Sanakikkailun

mestarit palstalla

1. Markku Meilo. KULTAMITALI
2. Tiuku HOPEAMITALI
3. Joh.poika PRONSSIMITALI

ONNEKSI OLKOON VOITTAJILLE

53

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanneksen_poika

Miten palkinnot voi lunastaa? Pitääkö itse noutaa Betelistä? Jos pitää, niin milloin? Ja keneltä? Itseltään Jukka Ropposeltako? Veikko Leinonen olisi mukavampi vaihtoehto, hän on kohtelias puhelimessa ainakin, toisin kuin mörkki Jukka Ropponen, joka tempaisee helposti, erittäin helposti, luurin korvaan. :)

• sinun täytyy

lunastaa se rehellisellä kirjoituksella, eikä asioiden "kiertämisellä" kuten
        teillä kolmella on tapana. RYHDISTÄYDY KIITOS.

• Johanneksen_poika
        sinun täytyy kirjoitti:

lunastaa se rehellisellä kirjoituksella, eikä asioiden "kiertämisellä" kuten
        teillä kolmella on tapana. RYHDISTÄYDY KIITOS.

>>Kyllä sinun täytyy lunastaa se rehellisellä kirjoituksella

Tuossa vihjaat jotain epärehellisyydestä. Mitä tarkoitat? Kerrohan nyt, mikä kirjoituksissani ei ole rehellistä?

• siirtykäämme ajassa
        Johanneksen_poika kirjoitti:

>>Kyllä sinun täytyy lunastaa se rehellisellä kirjoituksella

Tuossa vihjaat jotain epärehellisyydestä. Mitä tarkoitat? Kerrohan nyt, mikä kirjoituksissani ei ole rehellistä?

taaksepäin vuoteen 2006.
        Sinut oli kutsuttu komitean kuultavaksi sunnuntaina 19.11.2006. Eräs vanhin kysyi
        sinulta. HALUATKO PYSYÄ JEHOVAN TODISTAJANA....
        Mitä vastasit...TOTTAKAI HALUAN PYSYÄ JEHOVAN TODISTAJANA.

Nyt kysynkin. Kun halusit olla jehovan Todistaja niin miksi laitoit myllynkivet
        nettiin vuonna 2005...???

• Johanneksen_poika
        siirtykäämme ajassa kirjoitti:

taaksepäin vuoteen 2006.
        Sinut oli kutsuttu komitean kuultavaksi sunnuntaina 19.11.2006. Eräs vanhin kysyi
        sinulta. HALUATKO PYSYÄ JEHOVAN TODISTAJANA....

Nyt kysynkin. Kun halusit olla jehovan Todistaja niin miksi laitoit myllynkivet
        nettiin vuonna 2005...???

>>Kun halusit olla jehovan Todistaja niin miksi laitoit myllynkivet
        nettiin vuonna 2005...?

En laittanut myllynkivisivuja nettiin vuonna 2005. Tässä on täsmällinen päivämäärä:

Laitoin nettiin "Myllynkivi"-sivut 31.10.2006 Geocities-palvelimelle. Kun kiinnostus oli niin suurta, että ilmaissivut menivät tukkoon, siirsin sivut MikroBitin palvelimelle 01.12.2006.

>>Sinut oli kutsuttu komitean kuultavaksi sunnuntaina 19.11.2006. Eräs vanhin kysyi sinulta. HALUATKO PYSYÄ JEHOVAN TODISTAJANA....

Siksi, että karttamissäännöstä johtuen olisin menettänyt Jehovan todistaja -sukulaiseni, koska he olisivat katkaisseet välit saman tien. Niin sitten kävikin siinä vaiheessa, kun minut erotettiin.
        Lue tästä aikajärjestyksessä tapahtumat, jos kiinnostaa:
        http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/aikajana.htm

Jos taas ei kiinnosta, älä lue. :)

Syy-seuraussuhde selviää em. sivuista. Julkaiseminen oli seuraus jostain. Ei syy johonkin.

Karttamissäännöt varmuuden vuoksi kertauksena täällä:
        http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/karttaminen.htm

Betelin edustaja Aarre Lahti vahvistaa tämän puhelussa, jonka soitin erään minulle tuntemattoman henkilön pyynnöstä, kun hänelle oli annettu ristiriitaista tietoa asiasta:
        http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/erotetun_karttaminen.mp3

• neitoni

>>Kun halusit olla jehovan Todistaja niin miksi laitoit myllynkivet
        nettiin vuonna 2005...?

En laittanut myllynkivisivuja nettiin vuonna 2005. Tässä on täsmällinen päivämäärä:

Laitoin nettiin "Myllynkivi"-sivut 31.10.2006 Geocities-palvelimelle. Kun kiinnostus oli niin suurta, että ilmaissivut menivät tukkoon, siirsin sivut MikroBitin palvelimelle 01.12.2006.

>>Sinut oli kutsuttu komitean kuultavaksi sunnuntaina 19.11.2006. Eräs vanhin kysyi sinulta. HALUATKO PYSYÄ JEHOVAN TODISTAJANA....

Siksi, että karttamissäännöstä johtuen olisin menettänyt Jehovan todistaja -sukulaiseni, koska he olisivat katkaisseet välit saman tien. Niin sitten kävikin siinä vaiheessa, kun minut erotettiin.
        Lue tästä aikajärjestyksessä tapahtumat, jos kiinnostaa:
        http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/aikajana.htm

Jos taas ei kiinnosta, älä lue. :)

Syy-seuraussuhde selviää em. sivuista. Julkaiseminen oli seuraus jostain. Ei syy johonkin.

Karttamissäännöt varmuuden vuoksi kertauksena täällä:
        http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/karttaminen.htm

Betelin edustaja Aarre Lahti vahvistaa tämän puhelussa, jonka soitin erään minulle tuntemattoman henkilön pyynnöstä, kun hänelle oli annettu ristiriitaista tietoa asiasta:

et erosit.Et oikeesti rakastanu totuutta ja ny tulee vuolaita puolusteluja miks valehtelit.Hemmetti,tiiät mitä raamattu sanoo erottamisesta joten älä uikuta,iso mies!!!

• Johanneksen_poika
        neitoni kirjoitti:

et erosit.Et oikeesti rakastanu totuutta ja ny tulee vuolaita puolusteluja miks valehtelit.Hemmetti,tiiät mitä raamattu sanoo erottamisesta joten älä uikuta,iso mies!!!

