Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei olisi yhtäkään ihmistä parannettu Galileassa ellei Jeesus olisi lähestynyt ihmistä ja tarjonnut apuansa. Ei tänäkään päivänä kukaan voi saada elävän uskon lahjaa ellei Kristus seurakunta-ruumiissaan lähesty ihmistä ja tarjoa tälle armoansa. Pelastus ja valitseminen on siis näin kirjaimellisesti täysin Jumalan kädessä. a.j.e.:n mielestä tämä armojärjestys tekee sielun pelastuksen riippuvaiseksi tietyistä ihmisistä. a.j.e., kaikkivaltias Jumala kyllä taitaa ihmisen johdattaa valtakuntaansa jos ihminen Hänen vanhurskautta etsii. Corneliukselle tuli esim. enkeli taivaasta neuvomaan miten hän saisi yhteyttä noihin uskoviin ihmisiin. Ihminen (me kaikki) varmaan helpommin jaksaa luottaa että se oma ratkaisu oli uudestisyntyminen, mutta meidän autuus on valmistettu ulkona meistä ja mikään "sisäinen" prosessi ei synnytä elävää uskoa vaan se tarjotaan meille lahjana omistettavaksi ja tuolloin PH ulkoa tulvahtaa sisälle ihmisen sydämmeen.
31.01.2006 23:52
Raamattuhan puhuu sovituksen virasta, siis jokaisella uskovaisella on sellainen virka.
Niin se on, että kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Käsittääkseni, eivät eriseurat ja epäuskoiset uskoa voi välittää, koska sen vallan Jumala omilleen antoi. Se siirtyy uskovaiselta toiselle (Room.5:17). Näin vain sanassa sanotaan. Mahdotontahan olisi hukkuvan itse itseään autaa, vaikka omissa luuloissa, ilman vastaustakin se käy joiltakin.
Mutta ei, noi tehdään paljolti turhaksi toiset Jumalan lapset ja seurakunta. Jos ei seuroista muuta muistaisikaan, niin aina sen tärkeimmän: "Siellä annettiin syntejä anteeksi".
31.01.2006 23:24
usko ja uudestisyntyminen on samanaikaisesti käsillä: Paavali sanoo, että galatalaiset saivat hengen uskossa kuulemisesta (Gal.3:2) ja "Vanhurskas on elävä uskosta" (gal.3:11).
Teko-oppiin sortuneista Paavali sanoo: gal.4:19. Minun rakkaat lapseni, jotka minun täytyy vasta-uudesta kivulla synnyttää, siihenasti kuin Kristus teissä jonkun muodon sais! : Tämä ei tapahtunut uudella kasteella, vaan sanalla.
31.01.2006 22:18
Jumalan vanhurskaus siirtyy uskovaiselta toiselle: Room.5:17. "Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
Raamatun mukaan Jeesus tämän vallan omilleen antoi ja siis myös seurakunnalle:
Joh.20:21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Edelleen: Matt.18:18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta”
Jos epäuskoinen/eriseuranen voisi antaa syntejä anteeksi, turhaanhan Jeesus tämän vallan olisi omilleen (Pyhän Hengen papeille) antanut.
31.01.2006 22:13
Jeesus on tosi Jumala: 1.Joh.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Sana oli Jumala. 1.Joh.1:1 (Tässä on kyse Jeesuksesta)
31.01.2006 21:31
pienempi lapsi, sitä nöyrempi on ja on uskomassa.
Isommat lapset on voitu jo vietellä pois lapsen uskosta.
31.01.2006 18:33
Sekaoppisihan sitä tavataan olla; kuhan uskotaan;)
Ei te mitään noita Raamatun kohtia noudata, vaan opetatte sekaoppia jo oman liikkeeenne sisällä. Kyllä mä teidän jutut tiedän kun oon niissä käynyt. (Sivumennen sanottuna):Usein niissä esim. naiset opettavat ja kun opetetaan seurakuntaan silloin ollaan paimenia, vaikka naispappeus kiellettäisikin (muka).
Kiitos ei!
