Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12428

1. oli synnyttänyt korintolaiset Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta ja kastanut vain muutaman. Siis kuultu sana synnyttää aina uskon. On siis Pyhän Hengen virka, olemassa juuri sitä varten.

Tähän haluan lisäksi laittaa vastaansanomattoman kohdan Raamatusta:

1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.

Paavali oli kastanut korintossa vain muutaman: 1.kor.1:16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
    17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.

Paavali oli Jumalan valitsema ase, mutta hänellekkin osoitettiin tarkka osoite missä on toinen Jumalan lapsi.

15. Niin sanoi Herra hänelle: mene! sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain, ja kuningasten, ja Israelin lasten eteen.
    16. Sillä minä tahdon hänelle näyttää, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.
    17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
    18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
  2. tätä ratkaisua en ole katunut.Kauan sain hakea ja monesta eripaikasta, mutta ei ne rauhaa antanut, vaan eri porukoita omiin luuloihin. Tiedän jos tästä uskosta pois lähtee, se on menoa sitten.

Uskomisen asian olen sisäistänyt elämän tärkeimmäksi asiaksi. Tää on niin paljon antavaa kun saa olla uskomassa ja ettei uskoa hylkää.