Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12429

1. Uk: Vauva ei juo hengellisesti eikä tajua tuosta seremoniasta yhtään mitään. Se on
    sirkusta parhaimmillaan.

weha: "Jumala ainakin tajuaa, sillä: "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (gal.3:27).
  2. Tässäkö puhutaan Tunnustuksellisesta luterilaisesta kirkosta?höpö, höpö:
    2 Tessal. 2:11.
    "Ja sen tähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen” (2 Tes. 2:11,12)."

weha: "Se mitä olen uudesti kastajien tilaisuuksissa käynyt ja heidän oppejaan kuullut (siis opista), puhuu se juuri uudesti kastajista. Nimittäin asianyhteys sanoo näinkin:

2.Tes.2:9 "tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
    10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
    11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
    12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

Aivan samaa puhuu uudesti kastajien loitsuista myös vastaava kohta Raamatusta:

Mat.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
    22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
    23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
  3. Perisynti on Raamatun mukaan kadottava synti:

"Luonnostamme vihan lapsia", "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoataan" "Mikä lihasta on syntynyt on liha, tulee syntyä uudelleen ylhäältä kasteessa, vedestä ja Hengestä, niin kuin Jeesus sanoo. Älä kesitas selittele, höpöjä.