Osaisiko joku kertoa miten kannattaisi toimia..
Tutustuin vuosi sitten mieheen ja rakastuimme syvästi. Meillä on välimatkaa joten etenemisemme on ollut hidasta mutta olemme suunnitelleet jo tulevaisuutta ja haluaisimme olla toistemme kanssa.
Kävi kuitenkin ilmi, että hänen suvussaan on jehovan todistajia ja hän on lapsesta asti saanut heidän vaikutteitaan. Hän on kovin kiinnostunut Jehovan todistajien asioista ja uskoo niihin. Hän ei kuulu Jehoviin mutta joku aika sitten sanoi että on harkinnut heihin liittymistä, onhan hän saanut paljon suosituksia sukulaisiltaan ja ystäviltään.
Hän sanoo että on kiinnostunut uskon asioista ja mielenkiinnosta tutkii jehovien uskoa ja on saanut siitä vastauksia. Nytkin hän osallistuu juhannuksen konventtiin vaikka minä olin suunnitellut että olisimme yhdessä jossain. Minä sinne konventtiin en todellakaan lähde. Tuli olo että Jehovajutut ovat tärkeämpiä kuin minä.
Pelottaa mihin tämä menee, olen kuullut kaikenlaista jehovista ja heidän toimistaan ja olen lukenut täältä kirjoituksia hänelle ja hän on jopa kanssani ihmetellyt joitakin asioita ja sanonut ottavansa selvää. Koitan että hän ei liittyisi mihinkään vaan pohtisi itse asioita.
En tiedä mitä tehdä, hän sanoo että vaikka liittyisikin niin minun uskon asiat ovat minun asia ja että ne eivät vaikuta jatkoon. Hän sanoo päinvastoin että hänestä tulee parempi ihminen jos liittyy. Itse taas olen sanonut ettei uskoon tarvita liittymistä mihinkään, vaan sitä voi tehdä itsekin. Enkä lopulta tiedä onko hän edes tietoinen kaikesta mitä siellä jehovilla vaaditaan eli onnistuisiko suhteemme edes?
Pahin häpeä olisi että hän alkaisi ovelta ovelle jakamaan lappuja ja muutoin muuttuisi ihmisenä. Hän omaa korkean moraalin ja arvot jo nyt ilman liittymisiäkin.
Onko neuvoja minulle, mitä tehdä?? ja miten elämämme voisi edes onnistua, kun itse en osaa ajatella jehovista mitään hyvää.
Kiitos jos jaksoitte lukea ja paneutua
Auttaisiko joku?
98
1468
Vastaukset
- Onnellinen olet
jos miehesi liittyy Jehovantodistajiin ei se ainakaan huono suunta ole. Ennakkoluulot kannattaa unohtaa, mene mukaan konventtiin, niin saatte olla yhdessä ystävällisten ihmisten seurassa.
kannattaa arvioida itse, eikä uskoa toisten näkemyksiä. Täälläkin on kirjoittajia jotka tuovat vain yksipuolisen totuuden ja nimenomaan heidän oman näkemyksensä asioista.
Kun kerran apua pyysit, haluan auttaa ja tukea sinua, siten että tutustut itse Jehovantodistajiin ja saat huomata,että aivan tavallisia, sydämellisiä ihmisiä ovat.- pelottaa
Kiitos kun vastasit, mutta olen sitä mieltä että jos itse olet jehovan todistaja niin ethän muuta mieltä voi ollakaan. Minä en aio liittyä heihin, eli ei kai meidän elämämme onnistuisikaan jos olen itse Kristitty, vaikken kylläkään millään tapaa näkyvästi. Eikös se olisi vain hänen mukaista elämää sitten ja sitä käänyttämistä koko ajan? ja onko heidän pakko jokaisen jakaa niitä lappujaan?Haluaisin neuvoja myös niiltä jotka eivät ole jehovia, mutta tietävät niistä paljon, faktaa siis.
- neitoni
pelottaa kirjoitti:
Kiitos kun vastasit, mutta olen sitä mieltä että jos itse olet jehovan todistaja niin ethän muuta mieltä voi ollakaan. Minä en aio liittyä heihin, eli ei kai meidän elämämme onnistuisikaan jos olen itse Kristitty, vaikken kylläkään millään tapaa näkyvästi. Eikös se olisi vain hänen mukaista elämää sitten ja sitä käänyttämistä koko ajan? ja onko heidän pakko jokaisen jakaa niitä lappujaan?Haluaisin neuvoja myös niiltä jotka eivät ole jehovia, mutta tietävät niistä paljon, faktaa siis.
et voi olla JT naimisis erilailla uskovan kans.Se ei oo sillon helppoa jos toiselle on tärkee kirkon juhlapyhät koska toinen ei vietä,et myöskään sais hävetä häntä ystävienne kesken kuten ei hänkään sua.
Jos tää miehes haluaa JT:ksi,sun pitää hyvähsyä et hän aika usein käy salilla kentällä muttei yritä sun päätä kääntää joka hetki,sanot oman kantas ettet halua ja hänen on se tajuttava.
Ei kenenkään oo pakko "lappuja jakaa" jos ei halua,vapaaehtosta,mut jos hän haluaa,et voi käskeä lopettamaan koska se lopettaa teiän suhteen.Kaikilla oma vapaus uskoon.
Se vielä et JT oleminen ei oo harrastus tai pakollinen kuvio,se on usko Jehovan tekoihin nyt ja tulevaisuudessa,ei huuhaata.Mut mieti ja keskustele hänen kans,en muuta osaa ny sanoa neitoni kirjoitti:
et voi olla JT naimisis erilailla uskovan kans.Se ei oo sillon helppoa jos toiselle on tärkee kirkon juhlapyhät koska toinen ei vietä,et myöskään sais hävetä häntä ystävienne kesken kuten ei hänkään sua.
Jos tää miehes haluaa JT:ksi,sun pitää hyvähsyä et hän aika usein käy salilla kentällä muttei yritä sun päätä kääntää joka hetki,sanot oman kantas ettet halua ja hänen on se tajuttava.
Ei kenenkään oo pakko "lappuja jakaa" jos ei halua,vapaaehtosta,mut jos hän haluaa,et voi käskeä lopettamaan koska se lopettaa teiän suhteen.Kaikilla oma vapaus uskoon.
Se vielä et JT oleminen ei oo harrastus tai pakollinen kuvio,se on usko Jehovan tekoihin nyt ja tulevaisuudessa,ei huuhaata.Mut mieti ja keskustele hänen kans,en muuta osaa ny sanoaKysyjä sanoi olevansa kristitty, ei maininnut mitään kirkosta tai sen juhlapyhistä. Miksi taas tapasi mukaan vedit ne tähän?
Vartiotorniseuran todistajuus ei perustu "uskoon Jehovan tekoihin" - mistä olet sellaisen käsityksen saanut? Lahkon jäsenyys perustuu KAIKESSA sokeaan uskoon vartiotorniseuran hallintoelimen seliselityksiin. Tästä et pääse mihinkään.- valehtelet...
mikä on yksipuolinen totuus,?jehovan todistajat on kauhea lahko,jenkeistä lähtöisin,niinkuin siellä on paljon ,mormoonit ovat myös rantautuneet Suomeen mutta sikäläiset monet lahkot ovat määränneet jäseniään tappamaan itsensä,elä mene mukaan!!
- en ollut turvallisin mie
-kun mulla ukko meni mukaan siitä tuli täys tyränni minua kohtaan...viikko kaupalla mykkäkoulua...pakottamista HIRVEETÄ HENKISTÄ KIRISTÄMISTÄ...MUKKÄ KOULUA VAATIMUKSIA ÄRINÄÄ SIIS sanon kyllä että en ikinä olisi niitten kaa...alkanu millekkään jos olisin tietty että ne vie ukon ja lapset ja ilkkuvat mulle vaan! neku huomaa että jos toinen osapuoli ei oo niin kiinnostunut ne kahtakauheemmin alkaa pommittaan sitä toista ja kas aikaa ei jää akan auttamiseen eikä mitään yhteistä aikaa ollenkaan autokin joka oli minun oli koko ajan sen käytössä ja minä sain kävellä kyllä se oli niin että kuka jaksaa ...se iloisuus"kukapa sitä sinne menis huonoja puoliaan näyttämään"...siellä teko hymy päällä JOKAINEN JOSSAIN ROOLISSA SIRPUTTAA KAUNIISTA ILMASTA TAI MEKOSTA ...PYH.
>>Nytkin hän osallistuu juhannuksen konventtiin vaikka minä olin suunnitellut että olisimme yhdessä jossain. Minä sinne konventtiin en todellakaan lähde. Tuli olo että Jehovajutut ovat tärkeämpiä kuin minä.
Jos miesystäväsi päättää liittyä lahkoon, tämä tunteesi ei tule olemaan ollenkaan ainutlaatuinen, vaan osa jokapäiväistä arkeasi.
>>Pelottaa mihin tämä menee, olen kuullut kaikenlaista jehovista ja heidän toimistaan ja olen lukenut täältä kirjoituksia hänelle ja hän on jopa kanssani ihmetellyt joitakin asioita ja sanonut ottavansa selvää. Koitan että hän ei liittyisi mihinkään vaan pohtisi itse asioita.
Miehesi tulee saamaan hyvin suorasanaista palautetta jehovantodistajilta siitä, että netistä ei missään nimessä tule ottaa selvää jehovantodistajuudesta, vaan se tulee tehdä ainoastaan jehovantodistajilta itseltään (lahkoille ja kulteille ihan normitapa suhtautua kritiikkiin ja ulkopuoliseen tietoon). Tässä vaiheessa voit kysyä mieheltäsi, että kuinka luotettavan kuvan tuollainen suhtautuminen antaa jehovantodistajista, jos esimerkiksi entisiltä jehovantodistajilta ei tule missään nimessä kysellä jehovantodistajuudesta yhtään mitään. Havainnoidaksesi tätä epäkohtaa, voit esittää kysymyksen että kuinka luotettava on autokauppias, joka kieltää mahdollisia asiakkaitaan missään nimessä kysymästä kokemuksia tämän liiketoimista ja toimintatavoista entisiltä asiakkailtaan.
