Kellot soivat

Muutkin kuin me

Silloin kun puhujan suusta tulee sanat "vain me ainoassa oikeassa uskossa", pitäisi kuulijoilla hälytyskellot soida. Ainakin jos on Sanan tuntemusta.

Tuollainen ajattelu turmelee kaiken hyvän uskon.

27

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seutukunta

"vain me ainoassa oikeassa uskossa"

Ei sellaista ihmistä voi nöyräksi sanoa, joka noin ajattelee.

• ikävä kyllä

Mutta mitä se hyödyttää, vaikka hältyskellot soivatkin, kun ei ole rohkeutta korjata
        puhajan mokaa.
        Tuossa edellä on mainos: "Aivohalvaus".

Sellainen tulee kaikille vl:llille, kun pitäisi olla rohkeutta toimia vastoin yhteisön
        mielipidettä.

• ikävä kyllä kirjoitti:

Mutta mitä se hyödyttää, vaikka hältyskellot soivatkin, kun ei ole rohkeutta korjata
        puhajan mokaa.
        Tuossa edellä on mainos: "Aivohalvaus".

Sellainen tulee kaikille vl:llille, kun pitäisi olla rohkeutta toimia vastoin yhteisön
        mielipidettä.

Vl-kansaa hallitaan pelolla ja pelottelulla.

Pelätään helvettiä, jos erotaan vl-herätysliikeestä (syynä vl-julistuksen voimakas VALEHTELU), pelätään SRK:ta, pelätään omia johto- ja saarnamiehiä, pelätään toisia (kyttääviä ja juoruavia) vanhoillislestadiolaisia, pelätään hoitokokouksia...

PELKO ja PELOTTELU estävät monia vanhoillislestadiolaisia kertomasta oman Raamatun mukaisen mielipiteensä, vaikka Raamattuun uskoisivatkin.

Mieluummin jäädään pelkäämään Raamatun vastaisten vl-VALHEOPPIEN alle.

• abc....
        Melperi1 kirjoitti:

Vl-kansaa hallitaan pelolla ja pelottelulla.

Pelätään helvettiä, jos erotaan vl-herätysliikeestä (syynä vl-julistuksen voimakas VALEHTELU), pelätään SRK:ta, pelätään omia johto- ja saarnamiehiä, pelätään toisia (kyttääviä ja juoruavia) vanhoillislestadiolaisia, pelätään hoitokokouksia...

PELKO ja PELOTTELU estävät monia vanhoillislestadiolaisia kertomasta oman Raamatun mukaisen mielipiteensä, vaikka Raamattuun uskoisivatkin.

Mieluummin jäädään pelkäämään Raamatun vastaisten vl-VALHEOPPIEN alle.

Pelko ja pelottelu se saa melperinkin levottomaksi, kun ei ole varmuutta omasta
        uskostaan ja siitä,johtaako se pelastukseen.

• Pele Lastu
        abc.... kirjoitti:

Pelko ja pelottelu se saa melperinkin levottomaksi, kun ei ole varmuutta omasta
        uskostaan ja siitä,johtaako se pelastukseen.

Sillä että joku asia on varma tai sen sanotaan olevan varma, on valtava ero.

Eipä siis vanhoillislestadiolaistenkaan pelastuminen varmaa ole. He vain itse sellaista itseriittoisesti toitottavat. Siis ilman aitoa nöyryyttä.

• Totta joka sana!

Lyhyessä viestissä on sanottu kaikkein oleellisin.

VL-rivijäsenet ovat lauma tahdottomia lampaita, joita maallikkosaarnaajat pitävät otteessaan ovelin keinoin. Maallikkosaarnaajat ovat poikkeuksetta vallanhimoisia ja luonnevikaisia henkilöitä.

Sopii sitä hallita pelolla ja pelottelulla - aamen.

• Tämä on totuus

Jokainen uskovainen on yuksilö ja uskominen on henkilökohtaista.

• Yjakooih
        Tämä on totuus kirjoitti:

Jokainen uskovainen on yuksilö ja uskominen on henkilökohtaista.

Käänteisesti, jokainen joka omistaa henkilökohtaisen uskon, on uskovainen. Kollektiivisella uskolla ei taivasmatkaa taiteta. Toitottamalla omistavansa henkilökohtaisen uskon, ei puhu totta, jos uskoo niinkuin muut käskevät.

• Jolla on henkilökohtainen usko, mikä on sen jumalan nimi, johon tämä uskovainen uskoo?

• Ei usko ole mitään sekauskoakaan, että voi opettaa monella tavalla. Esim. minulle tuottaa tunnontuskia mennä uudesti kastajien lapsen nimenantotilaisuuteen, koska tämä tilaisuus hylkää lapsikasteen- Siunaamisella ei pääse taivaaseen, eikä siinä ole sitä lupausta. Sen sijaan kasteessa on lupaus, että pääsee taivaaseen, jonka usko omistaa.Ymmärrän kasteen Jumalan lahjana ja merkitykseltään uskoon tulevien kasteena, en ensinkään uskovien kasteena.

apt.2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. 39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."

Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

• Reimari..
        weha kirjoitti:

Ei usko ole mitään sekauskoakaan, että voi opettaa monella tavalla. Esim. minulle tuottaa tunnontuskia mennä uudesti kastajien lapsen nimenantotilaisuuteen, koska tämä tilaisuus hylkää lapsikasteen- Siunaamisella ei pääse taivaaseen, eikä siinä ole sitä lupausta. Sen sijaan kasteessa on lupaus, että pääsee taivaaseen, jonka usko omistaa.Ymmärrän kasteen Jumalan lahjana ja merkitykseltään uskoon tulevien kasteena, en ensinkään uskovien kasteena.

apt.2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. 39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."

Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Oletko Weha mukana Luther säätiön toiminnassa.

Olen kuunneellut muutamia saarnoja ja hyvin raamarullista opetusta.

• weha
        Reimari.. kirjoitti:

Oletko Weha mukana Luther säätiön toiminnassa.

Olen kuunneellut muutamia saarnoja ja hyvin raamarullista opetusta.

Jep, uskon samalla lailla kun siellä opetetaan Raamattua. Kaukana on tästä esim. vl-kaste, joka lienee merkitykseltään sama kuin helluntailaisilla. Luterilaisuus opettaa, että kaste on merkitykseltään uskoon tulevien kaste, eikä uskovaisten kaste, kuten vl-uskossa ja uudesti kastajissa uskotaan. Saulille sanottiin näin:

apt22:15 "sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• yksi luterilainen
        weha kirjoitti:

Ei usko ole mitään sekauskoakaan, että voi opettaa monella tavalla. Esim. minulle tuottaa tunnontuskia mennä uudesti kastajien lapsen nimenantotilaisuuteen, koska tämä tilaisuus hylkää lapsikasteen- Siunaamisella ei pääse taivaaseen, eikä siinä ole sitä lupausta. Sen sijaan kasteessa on lupaus, että pääsee taivaaseen, jonka usko omistaa.Ymmärrän kasteen Jumalan lahjana ja merkitykseltään uskoon tulevien kasteena, en ensinkään uskovien kasteena.

"Ymmärrän kasteen Jumalan lahjana ja merkitykseltään uskoon tulevien kasteena, en ensinkään uskovien kasteena."

Mark.16
        16. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.

Jeesuksen sanat. Jeesus ei puhu uskoon tulosta mitään. Ei sano, joka kastetaan, se tulee uskoon tai joka kastetaan, se uskoo.

Jatkoa lainaamaasi Apt. 2 luvun helluntaiseuroihin, jossa Pietari puhui.

40. Ja monilla muillakin sanoilla todisti hän, ja neuvoi heitä, sanoen: antakaat teitänne autettaa tästä pahanilkisestä suvusta.
        41. Jotka siis mielellänsä hänen sanansa ottivat vastaan, ne kastettiin; ja sinä päivänä lisääntyi lähes kolmetuhatta sielua.

Ne kastettiin, jotka ottivat vastaan eli uskoivat Pietarin saarnaaman evankeliumin.

• weha kirjoitti:

Jep, uskon samalla lailla kun siellä opetetaan Raamattua. Kaukana on tästä esim. vl-kaste, joka lienee merkitykseltään sama kuin helluntailaisilla. Luterilaisuus opettaa, että kaste on merkitykseltään uskoon tulevien kaste, eikä uskovaisten kaste, kuten vl-uskossa ja uudesti kastajissa uskotaan. Saulille sanottiin näin:

apt22:15 "sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Mahtaako weha tietää mikä on sen jumalan nimi johon hän ja Luther säätiö uskoo?

• Mark.16
      16. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.
      weha: "kohta kertoo, että uskovainen ja kastettu pelastuu, ihan johdonmukaisesti lainaamieni kastekohtien kanssa"

40. Ja monilla muillakin sanoilla todisti hän, ja neuvoi heitä, sanoen: antakaat teitänne autettaa tästä pahanilkisestä suvusta.
      41. Jotka siis mielellänsä hänen sanansa ottivat vastaan, ne kastettiin; ja sinä päivänä lisääntyi lähes kolmetuhatta sielua.
      weha: Jälleen kohta todistaa, että ne aikuiset jotka ottivat kuulemansa sanan vastaan, saivat kasteen syntien anteeksisaamiseksi, ja näin Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Myös heidän lapsilleen kuului kasteen lahja Pyhästä Hengestä ja syntien anteeksisaamisesta:

apt.2:37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
      38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ] 39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Pienet lapset siis kastetaan osalliseksi Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, eli evankeliumiin (Room.6:3). Perisynti on tosiasia Raamatussa, jota helluntailahko ei myönnä:

Room.3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan".

