Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12429

1. Ei usko ole mitään sekauskoakaan, että voi opettaa monella tavalla. Esim. minulle tuottaa tunnontuskia mennä uudesti kastajien lapsen nimenantotilaisuuteen, koska tämä tilaisuus hylkää lapsikasteen- Siunaamisella ei pääse taivaaseen, eikä siinä ole sitä lupausta. Sen sijaan kasteessa on lupaus, että pääsee taivaaseen, jonka usko omistaa.Ymmärrän kasteen Jumalan lahjana ja merkitykseltään uskoon tulevien kasteena, en ensinkään uskovien kasteena.

apt.2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. 39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."

Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
    6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
  2. Uudesti kastaja kirjoittaa: "Mitähän se vauva uskoo siinä kasteessa saamassaan uskossa? Lutherhan todistaa,
    välillä niinkin, että vauvan kastaminen on turhaa, ellei voida näyttää toteen vauvan
    uskoa.
    No, Luther sekoilee, sillä välillä ei koko uskolla ole mitään merkitystä. Pelkkä
    seremonia riittää."

weha: "On surkuhupaisaa kun nämä uudesti kastajat alkavat mestaroida ja pilkata Lutheruksen opetuksia. Luther opettaa, että lapsilla on oma uskonsa kasteella ja Raamattu todistaa pyhän Lutherin opin oikeaksi. Kun Jeesus ottaa lapsen syliinsä kasteessa, niin pienokainen on hyvissä käsissä. Niin sana lupaa. Tunnen suurta omavanhurskautta uudesti kastajien parissa. Tämä johtuu siitä. että nämä sekoittavat kohtalokkaasti lain ja evankeliumin".