Vapaa kuvaus

HÄH HÄÄ...olinpas poistanut tekstin. Suosikkibändit/artistit: AC/DC Suosikkileffat: Ponterosa ja Barb Wire Lempikirjat: Roope Ankan taskukirjat....Eiks nekin oo kirjoja? Vapaa-aikanani: Istun sohvalla AC/DC-fanipaita päällä ja katson pilates-videoita..... Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Mikä tahansa, missä ei ole kaltaisiani kusipäitä pilaamassa lomaa :D Katson tv:stä mieluiten: Teksti-tv:n Kotieläimet: villakoirat, pölypunkit En pidä: En pidä naisista, jotka antaa ymmärtää, mutta eivät ymmärrä antaa...... Ruoka & juoma: sika Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go, http://www.voittaja.vuodatus.net/blog/archive?&y=2009&m=04, http://www.leegio.vuodatus.net/blog/archive?&y=2006&m=03, http://www.argumentti.fi/raamattu_sumerit_sumerien_mytologia/Raamattu_sumerit_kosmologia_maailmankuva.pdf Koulutus: --- Koulut: Joo Ammatti: Teollisuus/käsityöläinen Työskentelen: Mielummin en,mutta taloudellinen tilanne pakottaa siihenkin:( Ase tai siviilipalvelus: Juu Yhdistykset/kerhot: Peräkammarin poikain käsityökerho,Peräkammarin poikain lukunurkka-yhdistys. Siviilisääty: Sinkku Lapset: ---

Aloituksia

296

Kommenttia

12386

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Eikös Kalevala olisi parempi satukirja lahjoitettavaksi? Sinulla on loistava logiikka. Kirkkoherra ei oo paha ihminen, mutta silti huviksena kävi tuhoamassa sun kanssa variksenpesiä :D Oikeastaan mä en oo kiinnostunu kirkkoherrasta ja takuulla en väitä hänen olevan paha ihminen. Paneminen ei oo mun maailmassa mikään rikos, ellei sitä tehdä toisen tahtoa vastaan. Kirkkoherra voi olla mahtava ihminen ja ilmeisesti onkin näiden kirjoitusten perusteella ja jos vaimokin yrittää vielä pelastaa suhteen hänen kanssaan, niin kyllä siellä jotain hyvää täytyy olla. Minä en ole ottanu kantaa hänen persoonaansa, koska en tunne häntä. Kirjoitelmat on perustunu raamattuun tai muihin todettavissa oleviin lähteisiin. Minä en kuulu kirkkoon, silti taikauskoiset saa uskoa mihin uskoo, mutta ei oo mun juttu. Suomalaisena ja maassa asuvana näen tämän asian vain olevan sellainen, että tässä nähdään , kuinka tekopyhää touhua raamatulla ja kristinuskolla ratsastaminen on. Toivoisin meidänkin jo alkavana elää tätä vuosituhatta ja erottavan valtion ja kirkon toisistansa. Tälläinen sympioosi kun on kyseessä, niin silloin suomessa ei ole uskonvapautta ja sellaista "pakkosyöttöä" vastaan minä olen.

Mitä taas tulee Eijaan, niin en minä häntä vihaa, vaan kyrpiinnyn joihinkin hänen toimintatapoihin. Toivottavasti Eija alkaa ajamaan asioita puhtaasti asia perusteilla, niin sitten ILKKA-lehdestä välittämättä, tässä maakunnassa on uusi ykköstykki...
  2. Eikös olekkin jännää, että kristinuskon lahkoja on maailmassa yli 24 000 kappaletta ja sitten joku Etelä-Pohjainen ihminen osaa sitä vain uskossaan oikein tulkita?
    Piispat päätti yli 300 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, että millaisia kirjoja hyväksytään raamattuun...huolimatta siitä, että piispat sai itse valita kirjoituksensa, niin silti ne tekstit on ristiriitaisia keskenään. Raamattu ei siis ole mikään ammoisista ajoista lähtien olemassa ollu yhtenäinen kirja, vaan se on ihmisten kirjoituksista koottu kirja vasta 300-luvulla. Evankeliumeita ei ole yksikään opetuslapsi kirjoittanu, vaan ne on kirjoitettu vasta huomattavasti heidän kuolemansa jälkeen. Tietänet kai, miten paljon tekstit muuttuu kun ihminen kertoo suullisesti sitä eteenpäin ja toinen kertoo sitä taas eteenpäin ja lopuksi joku sen kirjoittaa ylös? Sillä tavalla o evankeliumit kirjoitettu ja aika fanaatikko saa olla, että uskoo niiden tekstien pysyneen muuttumattomana tollaisen ketjun lävitse.

Pirukaan ei ota selvää enää raamatusta, että mikä on oikeasti Jeesuksen sanomaa asiaa ja mitä on opetuslapset laittanu hänen suuhun tai opetuslasten opetuslapset...ja lopuksi se evankeliumin kirjoittaja. Lähetyskäsky, toi uskovaisten pyhä mantra, on ainakin lisätty jälkeenpäin evankeliumiin...

Leikitellään nyt kuitenkin ajatuksella, että raamattu olisi totta...

Mikäli mulla olisi teidän taikausko, niin en minä uskaltaisi vastustaa Jumalaa, mutta kristityt onkin viisaampia kuin heidän Jumalansa ja 24 000 lahkoa pelkästään todistaa sen...Miksi te edes vaivaudutte lukemaan raamattua tai edes opettamaan sieltä pätkiä, jos ette noudata opetuksia? Täällä puhutaan kivittämisistä ja synnitön kuulemma saa heittää ensimmäisen kiven....No tässä on pätkä Jeesuksen sanomana aviorikoksesta(matteus 5:27-32)
    Aviorikoksesta

27 "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' 28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. 29 Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 30 Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.
    31 "On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. 32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.