>>Hän sanoo päinvastoin että hänestä tulee parempi ihminen jos liittyy. Itse taas olen sanonut ettei uskoon tarvita liittymistä mihinkään, vaan sitä voi tehdä itsekin.
Näinhän se menee. Mutta lahkot elävät jäsenistään, eikä ilman jäseniä ole mitään lahkoja. Siksi lahkon merkitys lahkon jäsenten ja näiden jumalan välillä on lahkoissa korostetussa asemassa, usein niin ettei mitään yhteyttä jumalaan ole ilman lahkoa, kuten jehovantodistajienkin tapauksessa.
>>Enkä lopulta tiedä onko hän edes tietoinen kaikesta mitä siellä jehovilla vaaditaan eli onnistuisiko suhteemme edes?
Jos miehesi ei suostu lukemaan jostain syystä mitään mitä tietoa netti jehovantodistajista tarjoaa, niin vaadi häntä lukemaan edes kaikki mitä Wikipedia aiheesta kertoo. Se kun nimittäin on niin, että jos siellä olisi jotain bullshittiä, jehovantodistajat olisivat sen sieltä korjanneet sata varmasti.
>>Onko neuvoja minulle, mitä tehdä?? ja miten elämämme voisi edes onnistua, kun itse en osaa ajatella jehovista mitään hyvää.
Elämä jehovantodistajan kanssa vaatii suhteelta ja siinä olevilta ihmisiltä hyvin paljon. Jehovantodistajalle ykkösjuttu on tehdä lahkonsa mieliksi, ehkä jopa edistyä lahkossa vastuuasemaan ja osallistua hyvin paljon erilaisiin tapahtumiin ja ovelta ovelle saarnaamiseen. Ollakseen jehovantodistaja, henkilön tulee tehdä kuukausittain tietty määrä julkista saarnaamista, tai henkilön status seurakunnassa kokee negatiivisen kolauksen.
Terveisin
Entinen jehovantodistaja- millainen puolisosi on
Yllä oleva on entinen Jehovantodistaja, eikä näin ollen omaa puolueetonta kantaa.
Mitään positiivista on heiltä turha odottaa. Negatiivinen asenne todistajiin on heidän tavaramerkkinsä. Kannattaa kysyä myös mukana olevilta todistajilta, tasapuolisuuden vuoksi. millainen puolisosi on kirjoitti:
Yllä oleva on entinen Jehovantodistaja, eikä näin ollen omaa puolueetonta kantaa.
Mitään positiivista on heiltä turha odottaa. Negatiivinen asenne todistajiin on heidän tavaramerkkinsä. Kannattaa kysyä myös mukana olevilta todistajilta, tasapuolisuuden vuoksi.>>Yllä oleva on entinen Jehovantodistaja, eikä näin ollen omaa puolueetonta kantaa.
Onko ymmärrettävä että jehovantodistajilta voisi saada puolueettoman vastauksen omasta uskonnostaan? Kaikkea sitä...
Kuka omaa puolueettomimman kannan?
>>Kannattaa kysyä myös mukana olevilta todistajilta, tasapuolisuuden vuoksi.
Tämä on ihan hyvä ratkaisu. Eikö olekin ajatuksia herättävää, että entinen jehovantodistaja ei pelkää esittää tällaista ratkaisua, mutta jehovantodistaja pelkää esittää ratkaisua, jossa asioista tiedusteltaisiin objektiivisesti myös entisiltä jehovantodistajilta. Mistä luulet tällaisen johtuvan?- mieltä kanssasi
millainen puolisosi on kirjoitti:
Mitään positiivista on heiltä turha odottaa. Negatiivinen asenne todistajiin on heidän tavaramerkkinsä. Kannattaa kysyä myös mukana olevilta todistajilta, tasapuolisuuden vuoksi.Tiuku on jäävi vastaamaan kysymykseen. Minä ainakin annan hänen mielipiteilleen
piut paut. Hänessä huokuu pelkästään katkera vanha mies. - Johanneksen_poika
mieltä kanssasi kirjoitti:
Tiuku on jäävi vastaamaan kysymykseen. Minä ainakin annan hänen mielipiteilleen
piut paut. Hänessä huokuu pelkästään katkera vanha mies.>>Tiuku on jäävi vastaamaan kysymykseen.
Ja mitenkä niin?
>>Minä ainakin annan hänen mielipiteilleen
piut paut.
Sinulla on oikeus tehdä niin, mutta se osoittaa sinun olevan laput silmillä kulkeva robotti, joka ei uskalla ajatella ja kyseenalaistaa mitään vaan purematta nielet kaiken mitä sinulle kaadetaan.
>>Hänessä huokuu pelkästään katkera vanha mies.
Ja mistähän noin päättelet? - sinä sen
Johanneksen_poika kirjoitti:
>>Tiuku on jäävi vastaamaan kysymykseen.
Ja mitenkä niin?
>>Minä ainakin annan hänen mielipiteilleen
piut paut.
Sinulla on oikeus tehdä niin, mutta se osoittaa sinun olevan laput silmillä kulkeva robotti, joka ei uskalla ajatella ja kyseenalaistaa mitään vaan purematta nielet kaiken mitä sinulle kaadetaan.
>>Hänessä huokuu pelkästään katkera vanha mies.
Ja mistähän noin päättelet?tiedät, onko minulla laput silmillä vai eivät....???
Henkilökohtaisesti en pidä tyylistä. MINÄ TIEDÄN KAIKEN. MINÄ OSAAN KAIKEN.
JOS ET OLE SAMAA MIELTÄ, SINÄ OLET VÄÄRÄSSÄ.
Tiukuhan on entinen Jehovan Todistaja ja hänessä kumuloituu nuo piirteet. Hän
on kentällä haukkunut muut uskonnot, muut mielipiteet etc.etc.
Nyt kyseinen hemmo tykittää vastapuolelta jehovan todistajat ovat väärässä,minä
oikeassa.....MISSÄ ON KULTAINEN KESKITIE...???
itse olen ex jehova ollut 23 vuotta. Jehovan Todistajissa on samaa henkeä kuin
nimimerkki TIUKUN viisauksissa.
Kannamotollani vain tarkoitin ihmisten käyttävän omaa minäänsä, enkä puolustele
jehovia enkä liioin FUNDAMENTALISTI TIUKUA.
Vaikka olen entinen, niin tarkoitukseni on tulla juhannuksena Helsingin konventtiin, ja uskon että saan istua ihan rauhassa. Konventit ovat siitä helppoja
kukaan ei kysele, missä olet ollut...??? Kokouksiin sensijaan,enkä muuhunkaan
kotkotuksiin en kyseisessä lafkassa suostu. - Johanneksen_poika
sinä sen kirjoitti:
tiedät, onko minulla laput silmillä vai eivät....???
Vaikka olen entinen, niin tarkoitukseni on tulla juhannuksena Helsingin konventtiin, ja uskon että saan istua ihan rauhassa. Konventit ovat siitä helppoja
kotkotuksiin en kyseisessä lafkassa suostu.>>mistä sinä sen tiedät, onko minulla laput silmillä vai eivät....???
Yleensä sellainen arviointitapa, missä kirjoittajan nimi tai nimimerkki on tärkeämpi kuin se mitä tämä kirjoittaa, viittaa lappusilmäisyyteen. Eikö itse asia ole se "pointti" eikä kirjoittajan henkilöllisyys?
>>Henkilökohtaisesti en pidä tyylistä. MINÄ TIEDÄN KAIKEN. MINÄ OSAAN KAIKEN.
Niin ja mitä sitten. Niinhän sinäkin tuossa toitotat, ja se on sinun oikeutesi. :)
>>Tiukuhan on entinen Jehovan Todistaja ja hänessä kumuloituu nuo piirteet.
Entisellä todistajalla on laajempi näkemys asioista kuin sinisilmä-todistajalla, joka on koko ikänsä ollut Vartiotorniseuran mielenhallinnassa. Entinen todistaja tietää myös jehovantodistajuuden kipupisteet ja ongelmakohdat toisin kuin sellaiset JT-jäsenet jotka eivät edes uskalla ottaa asioista selvää.
>>Hän on kentällä haukkunut muut uskonnot, muut mielipiteet etc.etc.
Oletko ollut kuuntelemassa vai onko tämä vain oletuksesi ja ennakkoluulosi?
>>Nyt kyseinen hemmo tykittää vastapuolelta jehovan todistajat ovat väärässä,minä oikeassa.....MISSÄ ON KULTAINEN KESKITIE...???
Kyseinen "hemmo" tietää valtavasti siitä asiakokonaisuudesta, mistä hän kirjoittaa. Ei "kultainen keskitie" ole itsetarkoitus, millä pitäisi ohittaa ikävät asiat. Ajapa maantiellä ylämäessä "kultaista keskitietä", niin ennemmin tai myöhemmin tulee nokkakolari. :) - sinulle mistään
Johanneksen_poika kirjoitti:
>>mistä sinä sen tiedät, onko minulla laput silmillä vai eivät....???
Yleensä sellainen arviointitapa, missä kirjoittajan nimi tai nimimerkki on tärkeämpi kuin se mitä tämä kirjoittaa, viittaa lappusilmäisyyteen. Eikö itse asia ole se "pointti" eikä kirjoittajan henkilöllisyys?
>>Henkilökohtaisesti en pidä tyylistä. MINÄ TIEDÄN KAIKEN. MINÄ OSAAN KAIKEN.
Niin ja mitä sitten. Niinhän sinäkin tuossa toitotat, ja se on sinun oikeutesi. :)
>>Tiukuhan on entinen Jehovan Todistaja ja hänessä kumuloituu nuo piirteet.
Entisellä todistajalla on laajempi näkemys asioista kuin sinisilmä-todistajalla, joka on koko ikänsä ollut Vartiotorniseuran mielenhallinnassa. Entinen todistaja tietää myös jehovantodistajuuden kipupisteet ja ongelmakohdat toisin kuin sellaiset JT-jäsenet jotka eivät edes uskalla ottaa asioista selvää.
