Vapaa kuvaus

Täysin purjein kohti siintäviä saaria, luodoilla leväten,
elämän nautinnot jokaisella solullasi kokien.
Kiire on kaikonnut
eilisten kokemukset kasassa, uutta kohti kokka,
uutta kohti elämä.
Herää tänään rakastamaan,
herää jakamaan rakkautesi.
Vaikka et humaltuisi viinistä,
anna elämän viinin virrata suonissasi.

Siviilisääty: Leski
Email: [email protected]

Motto:
Omalla naamalla naamioitta!

Aloituksia

61

Kommenttia

657

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Itse jouduin, en päässyt, eläkkeelle jo alle viidenkymmenen(50) ikäisenä työkyvyttämyyden vuoksi.

Kun lääkäri totesi; " Ei voida kuntouttaa työkykyiseksi," se oli kuin ruoskanisku. En aluksi hyväksynyt ajatusta, mutta en myöskään kyennyt entisen kaltaisia työpäiviä tekemään ja uuteen koulutukseen ei edes tarjottu mahdollisuutta.

Kaikkeen tottuu, kuntoutin itseni liikuntakykyiseksi, työkykyiseksikin, ja toimin hetken yrittäjänäkin. Se taas oli leskeyden tuoman yksinäisyyden ja turhautumisen takia minulle kuin vitamiinipistos joka herätti huomaamaan ettei kukaan ole kaikille merkityksetön, eikä elämä eläkeläisenäkään ole toimetonta istumista ja vanhan muistamista kuolemaa odottaen.

Kun kaikki tuntui omassa elinympäristössäni kiertävän samaa kehää ja leskeyteni ympärillä, päätin vaihtaa maisemaa kokeillakseni vieläkö ihminen 66 vuotiaana sopeutuu ihan uuten ympäristöön ja ihmisiin.

Elämäni näiden viime vuosien paras päätös sitten yrittäjyyden lopettamisen.
    Asun vuokralla, teen vapaaehtoistyötäkin kun on tarvetta, harrastan kaikkea mikä kiinnostaa ja kaikissa päivissä on kuin uusi sädekehä. Olen tärkeä läheisilleni, he minulle, ja ystäväpiiri kasvaa ympärilleni vain omaan persoonallisuuteni rakentuen, ei enää siihen; " Voi kun se oli ikävä tapaus, no kuinka olet pärjännyt, eikö sinulla vieläkään ole uutta miestä, yms"

Nyt elän juuri minuna, en jonkun leskenä joka on aina vain säälittävä ja onneton, eli jonka ei tavallaan annettu elää uutta elämää, omaa elämää miehen kuoleman jälkeen.
    Tuli tunne kuin monet tuttavat vain säälivät minua, ja halusin kasvaa ulos muistoista.

Nyt, uudelleen eläkeläisen päiviin opetelleena uskallan sanoa, etsi päiviisi sisältöä, harrasta, mene vaikka lenkille ja kohtaa uusia ihmisiä työtovereiden asemasta.
    Aloita joku ihan uusi harrastus jo ennen eläkkeelle jäämistäsi, silloin et putoa tyhjään säkkiin.
  2. Ystävyyttä ei voi ostaa, eikä myydä, se ansaitaan.

Usein me sanomme ystäväksi ihan tuntemattomia ihmisiä joiden kanssa olemme voineet vaihtaa sanan, pari jossain keskusteluissa. tai ohimennen tavatessa.

Ystävyys on enemmän, se on luottamusta, toinen toisensa kuulemista ja tukemista. Naistenkin välillä on ystävyys mahdollista, itsellänikin muutama sellainen ystävä joille voi kertoa kaiken mieltä painavan, tai kaikesta kivasta kikattaa kuin pikkutytöt.

Kavereitakin, miehet ovat parhaita kavereita kun suhteeseen ei liity muuta. Kalakavereistani useimmat ovat avioliitossa, mutta se ei estä yhteisen harrastuksen parissa viihtymistämme, eikä yksikään vaimo tunne minua tunkeilijaksi, tai epäile minun houkuttelevan miestänsä pahoille teille, vaikka yksinäinen naisihminen olenkin. Kaveruus on minusta vielä tärkeämpää ja arvokkaampaa kuin tyhjänpäiväinen ystävyyden nimissä harrastaminen. Se on reilua.

Ystävyys voi päättyä rakkauteen, rakkaus harvemmin ystävyyteen, koska rakkaus päättyy usein riitaan ja toistensa syyttelyyn.

Kukapa ei joskus kaipaisi toista ihmistä.
    Läheisyys ja pienet hellyydenosoitukset ovat sitä mitä yksinäisyydessä useinkin tulee mieleen.
    Yksinäinen ja yksin, mutta kuitenkin yksinäisyydelläkin on oma arvonsa. Yksin eläminen on vapautta, mutta se voi olla myöskin täynnä sitä toisen ihmisen kaipuuta josta harvemmin rohjetaan ääneen puhua.

Hyvää Ystävänpäivää kaikille yksineläjille ja parisuhteessa eläville.
    Jokainen meistä on arvokas jollekin sekä ystävänä, että rakkaana ihmisenä.
  3. Oman suruni keskelle jäin yksin, lohduttaessaan tosia ei tiedosta omaa tilaansa kunnes voimat uupuvat ja huomaa olevansa omien ajatustensa vanki.
    Silloin todella paastoaa ja odottaa löytävänsä jostain sen kipinän joka sytyttää näkemään elämän tarkoituksen ja tarpeellisuuden. Luulen löytäneeni elämäni tarkoituksen, luulen tietäväni kuka olen, sillä vain pohjalla käyden tietää miltä pinnalla on. Itseäään pitää rakastaa ja oppia tulemaan toimeen niiden henkisten eväiden kanssa joita on elämän polun varrelta konttiinsa kerännyt, ehkä jalostanutkin omaan käyttöönsä.

Henkisyys katsotaan pelkäksi uskonnollisuudeksi, joka on mielestäni liian kapea alainen katsantokanta mielen maailmaan. Henkevyys ihmisessä ilmenee monella tavalla.
    Itsekriittisyys ja mielen hallinta vaativat kypsyyttä joka usein löytyy mietiskelyn kautta. Monet ajatukset jäävät syntymättä jos ei anna itsellensä aikaa tutustua omaan mieleensä, itseensä, syvimpiä sopukoita myöten.

Tänään voin sanoa olevani elämääni tyytyväinen. Ne elämän roihut jotka polttivat siipeni, ne kosket joiden kuohuista selvisin rauhalliseen poukamaan, ne tuulet jotka eivät kaataneet minua, vaikka laskivat minut polvilleni, kaikki ne ovat se koulu minkä elämä käydäkseni asetti ja tunnen selvinneeni niistä kokeista ehyenä henkisestikin. Enää en kysele kuka olen ja miksi elän, luotan omiin voimiini ja siihen etten koskaan ole yksin, aina on joku heittämässä pelastusrenkaan mikäli elämäni virrassa joudun etsimään apua.

Koko elämä on kasvamista ja oppimista. Meillä tahtoo vain olla niin kiire ettemme ehdi tutustua itseemme.
    Voin omasta kokemuksestani todeta ettei se oppimäärä ole koskaan kohdallani täysin suoritettu, mutta alkeiskurssinkin suorittaneena uskallan sanoa; Rakastan elämää juuri tässä hetkessä, unohtamatta että huomenna en ehkä osaa nauttia kaikesta mitä se tänään tarjoaa.