Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
isopurje
isopurje
isopurje
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Liittynyt 20v sitten
100
aloitusta ·
8603
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
miksi nämä ns. käskyt ovat todella aina käskymuotoisia ilman positiivista latausta. Älä......, älä....älä... jne.
Ja puhutaan aina jumalan rakkaudesta - missä se näkyy ?
minulle rakkaus on ihmisten välistä niiin henkistä kuin fyysistäkin .
13.12.2010 14:25
mitä tarkoitat käsitteelä "pelastustie" ?
Onko siis henkilöllä, joka omaa kristilliset arvot tinkimättä ja epäilemättä niin onko heidän elämänsä harmoonisempaa ja seesteistä enemmän kuin niillä jotka kyseenalaistavat raamatun ja uskonnolliset dogmit ?
Itse nautin elämästä joka päivä täyspainoisesti ilman sosiaalista uskon yhteisöä ja minulle antavat suurta "hengenravintoa" esim. kirjallisuus, ystävät . tiede ja taide.
Siis mitä minulta vielä puuttuu ?
13.12.2010 14:20
on seuraava: Otetaan pajuvitsa ja ryhdytään etsimään lähdettä. Ei , en usko siihen ollenkaan.
Jos se toimisi niin Afrikan vesiongelmaan olisi ratkaisu löytynyt lisäksi kun siellä on vielä vahvoja noitatohtoreita.
11.12.2010 13:23
sanonut, että kun tarpeeksi kauan puhut valhetta - uskot itsekin settä se on totta.
10.12.2010 23:09
Suomalainen on sellainen, joka vastaa kun ei kysytä,
kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään,
sellainen, joka eksyy tieltä, huutaa rannalla
ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen:
metsä raikuu, kaikuu, hongat humajavat.
Tuolta tulee suomalainen ja ähkyy, on tässä ja ähkyy,
tuonne menee ja ähkyy, on kuin löylyssä ja ähkyy
kun toinen heittää kiukaalle vettä.
Sellaisella suomalaisella on aina kaveri,
koskaan se ei ole yksin, ja se kaveri on suomalainen.
Eikä suomalaista erota suomalaisesta mikään,
ei mikään paitsi kuolema ja poliisi.
Suomalainen -runon on kirjoittanut kirjailija Jorma Etto.
Ja hyvää itsenäisyyspäivän jatkoa. Runoudella on aina voimaa : D
10.12.2010 18:58
vai onko siitä suuri osa "lainattu" Gilgames- tarustosta ?
Myös tuntuu kummalta ettei Jeesuksesta ole mitään hänen tekemiään "päiväkirjamerkintöjä"
Kai Jeesus Nasaretilaisesta löytyy kirjoitus Kreikan kielellä : Se oli aluksi arameaa ja merkittiin muistiin savitauluihin kreikaksi.
10.12.2010 18:10
kun tulee telkusta urheiluruutu tai jokin muu urheiluohjelma niin kun saadaan kiekko tai pallo maaliin ja hip hurraa tämä meidän urheiluhullukansa myötäelää tapauksen ja katsoo kun kasa miehiä tai naisia taputtelee toisiaan gluteus maximus- kohtaan ; )
09.12.2010 21:28
pätkittäin. kun mainitssit toimittaja Yrsa Steniuksen niin teos "alkaa hahmottua" Eikö Jussilla ollut myös jokin mesenaatti ???
09.12.2010 21:15
luulen, että julkinen julistaminen on eräänlainen "miehityyss/naiseusriitti kuten on karaokekin.
Uskalletaan julkisesti esiintyä joko bubissa tai kartsalla vaikka ei suuria julistamisen tai laulunlahjoja omaisikaan.
Yleensäkin ihmetyttää nämä uskonnon kauppamiehet ja naiset. Jehovilla näyttää olevan käytössään "oppisopimuskoulutus kun he tulevat julistamaan.
Yleensä kokeneempi nainen ja nuori nainen joka ei puhu mitään.
Mielenkiintoista.
09.12.2010 21:10
monta vuosikymmentä sitten luin Jussista kirjoitetun elämänkerran - kiintoisa.
Ja eräs hänen laulusitaan oli 60-70 luvulla suosittu. Nimi kai suomeksi "kaunis kotimaani" tai jotain sinnepäin.
