Vapaa kuvaus

Aloituksia

254

Kommenttia

5626

1. >>luopio valheita,ja nyt lähtee....

Uuhh, tuskin maltan odottaa!

>>kaikki nää vuosi luvut

Mikä vuosiluklu ei pidä paikkaansa ja missä yhteydessä?

>>sit väitätte et jokaisen on pakko käydä kentällä

Jokaisen jehovantodistajan on käytävä kentällä, ollakseen jehovantodistaja sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos et käy kentällä, status seurakunnassa laskee kuin lehmän häntä ja seurasi ei ole sitä niin kutsuttua hyvää seuraa. Ei tässä ole mitään ihmeellistä kenellekään, joka on ollut edes kuukauden jehovantodistaja. Ihme ettet tällaistakaan faktaa tiedä. Tulee miettineeksi että oletkohan sittenkään koskaan edes ollut jehovantodistaja.

>>lapset ei saa olla tekemis jos on erotettu

No ei siitä kukaan polveen ammu, mutta se on hyvin kyseenalaista. Varsinkin jos ei ole kanssakäymiselle mitään teokraattisen mittapuun täyttävää syytä. Viime kesän konventissahan julkaistiin kirja, jossa tämä tuotiin niin selvästi esille, että jopa sinun voisi olettaa ymmärtävän siinä esitetty lause: "Kristityt eivät etsi tekosyitä ollakseen tekemisissä erotettujen sukulaistensa kanssa". Näin ulkomuistista vedettynä.

>>Jeesuksen ajasta milloin on alkanu hallita maailmaa

Raamattuhan tuomitsee ne jotka esittävät tietävänsä Jeesuksen paluun ajankohdan. Miksi vt-seura saa mielestäsi tietää sen, vaikka sille ei ole mitään perustetta?

>>miten ihminen otetaan takas seurakuntaan

Vaike aarvailla mitä tästäkin on valehdeltu. Jos takaisin metsään haluat, niin takuulla yllätyt. Siellä odottavat katumusharjoitteet, joita et löydä raamatusta.

>>kaikki vain sitä,et ihminen ei myönnä huonolta itsetunnoltaan et tein väärin,sen sijaan muita syytellään.

Sillä että vt-seura valehtelee jäsenilleen ja ylläpitää suurta kusetusta, ei ole mitään tekemistä sen kanssa vaikka minä tai kuka muu tahansa olisi tehnyt mitä tahansa. Mistä kohtaa tuo on vaikea ymmärtää?

>>sano suoraan ettei sua huvita tai et pittaa paskan vertaa,elät loppu elämäs niinku lystäät.Semmonen pieni probleema,joka meiät teki,hän sanelee säännöt ja se et oo sinä

Semmonen pikku probleema, etten ole koskaan sanonut että sanelisin sääntöjä yhtään mihinkään. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Mitään mitä sinä tai minä teemme, ei muuta vt-seuran olemusta kusettavasta lahkosta yhtään mihinkään suuntaan.
  2. Huomaa ettei kirjoittaja ole ottanut elettäkään koskaan tutkiakseen uskontonsa totuuspohjaa.

>>On totta, että joskus Vartiotorni seura esitti ajatuksia siihen suuntaan, että loppu voisi tulla vuonna 1975.

Kuten myös monina muina vuosina, esmes 1914, 1925 ja 2000.

>>jehovan todistajat olivat ehkä tuolloin liian innokkaita odottamaan Jeesuksen tulemista.

Jehovantodistajat ovat olleet aina innokkaita odottamaan maailman loppua. Ja miksipä eivät olisi, vt-seura on pelotellut jäseniään maailman lopulla sen alusta alkaen. Erilaisten vuosilukujen kanssa pelleily on vain ollut tehoste pelotteluun.

>>Mutta se ei muuta sitä tosi asiaa, että Luoja itse on sanonut, ettei hetkeä tiedä kuin ainosataan hän. Mutta todennäköisesti hänen ainosyntyinen poikansa, Jeesus tietää sen

Jaa, raamattu kyllä kertoo että Jeesus ei tiedä ajankohdasta mitään. Mutta mitäpä tuo raamattu jehovantodistajille muutenkaan merkitsee. Sen yli kävellään mennen tullen monessa muussakin kohtaa.

>>Eräs Beetelilänen veli sanoi minulle kerran näin, ettei "sillä ole väliä milloin loppu tulee", sillä emmehän me ole palvelemassa Luojaamme minkää vuosilukujen takia tai lopun takia vaan----RAKKAUDEN.

Näin ollen luulisi sen lopun hehkuttamisen olevan tuhat kertaa pienempää. Sen toki ymmärtää kun tiedostaa lahkon olemassaolon perustuvan jäsenien pelotteluun harmagedonilla.

>>Me ihmiset emme saa eikä meidän tule koskaan osoittaa syyttävää sormea ketään toista luomusta kohtaan.

Jehovantodistajat kuitenkin tekevät näin. Miksi?

>>T: tuhlaajapoika Alppilan seurakunnasta

Tuhlaajapoika, joka ei koskaan tule saamaan raamatun kuvailemaa kohtelua seurakunnassaan.
  3. Kuten huomasit osasta vastauksista, jehovantodistajat eivät kykene suhtautumaan uskontoonsa objektiivisesti, vaan vaativat saada antaa lahkostaan informaatiota yksinoikeudella. He eivät valitettavasti myöskään kykene keskustelemaan asioista asioina, vaan hyökkäävät henkilöihin hyvin monenlaisten argumenttivirheiden siivittäminä.