"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin"(Ef.2:3).

Room.5:12 "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-"

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

• yksi luterilainen

Apt. 8
        35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
        38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.

Tässäkin evankeliumin uskominen ensin ja sitten kaste.

Kun Kristus lähetti Paavalin lähetystyöhön pakanakansojen tykö, kertoo Paavali lähetyskäskystä kuningas Agrippan edessä näin:

Apt. 26
        17. Ja tahdon sinun päästää tästä kansasta ja pakanoista, joiden tykö minä nyt sinun lähetän,
        18. Heidän silmiänsä avaamaan ja heitä pimeydestä valkeuteen kääntämään, että he eriäisivät saatanan vallasta Jumalan tykö, saamaan syntein anteeksiantamista ja perimistä ynnä niiden kanssa, jotka pyhitetään uskon kautta minun päälleni.

Paavali korintolaiskirjeessä vielä tähdentää sitä, että kaste ei ole se, joka vanhurskauttaa uskottoman

1. Kor. 1
        17. Sillä ei Kristus minua lähettänyt kastamaan, vaan evankeliumia saarnaamaan, ei sanan viisaudella, ettei Kristuksen risti turhaan menisi.
        -------
        21. Sillä että Jumalan viisaudessa ei maailma tuntenut Jumalaa viisauden kautta, niin kelpasi Jumalalle tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat.

• Surullisena olen seurannut, kun siskoni meni omavanhurskauden kasteelle helluntaiseurakunnassa. Meni viidesläisyydestä, ns. ojasta allikkoon. Jumala auttakoon häntä totuuteen ja palaamaan kasteen armoon. Onneksi noita palaajia olen nähnyt pilvin pimein tänä luopumuksen aikana.

• Muuan mies

Onnittelut ja siunaukset sisarellesi!

• Weha. Kuka on jumalasi ? Mikä on sen nimi, koska maailmalla on tuhansia erinimisiä jumalia ? Raamatussakin niitä on useita kultaista vasikkaa myöten.

• lappix kirjoitti:

Weha. Kuka on jumalasi ? Mikä on sen nimi, koska maailmalla on tuhansia erinimisiä jumalia ? Raamatussakin niitä on useita kultaista vasikkaa myöten.

Vai vielä onnittelut, kun menee väärien kanssa opilliseen harhaan. Yksi kaste(Ef.4) ja Kasteen liitto (1.Piet.3:21), Jumalan puolelta aina voimassa.

• Minun Jumalani on kolmiyhteinen Jumala. Isä Jumala, Poika Jumala, Pyhä Henki Jumala, jonka nimeen(ei nimiin), meidät on kastettu.

Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Apt. 8
      35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
      36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
      37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
      38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.

Weha: Ensiksi sanon sinulle nim. "luterilainen", että olet vain nimiluterilainen, joita on maamme täynnä. Sen tiedän opistasi.Hoviherra oli rauhaton ja sai täyden rauhan vasta kun oli kastettu:
      apt.8:49: "Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten."

-------------------------------------------
      1. Kor. 1
      17. Sillä ei Kristus minua lähettänyt kastamaan, vaan evankeliumia saarnaamaan, ei sanan viisaudella, ettei Kristuksen risti turhaan menisi.
      21. Sillä että Jumalan viisaudessa ei maailma tuntenut Jumalaa viisauden kautta, niin kelpasi Jumalalle tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat.
      weha: Siis, Paavalia, ei varsinaisesti lähetetty kastamaan, vaan muita apostoleita ja kaitsijoita. Kasteesta jo Saulille/Paavalille saarnattiin edellä:
      apt.22:16 "Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Näin siis opettaa ihan apostolien uskontunnustus Raamatun mukaisesti: "Uskomme yhden apostolisen kirkon...uskomme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi". Tätä ei voi uudesti kastajat, eikä VL-tunnustaa, koska heidän oppi on väärää.

• kasteen armo

Noilla Raanmatunkohdilla ole minkäänlaista tekemistä sinun vauvavesidesin kanssa hah...mikä toope pitää olla.

• hyh haisua
        kasteen armo kirjoitti:

Noilla Raanmatunkohdilla ole minkäänlaista tekemistä sinun vauvavesidesin kanssa hah...mikä toope pitää olla.

Milloinkahan siellä lutterin laitoksessa on viimeksi Pyhä Henki jotain temmannut häh !?

Taitaa olla ainakin viissataa vuotta sellaiseen tapaukseen ja yhtä varmasti siellä ei mitään temmata eteenkäin päin ellei nämä wehatuksien höpinät lopu sen seinien sisältä ja palata Raamattuun.

lutterinkin vois jo haudata.