Vastauksestasi taas näkyy, että sinulla on vaikea ymmärrysvaje. Et ilmeisestä ymmärtänyt taaskaan ainoatakaan lausetta. Tarkastellaanpa yhdessä hieman sinun sanojasi.

>>En ihmettele et erosit

Mistä niin päättelit, että "erosin". En eronnut, minut erotettiin syytä kertomatta.

>>Et oikeesti rakastanu totuutta

Minä rakastan totuutta niin paljon, että otan jatkuvasti selvää, mikä on totta tai ei.

>>ny tulee vuolaita puolusteluja miks valehtelit.

Mitä olen valehdellut? Nyt perusteluja pöytään.

>>tiiät mitä raamattu sanoo erottamisesta

Niin tiedän, enkä minä protestoikaan "erottamisen" takia vaan "karttamisen" takia. Ne ovat ihan eri sanoja. Otetaan varmuuden vuoksi helpommassa muodossa, jonka sinäkin ehkä voit ymmärtää, jos oikein pinnistelet.

No niin, siis "E-ROT-TA-MI-NEN" on eri sana kuin "KART-TA-MI-NEN".

Ymmärsitkö? Jos et, niin mikä siinä on niin vaikeaa?

>>älä uikuta,iso mies!!

En uikuta enkä ole "iso" mies. Vain 175 cm.

• neitoni

Vastauksestasi taas näkyy, että sinulla on vaikea ymmärrysvaje. Et ilmeisestä ymmärtänyt taaskaan ainoatakaan lausetta. Tarkastellaanpa yhdessä hieman sinun sanojasi.

>>En ihmettele et erosit

Mistä niin päättelit, että "erosin". En eronnut, minut erotettiin syytä kertomatta.

>>Et oikeesti rakastanu totuutta

Minä rakastan totuutta niin paljon, että otan jatkuvasti selvää, mikä on totta tai ei.

>>ny tulee vuolaita puolusteluja miks valehtelit.

Mitä olen valehdellut? Nyt perusteluja pöytään.

>>tiiät mitä raamattu sanoo erottamisesta

Niin tiedän, enkä minä protestoikaan "erottamisen" takia vaan "karttamisen" takia. Ne ovat ihan eri sanoja. Otetaan varmuuden vuoksi helpommassa muodossa, jonka sinäkin ehkä voit ymmärtää, jos oikein pinnistelet.

No niin, siis "E-ROT-TA-MI-NEN" on eri sana kuin "KART-TA-MI-NEN".

Ymmärsitkö? Jos et, niin mikä siinä on niin vaikeaa?

>>älä uikuta,iso mies!!

En uikuta enkä ole "iso" mies. Vain 175 cm.

asioita ku Meilo tai no joo,samaa klaania...
        Sinä erosit sydämestäs jo sillon ku valehtetit,älä pistä JT piikkiin.
        Taas uikutat 175 senttinen jäpikkä,tiedät edelleen et kaveruus suuhteet katkotaan.Eri asia asia on lapset tai vanhemmat,se on on omantunnonasia

• Johanneksen_poika
        neitoni kirjoitti:

Taas uikutat 175 senttinen jäpikkä,tiedät edelleen et kaveruus suuhteet katkotaan.Eri asia asia on lapset tai vanhemmat,se on on omantunnonasia

>>Älä mies vääntele asioita

Mitä asioita tarkoitat? Edellisestä epämääräisestä tokaisustakin jätit kaikki perustelut pois. Etkö osaa lukea ja sen perusteella vastata? Jos et osaa, pyydä lapsesi apuun.

>>Sinä erosit sydämestäs jo sillon ku valehtetit

Kerrohan nyt mitä olen valehdellut. Taidat elää jossain omassa kuplassasi vailla mitään kosketuspintaa todellisuuteen, koska heittelet sanoja vain ilmaan ja katsot tipahtaako ne alas.

Sinuun sopii tämä kohta:
        (Sananlaskut 12:18) 18 Joku puhuu ajattelemattomasti kuin miekan pistoin, mutta viisaiden kieli on lääkitystä.

Tässä on myös täydellisesti sinuun sopiva ajatus:
        (1. Korinttilaisille 14:8-9)  – –? 9 Samoin jos tekään ette esitä kielellä helposti ymmärrettävää puhetta, mistä tiedetään, mitä puhutaan? Tehän puhutte ilmaan.

Voisit edistyä huomattavasti, jos noudattaisit tätä ohjetta:
        (Sananlaskut 17:28) 28 Tyhmääkin pidetään viisaana, kun hän pysyy vaiti, ymmärtäväisenä sitä, joka huulensa sulkee.

>>kaveruus suuhteet katkotaan.Eri asia asia on lapset tai vanhemmat,se on on omantunnonasia

Olet väärässä. Vartiotorniseuran ohjeet kehottavat katkaisemaan suhteet myös sukulaisiin. Aarre Lahti Betelistä vahviastaa mielellään tämän epäinhimillisen toiminnan. Uskallatko kuunnella KOKONAAN tämän muutaman minuutin todistelun:

• erot kaverien ,lähiomais
        neitoni kirjoitti:

ten välillä,ihmisellä on vain yksi ns. omatunto eli moraaliarvot.jos sitä soveltaa ,itselleen rehellisesti niin ei siinä erotella ihmisiä.Mutta jt tekevät ,koska on käsketty,miksi et liity takaisin lahkoon kun olet niin kova puolustamaan noita valheita ja mielenterveyttä tuottavaa lahkoa

• vielä yksi varasijalla

on 4. Voimatorni. Kaikki nämä Jehovantodistajamiehet, takinkääntäjiä. Kun lukee Johanneksenpojan vuodatuksia vuodelta 2005, ei tunne samaksi mieheksi kuin nimimerkin perusteella.

• Voimantorni

>>Voimatorni. Kaikki nämä Jehovantodistajamiehet, takinkääntäjiä>>

En ole Jehovan todistaja.

Kerro nyt joku esimerkki, mikä kirjoituksissani ei pidä paikkansa. Vai sekö sinua ärsyttääkn, että tiedät niiden pitävän paikkansa?

• esimerkki on
        Voimantorni kirjoitti:

Kerro nyt joku esimerkki, mikä kirjoituksissani ei pidä paikkansa. Vai sekö sinua ärsyttääkn, että tiedät niiden pitävän paikkansa?

se. Olit tässä konventtihäiriköistä ulkona, kuin lumiukko

• Voimantorni
        esimerkki on kirjoitti:

se. Olit tässä konventtihäiriköistä ulkona, kuin lumiukko

Tulisiko minun olla tietoinen jokaisesta tapahtumasta, joka liittyy Jehovan todistajiin tai entisiin Jehovan todistajiin? Itse en näin ajattele.