Muutamia esimerkkejä hyvin naiivista suhtautumisesta omaan lahkoon, joita vastaukseksi kirjoiteltiin:

"Tiuku on jäävi vastaamaan kysymykseen. Minä ainakin annan hänen mielipiteilleen piut paut. Hänessä huokuu pelkästään katkera vanha mies."

Edellä kirjoitettu on klassinen esimerkki ad hominemista, argumentaatiovirheestä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Edellä lainatussa kirjoituksessa paistaa myös toinen argumentaatiovirhe, eli katkeruuteen vetoaminen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_odium

Jehovantodistajat ja jehovantodistajamieliset ovat mestareita käyttämään keskusteluissa virheellistä argumentointia. Ja miksipä eivät olisi, heidät on lahkonsa taholta opetettu siihen.

Toinen esimerkki ad hominemista:

"Nämä tänne kirjoittavat uskostaan luopuneet, ovat vain epäonnistuneita uskossaan ja turhautuminen näkyy heidän mielipiteissään."

Meillä entisillä jehovantodistajilla on perustellut syyt kritisoida jehovantodistajien lahkoa. Se että osaamme perustella kritiikkimme, pelottaa lahkoa niin paljon että se on kieltänyt jehovantodistajien olevan kanssamme missään tekemisissä, ja samasta syystä informaatiomme lahkosta leimataan perustelematta valheelliseksi. Tällaisilla palstoilla lahkolaisten mustavalkoisuus näkyy parhaiten.

Tämä kaikki on edessäsi, mikäli miehesi päättää liittyä lahkoon.
  4. >>Nytkin hän osallistuu juhannuksen konventtiin vaikka minä olin suunnitellut että olisimme yhdessä jossain. Minä sinne konventtiin en todellakaan lähde. Tuli olo että Jehovajutut ovat tärkeämpiä kuin minä.

Jos miesystäväsi päättää liittyä lahkoon, tämä tunteesi ei tule olemaan ollenkaan ainutlaatuinen, vaan osa jokapäiväistä arkeasi.

>>Pelottaa mihin tämä menee, olen kuullut kaikenlaista jehovista ja heidän toimistaan ja olen lukenut täältä kirjoituksia hänelle ja hän on jopa kanssani ihmetellyt joitakin asioita ja sanonut ottavansa selvää. Koitan että hän ei liittyisi mihinkään vaan pohtisi itse asioita.

Miehesi tulee saamaan hyvin suorasanaista palautetta jehovantodistajilta siitä, että netistä ei missään nimessä tule ottaa selvää jehovantodistajuudesta, vaan se tulee tehdä ainoastaan jehovantodistajilta itseltään (lahkoille ja kulteille ihan normitapa suhtautua kritiikkiin ja ulkopuoliseen tietoon). Tässä vaiheessa voit kysyä mieheltäsi, että kuinka luotettavan kuvan tuollainen suhtautuminen antaa jehovantodistajista, jos esimerkiksi entisiltä jehovantodistajilta ei tule missään nimessä kysellä jehovantodistajuudesta yhtään mitään. Havainnoidaksesi tätä epäkohtaa, voit esittää kysymyksen että kuinka luotettava on autokauppias, joka kieltää mahdollisia asiakkaitaan missään nimessä kysymästä kokemuksia tämän liiketoimista ja toimintatavoista entisiltä asiakkailtaan.

>>Hän sanoo päinvastoin että hänestä tulee parempi ihminen jos liittyy. Itse taas olen sanonut ettei uskoon tarvita liittymistä mihinkään, vaan sitä voi tehdä itsekin.

Näinhän se menee. Mutta lahkot elävät jäsenistään, eikä ilman jäseniä ole mitään lahkoja. Siksi lahkon merkitys lahkon jäsenten ja näiden jumalan välillä on lahkoissa korostetussa asemassa, usein niin ettei mitään yhteyttä jumalaan ole ilman lahkoa, kuten jehovantodistajienkin tapauksessa.

>>Enkä lopulta tiedä onko hän edes tietoinen kaikesta mitä siellä jehovilla vaaditaan eli onnistuisiko suhteemme edes?

Jos miehesi ei suostu lukemaan jostain syystä mitään mitä tietoa netti jehovantodistajista tarjoaa, niin vaadi häntä lukemaan edes kaikki mitä Wikipedia aiheesta kertoo. Se kun nimittäin on niin, että jos siellä olisi jotain bullshittiä, jehovantodistajat olisivat sen sieltä korjanneet sata varmasti.

>>Onko neuvoja minulle, mitä tehdä?? ja miten elämämme voisi edes onnistua, kun itse en osaa ajatella jehovista mitään hyvää.

Elämä jehovantodistajan kanssa vaatii suhteelta ja siinä olevilta ihmisiltä hyvin paljon. Jehovantodistajalle ykkösjuttu on tehdä lahkonsa mieliksi, ehkä jopa edistyä lahkossa vastuuasemaan ja osallistua hyvin paljon erilaisiin tapahtumiin ja ovelta ovelle saarnaamiseen. Ollakseen jehovantodistaja, henkilön tulee tehdä kuukausittain tietty määrä julkista saarnaamista, tai henkilön status seurakunnassa kokee negatiivisen kolauksen.

Terveisin
    Entinen jehovantodistaja