>>Hän on kentällä haukkunut muut uskonnot, muut mielipiteet etc.etc.
Oletko ollut kuuntelemassa vai onko tämä vain oletuksesi ja ennakkoluulosi?
>>Nyt kyseinen hemmo tykittää vastapuolelta jehovan todistajat ovat väärässä,minä oikeassa.....MISSÄ ON KULTAINEN KESKITIE...???
Kyseinen "hemmo" tietää valtavasti siitä asiakokonaisuudesta, mistä hän kirjoittaa. Ei "kultainen keskitie" ole itsetarkoitus, millä pitäisi ohittaa ikävät asiat. Ajapa maantiellä ylämäessä "kultaista keskitietä", niin ennemmin tai myöhemmin tulee nokkakolari. :)vaan, koska ollessani jehovan todistaja, koin kyseiset piirteet inhottavina, koska
itse olen sitä mieltä että leppeä vastaus taltuttaa kiukun. Minulla oli kenttäpalvelus-
kaverina tai valmentaja, jolla oli sama tyyli kuin TIUKULLA. TÄSTÄ POIKKI JA TÄHÄN
KIERTEET. Itse olin 8 vuotias...
Tämän kokemuksen myötä KIINNOSTUKSENI TOTUUTEEN ALKOI LAIMENEMAAN, joten
teininä minulla oli raportissa 99.99 prosenttia KYNÄTUNTEJA.
Vuosien päästä jätin koko järjestön, koska itse en pystynyt siihen, mitä mielestäni
järjestössä vaaditaan.
Kenttäpalvelus, kokoukset ja ne puheet teokraattisessa koulussa.
Omalla kohdallani verbaaliset kyvyt ovat olemattomat, ja siksi kiusaannun siitä,
että TIUKU pitää näitä henkilöitä tyhminä, jopa hulluina, joilla ei saisi olla omia
mielipitetä asioista, koska eivät pysty kirjoittamaan romaania tai pientä blogia.
Tässä tiivistelmä. TIUKU MUISTUTTAA MINUA JEHOVAN TODISTAJISTA...
Varmaan käsität myös vertauksen KULTAISESTA KESKITIESTÄ. Jos ongelma-tilanteessa kumpikin pitää 100 prosenttisesti omasta kannasta kiinni,niin tämä
johtaa NOKKAKOLARIIN. - havainnoija
sinulle mistään kirjoitti:
vaan, koska ollessani jehovan todistaja, koin kyseiset piirteet inhottavina, koska
itse olen sitä mieltä että leppeä vastaus taltuttaa kiukun. Minulla oli kenttäpalvelus-
kaverina tai valmentaja, jolla oli sama tyyli kuin TIUKULLA. TÄSTÄ POIKKI JA TÄHÄN
KIERTEET. Itse olin 8 vuotias...
Tämän kokemuksen myötä KIINNOSTUKSENI TOTUUTEEN ALKOI LAIMENEMAAN, joten
teininä minulla oli raportissa 99.99 prosenttia KYNÄTUNTEJA.
Vuosien päästä jätin koko järjestön, koska itse en pystynyt siihen, mitä mielestäni
järjestössä vaaditaan.
Kenttäpalvelus, kokoukset ja ne puheet teokraattisessa koulussa.
Omalla kohdallani verbaaliset kyvyt ovat olemattomat, ja siksi kiusaannun siitä,
että TIUKU pitää näitä henkilöitä tyhminä, jopa hulluina, joilla ei saisi olla omia
mielipitetä asioista, koska eivät pysty kirjoittamaan romaania tai pientä blogia.
Tässä tiivistelmä. TIUKU MUISTUTTAA MINUA JEHOVAN TODISTAJISTA...
Varmaan käsität myös vertauksen KULTAISESTA KESKITIESTÄ. Jos ongelma-tilanteessa kumpikin pitää 100 prosenttisesti omasta kannasta kiinni,niin tämä
johtaa NOKKAKOLARIIN.Tiukuhan viittasi http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajat
Eikös tuo ole aika puolueetonta tietoa? - entinen.... mikä???
sinä sen kirjoitti:
tiedät, onko minulla laput silmillä vai eivät....???
kotkotuksiin en kyseisessä lafkassa suostu.taidat olla vielä alitajunnassa kiinni lahkossa
- jonka lapsenlapsen
millainen puolisosi on kirjoitti:
Mitään positiivista on heiltä turha odottaa. Negatiivinen asenne todistajiin on heidän tavaramerkkinsä. Kannattaa kysyä myös mukana olevilta todistajilta, tasapuolisuuden vuoksi.jt lahko turmeli,voisin kertoa sulle omakohtaisesti miten.
- ----------
entinen.... mikä??? kirjoitti:
taidat olla vielä alitajunnassa kiinni lahkossa
ajatusmaailman muokkaaminen ei ole helppoa. Vaikka olenkin jättänyt kyseisen
lafkan, niin jossain sielun syövereissä on kuin asiassa kiinni. - neitoni
jonka lapsenlapsen kirjoitti:
jt lahko turmeli,voisin kertoa sulle omakohtaisesti miten.
ei oo mua eikä lapsiani,nyt pittää stoori löytyä
että miehesi ei eksyisi näiden raatelevien susien joukkoon. Jeshuan siunausta,Shalom.
- OikeuttaJaRakkautta
Miehesi kanssa yhdessä Pasi Turusen: Vartiotorni
Kertoo hyvin Jehovan todistajien historiasta, opetuksista, yms..
Ja ei ole nykyisen eikä entisen todistajan kirjoittama.
Ennenkin maininnut kyseisen kirjan täällä mutta se on vaan niin hyvä.. =)
Löytyy kirjastostakin..
Lukemisen jälkeen tuskin haluaa olla todistaja...- pelottaa
Siis kertooko tämä rehellisesti mitä se on? vai kannustaako liittymään?
Ja kiitos kun olette vastailleet, olen kyllä lukenut jokaisen tarkkaan. Olisiko joku jolla olisi ollut puoliso Jehovissa, eli tietää sen puolen? - OikeuttaJaRakkautta
pelottaa kirjoitti:
Ja kiitos kun olette vastailleet, olen kyllä lukenut jokaisen tarkkaan. Olisiko joku jolla olisi ollut puoliso Jehovissa, eli tietää sen puolen?liittymään.
Kertoo rehellisesti totuuden totuudesta. - ja voin sanoa
pelottaa kirjoitti:
Ja kiitos kun olette vastailleet, olen kyllä lukenut jokaisen tarkkaan. Olisiko joku jolla olisi ollut puoliso Jehovissa, eli tietää sen puolen?jos miehesi menee lahkoon,ette vietä koskaan joulua,ette syntymäpäiviä ette äitienpäivää,isänpäivää jne...lista on pitkä
- dialan
pelottaa kirjoitti:
Ja kiitos kun olette vastailleet, olen kyllä lukenut jokaisen tarkkaan. Olisiko joku jolla olisi ollut puoliso Jehovissa, eli tietää sen puolen?ajattele aivoillasi; tuskin myöhemmi miehesi arvostaa sinua kun et ole jehovan todistaja. se vaikuttanee arkeen, yöhön..kaikkeen. lisäksi hänessä vaikuttaa harhaoppisuus, ei raamatun Jumala. semmoseenko elämään toivot? usko mua, se tunne mitä koet ei tule olee sama
- Johanneksen_poika
>>Nytkin hän osallistuu juhannuksen konventtiin vaikka minä olin suunnitellut että olisimme yhdessä jossain. Minä sinne konventtiin en todellakaan lähde.
Hän menee siis kuuntelemaan ohjelmaa siitä, että ihan pian tulee maailman loppu. Tässä tietoa siitä konventista:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/konventti2009/
Maailman loppua Jehovan todistajat ovat ennustaneet mm. vuodeksi 1914 ja 1975. Vuonna 1972 ennustettiin Suomessakin konventeissa, että vuonna 1975 "rysähtää". Kannattaa lukea ja kuunnella yhdessä, mitä tuo maailman lopun meininki silloin oli:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/1975.html
Paljon tietoa ja aitoja dokumentteja jehovantodistajuuteen liittyen:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/
[email protected]- OikeuttaJaRakkautta
Mourizin puhe on hyvä..
Ei suotta Jehovan todistajia sanota maailman lopun lahkoksi.
Parasta puheessa oli "Nyt ei ole aika leikitellä Jeesuksen sanoilla, että siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan.."
Siinä oli todistajilla raamatun kunnioitus kohdillaan..
- Muista tämä
Muista, että jehovantodistajat eivät tunne käsitettä "tasa-arvo". Naisen osa on alistua miehensä tahtoon, kunnioittaa ja vaalia tätä. Jehovantodistajien ajatusmaailma on peripatriarkaalinen.
Tuore oikeudenkäynti Ruotsista osoittaa, että jehovantodistajien seurakunnanvanhinten mukaan mies saa mätkiä ja raiskata vaimoaan mielin määrin, ilman että asiasta ilmoitetaan viranomaisille. Peloteltu nainen ei itse uskalla tätä tehdä.
http://op.se/ostersund/1.1107984
Lisäksi jehovantodistajan velvollisuuksiin kuuluu käännyttää puolisonsa. Voit odottaa tätä, jos menette naimisiin. Ja naimisiin teidän pitää mennä, jos haluat jatkaa suhdettanne. Jehovantodistajat eivät hyväksy avoliittoa tai edes seurustelua ilman avioitumistarkoitusta.
Jos mies käy mahdottomaksi, pakene vuorille! Niin säästyt loppuelämäsi pilaamiselta.- kristallipallosta sinä
tämän näit, vai onko sinulla juoppohulluuskohtaus.?
- uskosta luopuneilla
kristallipallosta sinä kirjoitti:
Sinähän kysyit Jehovantodistajista, ja parhainta informaatiota saat tutustumalla heihin. Nämä tänne kirjoittavat uskostaan luopuneet, ovat vain epäonnistuneita uskossaan ja turhautuminen näkyy heidän mielipiteissään. He ovat kuitenkin jääneet roikkumaan entisen Jt.uskonsa piiriin, ja jos joku haluaa vilpittömasti oikeaa tietoa, eivät he ole pahaimmat opastajat.