Mutta olenko kirjoittanut jotakin perätöntä, paikkansapitämätöntä?

Takinkääntäjäkään en mielestäni ole, sillä liityin aikanani hyvässä uskossa Jt-lahkoon, uskoen minulle esitetyt asiat totuutena. Vasta myöhemmin minulle selvisi, että järjestö ei olekaan kertonut kaikkia oleellisia asioita, että se jopa valehtelee asioista. Tietenkin tässä vaiheessa kuvani tuosta "totuudesta", Jt-opista muuttui, ja tein lopulta luonnollisen ratkaisun kaikkien tietojeni pohjalta, erosin lahkosta.

Nyt haluan kertoa asialle omistetulla keskustelufoorumilla niistä asioista, jotka itse tulin tietämään, asioista, jotka järjestö jäseniltään salaa. Eikö Jt-jäsenten olisi sinunkin mielestäsi oikeudenmukaista saada tietää omasta "totuudestaan" myös sellaiset asiat, joita heidän järjestönsä ei sallisi heidän saada tietää?

“Järkevät ihmiset ovat yhtä mieltä siitä, että ainoa oikeudenmukainen menetelmä on tutkia todisteita molemmilta puolilta, sekä kiistellyn teorian puolesta että sitä vastaan. Sillä tavalla päästään selville totuudesta.” (Herätkää! 8. huhtikuuta 1974 sivu 5)

• luulin sitä todeksi
        Voimantorni kirjoitti:

Anteeksi, luulin sinua takinkääntäjäksi, siis entiseksi aktiivitodistajaksi! Kirjoituksesi paikkansapitävyydestä voin sanoa vain että ne ovat omia näkemyksiäsi.

• Voimantorni
        luulin sitä todeksi kirjoitti:

Anteeksi, luulin sinua takinkääntäjäksi, siis entiseksi aktiivitodistajaksi! Kirjoituksesi paikkansapitävyydestä voin sanoa vain että ne ovat omia näkemyksiäsi.

>>Etkö olekaan eronnut Jehovantodistaja????>>

Kyllä olen. Edellisessä viestissäni sanoin: "En ole Jehovan todistaja", miten sinä saat tästä käännettyä asian niin, että en olisi koskaan ollut Jehovan todistaja?

Syy on siinä, että haluat vain väkisin keskittyä epäoleellisiin asioihin, ajaa keskustelua sivuraiteelle ja yrittää sotkea asioita, koska et kykene kumoamaan Jt-järjestöstä esitettyjä tosiasioita. Miten minun henkilökohtainen elämäntilanteeni tai taustani edes liittyy siihen, että Jehovan todistajat -nimisen järjestön johto on valheellinen? Siitähän tässä on ollut kysymys.

Entä onko se, että on tullut huijatuksi uskonnolliesen järjestön taholta ja tämän havaittuaan eroaa tuosta kieroilevasta järjestöstä, takinkääntämistä? Samalla logiikalla vaikkapa kumppanistaan erilleen muuttanut entinen parisuhdeväkivallan uhri on takinkääntäjä. Miettisitkö ihan vaikka vaan hiukan, mitä siitä näppäimistöstäsi päästelet?

>>Kirjoituksesi paikkansapitävyydestä voin sanoa vain että ne ovat omia näkemyksiäsi>>

Totta kai ne ovat minun näkemyksiäni, kenenpä muunkaan näkemyksiä kirjoittelisinkaan? Perustan nämä näkemykseni kuitenkin tosiasioihin, jotka pystyn osoittamaan muillekin. Yhtä ainutta esimerkkiä et ole minulle kyennyt antamaan siitä, etteivät kirjoittamani asiat pitäisi paikkansa. Sen sijaan keskityt ihmisten kirjoitustyyleihin, ja jankutat kuinka entinen Jt olisi sama asia kuin nykyinen Jt. Olet naurettava.

• tällä palstalla
        Voimantorni kirjoitti:

Tulisiko minun olla tietoinen jokaisesta tapahtumasta, joka liittyy Jehovan todistajiin tai entisiin Jehovan todistajiin? Itse en näin ajattele.

Mutta olenko kirjoittanut jotakin perätöntä, paikkansapitämätöntä?

Takinkääntäjäkään en mielestäni ole, sillä liityin aikanani hyvässä uskossa Jt-lahkoon, uskoen minulle esitetyt asiat totuutena. Vasta myöhemmin minulle selvisi, että järjestö ei olekaan kertonut kaikkia oleellisia asioita, että se jopa valehtelee asioista. Tietenkin tässä vaiheessa kuvani tuosta "totuudesta", Jt-opista muuttui, ja tein lopulta luonnollisen ratkaisun kaikkien tietojeni pohjalta, erosin lahkosta.

Nyt haluan kertoa asialle omistetulla keskustelufoorumilla niistä asioista, jotka itse tulin tietämään, asioista, jotka järjestö jäseniltään salaa. Eikö Jt-jäsenten olisi sinunkin mielestäsi oikeudenmukaista saada tietää omasta "totuudestaan" myös sellaiset asiat, joita heidän järjestönsä ei sallisi heidän saada tietää?

“Järkevät ihmiset ovat yhtä mieltä siitä, että ainoa oikeudenmukainen menetelmä on tutkia todisteita molemmilta puolilta, sekä kiistellyn teorian puolesta että sitä vastaan. Sillä tavalla päästään selville totuudesta.” (Herätkää! 8. huhtikuuta 1974 sivu 5)

olet edelleen jehovan todistajien kultin "mielenhallinnassa". Hanki itsellesi jokin
        muu mielekäs harrastus. UUden kielen opiskelu.. Jonkin soittimen musiikkiopinnot.
        Vanha sananlasku sanoo näin ÄLÄ TONKI PASKAKASAA SILLÄ SE ALKAA HAISEMAAN.
        Itse minut pakotettiin vanhempieni toimesta jehovan Todistajaksi. Kasteelle
        pakotettiin 10 vuotiaana. Uskoin itsekin aikoinani harmagedonin tulevan 1975.
        Huomasin itse että kultti oli huijannut minua... Olen siis luopio ollut vuodesta 1980
        ja kuulun maltilliseen siipeen... JEHOVAN TODISTAJAT OVAT LOPUN ENNUSTUKSISSA
        KIKKAILIJOITA JA TARINANKERTOJIA, MUTTA EN NÄÄ KOHDALLANI TARPEELLISEKSI
        TOITOTTAA SITÄ KUTEN SINÄ.

