Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella.
Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin kinkunpalasen hommaan.
Murekkeenhan voi tehdä myös MUU-jauhiksella (kasviprotskua) ja kaikki luulee, että se on tehty normi jauhelihalla.
Jos olet kasvissyöjä, niin mitä kinkun tilalla?
Hommaatko kinkkua jouluksi?
30
272
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ketä vidduu kiinnostaa joku kinkku klo 6 aamulla??
- AnonyymiUUSI
Itseäsi näkyy kiinnostavan. Olisithan voinut olla klikkaamatta jo otsikon perusteella.
Oletko hieman vähä-älyinen? - AnonyymiUUSI
Sinulla on oudon paljon vihaa sisällä.
-sivusta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on oudon paljon vihaa sisällä.
-sivustaEiköhän tää jannu ole iha vaa peruspersu, joka käyttää kovaa kieltä. Menehän politikan toimittaja seuraavaan aiheeseen.
- AnonyymiUUSI
Laitan kinkun. Sukua tulee yhden kerran syömään, kinkusta hupenee osa. Laitan siitä viipaleita pakasteeseen ja loput syön yksin. Viipaleet kestävät ehkä helmikuun loppuun. Syön lihaa lähes joka päivä siivun pari, kun en käytä mitään lihaleikkeleitä enkä makkaroita.
- AnonyymiUUSI
Kaikki lihakeikkeet ja makkarat ovat muuttuneet mauttomiksi tai pahanmakuisiksi kaikki tyyni. En löydä enää yhtään hyvää. Kävin lihatiskinkin leikkeet läpi, mutta ei enää sielläkään. Itse paistettuna jotenkuten vielä menee.
- sivusta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki lihakeikkeet ja makkarat ovat muuttuneet mauttomiksi tai pahanmakuisiksi kaikki tyyni. En löydä enää yhtään hyvää. Kävin lihatiskinkin leikkeet läpi, mutta ei enää sielläkään. Itse paistettuna jotenkuten vielä menee.
- sivustaMakuaistisi on heikentynyt iän myötä. Sellaista se on.
- AnonyymiUUSI
Olet paha ihminen, sinun takia eläimet huutaa kauhuissaan joutuessaan odottamaan tappamistaan teurastamoissa ja veri roiskuu.
- AnonyymiUUSI
Onneksi kala ja lohi vielä kelpaa.
- AnonyymiUUSI
Ei kinkkua. En ole koskaan tykännyt siitä, eikä muksukaan sitä kaipaa. Mä en varsinaisesti korvaa kinkkua millään muulla, kunnpöydässä on ihan tarpeeksi syötävää ilmankin. Meidän joulupöytään kuuluu paljon erilaisia kaloja, joten sanotaan vaikka, että savukalaa on kinkun sijaan.
- AnonyymiUUSI
Tarviiko joulupöytä muuta kuin uunikinkkuu alatoobia ja kalaa ja perunaa ja muutoin kinkku paljaaltaan sinapin kera
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarviiko joulupöytä muuta kuin uunikinkkuu alatoobia ja kalaa ja perunaa ja muutoin kinkku paljaaltaan sinapin kera
En minä voi tietää mitä sinun joulupöytääsi tarvitsee. Minun joulupöytääni päätyy noista varmasti vain kalaa. Perunan päätyminen joulupöytään riippuu siitä päätänkö tehdä perunalaatikkoa vai en. Toisinaan olen laittanut perunaa myös rosolliin, joten sekin on yksi mahdollisuus, mutta katsotaan nyt.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En minä voi tietää mitä sinun joulupöytääsi tarvitsee. Minun joulupöytääni päätyy noista varmasti vain kalaa. Perunan päätyminen joulupöytään riippuu siitä päätänkö tehdä perunalaatikkoa vai en. Toisinaan olen laittanut perunaa myös rosolliin, joten sekin on yksi mahdollisuus, mutta katsotaan nyt.
Porkkana ja lanttulaatikko hyvää ja kuuluu joulupöytään mut jättää ne pois niin jaksaa syödä enemmän kinkkuu ja alatoobia no sopis alatoopi ja kinkku limpunkin päälle kahvin kera mut jättää limput pois niin kinkkuu sinapin kera ja joulutorttui kahvin kanssa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos minä viettäisin joulua kanssasi niin sanoisin minä teen kinkun tai kinkkuja ja rosollit pois ja laatikot ostetaan valmiina ei sinun jouluna tarvi tehdä muuta kuin syödä kinkkuu konvehtei ja joulutorttui ja keittää kahvit eli olisit joulun ajan kahvi vastaava
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja koska tiedän Välis palstajuttujesi perusteella sinun makusi noiden kalaruokien kohdalla niin täytyy heti tähän todeta, että mun joulupöytääni ei kuulu myöskään silli eikä silakka missään muodossa. En näe mitään järkeä tunkea pöytää täyteen ruokia, jotka saavat oksennusrefleksini toimimaan. Toisaalta eipähän tulisi syötyä jouluna yhtään mitään, kun laittaisi pöytään kinkkua, alatoopia ja silliä. Takuuvarma keino välttää ylensyöntiä, kun ei söisi joulupyhinä yhtään mitään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Porkkana ja lanttulaatikko hyvää ja kuuluu joulupöytään mut jättää ne pois niin jaksaa syödä enemmän kinkkuu ja alatoobia no sopis alatoopi ja kinkku limpunkin päälle kahvin kera mut jättää limput pois niin kinkkuu sinapin kera ja joulutorttui kahvin kanssa
Sinä saat luoda joulupöytäsi kuten itse haluat. Jätä nuo siis pois, jos haluat. Eihän se muille kuulu, vaikka söisit vain pelkkää kinkkua, joulutorttuja ja kahvia koko joulun, varsinkaan jos joulupöydässäsi ei edes istu ketään muita koko jouluna.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos minä viettäisin joulua kanssasi niin sanoisin minä teen kinkun tai kinkkuja ja rosollit pois ja laatikot ostetaan valmiina ei sinun jouluna tarvi tehdä muuta kuin syödä kinkkuu konvehtei ja joulutorttui ja keittää kahvit eli olisit joulun ajan kahvi vastaava
Tuolla käytöksellä et viettäisi joulua kanssani. Mä en jaksa kuunnella kenenkään päällepäsmäröintiä, enkä sitä, että kukaan yrittää määrittää mitä muiden pitää syödä tai mitä he saavat syödä. Tuollainen k.sipäinen käytös aiheuttaa porttikiellon minun joulupöytääni tai asuntooni ylipäänsä.