- sivullisena
kristallipallosta sinä kirjoitti:
että Jehovan todistajat ja Islamin usko ovat kaksi pahimpia naisten alistajia.Kummassakin miehet määräävät,miten naisen tulee olla.Kuitenkaan yksikään mies ei ole kokeillut naisena olemista,ja kuinka heihin vaikuttaa miesten jumaloiminen ja jalustalle asettaminen,naisen ollessa nöyrä miehen tottelija ja apulainen.Vain nainen voi sen tietää,ja voin sanoa,että ei tunnu hyvältä,eikä nämä ohjeet ja neuvot tee onnellisiksi keitään muita kuin miehet.Vaan milloinkahan miehet olisivat tuon taivaallista välittäneet naisten onnellisuudesta.Pääasia että itsellä menee hyvin.Erääseen kyselyyn vastanneista miehistä ei kukaan haluaisi olla nainen-eikä suuri määrä kyselyyn vastanneista naisistakaan.Eikä mikään ihme.
- havainnoija
uskosta luopuneilla kirjoitti:
Sinähän kysyit Jehovantodistajista, ja parhainta informaatiota saat tutustumalla heihin. Nämä tänne kirjoittavat uskostaan luopuneet, ovat vain epäonnistuneita uskossaan ja turhautuminen näkyy heidän mielipiteissään. He ovat kuitenkin jääneet roikkumaan entisen Jt.uskonsa piiriin, ja jos joku haluaa vilpittömasti oikeaa tietoa, eivät he ole pahaimmat opastajat.
Jos haluaa liittyä johonkin, niin eikö ole pelkästään viisautta, että kuuntelee myös niitä, jotka ovat kuuluneet ko yhteisöön, eikä pelkästään niitä, jotka mainostavat pelkkiä positiivisia asioita yhteisöstä?
Luuk. 14:28
Jos joku teistä aikoo rakentaa tornin, niin kai hän ensin istuutuu arvioimaan kustannuksia nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi. - dialan
uskosta luopuneilla kirjoitti:
lopulta huomaisit tyhjyyde ja harhan. ne jotka jehovista lähti sinunattuja olkoot he-surukseni opit vanhat painaa. lukekaa raamattua kui se on älkääkä valhetelko. jokaine löytää totuuden jos on vilpitön. te ette.uskotte muita ettekä lue kuin alkuperäne on, vaan teidän harhaoppiset kirjottaa korva syyhynsä voittoa saadakseen.
- Siltä
Näytää siltä että rakkautesi ei ole aitoa, lueppa tämä
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä
1 Kor 13:4-8- ja niin
saat tehdä, jos heidän kelkkaan menet.
Siis: varo!!!
- Älä pelkää
Sopiiko että jutellaan tämä asia selväksi ihan kahden kesken, jookos :)
- ehdi nyt
kukas sinä olet?
- ---------------
ehdi nyt kirjoitti:
kukas sinä olet?
Markku Meilo
- ihmeen
--------------- kirjoitti:
Markku Meilo
kulta rakas?
Kuten huomasit osasta vastauksista, jehovantodistajat eivät kykene suhtautumaan uskontoonsa objektiivisesti, vaan vaativat saada antaa lahkostaan informaatiota yksinoikeudella. He eivät valitettavasti myöskään kykene keskustelemaan asioista asioina, vaan hyökkäävät henkilöihin hyvin monenlaisten argumenttivirheiden siivittäminä.
Muutamia esimerkkejä hyvin naiivista suhtautumisesta omaan lahkoon, joita vastaukseksi kirjoiteltiin:
"Tiuku on jäävi vastaamaan kysymykseen. Minä ainakin annan hänen mielipiteilleen piut paut. Hänessä huokuu pelkästään katkera vanha mies."
Edellä kirjoitettu on klassinen esimerkki ad hominemista, argumentaatiovirheestä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Edellä lainatussa kirjoituksessa paistaa myös toinen argumentaatiovirhe, eli katkeruuteen vetoaminen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_odium
Jehovantodistajat ja jehovantodistajamieliset ovat mestareita käyttämään keskusteluissa virheellistä argumentointia. Ja miksipä eivät olisi, heidät on lahkonsa taholta opetettu siihen.
Toinen esimerkki ad hominemista:
"Nämä tänne kirjoittavat uskostaan luopuneet, ovat vain epäonnistuneita uskossaan ja turhautuminen näkyy heidän mielipiteissään."
Meillä entisillä jehovantodistajilla on perustellut syyt kritisoida jehovantodistajien lahkoa. Se että osaamme perustella kritiikkimme, pelottaa lahkoa niin paljon että se on kieltänyt jehovantodistajien olevan kanssamme missään tekemisissä, ja samasta syystä informaatiomme lahkosta leimataan perustelematta valheelliseksi. Tällaisilla palstoilla lahkolaisten mustavalkoisuus näkyy parhaiten.
Tämä kaikki on edessäsi, mikäli miehesi päättää liittyä lahkoon.- onko suhde edes mahd.
suhde Jehovantodistajan kanssa? miten siis sukulaiset ym.suhtautuisi minuun ja saako he yleensäkään olla sellaisen kanssa joka ei ole samassa uskonnossa?
Paljon on kyllä kriiikkiä tullut, eikö kellään ole mitään neutraalia sanottavaa?
Tuntuisi että Jehovatkin olisivat näin 2000-luvulla hieman rennompia ja ei ihan niin kiihkoilijoita kuin esim.20-30 vuotta sitten? onko näin? eli että aika on heitäkin muuttanut...
ja p.s Sitä minä huvittuneena kuuntelin, mitä mieheni sanoi esim.Yk.sta, kuinka Jehovat ovat sitä moittineet, mutta ovat sitten kuitenkin itse olleen 90-luvun alusta 2000-luvun alkuun asti siinä mukana, aika tekopyhää ainakin tuolta osin..
Ehdotin hänelle että lukisi tuon Pasi Torvisen Vartiotornin ja jopa sanoi että voisi vilaistakin, mutta toisessa kädessä pitäisi olla vertailun vuoksi Jehovamateriaalia. Huoh.. - arvioi itse
onko suhde edes mahd. kirjoitti:
suhde Jehovantodistajan kanssa? miten siis sukulaiset ym.suhtautuisi minuun ja saako he yleensäkään olla sellaisen kanssa joka ei ole samassa uskonnossa?
Paljon on kyllä kriiikkiä tullut, eikö kellään ole mitään neutraalia sanottavaa?
Tuntuisi että Jehovatkin olisivat näin 2000-luvulla hieman rennompia ja ei ihan niin kiihkoilijoita kuin esim.20-30 vuotta sitten? onko näin? eli että aika on heitäkin muuttanut...
ja p.s Sitä minä huvittuneena kuuntelin, mitä mieheni sanoi esim.Yk.sta, kuinka Jehovat ovat sitä moittineet, mutta ovat sitten kuitenkin itse olleen 90-luvun alusta 2000-luvun alkuun asti siinä mukana, aika tekopyhää ainakin tuolta osin..
Ehdotin hänelle että lukisi tuon Pasi Torvisen Vartiotornin ja jopa sanoi että voisi vilaistakin, mutta toisessa kädessä pitäisi olla vertailun vuoksi Jehovamateriaalia. Huoh..Pasi Turunen on vain yksi kirjoittaja muiden joukossa. Minuun hänen kirjoituksensa eivät tee vaikutusta niin kauan, ennenkuin hän tekee samanlaisen kirjan helluntalaisista ja muista karismaattisista liikkeistä.
- joulun. ynnä muiden
onko suhde edes mahd. kirjoitti:
Ehdotin hänelle että lukisi tuon Pasi Torvisen Vartiotornin ja jopa sanoi että voisi vilaistakin, mutta toisessa kädessä pitäisi olla vertailun vuoksi Jehovamateriaalia. Huoh..juhlien vietosta?Synttärit .äitienpäivä jne...
- he
joulun. ynnä muiden kirjoitti:
juhlien vietosta?Synttärit .äitienpäivä jne...
luovu kun joulun vietosta..muut niillä taitaa olla..enkä joulusta niin välitäkään
- Pelottaa
Kiitos vastauksista. Taidanpa tehdä niin, että lähden mieheni mukaan konventtiin katsomaan ja aistimaan tunnelmaan. Palataan.
- meitä on paljon siellä
Pelottaa kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Taidanpa tehdä niin, että lähden mieheni mukaan konventtiin katsomaan ja aistimaan tunnelmaan. Palataan.
vilpittömiä ja hyviä ihmisiä.
- vastaa??
meitä on paljon siellä kirjoitti:
vilpittömiä ja hyviä ihmisiä.
En ole todellakaan konventtiin menossa..turhaa minun puolesta kirjoitella..
- lukeen nuo
vastaa?? kirjoitti:
En ole todellakaan konventtiin menossa..turhaa minun puolesta kirjoitella..
muutama Markku Meilon avaus tossa alapuolella. Sano ettää ottaa Raamatun ja Jehovan todistajien kirjat avuksi. Jos vielä senkin jälkeen haluaa siihen sakkiin mukaan, niin johan on ihme...
- ei se usko
lukeen nuo kirjoitti:
muutama Markku Meilon avaus tossa alapuolella. Sano ettää ottaa Raamatun ja Jehovan todistajien kirjat avuksi. Jos vielä senkin jälkeen haluaa siihen sakkiin mukaan, niin johan on ihme...
näitä..vaan niitä omiaan ja luulee että ne on totta. Eli nauraa varmasti vaan näille jutuille, kun täälä nyt voi kirjotella mitä vaan ja kuka vaan vaikkei tietäisikään kaikesta ja aika moni ei-jehova aattelee negatiivisesti, niinkuin sama asetelma on muissakin uskonnoissa jos on vastakkainasettelua.