• tällä palstalla kirjoitti:

olet edelleen jehovan todistajien kultin "mielenhallinnassa". Hanki itsellesi jokin
        muu mielekäs harrastus. UUden kielen opiskelu.. Jonkin soittimen musiikkiopinnot.
        Huomasin itse että kultti oli huijannut minua... Olen siis luopio ollut vuodesta 1980

>>JEHOVAN TODISTAJAT OVAT LOPUN ENNUSTUKSISSA KIKKAILIJOITA JA TARINANKERTOJIA, MUTTA EN NÄÄ KOHDALLANI TARPEELLISEKSI

Ihmisillä on eri tapoja toimia ja reagoida eri asioihin. Minä pidän jonkinlaisena velvollisuutenani valistaa ihmisiä vt-seuran valheellisuudesta, kun olen sen itse ymmärtänyt. Jollekin toipuvalle alkoholistille on tärkeää valistaa ihmisiä alkoholin vaaroista. Onko sellainen mielestäsi tuomittavaa, kuten ilmeisesti vt-seuran vaaroista valistaminen on?

• sieltä astui
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>JEHOVAN TODISTAJAT OVAT LOPUN ENNUSTUKSISSA KIKKAILIJOITA JA TARINANKERTOJIA, MUTTA EN NÄÄ KOHDALLANI TARPEELLISEKSI

Ihmisillä on eri tapoja toimia ja reagoida eri asioihin. Minä pidän jonkinlaisena velvollisuutenani valistaa ihmisiä vt-seuran valheellisuudesta, kun olen sen itse ymmärtänyt. Jollekin toipuvalle alkoholistille on tärkeää valistaa ihmisiä alkoholin vaaroista. Onko sellainen mielestäsi tuomittavaa, kuten ilmeisesti vt-seuran vaaroista valistaminen on?

esiin sanakikkailijoiden eräs tukipylväs ja sanoihin tarttuja naivismin etc.etc.
        Sanon vielä kerran JT valehtelivat minulle päin naamaa vuoden 1972-1973
        MOURITZIN suulla. EMME ELÄ LOPU AIKAA, VAAN ELÄMME LOPUN LOPUN AIKAA.
        Harmagedoniin oli siis vaivaiset 2 vuotta.
        Miksi en puutu ihmisten uskonnoliseen totuuteen tai valheellisuuteen. Vaikka minä
        kuinka varottaisin henkilöitä JT Paskanpuhumisesta, niin jotkut väkisinkin haluavat
        tähänTARINAKERTOJA-JÄRJESTÖÖN.

Toipuvalle alkoholistille on parempi psykoterapia, tai uuden mielekkään harrastuksen
        löytymistä. Entinen alkoholisti voi viedä ojasta allikkoon.

• sieltä astui kirjoitti:

esiin sanakikkailijoiden eräs tukipylväs ja sanoihin tarttuja naivismin etc.etc.
        Sanon vielä kerran JT valehtelivat minulle päin naamaa vuoden 1972-1973
        MOURITZIN suulla. EMME ELÄ LOPU AIKAA, VAAN ELÄMME LOPUN LOPUN AIKAA.
        Harmagedoniin oli siis vaivaiset 2 vuotta.
        Miksi en puutu ihmisten uskonnoliseen totuuteen tai valheellisuuteen. Vaikka minä
        kuinka varottaisin henkilöitä JT Paskanpuhumisesta, niin jotkut väkisinkin haluavat
        tähänTARINAKERTOJA-JÄRJESTÖÖN.

Toipuvalle alkoholistille on parempi psykoterapia, tai uuden mielekkään harrastuksen
        löytymistä. Entinen alkoholisti voi viedä ojasta allikkoon.

Eli entisen alkoholistin valistus nykyisille alkoholisteille on turhaa? Ei voi kuin ihmetellä logiikkaasi. Eikö juuri kokemuksen syvällä rintaäänellä puhuvien valistus ole maailman parasta informaatiota valistettavasta aiheesta? Kuka osaisi valistaa pätevämmin?

• ja psykoterapeutit
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Eli entisen alkoholistin valistus nykyisille alkoholisteille on turhaa? Ei voi kuin ihmetellä logiikkaasi. Eikö juuri kokemuksen syvällä rintaäänellä puhuvien valistus ole maailman parasta informaatiota valistettavasta aiheesta? Kuka osaisi valistaa pätevämmin?

ovat mielestäni asiantuntijoita näissä asioissa.

• voinut kertoa
        Voimantorni kirjoitti:

>>Etkö olekaan eronnut Jehovantodistaja????>>

Kyllä olen. Edellisessä viestissäni sanoin: "En ole Jehovan todistaja", miten sinä saat tästä käännettyä asian niin, että en olisi koskaan ollut Jehovan todistaja?

Syy on siinä, että haluat vain väkisin keskittyä epäoleellisiin asioihin, ajaa keskustelua sivuraiteelle ja yrittää sotkea asioita, koska et kykene kumoamaan Jt-järjestöstä esitettyjä tosiasioita. Miten minun henkilökohtainen elämäntilanteeni tai taustani edes liittyy siihen, että Jehovan todistajat -nimisen järjestön johto on valheellinen? Siitähän tässä on ollut kysymys.

Entä onko se, että on tullut huijatuksi uskonnolliesen järjestön taholta ja tämän havaittuaan eroaa tuosta kieroilevasta järjestöstä, takinkääntämistä? Samalla logiikalla vaikkapa kumppanistaan erilleen muuttanut entinen parisuhdeväkivallan uhri on takinkääntäjä. Miettisitkö ihan vaikka vaan hiukan, mitä siitä näppäimistöstäsi päästelet?

>>Kirjoituksesi paikkansapitävyydestä voin sanoa vain että ne ovat omia näkemyksiäsi>>

Totta kai ne ovat minun näkemyksiäni, kenenpä muunkaan näkemyksiä kirjoittelisinkaan? Perustan nämä näkemykseni kuitenkin tosiasioihin, jotka pystyn osoittamaan muillekin. Yhtä ainutta esimerkkiä et ole minulle kyennyt antamaan siitä, etteivät kirjoittamani asiat pitäisi paikkansa. Sen sijaan keskityt ihmisten kirjoitustyyleihin, ja jankutat kuinka entinen Jt olisi sama asia kuin nykyinen Jt. Olet naurettava.

suoraan olevasi ex Jt. Väärinkäsitysten välttämiseksi.