• hyh haisua kirjoitti:

Milloinkahan siellä lutterin laitoksessa on viimeksi Pyhä Henki jotain temmannut häh !?

Taitaa olla ainakin viissataa vuotta sellaiseen tapaukseen ja yhtä varmasti siellä ei mitään temmata eteenkäin päin ellei nämä wehatuksien höpinät lopu sen seinien sisältä ja palata Raamattuun.

lutterinkin vois jo haudata.

Tuo kohta onkin Raamatussa olevaa murrosaikaa, helluntai, jolloin evankeliumi levisi valtavalla voimalla.

Joh. 3. on pätevä kohta lapsikasteesta ja pelastuksesta:

3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
        4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
        6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

weha: Näin siis kohdasta opettaa Raamattu, varhaiset kirkkoisät, kirkon perimätieto, uskonpuhdistus, Luther ja Luterilaisen kirkon tunnustuskirjat. Mihinkä sinä onneton lahkolainen voisit tukeutua? Vauvakin on ihminen ja lihasta syntynyt, jonka tulee syntyä kasteessa uudesti ylhäältä, myös kohdan mukaan.

• Elämme uskossa, emmekä näkemisessä.
      Joonaan merkki, kovasti riittää.

Luuk.16:29-31: Mutta Aabraham sanoi: ”Heillä on Mooses ja Profeetat, kuulkoot niitä”. Niin hän (rikas mies sanoi: ”Ei isä Aabraham; Vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen”: Mutta Aabraham sanoi hänelle: ”Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös”.

Miten väärät ihmeet voi erottaa oikeista?
      Väärät ihmeet voivat olla niin taitavasti naamioituja ja ne saattavat tapahtua niin suuren hurskauden myötä, että niiden valheellisuuden havaitseminen voi olla ylivoimaisen vaikeata.
      Matt.24:4,24: Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä…Sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      Miten voimme välttyä eksytyksiltä?
      Meidän ei tule juosta ihmeiden perässä, vaan meidän tulee etsiä puhdasta Jumalan sanan oppia ja pysyä siinä. Samalla meidän tulee karttaa toisoppisia, vaikka heidän ihmeensä vaikuttaisivatkin aidoilta. 2,Tes.2:10: He (ne, jotka seuraavat Antikristuksen ihmeitä) joutuvat kadotukseen sen tähden, etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Katso esim. 5.Moos.13:1-4).

Voiko vielä yhä tapahtua ihmeitä?
      Vaikka ihmeet eivät ole kirkon tuntomerkki, ja vaikka meillä ei ole lupaa vaatia niitä, Jumala voi hyvyydessään nähdä hyväksi kuulla rukouksemme ja auttaa meitä lapsiaan välistä suoranaisen ihmeenkin kautta. Sillä kaikki on hänen vallassaan. Esimerkiksi Luther kirjoitti vuonna 1540 kuolemansairaana maanneelle ystävälleen Friedrich Mykoniukselle: ”Käsken sinua Jumalan nimessä elämään, koska olet minulle hyvin tarpeen kirkon parantamiseksi” (uskonpuhdistuksen toteuttamisessa). Kun kirje saapui, Mykonius oli kuolemaisillaan, eikä voinut puhua. Kun kirje oli luettu, hän tervehtyi ja eli vielä kuusi vuotta ja kuoli vasta uskonpuhdistajan jälkeen, kuten Luther oli Jumalalta pyytänyt.

Millaiset ihmeet ovat suurimpia? Suurimpia ihmeitä ovat sellaiset, joita ei pidetä ollenkaan ihmeinä, kun esim. epäuskoinen tulee kääntymykseen tai kun opinnolliseen harhaan joutunut tulee totuuden tuntemiseen tai kun Jumalan sanan totuus varjeltuu vaikkapa aivan pienenkin joukon keskellä.

• Joku Vl tai uudesti kastaja sanoo: "Paavali korintolaiskirjeessä vielä tähdentää sitä, että kaste ei ole se, joka vanhurskauttaa uskottoman"

weha: Sellaista Paavali ei sano! Täytyyhän Jeesuksen työ ristillä tuoda meille syntisille ihmisille jonkin "välineen" kautta. Pyhä apostoli nimenomaan sanoo, että kasteessa tarjotaan sitä työtä jonka Jeesus ristillä teki:
      Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?...5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa"

Gal.3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
      27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
      28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
      29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

weha: "Kohta kertoo, että uskon kautta kasteessa on puettu Kristus päällemme ja siksi olemme Aabrahamin siementä ja perillisiä kasteen lupauksen mukaan".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1618
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      67
      1591
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      164
      1370
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1237
    5. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      279
      1195
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      106
      1191
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1059
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1056
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      91
      982
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      960
    Aihe