31.01.2006 18:29
on Raamatussa, jo apostolisena aikana ja ennenkin.Samoin sai parannuksen armon Leastadius ja Luther...katso ylempää.
Eriseuranen ei ole seurassamme ja opettaa eritavalla...näinhän se kerrotaan kaikialla Raamatussa.
31.01.2006 18:19
Raamatusta peräisin.
Mutta kysymykseesi mokä on eriseura/harhaoppinen?
Sellainen joka puhuu toista puhetta ja on eripaikassa: 6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
31.01.2006 17:42
Jeesusken käskyn mukaan vaihtoehtoja. Vaihtoehtoja tarvitsee ne, jotka kolmiyhteisen Jumalan kieltää...
31.01.2006 17:37
Tiit.3:10. Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11. Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on.
31.01.2006 17:32
Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.
1.kor.1:10. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
Tiit.3:10. Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11. Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on.
31.01.2006 17:28
mutta Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja se ratkaisee. Ei ole mitään syytä kastaa muulla nimellä.
31.01.2006 17:20
Jeesuskin saarnasi synagogassa, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin mekin sarnaamme kirkossa. Kirkko on hyvä apu tässä.
31.01.2006 17:15
Jeesuksen nimeen, on vain lyhennys Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
31.01.2006 16:38
Jumalan sanalla uudestisynnyttävä voima. Jeesus sanoo itse: Joh.6:63. Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Edelleen: Raamattu puhuu Pyhän Hengen virasta:
2.kor.3:8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?
Edelleen: 6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.
usko ja uudestisyntyminen on samanaikaisesti käsillä: Paavali sanoo, että galatalaiset saivat hengen uskossa kuulemisesta (Gal.3:2) ja "Vanhurskas on elävä uskosta" (gal.3:11).
Teko-oppiin sortuneista Paavali sanoo: gal.4:19. Minun rakkaat lapseni, jotka minun täytyy vasta-uudesta kivulla synnyttää, siihenasti kuin Kristus teissä jonkun muodon sais! : Tämä ei tapahtunut uudella kasteella, vaan sanalla.
Sanankautta tapahtuva uudestisyntyminen on (aoristi, kertakaikkinen). Voit tarkistaa itse tämän asian, muutamista kohdista:
Luuk.15:24. sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
31.01.2006 16:22
Sittehän on tässäkohden sikäli yksimielisyys, että Jumalan sanalla on uudestisynnyttävä voima.
31.01.2006 15:31
Apt.10. Korneliuksen tapauksen tutkielma: Niin vastasi Pietari: ”Taitaako joku kieltää näitä, jotka ovat niin Pyhän Hengen saaneet kuin mekin (eli olivat uskoon tullet), vedellä kastamasta (eli sakramentti otetaan vastaan uskolla), ja hän (Pietari) käski kastaa heitä Herran nimeen. Tuttu on myös Paavalin lausuma: ”Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi” (Room.10:10). Augsburgin tunnustuksen puolustuksessa todetaan, että usko tuo mukanaan Pyhän Hengen, kuten edellä kerrotusta Korneliuksen esimerkistä käy ilmi. Kääntäen on todettavissa, että Pyhä Henki vaikuttaa uskon sanan kautta.
31.01.2006 11:10
...ja selitellä muuta. Ei kuulosta reilulle toimenpiteelle:
1.kor.4:15-17
Suomeksi: Paavali (itse) siis sanoi synnyttäneensä korintolaiset evankeliumia julistamalla ja kastaneen vain muutaman korintossa.
Tehän ei voi nyt seata muita kohtia.
Paavali synnytti siis korintoalaiset evankeliumia julistamalla.
Biblia sanoo tässä, että "siittäminen".
31.01.2006 11:05
kuuluu myös Rauhanyhdistyksellä. Jeesuskin saarnasi synagogissa, jossa oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin myös voimme mekin toimia kirkossa.
Se, että jehovat julistaa vain yhdellätavalla? Ei tee tyhjäksi sitä Raamatun opetusta, että uskovaiset olivat siellä samassa mielessä ja samassa käsityksessä (1.kor.1:10).
31.01.2006 00:45
607 / 622