sannimatias
HÄH HÄÄ...olinpas poistanut tekstin.
Suosikkibändit/artistit: AC/DC
Suosikkileffat: Ponterosa ja Barb Wire
Lempikirjat: Roope Ankan taskukirjat....Eiks nekin oo kirjoja?
Vapaa-aikanani: Istun sohvalla AC/DC-fanipaita päällä ja katson pilates-videoita.....
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Mikä tahansa, missä ei ole kaltaisiani kusipäitä pilaamassa lomaa :D
Katson tv:stä mieluiten: Teksti-tv:n
Kotieläimet: villakoirat, pölypunkit
En pidä: En pidä naisista, jotka antaa ymmärtää, mutta eivät ymmärrä antaa......
Ruoka & juoma: sika
Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go, http://www.voittaja.vuodatus.net/blog/archive?&y=2009&m=04, http://www.leegio.vuodatus.net/blog/archive?&y=2006&m=03, http://www.argumentti.fi/raamattu_sumerit_sumerien_mytologia/Raamattu_sumerit_kosmologia_maailmankuva.pdf
Koulutus: ---
Koulut: Joo
Ammatti: Teollisuus/käsityöläinen
Työskentelen: Mielummin en,mutta taloudellinen tilanne pakottaa siihenkin:(
Ase tai siviilipalvelus: Juu
Yhdistykset/kerhot: Peräkammarin poikain käsityökerho,Peräkammarin poikain lukunurkka-yhdistys.
Siviilisääty: Sinkku
Lapset: ---
- Selvityshän se olkin, eikä tutkimus...Ja suhteuttamissa käytin wikipedian arvioita mustalaisten määrästä Suomessa.
http://www.rikosseuraamus.fi/material/attachments/rise/julkaisut-monisteetjaraportit/6C2w2qxxu/3_2010_Selvitys_etnisesta_yhdenvertaisuudesta.pdf - Niin...Valkolaisia aina syyllistetään siitä, kun he on niin ennakkoluuloisia mustalaisia kohtaan. Luin kerran tutkimusta, jossa tutkittiin mustalaisten osuutta vangeista. Mikäli valkolaisia olisi ollut suhteessa yhtä paljon kuin mustalaisia vankilassa, niin vankeja olisi suomessa 100 000 kappaletta....Ja senkin arvion laskin ihan mustalaisten eduksi.
- Mistä päästäänkin mielenkiintoiseen ongelmaan. Miksi Jumala olisi tehnyt pelastumisesta pelkästään hengen asian, eikä myöskin järjen asian? Tai sekoittanut niitä keskenään. Miksi hän ei tehnyt molemmilla tavoilla asioita, jos tarkoituksena oli todellakin pelastaa kaikki....
Ja silti on olemassa Jumalan suosikit. Vammaiset, joita Jumala kauhistui. Siinä on kaikki kehitushäiriöiset, kehitysvammaiset, aivovammaiset...traumojen tai minkä tahansa takia. Ihmisillä, joilla on puutteellinen ymmärrys. Miten heidän pelastus on hoidettu, jos he ei kykene hahmottamaan koko Jumalaa...ja he on vieläpä Jumalalle kauhistus? - "Mutta onneksi kaverin saa tästä lisää vettä myllyyn moittiessaan kirkkoa"
Vilpittömän pahoittelusi keskellä pystyit kuitenkin heittämään piikkiä toisia kohtaan. Unohda koko asia. Yksittäisen papin ajatuskatkos ei tunnu, eikä näy, kirkon syntilistalla. Mikäli tuo olisi kirkon uskottavuutta laskeva asia, niin mä olisin vieläkin kirkossa. Kyllä ne kirkon töpeksimiset on ollut ihan toisen luokan asioita kuin yksittäisen papin nukahdukset. - Mä tykkään Mäkisestä. Mäkisen takia eroaa fundikset ja Räsäsen takia eroaa järkevät ihmiset. Ei tulosta tekevän eroa kannata vaatia.