- tarkistaa jos
ei se usko kirjoitti:
näitä..vaan niitä omiaan ja luulee että ne on totta. Eli nauraa varmasti vaan näille jutuille, kun täälä nyt voi kirjotella mitä vaan ja kuka vaan vaikkei tietäisikään kaikesta ja aika moni ei-jehova aattelee negatiivisesti, niinkuin sama asetelma on muissakin uskonnoissa jos on vastakkainasettelua.
vähän näkee vaivaa. En minäkään noita tarkistamatta niele. Vanhoja lehtiä esimerkiksi löytää netistä skannattuna. Tietysti jos esimerkiksi kaikki vanhoista kirjoista otetut lainaukset haluaa tarkistaa, niin onhan siinä melkoinen homma.
Minkäs sille sitten voi jos ukkos ei halua ottaa asioista itse selvää. Meilo ainakin tuntuu usein lainaavan tekstiä ihan jahvettien rompulta. Jos ukollas on se käytössä niin ei luulis asioiden tarkistamisen olevan liian vaikeaa. Mutta niinkuin sanoin, jos oma halu puuttuu ja uskoo sokeasti mitä jahvetit syöttää, niin aika vähän siinä sitten enään on tehtävissä. - olen samaa mieltä
tarkistaa jos kirjoitti:
vähän näkee vaivaa. En minäkään noita tarkistamatta niele. Vanhoja lehtiä esimerkiksi löytää netistä skannattuna. Tietysti jos esimerkiksi kaikki vanhoista kirjoista otetut lainaukset haluaa tarkistaa, niin onhan siinä melkoinen homma.
Minkäs sille sitten voi jos ukkos ei halua ottaa asioista itse selvää. Meilo ainakin tuntuu usein lainaavan tekstiä ihan jahvettien rompulta. Jos ukollas on se käytössä niin ei luulis asioiden tarkistamisen olevan liian vaikeaa. Mutta niinkuin sanoin, jos oma halu puuttuu ja uskoo sokeasti mitä jahvetit syöttää, niin aika vähän siinä sitten enään on tehtävissä.Sun kanssa..ja tutkimiseksi se itte sitä sanookin, eikä toiv.kiirehdi ratkaisunsa kanssa. Mut en kestä sitä puolustelua yhtään, eli aika kova pala taitaa olla mulle nieltäväksi. Tai sitten koitan vaan olla muuttamatta häntä ja ajan kanssa hyväksyn mutta saas nähdä..oon nuori vielä, mutten ihan tosta noin van hyppää tuntemattomaan mukaan, oon oppinu varovaiseksi.
Mikäs muuten sinä olet?entinen vai muuten kiinnostunut? - mitä yleensäkin
olen samaa mieltä kirjoitti:
Sun kanssa..ja tutkimiseksi se itte sitä sanookin, eikä toiv.kiirehdi ratkaisunsa kanssa. Mut en kestä sitä puolustelua yhtään, eli aika kova pala taitaa olla mulle nieltäväksi. Tai sitten koitan vaan olla muuttamatta häntä ja ajan kanssa hyväksyn mutta saas nähdä..oon nuori vielä, mutten ihan tosta noin van hyppää tuntemattomaan mukaan, oon oppinu varovaiseksi.
Mikäs muuten sinä olet?entinen vai muuten kiinnostunut?kannattaa tarkistaa?
- kiinnostunu olen.
olen samaa mieltä kirjoitti:
Sun kanssa..ja tutkimiseksi se itte sitä sanookin, eikä toiv.kiirehdi ratkaisunsa kanssa. Mut en kestä sitä puolustelua yhtään, eli aika kova pala taitaa olla mulle nieltäväksi. Tai sitten koitan vaan olla muuttamatta häntä ja ajan kanssa hyväksyn mutta saas nähdä..oon nuori vielä, mutten ihan tosta noin van hyppää tuntemattomaan mukaan, oon oppinu varovaiseksi.
Mikäs muuten sinä olet?entinen vai muuten kiinnostunut?Mulla on tapana aina ottaa jahvetit avosylin vastaan kun tulevat oven taakse. Ei ne juuri kyllä enään uskonnosta juttele, vaan lähinnä taitavat tunteja kerätä. Saa niiltä aina uudet lehdet kun poikkeavat ja ihan mukavia veikkoja on kaikki olleet.
Toista se oli vielä tossa 90-luvun puolella ja tietysti ennen sitä. Ite olen syvällisiä heittin kanssa keskutellu jo tolta 70-luvulta lähtien.
Meikäläistä eri lahkot kiinnostaa ja siksi tämän tästä vierailen täällä jahvettienkin sivuilla. Tota Meiloa olen oppinu arvostamaan asiantuntijana näissä asioissa ja onhan kaverilla vuosikymmenien jahvettilaisuus takanaan. On täällä muitakin hyviä kirjoittajia ja ikävä kyllä sitten noita pellejä aidan molemmilta puolilta ihan riesaksi asti.
Mä tiedän yhden pariskunnan jossa emäntä ja tytär on jahvetteja ja mies ei ole. Hyvin niillä on yhteiselo sujunu jo monta vuosikymmentä. Ei se siis mikään maailmanloppu välttämättä ole vaikka ukkos siihen kelkkaan lähtiskin. Parempi tietysti olis jos ymmärtäis ottaa järjen käteen. - kleokatti
kiinnostunu olen. kirjoitti:
Mulla on tapana aina ottaa jahvetit avosylin vastaan kun tulevat oven taakse. Ei ne juuri kyllä enään uskonnosta juttele, vaan lähinnä taitavat tunteja kerätä. Saa niiltä aina uudet lehdet kun poikkeavat ja ihan mukavia veikkoja on kaikki olleet.
Toista se oli vielä tossa 90-luvun puolella ja tietysti ennen sitä. Ite olen syvällisiä heittin kanssa keskutellu jo tolta 70-luvulta lähtien.
Meikäläistä eri lahkot kiinnostaa ja siksi tämän tästä vierailen täällä jahvettienkin sivuilla. Tota Meiloa olen oppinu arvostamaan asiantuntijana näissä asioissa ja onhan kaverilla vuosikymmenien jahvettilaisuus takanaan. On täällä muitakin hyviä kirjoittajia ja ikävä kyllä sitten noita pellejä aidan molemmilta puolilta ihan riesaksi asti.
Mä tiedän yhden pariskunnan jossa emäntä ja tytär on jahvetteja ja mies ei ole. Hyvin niillä on yhteiselo sujunu jo monta vuosikymmentä. Ei se siis mikään maailmanloppu välttämättä ole vaikka ukkos siihen kelkkaan lähtiskin. Parempi tietysti olis jos ymmärtäis ottaa järjen käteen.Huomaat varmaan itsekkin ettet täältä netistä löydä puolueetonta tietoa. Eiköhän sun kannata tutustua niihin Jehovalaisiin, niin varmaan saat vastaukset kysymyksiisi.
Täällä mielestäni panetellaan kamalasti todistajia vaikka kaikki joita itse tunnen on maailman kilteimpiä ja mukavampia kavereita =)
Mulla oli itselläni myös ennakkoluuloja heitä kohtaan ja jopa inhosin heitä, mutta se johtui juuri tämän sivuston kaltaisesta propagandasta, eli ts. tietämättömyydestäni.
En ole aikonut liittyä Jehoviin, mutta en voi silti ymmärtää mistä tuo viha heitä kohtaan kumpuaa kun minun kolme tyttökaveriani on heikeläisiä, ja en voi kun myöntää että olin väärässä heidän suhteensa!
Kaikki ne jutut joita olin kuullut jt:ta olikin liioiteltuja ja mitä kummallisimpia valheita mitä koskaan olen kuullut ja uskonut.
Ja sen voin sanoa että jos Jehovan todistaja miehen saat, niin ole tyytyväinen koska varmasti elättää perheensä eikä petä tai jätä!
Näillä kaikilla kavereillani on mitä ihanimmat jt miehet, että olen välillä melkein kateellinen.
Ota rohkeasti asiasta selvää, se on minun neuvoni. Ja hyvää kesän jatkoa sinulle! - kivasti kirjoitettu
kleokatti kirjoitti:
Huomaat varmaan itsekkin ettet täältä netistä löydä puolueetonta tietoa. Eiköhän sun kannata tutustua niihin Jehovalaisiin, niin varmaan saat vastaukset kysymyksiisi.
Täällä mielestäni panetellaan kamalasti todistajia vaikka kaikki joita itse tunnen on maailman kilteimpiä ja mukavampia kavereita =)
Mulla oli itselläni myös ennakkoluuloja heitä kohtaan ja jopa inhosin heitä, mutta se johtui juuri tämän sivuston kaltaisesta propagandasta, eli ts. tietämättömyydestäni.
En ole aikonut liittyä Jehoviin, mutta en voi silti ymmärtää mistä tuo viha heitä kohtaan kumpuaa kun minun kolme tyttökaveriani on heikeläisiä, ja en voi kun myöntää että olin väärässä heidän suhteensa!
Kaikki ne jutut joita olin kuullut jt:ta olikin liioiteltuja ja mitä kummallisimpia valheita mitä koskaan olen kuullut ja uskonut.
Ja sen voin sanoa että jos Jehovan todistaja miehen saat, niin ole tyytyväinen koska varmasti elättää perheensä eikä petä tai jätä!
Näillä kaikilla kavereillani on mitä ihanimmat jt miehet, että olen välillä melkein kateellinen.
Ota rohkeasti asiasta selvää, se on minun neuvoni. Ja hyvää kesän jatkoa sinulle!Tiedän itse että oon tosi ennakkoluuloinen välillä ja tuo minun otsikkokin kertoo minusta, sillä minuahan monesti vaan pelottaa uusi ja tulevaisuus jne..mut en haluis heti luovuttaakaan. Ne ketä itse oon tavannu on ollu ihan tavallisia ja tosi mukavia ja se siinä onkin et kiehtoo se moraaliasetelma, mikä on parisuhdetta kohtaan. Nykyisin niin moni mies pettää ja tekee kaikkea...
