisinko nyt vaikkapa homokonventtiin?
Miksi pelkäät homoja? Etkö tiedä, ettivät he voi homoudelleen mitään? Miksi haluat tuomita heidät?
16.06.2009 13:44
>>Olen aivan aidosti huolissani konventtilaisten turvallisuudesta, kun häiriintyneet luopiot kaljapäissään tekevät ja suunnittelevat terrorismia ja häiriköintiä konventtiin.
Mieleltään järkkyneillä ja lahkojen mielenhallinnan alaisuudella olevilla ihmisillä on tapana huolehtia aidosti asioista ja uhkista, joita ei ole olemassa. Eli ihan normimeiningillä menet.
>>Ja tiedoksi Markku Meilo on keskustelua Jehovantodistajuudesta, koska herra teki fyysisiä tempauksia konventissa
Fyysisiä? Minkälaisia?
16.06.2009 13:16
>>Oletko menossa kyseiseen tapahtumaan?
En. Jos otettaisiin selville surkeimmat tavat viettää juhannusta, niin jehovantodistajien konventti olisi vähintäänkin mitalisijoilla.
>>En ajatellut mennä, mutta jos niin käy että jonain päivänä siellä pyörähdän teen sen ihan vaan äitini takia, kun niin kovin pyytää.
Itse olen ajatellut, että jos joskus on todellakin niin vähän tekemistä, että olisi aikaa ja tilaisuus vierailla konventissa, niin voisin käydä säälimässä paikalla olijoita ja fiilistellä muistoilla. Onhan noista kuitenkin väkisinkin jäänyt myös mukavia muistoja. Tosin ei mitään ohjelmaan tai lahkoajatteluun liittyvää.
16.06.2009 11:35
Kuten huomasit osasta vastauksista, jehovantodistajat eivät kykene suhtautumaan uskontoonsa objektiivisesti, vaan vaativat saada antaa lahkostaan informaatiota yksinoikeudella. He eivät valitettavasti myöskään kykene keskustelemaan asioista asioina, vaan hyökkäävät henkilöihin hyvin monenlaisten argumenttivirheiden siivittäminä.
Muutamia esimerkkejä hyvin naiivista suhtautumisesta omaan lahkoon, joita vastaukseksi kirjoiteltiin:
"Tiuku on jäävi vastaamaan kysymykseen. Minä ainakin annan hänen mielipiteilleen piut paut. Hänessä huokuu pelkästään katkera vanha mies."
Edellä kirjoitettu on klassinen esimerkki ad hominemista, argumentaatiovirheestä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Edellä lainatussa kirjoituksessa paistaa myös toinen argumentaatiovirhe, eli katkeruuteen vetoaminen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_odium
Jehovantodistajat ja jehovantodistajamieliset ovat mestareita käyttämään keskusteluissa virheellistä argumentointia. Ja miksipä eivät olisi, heidät on lahkonsa taholta opetettu siihen.
Toinen esimerkki ad hominemista:
"Nämä tänne kirjoittavat uskostaan luopuneet, ovat vain epäonnistuneita uskossaan ja turhautuminen näkyy heidän mielipiteissään."
Meillä entisillä jehovantodistajilla on perustellut syyt kritisoida jehovantodistajien lahkoa. Se että osaamme perustella kritiikkimme, pelottaa lahkoa niin paljon että se on kieltänyt jehovantodistajien olevan kanssamme missään tekemisissä, ja samasta syystä informaatiomme lahkosta leimataan perustelematta valheelliseksi. Tällaisilla palstoilla lahkolaisten mustavalkoisuus näkyy parhaiten.
Tämä kaikki on edessäsi, mikäli miehesi päättää liittyä lahkoon.
16.06.2009 08:45
>>Yllä oleva on entinen Jehovantodistaja, eikä näin ollen omaa puolueetonta kantaa.
Onko ymmärrettävä että jehovantodistajilta voisi saada puolueettoman vastauksen omasta uskonnostaan? Kaikkea sitä...
Kuka omaa puolueettomimman kannan?
>>Kannattaa kysyä myös mukana olevilta todistajilta, tasapuolisuuden vuoksi.
