Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit: Kotimainen iskelmästä poppiin ja rockiin.

Lempikirjat: Kaikki hauska ja harmiton menee

En pidä: Ihmisistä jotka eivät näe pintaa syvemmälle tai joiden pintaa syvemmälle ei näe

Kotimaa: ---

Koulutus: Ammattikorkeakoulu

Ammatti: ATK/IT/tietoliikenne

Aloituksia

0

Kommenttia

1

1. Mielenkiintoinen ketju.
    Huvittavaa on se, miten vähän kukaan tulee ajatelleeksi perusasioita: Mikä on ihminen.

Omien kokemusten vaikutuksia omaan suhtautumiseen.
    Halua ymmärtää toisen motiiveja ei ole nettimaailmassa: täällä voit olla tyly ja ymmärtämätön, kohdella ihmisiä kertakäyttötavarana, loppumattomana luonnonvarana.
    Tästä päästään aasin siltaan siitä, miten toimii ihmisen luono: rajallisenkin luonnon varan kulutus on äärimmäistä ja jopa jokseenkin piittaamatona; kunhan se ei minun aikana lopu.

Kirjoitan yleistäen, sillä vaikka meidän joukossamme (minä mukaan lukien) on niitä, jotka tekevät elämssään TIETOISIA valintoja toimia oikein, se ei tarkoita, etteikö minunkin silmäni sulkeutuisi joskus perusasioille: ulkona kylmetyttyä seisoo kuumassa suihkussa liian kauan, autolla menee kauppaan laiskuuttaan. Oma napa tulee aina ensin. KAIKILLA. Ja on ihan turha hurskastella muuta.

Mitä tulee taas ystävyyteen ja parisuhteeseen, ystävien tai kumppanin etsimiseen, jopa seksiseuraan, paradoksi on tässä: Kaikki haluavat jotain itselleen antamatta itse mitään muuta, kuin mihin ovat valmiita.
    Jopa liian kiltit ihmiset, ne joille kelpaa kuka vain, julmurit, tai minkä tahansa muun ryhmän edustajat hakevat KAIKKI omaa mielihyväänsä. Niin toimii ihminen.

Haaste on saada kaksi ihmistä vastakkain, jotka vastaavat toisen tarpeeseen niin hyvin, että jotain edellytyksiä olisikin.
    Mauttomat ja naurettavat seksin vonkaajatkin ovat omien lyhytnäköisten tarpeidensa vankeja.
    Miksi suhtauta heihin vihalla tai turhautumisella? Säälinsekainen ymmärtäminen jättää itselle paremman mielen.
    Ystävän etsijät, jotka eivät vastaa viesteihin; edelleen oman kyekenemättömyydensä vankeja.
    Ihmiset, jotka eivät osaa kirjoitaa; saattavat olla maailman suloisimpia ja kiltimpia, mutta foorumi ei ole heille ototllinen.
    Rumat ihmiset; me unohdamme, ettei meillä ole varaa vetää rajaa ulkonäkön kanssa. Iän myötä komeuskin karisee. Eri asia on haluta terveitä elämänarvoja tai juomattomuutta. Ulkonäkö ei tee meistä ihmisinä parempia tai huonompia. MUTTA. Foorumi on mikä on, ja tarjontaa riittää. Miten toimii ihmisen mieli; haluaa kakkunsa kauniina myös päältä. Ja miksi ei kun valitsemaan pääsee.

MItä tästä kaikseta seuraa? Me heijastelemme toinen toisillemme ihmisyyden eri puolia.
    Ymmärrys ja hyvät tavat synnyttävät sitä samaa, samoin viha, rumat sanat, toisen mielen pahoittaminen, tai muu lapsellinen käytös.

Totuus kuitenkin on se, että me itse voimme vaikuttaa vain siihen miten itse toimimme. Toisen arvostelu on aina helppoa. Siitä huolimatta uskon, että jokainen viestiin vastaamattomien parjaaja on joskus jättänyt itse viestiin vastaamatta, chatissa annetun lupauksen täyttämättä, tai muuten toiminut asiattomasti kanssaihmsiä kohtaan täällä virtuaalitodellisuudessa, tai jopa livenäkin (ehkä turhautuneena tai vihaisena, mutta se ei silti sitä oikeaksi tee sen ihmisen osalta, joka sen kokee, ja niin turhauma siirtyy seuraavalla ja seuraavalla jne).

Harvassa ovat nettimaailssa (kuten tosielämässäkin) ne, jotka kohteliaasti avaavat oven, ylläpitävät hyviä käytöstapoja tai tekevät muuten maailmasta parempaa paikkaa myös silloin kun se ei suoraan tuo itsele hyötyä, tai suuttumus painaa mieltä. Kohteliaita ollaan asiakaspaveluammatissa työn puolesta, kannaihmiselle hymyillään, jos hymyillään. Ja mikäs siinä. Aitous on suomalaisuudelle ominaista ja mieluista. TUnteita saa ja pitää olla, mutta hyväksytään ne myös muille. Ja itsensä kannalta ehkä kannattaa miettiä, haluaako elämäänsä enemmän niitä positiivisa vai negatiivisia tunteita. Se taas riippuu täysin omista asenteista.

Onnea kaikille seksiä, ystävyyttä, kavereita, tai vain huomiota hakeville! Toivottavasti vakka löytää kantensa.