- neitoni
kivasti kirjoitettu kirjoitti:
Tiedän itse että oon tosi ennakkoluuloinen välillä ja tuo minun otsikkokin kertoo minusta, sillä minuahan monesti vaan pelottaa uusi ja tulevaisuus jne..mut en haluis heti luovuttaakaan. Ne ketä itse oon tavannu on ollu ihan tavallisia ja tosi mukavia ja se siinä onkin et kiehtoo se moraaliasetelma, mikä on parisuhdetta kohtaan. Nykyisin niin moni mies pettää ja tekee kaikkea...
oo ennakkoluuloton.Teiän rakkaus on tärkee asia ja hieno ja se on nii simppeli juttu et lähet suhteesta pois jos et tykkää tai ahistaa,mut pliis..älä kuuntele näitä entisiä JT;a ,toki minäki oon mut
he suhtautuu asioihin toisin ,ja kuuntele sydämen ohella järkeäs - salaisuus?
kleokatti kirjoitti:
Huomaat varmaan itsekkin ettet täältä netistä löydä puolueetonta tietoa. Eiköhän sun kannata tutustua niihin Jehovalaisiin, niin varmaan saat vastaukset kysymyksiisi.
Ota rohkeasti asiasta selvää, se on minun neuvoni. Ja hyvää kesän jatkoa sinulle!>>>>>Ja sen voin sanoa että jos Jehovan todistaja miehen saat, niin ole tyytyväinen koska varmasti elättää perheensä eikä petä tai jätä!
- dialan
ei se usko kirjoitti:
sunkaa kirjotuksia arvosta tänne, jos noi aattelee kaikesta tääl...
- itsesuojelu vaistoa
niin pelasta itsesi,tuo mies ei ole Sinua varten,jos hän haluaa olla kanssasi niin ei höpise jehova lahkosta mitään,pelasta itsesi ja ala elää ilman häntä,näyttää hänet on jo saatu haaviin.
- menoerkki..
Lahkolaisten rakkaus on ehdollista.
Jos miehestäsi tulee jehovantodistaja, myös sinusta pitää tulla jehovantodistaja.
Ette voi viettää ehjää perhe-elämää jos sinä olet saatanallinen maailmallinen ja miehesi on pelastuva jehovantodistaja. Elämäänne leimaa uskonto joka vaiheessa.- vaikea kuvitella
että olisi ihan noin mustavalkoista kuin mitä te kirjoitatte tänne...Sen tiedän että toisen ei ole pakko liittyä vaikka toinen olisikin..mm.tämän ko.miehen mummu oli jehova ja pappa ei ja jollain muullakin sukulaisella sama homma..kyse taitaa olla vaan siitä kuinka hyvin sitten jaksaa ei-jehovana ymmärtää heidän juttujaan jne.
Ei taida täällä oikeasti minulle mitään hyvää tarkoittaa kun noin hyökkäävästi kirjoittaa, kyse on rakkaasta ihmisestä eikä mistään mikä heitetään noin vain roskikseen.. - neitoni
vaikea kuvitella kirjoitti:
että olisi ihan noin mustavalkoista kuin mitä te kirjoitatte tänne...Sen tiedän että toisen ei ole pakko liittyä vaikka toinen olisikin..mm.tämän ko.miehen mummu oli jehova ja pappa ei ja jollain muullakin sukulaisella sama homma..kyse taitaa olla vaan siitä kuinka hyvin sitten jaksaa ei-jehovana ymmärtää heidän juttujaan jne.
Ei taida täällä oikeasti minulle mitään hyvää tarkoittaa kun noin hyökkäävästi kirjoittaa, kyse on rakkaasta ihmisestä eikä mistään mikä heitetään noin vain roskikseen..älä tee mittää hätiköityä ja tunnet mmies,ei varmasti sua pakota mihinkään.Se on hienoa näinä aikoina ku on rakkautta,oikeaa
- OikeuttaJaRakkautta
neitoni kirjoitti:
älä tee mittää hätiköityä ja tunnet mmies,ei varmasti sua pakota mihinkään.Se on hienoa näinä aikoina ku on rakkautta,oikeaa
mustavalkoista..
Itsekkin tunnen pariskunnan joista toinen on todistaja ja toinen ei.
Viettävät joulut, syntymäpäivät.. nje..
Onko mielestäsi oikein?
ei..
Miksi ei? miksi pitäisi asiassa totella mieluummin sitä Jt-puolisoa?
Entä lapset, vietetäänkö mitään juhlia tms. vai ei?
Jos toinen kuuluu lahkoon missä on tiukka kanta juhlien ja monien asioiden suhteen, tulee ongelmia, vai eikö mielestäsi?
Neitoni ajattelee vain kannalta että toinenkin liittyy Jehovan todistajiin, mutta entä jos ei?
Ketjun aloittajalle..:
Sopikaa etukäteen käytännöt juhlien tms, tulevien lasten verikysymysten, yms..
suhteen, miten toimitaan kyseisissä asioissa, ettei tule yllätyksiä.
ja neitoni..
vastaappa noihin esittämiini kysymyksiin.. - aloittaja
OikeuttaJaRakkautta kirjoitti:
mustavalkoista..
Itsekkin tunnen pariskunnan joista toinen on todistaja ja toinen ei.
Viettävät joulut, syntymäpäivät.. nje..
Onko mielestäsi oikein?
ei..
Miksi ei? miksi pitäisi asiassa totella mieluummin sitä Jt-puolisoa?
Entä lapset, vietetäänkö mitään juhlia tms. vai ei?
Jos toinen kuuluu lahkoon missä on tiukka kanta juhlien ja monien asioiden suhteen, tulee ongelmia, vai eikö mielestäsi?
Neitoni ajattelee vain kannalta että toinenkin liittyy Jehovan todistajiin, mutta entä jos ei?
Ketjun aloittajalle..:
Sopikaa etukäteen käytännöt juhlien tms, tulevien lasten verikysymysten, yms..
suhteen, miten toimitaan kyseisissä asioissa, ettei tule yllätyksiä.
ja neitoni..
vastaappa noihin esittämiini kysymyksiin..miten ne sinun tuntemasi pariskunta sitten voivat juhlia niitä? eivätkö ne olekaan niin pahoja seikkoja?
Kyllä miehenikin sanoi vähän aikaa sitten että se tulee olemaan vaikeaa mutta toimii jos haluamme. Olemme siis vielä nuoria ja toivon että hän ei hurahtaisi täysin. Konventin jälkeen hän oli kyllä melko varma kaikesta..Hän mm.ehotti että jos tästedes emme harrastaisi seksiä, ennenkuin menemme naimisiin. Tuo järkytti minua kovasti..sillä se puoli on toiminut paremmin kun hyvin. En jaksa uskoa että hän siihen pystyy.Mutta toisaalta en ole seksin takia hänen kanssaan ja olen joskus itsekin ajatellut että olisi kiva olla kauan ennen avioliittoa ilman, mutta että nyt yhtäkkiä ja tässä vaiheessa jo kun muutenkaan tiedä ollaanko edes ikinä menossa naimisiin. Hän kovasti haluaisi jo vaikka ensi kesänä. Minulla ei ole avioliitto niin ehdoton asia, olen nähnyt vain epäonnistuneita sellaisia ja pelkään että epäonnistun
No nyt meni kyllä aika pitkälle palstan aihepiiristä, pahoittelen.. - menoerkki..
aloittaja kirjoitti:
miten ne sinun tuntemasi pariskunta sitten voivat juhlia niitä? eivätkö ne olekaan niin pahoja seikkoja?
Kyllä miehenikin sanoi vähän aikaa sitten että se tulee olemaan vaikeaa mutta toimii jos haluamme. Olemme siis vielä nuoria ja toivon että hän ei hurahtaisi täysin. Konventin jälkeen hän oli kyllä melko varma kaikesta..Hän mm.ehotti että jos tästedes emme harrastaisi seksiä, ennenkuin menemme naimisiin. Tuo järkytti minua kovasti..sillä se puoli on toiminut paremmin kun hyvin. En jaksa uskoa että hän siihen pystyy.Mutta toisaalta en ole seksin takia hänen kanssaan ja olen joskus itsekin ajatellut että olisi kiva olla kauan ennen avioliittoa ilman, mutta että nyt yhtäkkiä ja tässä vaiheessa jo kun muutenkaan tiedä ollaanko edes ikinä menossa naimisiin. Hän kovasti haluaisi jo vaikka ensi kesänä. Minulla ei ole avioliitto niin ehdoton asia, olen nähnyt vain epäonnistuneita sellaisia ja pelkään että epäonnistun
No nyt meni kyllä aika pitkälle palstan aihepiiristä, pahoittelen..Sinä olet varmasti hyvä nainen ja ymmärtävä ihminen. Muuten et olisi enää tulevan jehovantodistajamiehesi kanssa.
Huomaatko mitä kaikkea rajoituksia lahko-oppi tuo sinulle. Nyt loppui seksi. Seuraavaksi sinun on pakko miehesi mieliksi alkaa tutkia jehovantodistajien kanssa. Sitten sinun pitää alkaa käydä kokouksissa ja saarnaamaan ovilla.
Sinun on turha unelmoida esimerkiksi lapsista, jos et taivu jehovantodistajaelämään.
Kukaan kunnon jehovantodistajamies ei tee lapsia maailmallisen kanssa. Riski siitä että lapset kuolevat äitinsä kanssa harmagedonissa on liian suuri. - OikeuttaJaRakkautta
aloittaja kirjoitti:
miten ne sinun tuntemasi pariskunta sitten voivat juhlia niitä? eivätkö ne olekaan niin pahoja seikkoja?
No nyt meni kyllä aika pitkälle palstan aihepiiristä, pahoittelen.."se tulee olemaan vaikeaa mutta toimii jos haluamme. "
Tämä siis edellyttää että ette vietä juhlia, lapsenne käyvät kokouksissa nje..
"Konventin jälkeen hän oli kyllä melko varma kaikesta.."
Ota esille se mitä konventissa puhuttiin vuodesta -75, että oli "vain joidenkin" yksilöiden innokasta odotusta ja kerro miten asia todella oli http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/1975.html
ja oma tekeleeni:
http://www.youtube.com/watch?v=it5GOpH1QVE&feature=channel_page
"Hän kovasti haluaisi jo vaikka ensi kesänä."