• ja psykoterapeutit kirjoitti:

ovat mielestäni asiantuntijoita näissä asioissa.

Valitettavasti psykiatreilla ja terapeuteilla on hyvin vähän, jos ollenkaan, kokemusta lahkojen ja kulttien aiheuttamista ongelmista. Sen lisäksi on kohtuutonta odottaa, että kaikki ne jotka haluavat tutkia lahkoaan objektiivisesti menisivät terapeutin juttusille. Erilaiset keskusteluareenat toimivat loistavasti tuota tarvetta varten ja muilta saman kokeneilta saa korvaamatonta tukea ja apua todellisuuteen havahtumiseensa.

• niin entäpä
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Valitettavasti psykiatreilla ja terapeuteilla on hyvin vähän, jos ollenkaan, kokemusta lahkojen ja kulttien aiheuttamista ongelmista. Sen lisäksi on kohtuutonta odottaa, että kaikki ne jotka haluavat tutkia lahkoaan objektiivisesti menisivät terapeutin juttusille. Erilaiset keskusteluareenat toimivat loistavasti tuota tarvetta varten ja muilta saman kokeneilta saa korvaamatonta tukea ja apua todellisuuteen havahtumiseensa.

sitten Uskontojen uhrit yhdistys

• niin entäpä kirjoitti:

sitten Uskontojen uhrit yhdistys

Niin, siellähän vaikuttavat tahot ovat miltei poikkeuksetta itsekin uskontojen uhreja, eli jonkun lahkon tai uskonnon entisiä jäseniä.

• Voimantorni
        tällä palstalla kirjoitti:

>>Pyöriessäsi tällä palstalla olet edelleen jehovan todistajien kultin "mielenhallinnassa">>

Ja entinen väkivallan uhri pitää itse itsensä yhä edelleen väkivallan uhrina osallistumalla väkivaltaa kokeneiden vertaistukitoimintaan, jakaessaan omia kokemuksiaan tuntemastaan asiasta? Auttamalla muita näkemään omat oikeutensa, eli tässä tapauksessa sen, ettei ihmisen ole pakko ottaa yhtä ainoaa iskua vastaan, vaikka lyöjä olisi läheinenkin ihminen? Niinkö?

Miksi uskonnollinen valehtelu ja ihmisten vedätys olisi yhtään sen oikeutetumpaa kuin mikä tahansa muu vääryys? Sinunkin taustoilla luulisi sinun olevan sitä mieltä, että Jt-lahkon mädännäisyys on hyvä tuoda päivänvaloon.

>>Hanki itsellesi jokin muu mielekäs harrastus. UUden kielen opiskelu.. Jonkin soittimen musiikkiopinnot>>

Tuota kuule... sovitaanko niin, että minä määrittelen itse oman ajankäyttöni ja sinä omasi. Eiköhän meillä molemmilla ole ihan täysi oikeus päättää omista asioistamme?

>>JEHOVAN TODISTAJAT OVAT LOPUN ENNUSTUKSISSA
        TOITOTTAA SITÄ>>

Sitten sinä et varmaankaan toitota sitä. Ja tämä on ihan ok.

>>KUTEN SINÄ>>

Anna ihmisille vapaus toimia kukin omalla tavallaan. Voit varmasti ihan hyvin ohittaa Voimantornin kirjoitukset, jos asioiden julkituominen (tai joku muu kirjoituksissani) ärsyttää sinua.

• tapauksessa ohita
        Voimantorni kirjoitti:

>>Pyöriessäsi tällä palstalla olet edelleen jehovan todistajien kultin "mielenhallinnassa">>

Ja entinen väkivallan uhri pitää itse itsensä yhä edelleen väkivallan uhrina osallistumalla väkivaltaa kokeneiden vertaistukitoimintaan, jakaessaan omia kokemuksiaan tuntemastaan asiasta? Auttamalla muita näkemään omat oikeutensa, eli tässä tapauksessa sen, ettei ihmisen ole pakko ottaa yhtä ainoaa iskua vastaan, vaikka lyöjä olisi läheinenkin ihminen? Niinkö?

Miksi uskonnollinen valehtelu ja ihmisten vedätys olisi yhtään sen oikeutetumpaa kuin mikä tahansa muu vääryys? Sinunkin taustoilla luulisi sinun olevan sitä mieltä, että Jt-lahkon mädännäisyys on hyvä tuoda päivänvaloon.

>>Hanki itsellesi jokin muu mielekäs harrastus. UUden kielen opiskelu.. Jonkin soittimen musiikkiopinnot>>

Tuota kuule... sovitaanko niin, että minä määrittelen itse oman ajankäyttöni ja sinä omasi. Eiköhän meillä molemmilla ole ihan täysi oikeus päättää omista asioistamme?

>>JEHOVAN TODISTAJAT OVAT LOPUN ENNUSTUKSISSA
        TOITOTTAA SITÄ>>

Sitten sinä et varmaankaan toitota sitä. Ja tämä on ihan ok.

>>KUTEN SINÄ>>

Anna ihmisille vapaus toimia kukin omalla tavallaan. Voit varmasti ihan hyvin ohittaa Voimantornin kirjoitukset, jos asioiden julkituominen (tai joku muu kirjoituksissani) ärsyttää sinua.

kirjoituksiasi, mutta toivon ettei kannata ottaa niin helposti hernettä nenään....!
        En mitenkään pakottanut sinua muuttamaan toimiasi tai harrastuksia, ehdotin.
        PAKOTUS JA EHDOTUS OVAT MIELESTÄNI ERI ASIOITA.
        Lisäksi totean, koska olemme molemmat aidan samalla puolella, eli exiä, niin
        eihän meidän kannata riidellä ja haukkua toisiamme. Annetaan koirien haukkua.
        Sehän on niiden työtä.

• Voimantorni
        voinut kertoa kirjoitti:

suoraan olevasi ex Jt. Väärinkäsitysten välttämiseksi.