09.12.2010 21:01
," ymmärtämättömiä ja typeriä halujensa ja himojensa vallassa olevia"
"elä ja iloitse ! Tänään voi olla loppuelämäsi viimeinen päivä"
Mutta miten itse näet elämän onko tarkoituksena hankkia onnellisuus vai mielihyvä ?
09.12.2010 19:25
tuo Jussin esitys - kiitos.
Lisäksi hyvä mauste oli säestyksessä käytetty "kellopeli".
"motto" Kaikki musiikki on olemassa - se täytyy vain osata merkitä muistiin "
09.12.2010 19:03
ns. sextantta (ei ole merenkulun apulaite) vaan kansakunnan arvoista ja sukupuolimoraalista huolta kantava vanhempi naishenkilö.
09.12.2010 17:48
Ihmisellä on sisäsyntyinen tarve kaivat ja etsiä Luojaa. Jos ei ole elävää yhteyttä niin on pakko keksiä korvikkeita."
Mitä tarkoitat korvikkeilla ? Elävä yhteys joka on kaikkien näkevien aistittavissa on mm. aurinko jota muinaiset egpytiläiset palvoivat = Aton.
Siis uskoto on geeneissä, sitäkö tahdot viestiä?
09.12.2010 17:10
itselleni tuhkauksen ja uurna kipataan Airiston aalloille kun on kesä ja koillistuuli.
Meri on vapaa ja rannat ovat kaukana eikä kenenkään tarvitse kynttilöitä tai kukkia laitella.
Halpa ja käytännöllinen tapa.
09.12.2010 15:40
Muurahaiskarhu - omituinen ristytys, no mahdottomuus on , anteeksi vain everstiluutnantti ; ) (huono vitsi)
09.12.2010 15:30
luultavasti tästä saa "fatwfan" no ei se mitään minä wanha taatto olen , mutta runoutta ; )
Runoilija Uuno Kailaan (1901-1933) arkistosta v. 1996 seuraava runo.
Minä heräsin silkkityynyjen päältä, salit hohteli kullasta, loisteli jäältä, ja naisia, paljaita sieltä täältä minun vuoteeni, tanssien ympäröi, ja nurkassa piru pianoa löi !Luo pirun mä hiivin ja kysyin tältä: ”Mikä paikka tää, ei tunnu tää elämältä,ei myöskään ikävältä, onko naisia nää?”
On naisia on”, piru rähinöi ja mielettömästi pianoa löi !
Minun mainen haluni heräsi silloin,
sitä tuntenut olin jo monin illoin,
ja piru-herralta kysyin silloin:
”Näitä lempiä saako?”
”Saa, lempiä saa”, piru rähinöi,
ja aivan hurjasti pianoa löi !
Vein naisista kauneimman vuoteellein,
kädet kauniit kiertyivät kaulallein,
ja nurkassa piru pianoa löi !
Minä kääntelin ja vääntelin naista sitä,
mut arvatkaas veljet mitä ?
Sillä ei ollutkaan sitä.
Minun ruumiini himosta kihelmöi,
luo pirun mä hiivin ja kysyin tälltä:
”Kuinka olla näin voikaan?”
”Ei helvetti tää muuten oiskaan,”
piru rähinöi,
ja kuin mieletön hyppi ja pianoa löi !”
09.12.2010 14:41
Kappale on yleensä tenorien bravuurinumero mutta kerran telkussa Karita Mattila teki esityksesta Oi jouluyö todellisen huippusuorituksen.
Pavarotti esittää http://www.youtube.com/watch?v=-C9RbRD64AE&feature=related
09.12.2010 14:25
tämä on tietysti sattumaa, sillä en usko salaliittoteorioihin.
Korpelaisuus (hurmosliike)
Kartanolaisuus (hurmosliike) yllä olevat löytyvät Wikistä.
Koivuniemeläisyys.....,
Keskisalolaisuus....
Ko-Ka-Ko-Ke siis vanhaa K-linjaa ; )
09.12.2010 12:39
outo käsite , todellisuudessa aina taistellaan vallasta tai rahasta (mineraalit ym.) mutta sotiminen puetaan vain uskonsodan kaapuun , jolloin se saattaa tuntua oikeutetulta.
09.12.2010 12:05
340 / 431