- Miksi hautausmaan kulmalla? Eiks se ole kirkon tonttia? Mennään baariin ja harrastetaan irtosuhteita täysi-ikäisten kanssa. Se erottaa ateistin ja uskovaisen. Uskovainen kippaa kotona ja ....
- Tutkimuksen mukaan liberaali on huomattavasti älykkäämpi kuin konservatiivi hihhuli.(Muistaakseni ero oli 10% luokkaa) Tuota tutkimusta tukee moni muukin tutkimus. Esim. uusnatseista tehty tutkimus. Noille tutkimuksille oli yhteistä loppupäätelmä, jossa yksinkertaisten ihmisten havaittiin kaipaavan itselleen tiukkoja sääntöjä. Se helpottaa heidän elämäänsä, kun ei itse tarvitse miettiä, kun jotkut muut antaa oikeat vastaukset. Samasta syystä he myöskin puolustaa asiaa ja sääntöjä fanaattisesti. Mikäli säännöt muuttuu, niin se sekoittaa heidän elämäänsä....
Liberaaleilla taas älykkyys korvaa tuota säännöllisyyden kaipaus. Heille kun tulee jokin uusi asia eteen, niin heillä ei heti mene peukolo perseehin ja toinen suuhun. He pystyvät selviytymään omilla aivoillaan pähkäilyä vaativasta tilanteesta. Heidän elämää ei uudet tavat heti sekoita. Noista löytyy googlettamalla tietoja, jos joku kaipaa lisätietoja asiasta. - Mä oon täällä pelastamassa sieluja.
- Toi kansanedustaja kuuluu ryhmään nimeltä the family ja jäsenien perusteella se on kristitty. Toi laupias samarialainen olisi halunnut niille ensijaisesti kuolemantuomion, mutta tyytynee elinkautiseenkin.
Ja hetken kuluttua kristityt itkee, kun he on kaikkein vainotuimpia maailmassa :D Miksiköhän? - Mun on mahdotonta vastata tuohon, kuinka homostelun omantunnon vaivoja helpottaa, kun hyökkää Jumalaa ja uskovaisia vastaan. Pitäiskö sun kysyä joltain homolta, joka hyökkää uskovaisia ja Jumalaa vastaan?
Ja mun on hyvin vaikea keksiä miksi minua kutsutaan puunhalaajaksi, kun en ole ikinä kuullut minua sellaiseksi kutsuttavan. Pitäisikö sinun kysyä joltain sellaiselta ihmiseltä sitä, joka minua kutsuu puunhalaajaksi? Voisiko olla oikea ratkaisu?
Pahoittelen, jos tekstini tuntuu sinusta sekavalta ja tyhjältä. Onneksi sinun oma tekstisi on suoranaista runoutta, jota on ilo lukea. Helppolukuisuuden lisäksi se suorastaan pursuaa asiaa, jossa ei ole ensimmäistäkään virheellistä otaksumaa. - Skeptisyyteen on hyvät syyt. Vaikka olin eronnut kirkosta, niin annoin rahaa yhteisvastuukeräykseen. Sekin antaminen loppui sitten siihen, kun huomasin kirkon pesevän rahaa sillä, että kierrätti yhteisvastuukeräystä omien tiliensä kautta ja markkinoi sitä omana lahjoituksena kirkon ulkomaanavulle. Se vitutti suoraastaan. Rahalla ei ole merkitystä siinä, enkä itselle halunnut kiitoksia. Tuollainen oman kilven kiilottaminen muiden rahoilla on vain moraalitonta. Mikäli ei köyhien auttaminen kiinnosta kirkkoa, niin ei siitä saisi ottaa kunniaa, jos muut sitä rahoittaa...Kirkko noin kuitenkin tekee.
- Minäkin muistaisin ajatuksen lähteneen jonkun muun päästä kuin pienen papin päästä. Ylempänä olin kyyninen, että kuinka kirkko mahtaa kiillottaa kilpeään tuolla asialla. Ei kyynisyys ainakaan vähentynyt tuon vastauksesi avulla.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11883598#comment-0
"kaarne
26.11.2013 21:53
7
Ajattelin, että palstan historian päätteeksi voisimme järjestää pienen joulukeräyksen varattomien hyväksi palstan porukalla.