En ole missään yhteydessä peitellyt sitä, että olen entinen Jt, eikä sinun olisi tarvinnut montaa viestiäni avata tajutaksesi tämän. Esittämieni asioiden sijaan olet toki kommentoinut kirjoitustyyliäni, ja jankutat jatkuvasti kuinka entinen Jt on ikään kuin Jt vielä eroamisensa jälkeenkin.

Sinä kirjoitit:

Johon minä vastasin, että en ole Jehovan todistaja.

Ja nyt, tulevien väärinkäsitysten välttämiseksi: minä kirjoitan täällä omana itsenäni sitä, mitä kirjoitan. En katso asioita minkään lahkon mielenhallinnan kautta, vaikka aiemmin olen näin tehnytkin. En ole Jehovan todistaja.

• Voimantorni
        tapauksessa ohita kirjoitti:

kirjoituksiasi, mutta toivon ettei kannata ottaa niin helposti hernettä nenään....!
        En mitenkään pakottanut sinua muuttamaan toimiasi tai harrastuksia, ehdotin.
        PAKOTUS JA EHDOTUS OVAT MIELESTÄNI ERI ASIOITA.
        Lisäksi totean, koska olemme molemmat aidan samalla puolella, eli exiä, niin
        eihän meidän kannata riidellä ja haukkua toisiamme. Annetaan koirien haukkua.
        Sehän on niiden työtä.

Oletko sitä mieltä, että itsensä ainoaksi oikeaksi totuudeksi korottaneen, valehtelevan ja verivelkaisen lahkon kieroilu täytyy paljastaa? Kyllä vai ei?

• en ole ylläolevaa
        Voimantorni kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, että itsensä ainoaksi oikeaksi totuudeksi korottaneen, valehtelevan ja verivelkaisen lahkon kieroilu täytyy paljastaa? Kyllä vai ei?

kirjoittanut, tulin vain näin kesäyönä palstalle. Jokaisessa uskontokunnassa on paljastettavaa. Olisiko sinulla tarjota absoluuttinen totuus tai jonkinlainen viitekehys sille? Jehovantodistajat vetoavat raamattuun perustuviin uskonkäsityksiinsä.

Verivelkaisuus on raskas syyte, perustunee rokotusten ja verensiirtojen kieltämiseen. Em.mainittuja asioita esiintyy myös muissa uskomuksissa.

Ainoa oikea totuus on vaikeasti määriteltävä asia, meillähän on kaikilla omiakin totuuksiamme. Toisaalta näin kristinuskon saralta, Jeesus sanoo:"Minä olen tie, totuus ja elämä", tämä on kristittyjen kirkkojen ohjenuora.

Jt- totuus on jehovantodistajien totuus, sen valheellisuuden todistamiseksi on ilmestynyt kirjoja, jotka vakuuttavuudessaan eivät kuitenkaan vakuuta.

• Voimantorni
        en ole ylläolevaa kirjoitti:

kirjoittanut, tulin vain näin kesäyönä palstalle. Jokaisessa uskontokunnassa on paljastettavaa. Olisiko sinulla tarjota absoluuttinen totuus tai jonkinlainen viitekehys sille? Jehovantodistajat vetoavat raamattuun perustuviin uskonkäsityksiinsä.

Verivelkaisuus on raskas syyte, perustunee rokotusten ja verensiirtojen kieltämiseen. Em.mainittuja asioita esiintyy myös muissa uskomuksissa.

Ainoa oikea totuus on vaikeasti määriteltävä asia, meillähän on kaikilla omiakin totuuksiamme. Toisaalta näin kristinuskon saralta, Jeesus sanoo:"Minä olen tie, totuus ja elämä", tämä on kristittyjen kirkkojen ohjenuora.

Jt- totuus on jehovantodistajien totuus, sen valheellisuuden todistamiseksi on ilmestynyt kirjoja, jotka vakuuttavuudessaan eivät kuitenkaan vakuuta.

>>Kyllä, mutta ei yhden ihmisen toteamana>>

Mutta täällähän onkin monta meitä entistä Jehovan todistajaa kertomassa näitä asioita! Sitä paitsi mitä merkitystä asioiden kertojalla on, jos itse asiat pitävät paikkansa? Jehovan todistajien järjestö toki ylläpitää kovasti sellaista näkemystä, että esimerkiksi entisiltä jäseniltä ei koskaan voi kuulla totuutta asioista. Tästä huolimatta järjestö itse katsoo oikeudekseen tarvittaessa valehdellakin jäsenilleen päin naamaa.

Mikäli sinä olet osaksikaan tietoinen näistä Jt-järjestön kieroista toimintatavoista, täytyy minun vain ihmetellä, mistä suojeluhalusi tätä järjestöä kohtaan kumpuaa?

>>Olisiko sinulla tarjota absoluuttinen totuus tai jonkinlainen viitekehys sille?>>

Ei, mutta onneksi en ole tuollaista missään luvannutkaan. Tuollainen ajattelumalli liittyy nimenomaan lahko-elämään, ja mahdollistaa melkein mitä tahansa (lahkon johtajille).

>>Jehovantodistajat vetoavat raamattuun perustuviin uskonkäsityksiinsä>>

Läheskään kaikki Jehovan todistajien uskonkäsitykset tai menettelytavat EIVÄT ole raamatullisia, vaikka järjestö ne sellaisina ulospäin markkinoikin. Yhtenä esimerkkinä takaisin jäseneksi haluavan kohtelu seurakunnassa. Järjestö toimii asian suhteen tällä tavalla:

“Erotettu voidaan ottaa takaisin, kun hän osoittaa selvästi katuvansa ja todistaa kohtuullisen pitkän ajan kuluessa, että hän on hylännyt syntisen tiensä ja haluaa saada hyvän suhteen Jehovaan ja hänen järjestöönsä. Vanhinten on viisasta pitää huoli siitä, että aikaa kuluu riittävästi - ehkä monia kuukausia, vuoden tai sitäkin pitempään - jotta erotettu voisi osoittaa katumuksensa olevan aitoa. Kun vanhimmisto saa erotetulta kirjallisen takaisinottoanomuksen, niin jos suinkin mahdollista, sen oikeuskomitean, joka erotti hänet, tulisi puhua hänen kanssaan. Komitea arvioi, kertovatko hänen tekonsa jumalisesta katumuksesta, ja päättää, voidaanko hänet sillä kertaa ottaa takaisin vai ei.” (Järjestetyt tekemään Jehovan tahto, 2005, sivu 156)

Koska Jehovan todistajien oppia väitetään raamatulliseksi, on tietenkin hyvä verrata tätä yllä kuvattua menettelyä Raamatun tekstiin. Löytyykö Raamatusta perusteet tällaiselle toimintatavalle? Jeesus kertoi oman näkemyksensä tästä asiasta Luukkaan 15. luvussa, enkä minä ainakaan löydä paljonkaan yhteistä näiden tekstien välillä. Kyse on lahkon ylläpitämästä ihmisopista.

