Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Enhän minä omiani puhu, vaan Raamattua. Yhdessä voimme sitä lukea;)
04.02.2006 13:06
oli synnyttänyt korintolaiset Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta ja kastanut vain muutaman. Siis kuultu sana synnyttää aina uskon. On siis Pyhän Hengen virka, olemassa juuri sitä varten.
Tähän haluan lisäksi laittaa vastaansanomattoman kohdan Raamatusta:
1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.
Paavali oli kastanut korintossa vain muutaman: 1.kor.1:16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.
Paavali oli Jumalan valitsema ase, mutta hänellekkin osoitettiin tarkka osoite missä on toinen Jumalan lapsi.
15. Niin sanoi Herra hänelle: mene! sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain, ja kuningasten, ja Israelin lasten eteen.
16. Sillä minä tahdon hänelle näyttää, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.
17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
04.02.2006 12:54
koska kohtani on Raamatusta. Vain se kelpaa. Elämme uskossa, emmekä näkemisessä. Tämä usko on luja luotamus siihen mikä ei näy. Ei ihminen usko, vaikka kuolleetkin herätettäisiin, sanoo Raamattu. Paavalinkin suomukset tippuivat ja tuli parannetuksi, kun Ananias häntä puhutteli. Uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen taas Jumalan sanan kautta.
Eihän tämänajan Jumalan lapsia tietenkään voinut olla tuolloinpaikalla, muta uskosta uskoon Jumalan vanhurskaus on tuosta ajasta asti siirtynyt (Room.1:17).
Jumalan valtakunnan rajastakin on sinulle niin usein puhuttu. Ei se ole löydettävissä hurmoksista ja kokemuksista, vaan aina Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta, joka on ilosanomana ilmoitettu.
04.02.2006 12:42
pilaa kaiken. Eihän Pyhää Henkeä voi varastaa.
Raamatusta vain luemme Pyhän Hengen virasta, ja joka sitä ei tunnusta, niin ei sitä silloin olekkaan.
Mutta jokatapauksessa omilleen sen Pyhän Hengen viran Jeesus antoi:
21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
04.02.2006 12:20
Raamatussa sanottiiin, kun kohdan otin...sen mukaan saarnataan ja ollaan yhteistyössä. Näitä kohtiahan Raamattu suodastaan viljelee:
5. Ei niin, että me olemme itse meistämme soveliaat jotakin ajattelemaan, niinkuin itse meistämme, vaan jos me olemme johonkuhun soveliaat, niin on se Jumalalta,
6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.
7. Mutta jos sillä viralla, joka puustavin kautta kuolettaa ja kiviin kuvattu oli, oli senkaltainen kirkkaus, niin ettei Israelin lapset taitaneet katsoa Moseksen kasvoihin, hänen kasvoinsa kirkkauden tähden, joka kuitenkin katoo:
8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?
Eikö tässä tulekkin ennemmin uskoa Raamattua kuin teko-oppia.
04.02.2006 12:07
Jeesukseenhan tässä ollaan uskomassa.
Jumalan valtakunnan evankeliumissa on nimenomaan voima koska se ei ole ihmisviisaudessa vaan koska sen saarnaa Jumalan Pyhä Henki. (Jos me johonkuhun soveliaat olemme niin se ei ole meistä vaan että Jumala on meitä soveliaaksi tehnyt. Hän on, sen jälkeen kuin meille armo tapahtunut on, antanut meille viran sovinnosta saarnata ja meissä sovintosaarnan säätänyt jne.)
17. Sentähden jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luontokappale; sillä vanhat ovat kadonneet, katso, kaikki ovat uudeksi tulleet.
18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.
1. Mutta me niinkuin apulaiset neuvomme teitä, ettette Jumalan armoa hukkaan ottaisi.
04.02.2006 11:44
ole ainakaan enään esiintynyt. Jumala tietää, mihin kukin on syyllistynyt. Jumalan on tuomio.
04.02.2006 11:04
kasteessa kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Näin otetaan myös liitonarmoon ja opetetaan säilyttämään kasteen armoliitto.
03.02.2006 15:37
Monissa liikkeissä sanotaan, että voi mennä vierailulle eritavalla opettaviin liikkeiseiin.
Seurakunnassani on usein puheissa varoitettu, menemään toisoppisiin tilaisuuksiin ja sitä yhdessä saarnassa sanottiin "kiroamiseksi".
03.02.2006 15:34
toki kohta puhui uskon silmistä. Jos sydän yhtyy sekaoppiin ja niitä hyväksyy totuutena, niin se ei ole oikeaa uskoa ensinkään.
03.02.2006 15:21
toki kohta puhui uskon silmistä. Jos sydän yhtyy sekaoppiin ja niitä hyväksyy totuutena, niin se ei ole oikeaa uskoa ensinkään.
03.02.2006 15:20
lain kautta tule synnin tunto? Tällöinhän ihminen kyselee, että mitä minun tulisitehdä, että pelastuisin.
Sitten on Pyhän Hengen virka kaikilla Jumalan lapsilla: "Pokani tyttäreni, sinun syntisi annetaan anteeksi".
03.02.2006 00:38
kun Nimenomaan Jeesus sanoo: Joh.20:23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Johannes saarnasi: "Jumalan valtakunta on lähestynyt, Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
03.02.2006 00:26
Vl:ä, on toki vain ihmisten keksimä nimi, mutta oppi on Raamatun oppi: Eli VL:ä on minun seurakuntani.
03.02.2006 00:21
uskon kautta. "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste": Tämä on hengen luoma ykseys, joka pitää ahkeroiden säilyttää.
03.02.2006 00:07
2.kor.3:5. Ei niin, että me olemme itse meistämme soveliaat jotakin ajattelemaan, niinkuin itse meistämme, vaan jos me olemme johonkuhun soveliaat, niin on se Jumalalta,
6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.
7. Mutta jos sillä viralla, joka puustavin kautta kuolettaa ja kiviin kuvattu oli, oli senkaltainen kirkkaus, niin ettei Israelin lapset taitaneet katsoa Moseksen kasvoihin, hänen kasvoinsa kirkkauden tähden, joka kuitenkin katoo:
8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?
03.02.2006 00:01
ja on muistettava, että Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä. Muistaakseni (Room.1:17)puhutaan tästä asiasta.
Eli se on tässä: Joh.20:21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Edelleen:
Matt.18:18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
02.02.2006 23:58
JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.
"Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen."
Vastaus: Olen ymmärtänyt tässä puhuttavan myös juutalaisista ja pakanoista, eli (muistakansoista), jotka saatetaan samaan laumaan.
yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä (1.kor.1:10; Room.16:17-18). Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.
02.02.2006 23:39
tätä ratkaisua en ole katunut.Kauan sain hakea ja monesta eripaikasta, mutta ei ne rauhaa antanut, vaan eri porukoita omiin luuloihin. Tiedän jos tästä uskosta pois lähtee, se on menoa sitten.
Uskomisen asian olen sisäistänyt elämän tärkeimmäksi asiaksi. Tää on niin paljon antavaa kun saa olla uskomassa ja ettei uskoa hylkää.
02.02.2006 23:13
äsken syytitte "puoli jumaliksi", kun kohta mainittiin ja "ylpeiksi" yms.
Eihän tokikaan omita, se uskolla omistetaan. Minäkin oli eriseurassa, mutta lähdin seuraamaan kutsusta silloin "Herraa ja meitä".
Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.
02.02.2006 22:59
605 / 622