Pidätkö sinä Jeesusta Jumalan poikana ja Kristuksena ja uskotko sinä hänen opetukseensa, vai oletko sinä viisampii kuin HERRASI?

Ja jos tota kohtaa lukee ja sen mukaan eletään, niin kirkkoherra on niin heikossa hapessa ton jälkeen, ettei siitä ole jäljellä kuin jalat(ei keskimmäinen) ja torso.

Apostoli Paavalilla oli asiaan kanssa kantansa(ensimmäinen kirje korinttilaisille 5:9-13)

9 Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisissä siveettömästi elävien kanssa. 10 En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita, riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä kokonaan pois maailmasta. 11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. 12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. 13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Tuon mukaan ne jalat(ei keskimmäinen) ja torso pitäisi karkottaa seurakunnasta.

Näitä on ihan kiva lukea ja taikauskoiset saa uskoa mihin uskoo....pappikin pankoot ketä haluaa, mutta tuollainen taikausko pitää erottaa valtiosta. Luterilaisten kirkon on aika menettää asemansa valtiokirkkona...
  3. Sinä ajat vanhusten kuljetuspalvelua sillä argumentilla, että vanhuksia huijataan. Siihen ei auta, vaikka tollainen akka saisi sen ehdotuksen läpi, jos kerran kulkukauppiaat on huijauksiin syyllisiä. Kulkukauppiaat nyt ei tunnetusti kauppaa ovelta ovelle maito, piimä, juustoa, makkaraa tai muitakaan helposti pilaantuvia elintarvikkeita. Vaikka tuliskin ne kuljetukset, niin silti ne kulkukauppiaat kulkisi myymässä niitä retkuja ja huijaisivat vanhuksia. Sä nyt et vain ole se veitsilaatikon terävin veitsi, vaikka haluaisitkin olla. Halu ja kapasiteetti ei vain ole sama asia. Sinä maalaat vaikka mitä "uhkakuvia" edistääksesi asiaa, liioittelet asioita, teet mitä vain luodaksesi tilanteen , että ehdotuksessasi oli järkeä. Kuljetuspalvelu voi hyvinkin olla hyvä palvelu, mutta tapa millä sinä tuot sitä ehdotusta esille, on ihan perseestä ja hyvien tapojen vastainen. Sinä itket minun kielenkäytöstä ja kuitenkin sinun tapa tehdä politiikkaa on paljon härskimpää kuin pari vittua ja vaikkapa kyrpää.

Tietenkin suoli24-sivujen yp poistaa tämän viestin, kun sosiaalitaidottomat nörtit ei ymmärrä asiayhteyttä noilla sanoilla, mutta eipä sekään ole enää vuosiin hämmästyttäny minua.

Mitä taas tulee sinun maankuuluun persaukisten loogiseen päättelyyn vanhusten huijaamisesta minun taholta, niin..............:D

Et siltikään ymmärrä sitä asiaa, että sinä olet mustamaalannu niitä pyyteettömästi vanhuksia auttavia ihmisiä ? Viimeisimmässä viestissä olikin huijareiksi muuttunu kulkukauppiaat, vaikka ensimmäisessä puhuttiin kaupassa kävijöistä? Tiedätkö miten takki kääntyy?

Eikös puolueesi väki ole sanonu sulle jo, että älä lähde väittelemään minun kanssa, kun aina jäät niin pahoin altavastaajaksi? :D
  4. Tarkoitin kyllä MINUN jatkavan sitä vittuilua kun sinä pystyit vain pari kuukautta olemaan ihmisiksi. Ymmärrätkö mitä sinä itse kirjoitat? Sinun mukaasi vanhuksille kaupassa käyvät huijaa järjestään. Ei oo kovinkaan mukavaa luettevaan niiden ihmisten, jotka pyyteettömästi käy auttamassa vanhuksia ja sitten persaukisten puolueen populisti leimaa nekin huijareiksi, kun Kankaan kylän Äiti Teresa on sattumoisin nyt sitä mieltä ja silloin se on totuus. Karu totuus on, että persaukisten-puolueessa on valtuutettu, joka on saanu linnatuomion, tosin ehdollisena. Pitääkö siitä sitten alkaa vetää johdeltua päätelmää, että kaikki sen puolueen jäsenet tai ainakin osa on sellaisia? Onhan kuitenkin siellä yksi tapaus, niin ei savua ilman tulta...ainakin sun logikaan mukaan.

Ja miksikö käytin alatyylistä ilmaisua? Koska alkoi erittäin voimakkaasti kyrsimään tuollainen ihmisten leimaaminen. Sinä et välttämättä ymmärrä pyyteettömän avun tarjoamista, kun sulla on aina oma lehmä ojassa, mutta pienenä uutisena. Oikeasti on olemassa sellaisia ihmisiä, jotka on tyytyväisä siitä, että saavat auttaa, eikä ole pakko olla oma nimi tai kuva lehdissä sen takia....

Tee sitä politiikkaasi asiapohjalta ja lopeta tuollainen populistinen ihmisten pelottelu perättömillä jutuilla...Kuitenkaan et ymmärtäny tuota vertausta persaukisten-puolueeseen, joten selvennän vielä sulle. Yksittäinen sinun tietämäsi "huijaus" ei tee kaikista auttajista huijareita, kuten ei tee yksittäisestä Persaukisten-puolueen edustajankaan saamasta tuomiosta Persaukisistakaan kriminaaleja.

Sinä pelottelet ihmisiä, että vanhuksia huijataan systemaattisesti ja siksi kaupungin pitää toimia, että sellainen loppuu....Keksi jotkut muut keinot kuin tuollaiset ja jos et keksi, niin lopeta blogisi.