>>Verivelkaisuus on raskas syyte, perustunee rokotusten ja verensiirtojen kieltämiseen>>

Kyllä, ja perustuu noiden lisäksi myös elinsiirtojen kieltämiseen ajalla 1967-1980. Esimerkiksi tämän veriasian kohdalla järjestön epärehellisyys on tullut usein hyvinkin ikävällä tavalla esiin. Mieti hetki tätä: Jehovan todistajien järjestölle on ollut oman opin oikeaksi todistaminen (valheellisin keinoin) tärkeämpää kuin satojen Jehovan todistajien turhan kuoleman estäminen. Järjestö ei kanna minkäänlaista vastuuta aiheuttamistaan korvaamattomista vahingoista, vaan sysää vastuun joko jäsenille itselleen, tai Jehovalle: 'Kyllähän Jumala sitten herättää nämä kaikki sinne paratiisiin'. Vaaralliset lahkot toimivat juuri näin!

>>Em.mainittuja asioita esiintyy myös muissa uskomuksissa>>

Kyllä, mutta tarkoittaako tämä sitä, että Jehovan todistajien vääriä ja vaarallisia toimintatapoja ei pitäisikään tuoda päivänvaloon? Nyt on kysymys nimenomaan Jehovan todistajista, ei muista uskomuksista.

>>Ainoa oikea totuus on vaikeasti määriteltävä asia, meillähän on kaikilla omiakin totuuksiamme>>

Tämä on totta. Siksi minkään uskonnollisen järjestön ei pitäisikään mennä sanelemaan ihmisille, mitä heidän omatuntonsa mistäkin sanoo. Tai väittämään omaa oppiaan totuudeksi silloin, kun se ei mitä ilmeisimmin sitä ole.

>>Toisaalta näin kristinuskon saralta, Jeesus sanoo:"Minä olen tie, totuus ja elämä", tämä on kristittyjen kirkkojen ohjenuora.>>

Löysin tuossa eilen mielenkiintoisen videon tähän aiheeseen liittyen:

http://www.youtube.com/watch?v=iAmvPnWjd34

>>Jt- totuus on jehovantodistajien totuus>>

No tästä voimme varmastikin olla samaa mieltä.

>>sen valheellisuuden todistamiseksi on ilmestynyt kirjoja, jotka vakuuttavuudessaan eivät kuitenkaan vakuuta>>

Kirjoja on tietenkin monenlaisia. Yleispätevänä sääntönä kuitenkin ehkä tämä: kannattaa keskittyä niissä esitettyjen väitteiden perusteisiin ja todisteisiin sen sijaan, että keskittyisi kirjoittajan henkilöön tai kirjoitustyyliin. Viime kädessähän merkitystä on oikeastaan vain sillä, pitävätkö esitetyt asiat paikkansa vai eivät.

• Real Man Realistic

Muistan kun Meilo yritti kikkaille juttunsa (konventtitempaus) harhateille esittämällä, että hän ajoi työpaikaltaan kotiin. Kun tarpeeksi väännettiin, niin eihän Meilo toki valehdellut, sillä Meilo ei sanonut menevänsä SUORAAN kotiin. Siis Meilo ei teknisesti valehdellut, mutta luomansa mielikuva oli täyttä shittiä. Pyysin anteeksi tuota väitettäni valheesta, koska tajusin, että Meilo ei teknisesti valehdellut, niin Meilo esitti myöhemmin asian niin, että KOKO ASIAA oli pyydetty anteeksi, vaikka hyvin tiesi, että anteeksipyyntö koski sitä, ettei valhetta teknisesti ollut tapahtunut.

Keskustele nyt tälläisen sanakikkailija/harhauttajan kanssa rehellisesti ,-)

Tiuku on toinen, jolla on mestarillinen kyky takertua sanoihin ja väitellä siitä, mitä mahdollisuuksia kunkin sanan eri muota mahdollistaa. Vuosia esillä ollut juttu, jota Meilokin ymmärrettävistä syistä kaihtaa, niin Tiuku esittää vallan tosissaan, että todista se ,-))))

Vau, ja tämän jälkeen pilkunnussija ja turhan haastaja ihmettelee, ettei hänelle vastata. Mutta tämä on ilmeisesti sitä "luopiorehelisyyttä"

• neitoni

Tän asian tää blondiki toki huomannu ja usein siitä mainassu mut hyvä het virallinen ranging lista
      ny on näille "totuuden puhujille"

• Kadunmies vaan

Aikoinani roikuin paljonkin tällä palstalla koska Jehovantodistajuus kiinnosti samaan tapaan kuin muutkin kultit. Olen kyseisen kultin opista, historiasta ja nykypäivästä oppinut ehdottomasti eniten juuri tätä palstaa lukemalla. Toki minulla on hirveä määrä myös kultin painamia lehtiä sekä kirjoja ja käyvät todistajat toki minunkin luonani säännölliseen tahtiin.

Jaankin siis nyt mitalit niille "opettajille" joilta olen eniten ja puolueettominta tietoa saanut. En tietenkään usko koskaan nettipuheita suoralta kädeltä, vaan pyrin tarkistamaan asioita eri lähteistä.

1. Marrku Meilo KULTAMITALI Kaveri on kävelevä Jehovantodistajuuden tietosanakirja.
      2. Voimatorni HOPEAMITALI Kaverilla hyvä ulosanti ja hyviä kirjoituksia.
      3. RAM PRONSSIMITALLI Kaveri on turhan provosoiva, mutta tietoa löytyy.
      4. Joh.poika KUNNIAKAS 4 SIJA Upeat sivustot ja näkeymystä ihmismielen kiemuroista. Ottaa harvemmin kantaa oppinäkemyksiin.

• koo.koo

SANAKAKKAILUN läkkipeltiset prenikat menevät kaikille palstalle luvatta riipustelleille aivottomille ja rekisteröitymättömille jt.

• surkein ja

suurin paskanjauhaja on koo koo. Onnittelut

• koo.koo
        surkein ja kirjoitti:

suurin paskanjauhaja on koo koo. Onnittelut

Eli juuri tuollaisille YHWH-sedän valituille törpöille.