Tämä on ihan hyvä ratkaisu. Eikö olekin ajatuksia herättävää, että entinen jehovantodistaja ei pelkää esittää tällaista ratkaisua, mutta jehovantodistaja pelkää esittää ratkaisua, jossa asioista tiedusteltaisiin objektiivisesti myös entisiltä jehovantodistajilta. Mistä luulet tällaisen johtuvan?
15.06.2009 15:56
>>Nytkin hän osallistuu juhannuksen konventtiin vaikka minä olin suunnitellut että olisimme yhdessä jossain. Minä sinne konventtiin en todellakaan lähde. Tuli olo että Jehovajutut ovat tärkeämpiä kuin minä.
Jos miesystäväsi päättää liittyä lahkoon, tämä tunteesi ei tule olemaan ollenkaan ainutlaatuinen, vaan osa jokapäiväistä arkeasi.
>>Pelottaa mihin tämä menee, olen kuullut kaikenlaista jehovista ja heidän toimistaan ja olen lukenut täältä kirjoituksia hänelle ja hän on jopa kanssani ihmetellyt joitakin asioita ja sanonut ottavansa selvää. Koitan että hän ei liittyisi mihinkään vaan pohtisi itse asioita.
Miehesi tulee saamaan hyvin suorasanaista palautetta jehovantodistajilta siitä, että netistä ei missään nimessä tule ottaa selvää jehovantodistajuudesta, vaan se tulee tehdä ainoastaan jehovantodistajilta itseltään (lahkoille ja kulteille ihan normitapa suhtautua kritiikkiin ja ulkopuoliseen tietoon). Tässä vaiheessa voit kysyä mieheltäsi, että kuinka luotettavan kuvan tuollainen suhtautuminen antaa jehovantodistajista, jos esimerkiksi entisiltä jehovantodistajilta ei tule missään nimessä kysellä jehovantodistajuudesta yhtään mitään. Havainnoidaksesi tätä epäkohtaa, voit esittää kysymyksen että kuinka luotettava on autokauppias, joka kieltää mahdollisia asiakkaitaan missään nimessä kysymästä kokemuksia tämän liiketoimista ja toimintatavoista entisiltä asiakkailtaan.
>>Hän sanoo päinvastoin että hänestä tulee parempi ihminen jos liittyy. Itse taas olen sanonut ettei uskoon tarvita liittymistä mihinkään, vaan sitä voi tehdä itsekin.
Näinhän se menee. Mutta lahkot elävät jäsenistään, eikä ilman jäseniä ole mitään lahkoja. Siksi lahkon merkitys lahkon jäsenten ja näiden jumalan välillä on lahkoissa korostetussa asemassa, usein niin ettei mitään yhteyttä jumalaan ole ilman lahkoa, kuten jehovantodistajienkin tapauksessa.
>>Enkä lopulta tiedä onko hän edes tietoinen kaikesta mitä siellä jehovilla vaaditaan eli onnistuisiko suhteemme edes?
Jos miehesi ei suostu lukemaan jostain syystä mitään mitä tietoa netti jehovantodistajista tarjoaa, niin vaadi häntä lukemaan edes kaikki mitä Wikipedia aiheesta kertoo. Se kun nimittäin on niin, että jos siellä olisi jotain bullshittiä, jehovantodistajat olisivat sen sieltä korjanneet sata varmasti.
>>Onko neuvoja minulle, mitä tehdä?? ja miten elämämme voisi edes onnistua, kun itse en osaa ajatella jehovista mitään hyvää.
Elämä jehovantodistajan kanssa vaatii suhteelta ja siinä olevilta ihmisiltä hyvin paljon. Jehovantodistajalle ykkösjuttu on tehdä lahkonsa mieliksi, ehkä jopa edistyä lahkossa vastuuasemaan ja osallistua hyvin paljon erilaisiin tapahtumiin ja ovelta ovelle saarnaamiseen. Ollakseen jehovantodistaja, henkilön tulee tehdä kuukausittain tietty määrä julkista saarnaamista, tai henkilön status seurakunnassa kokee negatiivisen kolauksen.
Terveisin
Entinen jehovantodistaja
15.06.2009 15:33
54 / 282