Tämä on juuri siitä syystä että periaatteessa ilman esiliina ei saa olla ennen.
Juuri siitä syystä menin itse naimisiin 18-vuotiaana, tosin saman kanssa olen edelleen, mutta kumpikaan meistä ei enää Jt.
Mutta asian ydin on siinä että todistaja puolison kanssa ei voi tehdä kompromisseja, seuran kantaa on noudatettava, muuten joutuu erotetuksi.
Voit vaikka kysyä mieheltäsi hyväksyykö tulevaisuudessa lapsenne syntymäpäivät, joulut....
Ja tuota jo mainitsemaani Turusen kirjaa suosittelen.
Tuo tuttava pariskuntani joista toinen Jt, heillä se toimii koska tuo Jt ei sinänsä edes usko koko järjestöön.. on vain mukana koska "ei ole muutakaan".
Häntä ei eroteta koska on vanhasta Jt-suvusta ja vanhimmat eivät uskalla tehdä sitä.
Ja sori jos on sekavaa tekstiä, painun nukkumaan..
Onnea sinulle, mitä ikinä sitten tuleman pitää! - aloittaja
OikeuttaJaRakkautta kirjoitti:
"se tulee olemaan vaikeaa mutta toimii jos haluamme. "
Tämä siis edellyttää että ette vietä juhlia, lapsenne käyvät kokouksissa nje..
"Konventin jälkeen hän oli kyllä melko varma kaikesta.."
Ota esille se mitä konventissa puhuttiin vuodesta -75, että oli "vain joidenkin" yksilöiden innokasta odotusta ja kerro miten asia todella oli http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/1975.html
ja oma tekeleeni:
http://www.youtube.com/watch?v=it5GOpH1QVE&feature=channel_page
"Hän kovasti haluaisi jo vaikka ensi kesänä."
Tämä on juuri siitä syystä että periaatteessa ilman esiliina ei saa olla ennen.
Juuri siitä syystä menin itse naimisiin 18-vuotiaana, tosin saman kanssa olen edelleen, mutta kumpikaan meistä ei enää Jt.
Mutta asian ydin on siinä että todistaja puolison kanssa ei voi tehdä kompromisseja, seuran kantaa on noudatettava, muuten joutuu erotetuksi.
Voit vaikka kysyä mieheltäsi hyväksyykö tulevaisuudessa lapsenne syntymäpäivät, joulut....
Ja tuota jo mainitsemaani Turusen kirjaa suosittelen.
Tuo tuttava pariskuntani joista toinen Jt, heillä se toimii koska tuo Jt ei sinänsä edes usko koko järjestöön.. on vain mukana koska "ei ole muutakaan".
Häntä ei eroteta koska on vanhasta Jt-suvusta ja vanhimmat eivät uskalla tehdä sitä.
Ja sori jos on sekavaa tekstiä, painun nukkumaan..
Onnea sinulle, mitä ikinä sitten tuleman pitää!Siinä verijutussa taitaa olla niin että saa käyttää omaa harkintaa, eli ei tulisi puheeseenkaan että oman lapsen kohdalla toimittaisiin jotenkin toisin kuin mikä on parasta. Ja varmasti minä hänellekin tekisin sen verensiirron tms jos saisin päättää itse. Sanokoot mitä tahtoo sitten siinä tilanteessa.
Mutta minun on todella vaikea miettiä tässä vaiheessa mitään tollaisia asioita. Ja minä itse olen niin määrätietoinen ja tempperamenttinen että piruvie jos minä lapselleni joulun pidän, niin sitten pidän. Olemme puhuneet ettemme tuputa lapsillemme(jos sellaisia tulisi) kumpaakaan uskoa, vaan antaa hänen päättää. Siitä hän oli ehdoton ettei halua aivopestä lasta mihinkään, niinkuin ei häntäkään aivopesty.
Hän on ennenkin ollut jonkun aikaa todella kiinnostunut jehovatoiminnasta, mutta sitten se on aina jäänyt, toivon että nytkin.
Ja hän sanoo että kun löytyy joku asia mitä hän ei usko tai mikä menee väärin, hän lopettaa. Mutta tuntuu että jehovilla on aina joku looginen selitys kaikkeen.. - voi tehdä kuten haluat
aloittaja kirjoitti:
Siinä verijutussa taitaa olla niin että saa käyttää omaa harkintaa, eli ei tulisi puheeseenkaan että oman lapsen kohdalla toimittaisiin jotenkin toisin kuin mikä on parasta. Ja varmasti minä hänellekin tekisin sen verensiirron tms jos saisin päättää itse. Sanokoot mitä tahtoo sitten siinä tilanteessa.
Mutta minun on todella vaikea miettiä tässä vaiheessa mitään tollaisia asioita. Ja minä itse olen niin määrätietoinen ja tempperamenttinen että piruvie jos minä lapselleni joulun pidän, niin sitten pidän. Olemme puhuneet ettemme tuputa lapsillemme(jos sellaisia tulisi) kumpaakaan uskoa, vaan antaa hänen päättää. Siitä hän oli ehdoton ettei halua aivopestä lasta mihinkään, niinkuin ei häntäkään aivopesty.
Hän on ennenkin ollut jonkun aikaa todella kiinnostunut jehovatoiminnasta, mutta sitten se on aina jäänyt, toivon että nytkin.
Ja hän sanoo että kun löytyy joku asia mitä hän ei usko tai mikä menee väärin, hän lopettaa. Mutta tuntuu että jehovilla on aina joku looginen selitys kaikkeen..hänen puolestaan,kaikki jt kantaa ns. verikorttia,siinä nimenomaan onnettomuuden varalle henkilö kieltää antamasta itselleen verta vaikka muutoin kuolisi.Et voi siihen vaikuttaa.
- sittenhän kuolee
voi tehdä kuten haluat kirjoitti:
hänen puolestaan,kaikki jt kantaa ns. verikorttia,siinä nimenomaan onnettomuuden varalle henkilö kieltää antamasta itselleen verta vaikka muutoin kuolisi.Et voi siihen vaikuttaa.
jos haluaa joskus sellaisen päätöksen tehdä. Mutta joka tapauksessa siinä saa kuulemma käyttää omaa harkintaa ja lapsen kohdalla ei tarvitsisi edes harkita. Olen edelleen sitä mieltä etteivät asiat ole niin mustavalkoisia..pidän kyllä vaikka sitten yksinäni ne juhlat, joulusta en edes itse välitä, sillä ei ole väliä, kunnes sitten lasten vuoksi. Mutta ne juhlat eivät mielestäni maata kaada, en minä niiden menettämisen takia suhdetta jättäisi..minulle muut juhlat ja ystävien tapaamiset 100 kertaa tärkeämpiä :)
Mut saas nähä.. sittenhän kuolee kirjoitti:
jos haluaa joskus sellaisen päätöksen tehdä. Mutta joka tapauksessa siinä saa kuulemma käyttää omaa harkintaa ja lapsen kohdalla ei tarvitsisi edes harkita. Olen edelleen sitä mieltä etteivät asiat ole niin mustavalkoisia..pidän kyllä vaikka sitten yksinäni ne juhlat, joulusta en edes itse välitä, sillä ei ole väliä, kunnes sitten lasten vuoksi. Mutta ne juhlat eivät mielestäni maata kaada, en minä niiden menettämisen takia suhdetta jättäisi..minulle muut juhlat ja ystävien tapaamiset 100 kertaa tärkeämpiä :)
Mut saas nähä..Vartiotorniseuran hengenvaarallisesta, eikä mitenkään Raamatulla perusteltavissa olevasta veriopista kannattaa keskustella. Joko miehesi ei ole selvillä järjestön opeista, tai sitten hän koettaa tyynnytellä sinua kaunistelemalla järjestön veristä totuutta?
>> Mutta joka tapauksessa siinä saa kuulemma käyttää omaa harkintaa.
Oman harkinnan käyttö on sallittua vain järjestön kulloinkin määrittelemissä rajoissa. Tällä hetkellä:
- Veren luovutus on ehdottomasti kiellettyä. Katumaton verenluovuttaja erotetaan.
- Useimpien luovutusverestä erotettujen fraktioidien käyttö on sallittua.
- Punasolut, joita akuuttitapauksissa tarvitaan, ovat kiellettyjen listalla.
- Punasoluista erotetusta hemoglobiinista valmistettu keinoveri on sallittua.
- Bulgariassa järjestö ei aseta veren käytölle mitään rajoituksia.
>> lapsen kohdalla ei tarvitsisi edes harkita
Niin, valtiovalta tulee hätiin. Suomessa lapsi voidaan ottaa huostaan vanhemmiltaan, jos heidän toimintansa on vaaraksi tämän terveydelle. Kaikkialla ei ole näin onnellisesti.- aloittaja
Rintti kirjoitti:
Vartiotorniseuran hengenvaarallisesta, eikä mitenkään Raamatulla perusteltavissa olevasta veriopista kannattaa keskustella. Joko miehesi ei ole selvillä järjestön opeista, tai sitten hän koettaa tyynnytellä sinua kaunistelemalla järjestön veristä totuutta?
>> Mutta joka tapauksessa siinä saa kuulemma käyttää omaa harkintaa.
Oman harkinnan käyttö on sallittua vain järjestön kulloinkin määrittelemissä rajoissa. Tällä hetkellä:
- Veren luovutus on ehdottomasti kiellettyä. Katumaton verenluovuttaja erotetaan.
- Useimpien luovutusverestä erotettujen fraktioidien käyttö on sallittua.
- Punasolut, joita akuuttitapauksissa tarvitaan, ovat kiellettyjen listalla.
- Punasoluista erotetusta hemoglobiinista valmistettu keinoveri on sallittua.
- Bulgariassa järjestö ei aseta veren käytölle mitään rajoituksia.