Muuten mahtaa olla kiva elää siellä 1000 vuotisessa paratiisissanne, kun kaikki järkevät ihmiset on rakkaudellinen ye-hoh-hoh-ve setänne tappanut, ja vain tuollaiset puoli- tai täyspöpit riekkujat ovat jäljellä. HOHOHOOHOO.

• se viinapullo
        koo.koo kirjoitti:

Eli juuri tuollaisille YHWH-sedän valituille törpöille.

Muuten mahtaa olla kiva elää siellä 1000 vuotisessa paratiisissanne, kun kaikki järkevät ihmiset on rakkaudellinen ye-hoh-hoh-ve setänne tappanut, ja vain tuollaiset puoli- tai täyspöpit riekkujat ovat jäljellä. HOHOHOOHOO.

kiinni, ja mene nukkumaan. Huomenna voit sitten ihastella omia kirjoituksiasi.

• koo.koo
        se viinapullo kirjoitti:

kiinni, ja mene nukkumaan. Huomenna voit sitten ihastella omia kirjoituksiasi.

Ihastelen niitä jo nyt. Ja eniten lämmittävät jt-hörhöjen kivat, kannustavat reaktiot.

• joitakin mömmöjä
        koo.koo kirjoitti:

Ihastelen niitä jo nyt. Ja eniten lämmittävät jt-hörhöjen kivat, kannustavat reaktiot.

jos pörinäsi tuntuu sinusta järkeviltä tai asiallisilta.

• koo.koo
        joitakin mömmöjä kirjoitti:

jos pörinäsi tuntuu sinusta järkeviltä tai asiallisilta.

Minäkö? En toki. Sinä se olet sekoittanut kuuppasi noiden yo-ho-hoh-ve sedän ja jessulittesi kanssa. Sitä se lakolaisuus teettää: jessuli tule inessiiviin, niin järki ulostautuu välittömästi.

• ole sekaisin
        koo.koo kirjoitti:

Minäkö? En toki. Sinä se olet sekoittanut kuuppasi noiden yo-ho-hoh-ve sedän ja jessulittesi kanssa. Sitä se lakolaisuus teettää: jessuli tule inessiiviin, niin järki ulostautuu välittömästi.

mutta sinhän olet psykiatrisen hoidon tarpeessa. Mene ennen ellet halua
        että poliisit ja valkotakkiset vievät pakkohoitoon.

• koo.koo
        ole sekaisin kirjoitti:

mutta sinhän olet psykiatrisen hoidon tarpeessa. Mene ennen ellet halua
        että poliisit ja valkotakkiset vievät pakkohoitoon.

Kyllä olet, et vaan huomaa sitä.

• mutta sinä
        koo.koo kirjoitti:

Kyllä olet, et vaan huomaa sitä.

olet täyshullu

• koo.koo
        mutta sinä kirjoitti:

olet täyshullu

Jaa. Onneksi en sentään wc-seuran satujen tyhmistämä jt.

• väliä sill on
        koo.koo kirjoitti:

Jaa. Onneksi en sentään wc-seuran satujen tyhmistämä jt.

mistä hulluus johtuu..? Lopputulos kuitenkin sama. Muuten aiotko osallistua
        jäähallin vartijoiden kanssa tappelemaan hesassa juhannuksena, kuten tapanasi
        on ollut takavuosina.???
        Pyytäisin lisäksi korjaamaan vanhan ladan. Tulit Mannerheimintieltä kohti Erottajaa.
        Pultit ja mutterit lensivät pitkin katua....!!!

• koo.koo
        väliä sill on kirjoitti:

on ollut takavuosina.???
        Pyytäisin lisäksi korjaamaan vanhan ladan. Tulit Mannerheimintieltä kohti Erottajaa.

Muuten miksi yrität antaa väärää todistusta lähimmäisestäsi? Jessuli vaiko yea-ho-ho-veh-va sinua niin määräilee?
        Kenen vanhaa Ladaa oikein pyydät minua korjaamaan? Jotain kristuksen vanhaa romuako? Hoitakoon kaikivaltias satuolento omat Ladansa.

• svenska
        koo.koo kirjoitti:

Muuten miksi yrität antaa väärää todistusta lähimmäisestäsi? Jessuli vaiko yea-ho-ho-veh-va sinua niin määräilee?
        Kenen vanhaa Ladaa oikein pyydät minua korjaamaan? Jotain kristuksen vanhaa romuako? Hoitakoon kaikivaltias satuolento omat Ladansa.

aijai kun siinä puhu ruma taala.

• koo.koo
        svenska kirjoitti:

aijai kun siinä puhu ruma taala.

Du också. Mutta puolikieliseksi yritelmäksi se sinulla jää. HÅHÅHÅHÅHÅH.

• sai pyhän
        koo.koo kirjoitti:

Du också. Mutta puolikieliseksi yritelmäksi se sinulla jää. HÅHÅHÅHÅHÅH.

henkäyksen. Jopa kielillä puhut. Aiotko antaa elämäsi Jeesukselle ja käännyt
        helluntalaiseksi. Tervetulo joukkoomme. Halleluja Amen. Kiitos Jeesus kun
        avasit koo koon silmät.

• koo.koo
        sai pyhän kirjoitti:

henkäyksen. Jopa kielillä puhut. Aiotko antaa elämäsi Jeesukselle ja käännyt
        helluntalaiseksi. Tervetulo joukkoomme. Halleluja Amen. Kiitos Jeesus kun
        avasit koo koon silmät.

" Kiitos Jeesus kun avasit koo koon silmät."

>>>>>>>>>>>>>>>>>>Unen näit, varajeesus. Uskis-yhteyksissä minulla yleensä aukeaa perssilmä pyhään henkäykseen.

• sitä tulee
        koo.koo kirjoitti:

" Kiitos Jeesus kun avasit koo koon silmät."

>>>>>>>>>>>>>>>>>>Unen näit, varajeesus. Uskis-yhteyksissä minulla yleensä aukeaa perssilmä pyhään henkäykseen.

suusta, miltä muilta tulee perslävestä.

• paras kommentti
        väliä sill on kirjoitti:

on ollut takavuosina.???

koo koo tulee aina vanhalla ladalla ja haisee sianpaskalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5394
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1411
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      827
    4. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      809
    5. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      798
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      787
    7. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      782
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      766
    9. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      755
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      744
    Aihe