Jos pöytääni tulee joku, joka haluaa kinkkua, niin ensisijaisesti pyrkisin hankkimaan kinkun valmiina. Paras vaihtoehto tietysti, että henkilö toisi kinkun mukanaan, sellaisena kuin itse sen tykkää. Mä en haluaisi, että sitä paistellaan mun asunnossani, sillä se haju on niin yököttävä. Jos kuitenkin tykkään toisesta tosi paljon, niin voin sietää, sen parin päivän yökötyksen ja oksetuksen sen kinkun paistamisesta aiheutuvan lemun kanssa. Kunhan toinen sitten omalta osaltaan tulee vastaan siinä, että se kinkku paistetaan pari päivää etukäteen, joten jouluna enää tarvitse sitä haisua sietää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä saat luoda joulupöytäsi kuten itse haluat. Jätä nuo siis pois, jos haluat. Eihän se muille kuulu, vaikka söisit vain pelkkää kinkkua, joulutorttuja ja kahvia koko joulun, varsinkaan jos joulupöydässäsi ei edes istu ketään muita koko jouluna.
Söi yksin tai kymmenien kanssa ei muuta tarvita kuin kinkkuu joulutorttui ja juhla mokkaa kyllä niillä joulupäivät pärjää
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos mies ja nainen eli pariskunta viettää joulua kotonaan niin joutuuko mies sanoo vieraille nyt lähdette viettää joulua omiin koteihin he rupee nyt naimaan
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Söi yksin tai kymmenien kanssa ei muuta tarvita kuin kinkkuu joulutorttui ja juhla mokkaa kyllä niillä joulupäivät pärjää
Kuten totesin jo, niin sinunpa on joulupöytäsi. Toivottavasti löydät siihen seuraa, joka tuollaisesta tykkää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos mies ja nainen eli pariskunta viettää joulua kotonaan niin joutuuko mies sanoo vieraille nyt lähdette viettää joulua omiin koteihin he rupee nyt naimaan
Helpommalla pääset, kun et edes kutsu ketään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin kyseisen pariskunnan nainen, niin lähtisin vieraiden mukana heille joulunviettoon. Noin törppö mies saisi jäädä vetämään käteen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helpommalla pääset, kun et edes kutsu ketään.
Siinäpäs se onko vieraita edes kutsuttu niin mies ja nainen haluu viettää joulun yhdessä kahdestaan samoin uuden vuoden eli vieraita ei kaivata
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpäs se onko vieraita edes kutsuttu niin mies ja nainen haluu viettää joulun yhdessä kahdestaan samoin uuden vuoden eli vieraita ei kaivata
Suomessa ei kyllä ole sitä pelkoa, että joulupöytään runkisi kutsumattomia vieraita. Ole siis huoletta.
- AnonyymiUUSI
Possu juhlat alkakoon nam nam.👏
- AnonyymiUUSI
Rahtaa se rollssiin kaikkien nähtäväksi sitten.
- AnonyymiUUSI
Eipä tule hommattua. Siitä on jo vuosia kun olen viimeeksi kinkkua syönyt. Kasvissyöjäkään en ole, en vain tykkää kinkusta enää. Joulupöytäni on muutenkin hyvin vaatimaton, karjalanpaistia, perunaa, salaattia ja riisipiirakoita. Kotikaljaa tai punaviiniä. Näillä pärjään.
- AnonyymiUUSI
Tottakai, tästä ei tingitä! Itse paistettu kinkku hakkaa ravintoloissa valmistetut vetiset tekeleet 100-0. Nam!
- AnonyymiUUSI
Tottakait! Täytyy Anoppi ottaa jouluaattoa edeltävinä päivinä pakkasesta sulamaan, jotta sen voi lyödä sitten 23 päivä illalla uuniin ja aattoiltana saamme nauttia rapeasta Anopista.
En minä mikään ennustaja ole, mutta luultavasti kyllä. Kinkusta vähän tulee syötyä joskus joulun ja loppiaisen välillä, mutta enemmän menee pakastimeen. Miten ihmeessä muuten saa ravitsemussuositusten mukaisen palkokasvikiintiön täytettyä ellei pitkin talvea syö rasvaisella sianlihalla tuunattua hernerokkaa ainakin kerran viikossa. Tai jos haluaa tehdä vaikkapa kinkkukiusauksen, niin mitä sopivaa sellaiseen oikeastaan edes kaupassa on tarjolla?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412348Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse691623Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901020Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862