Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihmeitä tapahtuu, mutta apostoliset ihmeet ovat lakanneet. Niitä ei tarvita, koska Raamatun sana on apostolien kautta ihmein vahvistettu. Raamattu on loppuun kirjoitettu, eikä sitä voi enää vahvistaa. Myöskään apostoleita enää ole. He ovat kuolleet, siis ne 12+Paavali. Turha selitellä.
Jaa, ei ole siis tarpeeksi uskovainen, jos ei parane. Tuollainen lahkolaisoppi ei saa aikaan kuin sielujen murhaa....
19.03.2014 11:43
Uk: Vauva ei juo hengellisesti eikä tajua tuosta seremoniasta yhtään mitään. Se on
sirkusta parhaimmillaan.
weha: "Jumala ainakin tajuaa, sillä: "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (gal.3:27).
19.03.2014 11:33
Pitääkö sitä kastevettä myös juoda:
" Joh 4:14
Mutta joka juo sitä vettä , jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janoa,
vaan se vesi tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
weha: "kastevesi on hengellistä juomista".
19.03.2014 10:57
En maksa kirkollisvero luopuneelle nimiluterilaiselle kansankirkollemme. En myöskään maksa kenellekään kirkkollisveroa.
19.03.2014 10:54
"Ja nämä merkit seuraavat NIITÄ, JOTKA USKOVAT;
minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,..he panevat kätensä
sairaiden päälle ja ne tulevat terveiksi.."
weha: "Siis nämä merkit seurasivat apostolisena aikana, niitä jotka uskovat. Mutta olen varmaakin varmempi, että jos Uk juo kuolettavaa myrkkyä niin hän kuolee . Apostolisena aikana aina parani, kenen päälle apostolit panivat kätensä. Oli olemassa todellinen parantamisen lahja. Henki johti uskovaisen, tahtonsa mukaan, että aina parani. Sensijaan minulla on omakohtaisiakin kokemuksia siitä, että kun lahkolaispappi laittaa kätensä sairaan päälle, siihen jää".
19.03.2014 10:05
Saatte muille selitellä Uk vääriä oppejanne, mutta älkää todellisisille luterilaisille kuitenkaan.
Apostoliset ihmeet ovat lakanneet:
Heb.2:3 kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
4 kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?
19.03.2014 09:58
minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,..he panevat kätensä
weha: Jos Uk, väittää, että yhä apostolisen murrosajan jälkeen teet noita merkkejä(kaikki jotka uskovat), juot esim. kuolettavaa myrkkyä, niin valehtelet, että korvat heiluu...
19.03.2014 07:11
Voi hyvänen aika kuinka nämä Uk. ymmärtävät Raamattua. Edellä on kohtia kuinka on paljon vääriä ihmeitä, ja sellaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Tämä on vakava paikka.
Sitten joku Uka, ottaa seuraavan kohdan väärän oppinsa tueksi:
Mark 16:17
weha: "Apostolinen murrosaika on ohitse. Enää ei ole näkyviä ihmeitä aina ja kaikkialla kuten tuolloin oli. Raamattu on loppuun kirjoitettu, sen sana on apostolisin merkein vahvistettu ja apostoleita, ei enää ole. Raamattua ei voi kirjoittaa enää lisää:
Mark.16:20 Mutta he(apostolit) lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
2.Kor.12:12 Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla.
18.03.2014 11:29
Tämä Ukastajan kohta viittaa uudestikastajien oppeihin:
Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'
18.03.2014 09:14
Tässä:
Gal.3:1 Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;
2 vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
18.03.2014 09:07
Tottakai aikuisen tulee tehdä parannus, uskoa evankeliumi ja ottaa kaste vastaan, syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Heillähän on myös tekosyntejä. Pienokaiset saavat kasteen lahjan, koska Jeesuksen työ ristillä kuuluu heillekin, kuten Pietari opettaa apt.2-luvussa.