>> lapsen kohdalla ei tarvitsisi edes harkita
Niin, valtiovalta tulee hätiin. Suomessa lapsi voidaan ottaa huostaan vanhemmiltaan, jos heidän toimintansa on vaaraksi tämän terveydelle. Kaikkialla ei ole näin onnellisesti.puhuttu koko asiasta sitten konventin, en oo jaksanu miettiä ja ollaan edetty normaaliin tapaan, seksi mukaan lukien..aika näyttää..
- EeverttiXX
Ei sinne ketä vaan huolita. Tunnen useita pareja, joissa toinen on JT ja toinen ei. JT:t ymmärtävät asian ja hoitavat tilanteen sen mukaisesti.
Lainaus teksitstäsi:
>Koitan että hän ei liittyisi mihinkään vaan pohtisi itse asioita.<
Aika ristiriitainen virke. Yrität määrätä ja toivot kuitenkin häneltä omaa harkintaa!
Huomaatko, että pidät omaa mielipidettäsi oikeana, etkä tahdo antaa hänelle todellista vaåautta omaan harkintaan?
Jos hän kerran soisi sinulle vapauden uskoa, mihin haluat, niin suo se myös hänelle. Siten toimivat kaikki Jehovan tositajat.- pidä paikkansa
Olet varmasti ulkopuolisen mielipiteen varassa kun luulet asian olevan näin?
>Ei sinne ketä vaan huolita. Tunnen useita pareja, joissa toinen on JT ja toinen ei. JT:t ymmärtävät asian ja hoitavat tilanteen sen mukaisesti.<
Ristiriitoja tulee tuollaisessa suhteessa ja vakaviakin asioita on tapahtunut, välien pitkään kestäneen tulehduksen vuoksi ja vt-liike ei tässäkään seikassa ole mikään puhtonen pulmunen. - TEIDÄN
tekstistänne
>Aika ristiriitainen virke. Yrität määrätä ja toivot kuitenkin häneltä omaa harkintaa!<
kukahan se määrää ja ketä kun liittyy tuohon vt-liikkeeseen jatkuvaa ramppaamista liikkeen tilaisuuksissa ja liikkeen kirjallisuuden levityksessä. Hermotkin varmasti joskus piukeat johtuen stressistä ja pahemmassa tapauksessa masennusta kun luulee olevansa riittämätön seuran tarpeisiin ja tuo kumppanikin tuhoutuu kun ei ole liikkeeseen liittynyt...jne.
>Huomaatko, että pidät omaa mielipidettäsi oikeana, etkä tahdo antaa hänelle todellista vaåautta omaan harkintaan?<
Hänen mielipiteensä on että ajatella itse ja tutkia itse eikä anna viekkaiden "liikkeiden" tulla ohjailemaan ihmistä.
- pelottanut
tässä jo jonkin aikaa. Onko tullut selvyyttä asiaasi?
- salaisuus?
tarvitsee samanhenkisyyttä ... Ottaessasi jt puolisoksi luovut juhlapäivien vietosta..seksi on vt pappojen ohjeiden mukaista...puolisosi ajankäyttöä ohjaa vt seuran normit = kokoukset, saarnaustyö, salin talkootyöt ym.
>Huomaa myös, että hän jo yrittää käyttää orastavaa suhdettanne sinun käännyttämiseksi.- -aloittaja
heh en oikein ymmärtänyt tuota enkä allekirjoita. Ja sitä edelliseen, että kyllä helpottaa vähän jo alku järkytys..tämähän alkoi siis konventtiin menosta koko järkytys vaikka olen tiennyt hänen ajatusistaan jo jonkun aikaa.. Nyt emme ole kuitenkaan asioista puhuneet, kaikki jatkui normaalisti. Hän on vähän sen luontoinen että innostuu helposti ja sitten se kuitenkin jää taka alalle..hän on ennenkin innostunut tuosta ja sitten se on jäänyt taka-alalle. Hänellä on kiireinen työtahti ja olen sanonutkin että "ehtisitkö edes käymään kokouksissa?"
En tiedä oliko edes järkeä kirjoittaa tänne, kun täällä vain pelotellaan, en tiedä mitä uskoisi. Osa kirjoituksistanne antaa toivoa ja turvallinen olo tulee..osa taas koittaa pelotella, kuulostaa katkeralta..jotenkin vaikea ajatella että vielä nykyään olisi noin ahdasmielistä touhua, sen uskon että ennen..?Tietyt asiat olemme jo keskustelleet ja ei hän ole niin ehdoton.. - salaisuus?
-aloittaja kirjoitti:
heh en oikein ymmärtänyt tuota enkä allekirjoita. Ja sitä edelliseen, että kyllä helpottaa vähän jo alku järkytys..tämähän alkoi siis konventtiin menosta koko järkytys vaikka olen tiennyt hänen ajatusistaan jo jonkun aikaa.. Nyt emme ole kuitenkaan asioista puhuneet, kaikki jatkui normaalisti. Hän on vähän sen luontoinen että innostuu helposti ja sitten se kuitenkin jää taka alalle..hän on ennenkin innostunut tuosta ja sitten se on jäänyt taka-alalle. Hänellä on kiireinen työtahti ja olen sanonutkin että "ehtisitkö edes käymään kokouksissa?"
En tiedä oliko edes järkeä kirjoittaa tänne, kun täällä vain pelotellaan, en tiedä mitä uskoisi. Osa kirjoituksistanne antaa toivoa ja turvallinen olo tulee..osa taas koittaa pelotella, kuulostaa katkeralta..jotenkin vaikea ajatella että vielä nykyään olisi noin ahdasmielistä touhua, sen uskon että ennen..?Tietyt asiat olemme jo keskustelleet ja ei hän ole niin ehdoton..En tiedä... en myös tunne ..historiaasi muuten kuin kirjoittamasi perusteella. Olen vain nähnyt vuosien varrella samankaltaisia tapauksia. Monet jt perheen kasvatit ensin "maailmallisia" iloja nautittuaan alkavat kaipaamaan perhettään ja ystäviään. Niinpä paluu tehdään helpommakksi itselle kun tuo tullessaan uuden mahdollisen jäsenen srk..
>En halua pelotella, mutta uskalla ajatella... Älä luule, että miesystäväsi on luopunut ajatuksistaan. Todennäköisesti taas myöhemmin kuulet hänen pyyntöjään jt tilaisuuksiin. Seuraava askel voi myös olla, että hän tutustuttaa sinut erittäin "miellyttäviin" jt ystäviin ja portti onkin sitten auki....
>Ahdasmielistä touhua riittää niin kauan kuin ahdasmielisiä järjestöjä. Jätä tuo katkeruus sana pois meistä entisistä jt. Toki voimme sitä ollakin, mutta se ei ole päällimmäinen asia elämässämme.
>Halutessasi varmuuden parisuhteeseen, niin tee selväksi, ettet hyväksy jt maailmanloppu oppia etkä todistajuutta. No jos hän sen hyväksyy, niin onhan siitä hyvä parisuhdetta jatkaa.
>Muista, että hyvä kalamies antaa siimaa, jos pelkää saalin karkaavan, joten odotettavasti taas kohta siimaa kiristetään.
> - aloittaja
salaisuus? kirjoitti:
En tiedä... en myös tunne ..historiaasi muuten kuin kirjoittamasi perusteella. Olen vain nähnyt vuosien varrella samankaltaisia tapauksia. Monet jt perheen kasvatit ensin "maailmallisia" iloja nautittuaan alkavat kaipaamaan perhettään ja ystäviään. Niinpä paluu tehdään helpommakksi itselle kun tuo tullessaan uuden mahdollisen jäsenen srk..
>En halua pelotella, mutta uskalla ajatella... Älä luule, että miesystäväsi on luopunut ajatuksistaan. Todennäköisesti taas myöhemmin kuulet hänen pyyntöjään jt tilaisuuksiin. Seuraava askel voi myös olla, että hän tutustuttaa sinut erittäin "miellyttäviin" jt ystäviin ja portti onkin sitten auki....
>Ahdasmielistä touhua riittää niin kauan kuin ahdasmielisiä järjestöjä. Jätä tuo katkeruus sana pois meistä entisistä jt. Toki voimme sitä ollakin, mutta se ei ole päällimmäinen asia elämässämme.
>Halutessasi varmuuden parisuhteeseen, niin tee selväksi, ettet hyväksy jt maailmanloppu oppia etkä todistajuutta. No jos hän sen hyväksyy, niin onhan siitä hyvä parisuhdetta jatkaa.
>Muista, että hyvä kalamies antaa siimaa, jos pelkää saalin karkaavan, joten odotettavasti taas kohta siimaa kiristetään.
>tilaisuuksissa..lapsena mummu käyttäny pari kertaa, ei sen jälkeen siis kai..hän sanoo vain että saan olla mitä mieltä haluan, kun ei hänellekään sitä ole tuputettu ja hänellä on ollut jo vuosia muutamia kavereita jotka jehovia..joskus kysyy heiltä jos joku asia askarruttaa.. jotenkin te kuulostatte kylmältä kun sanotte että "jätä se" uskon perusteella..jos toisesta välittää niin ei se niin helposti käy, ainakaan minulla ja kun hän ei ole edes liittynyt mihinkään.
- salaisuus?
aloittaja kirjoitti:
tilaisuuksissa..lapsena mummu käyttäny pari kertaa, ei sen jälkeen siis kai..hän sanoo vain että saan olla mitä mieltä haluan, kun ei hänellekään sitä ole tuputettu ja hänellä on ollut jo vuosia muutamia kavereita jotka jehovia..joskus kysyy heiltä jos joku asia askarruttaa.. jotenkin te kuulostatte kylmältä kun sanotte että "jätä se" uskon perusteella..jos toisesta välittää niin ei se niin helposti käy, ainakaan minulla ja kun hän ei ole edes liittynyt mihinkään.
jättämään kumppanias....kertonut vain joidenkin jt henkisten tyylistä. Elämä on yksin sinun ja sinun on siitä oikeus päättää. Hyvää jatkoa sinulle ja mahdolliselle kumppanuudelle, jossa sinun oikeuksia ei poljeta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215394- 501411
- 11827
- 47809
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58798Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52787- 46782
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49766Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132755Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8744