apt.2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
18.03.2014 08:51
Jeesus itse opettaa, kuinka lihasta syntyneen ihmisen, siis vauvan myös, tulee syntyä uudelleen ylhäältä, kasteessa vedestä ja Hengestä. Opetus on selkeä Raamatussa, sekä kirkon perimätiedonkin mukaan:
Joh.3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
18.03.2014 08:46
Tässäkö puhutaan Tunnustuksellisesta luterilaisesta kirkosta?höpö, höpö:
2 Tessal. 2:11.
"Ja sen tähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen” (2 Tes. 2:11,12)."
weha: "Se mitä olen uudesti kastajien tilaisuuksissa käynyt ja heidän oppejaan kuullut (siis opista), puhuu se juuri uudesti kastajista. Nimittäin asianyhteys sanoo näinkin:
2.Tes.2:9 "tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
Aivan samaa puhuu uudesti kastajien loitsuista myös vastaava kohta Raamatusta:
Mat.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
17.03.2014 12:37
Ja sana 0n yhdistävä, eikä erottava. Jeesus itse sanoo Raamatussa näin:
(Joh.3:5-6) Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."
Kaste Vedestä ja Hengestä uudessa liitossa, on siis kaikille kansoille tarkoitettu, joiden seassa myös pieniälapsia 0n:
Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
17.03.2014 12:21
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
weha: "Niin, ketään ei kasteta omantuntonsa vastaisesti. Raamatussa sanotaan, että lapsi on holhoojien/Vanhempien alinen kunnes tulee täyteen ikään."
13.03.2014 07:13
Nim. "Ongelmia", kysyy:
Pitääkö kummien nostaa vauvaa vai osaako hän nousta itse?
weha:"Ensiksikin, uudesti kastaja, ei tunnusta kasteen merkitystä tässä ja yrittää viedä pois itse asiasta, eli kasteen merkityksestä. Tällaisia nuo väärät on aina, aina." Edelleen:
"Kaste siis tapahtuu Raamatun mukaan syntien anteeksisaamiseksi ja syntien poispesemiseksi. Uudelleen kastajien kaste perustuu siihen mitä ihminen itse tekee. Kuitenkin kaste on lahja ja silkkaa armoa, niin kuin sana kasteessa lupaa. Kaste antaa osallisuuden Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen ja usko omistaa sen omalle kohdalle (Room.6:3-5). Ihan sama kannetaanko vai nostetaanko, vai mitä tehdään. Usko ei ole oma suoritus, vaan silkkaa armoa sekin".
11.03.2014 11:06
Perisynti on Raamatun mukaan kadottava synti:
"Luonnostamme vihan lapsia", "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoataan" "Mikä lihasta on syntynyt on liha, tulee syntyä uudelleen ylhäältä kasteessa, vedestä ja Hengestä, niin kuin Jeesus sanoo. Älä kesitas selittele, höpöjä.
10.03.2014 10:56
Kimmo Sädeluoma, vaikka kuinka teille selittää ja näyttää Raamatusta, mikä on perisynti, aina uudestaan vänkäätte vastaan. Vielä kerran, Aadamin lankeemus on eri asia kuin isältä pojalle periytyvä synti. Synnin palkka on kuolema, sekä ruumiillinen, että hengellinen kuolema.
Perisyntiin olevia Raamatun kohtia:
Room.5:12 "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-"
Room.3:10 "Ei ole ketään vanhurskasta ei ainoataakan"
"Olimme luonnostamme vihan lapsia niin kuin muutkin" (Ef2:3).
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."
Saahan näitä selitellä ja pyöritellä, niin kuin Ukastajilla on tapana.
10.03.2014 07:18
Raamattu sanoo, että yksi kaste kuuluu Hengen luomaan ykseyteen. Se tapahtuu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Muut kasteet ovat silkkaa omavanhurskautta ja hurmahengen luomia.
04.03.2014 19:33
Aivan sama mitä nimiluterilainen maailmanliitto tai kirkon nimiluterilaiset herätysliikejohtajat pyytelee anteeksi. Luther ei ollut valtaa, eikä halua tappaa ukastajia. Hänhän sanoi ennen kuolemaansa (vapaasti muistellen): "Minä en halua, että ukastajia tapetaan, elleivät he ole tehneet mitään rikollista. Heille on kyllin kärsimistä kuoltuaan, iankaikkisessa helvetissä"
04.03.2014 19:25
113 / 622