Keräyksiä on varmaan pilvin pimein, mutta itelleni tuli mieleen Pelastusarmeijan joulupatakeräys. Sinne voi perustaa yhteisöpotin.
Ajattelin ehdottaa kuuntelevalle kirkolle, että se innostuisi keräyksen organisoinnista. Teillähän on kuitenkin aikaresurssia palstan asioihin vuoden loppuun asti?
En tiedä tarkemmin, miten keräys organisoidaan, mutta keräyssivun mukaan se ei vaikuta kovin hankalalta.
Mitä tuumaatte? Minusta se olisi hyvä lopetus palstalle. Toki keräyksen voi organisoida muutakin reittiä, mutta tuossa olisi valmis pohja. Keräys alkaa sivun mukaan 1.12 ja kestää uuden vuoden taitteeseen."
Näytti siellä olevan kirkonkin vastaus:
"kuunteleva_kirkko
26.11.2013 23:17
5
Sulje
Kiitos hyvästä ideasta! Otamme onkeemme eli palaamme asiaan. Hyvä juttu!
Antti-pappi " - Saattaa siinä tapauksessa lähteä Räsänen puheenjohtajan paikalta. Täytyy muistaa, että tuo puolue on rakennettu hihhulien kannatukselle. Liittoon liittyi ihmisiä sen vuoksi, kun Räsänen tuomitsi homot. Mikäli hän alkaa tuossa asiassa lipsumaan, niin ihmiset katsoo herkästi hänen pettäneen heidät.
- Vihreät ja vasurit tosin iloitsi hallitusneuvottelujen jälkeen, että he tuo aloitteen eduskunnalle omalla aloitteella. He tiesivät välittömästi miten alkavat kiertämään tuota hallitukselle taattua "rauhaa". Räsänenkin ymmärsi sen asian siinä vaiheessa.
Räsänen nyt vain käyttää poliitikkona kaikki oljenkorret asian torppaamiseksi. Niinhän se meneekin politiikkassa, että kaikki hyväveli-järjestelmän voitelut lunastetaan, kun niitä tarvitaan. Kepu ja persut on siihen pyyntöön vastaamassa. Tekee muuten asian mielenkiintoiseksi, jos kristut jää tuossa asiassa opposition rintamaan...Lähteekö krisut hallituksesta ja petaa itselleen paikkaa seuraavassa hallituksessa. Vihreillä ei moraalista selkärankaa ole missään asiassa, mutta nyt katsotaan kristillisten selkäranka... - Missä tuollainen uutisointi on?
- Täällä liikkuu kuitenkin eroakirkosta.fi-sivuston väkeä tai heitä lähellä olevia. Onko mahdollista saada tietoon, että onko kukaan laittanut eroamisensa syyksi Klementtilän liittymistä kirkkoon. Se on varmaa, että tuollainen jeesustelu saattaa laukaista vastakkaisen reaktion kuin mitä ollaan tavoiteltu.
- Kirkko yritti jo muuttaa sitä vaadittavaa enemmistön määrää, mutta se torpattiin. Kyllä kirkossa tiedetään aiheen kriittisyys. Tilanne on sama kuin oli naispappien osalla. Naiset eros kirkosta ja se sai kirkon ryhtymään pakollisiin toimiin. Nainen kun on arvokkaampi kirkolle kuin mies. Naisen uskonnon perusteella kun menee lasten uskonto. Tuossa on sama tilanne. Kansa alkaa haluamaan muutosta, mutta päättäjät on konservatiivisia Raamattuun tuijottajia, jotka mielummin vie kirkon konkkaan kuin muuttaa uskoaan....Kunnes edustajat vaihdetaan liberaaleihin.
- Ei toi niin nopeaa ole. Ensin pitäisi saada tasa-arvoinen avioliittolaki läpi. Se on siinä ja siinä, että meneekö läpi. Tämän hetkisten tietojen valossa näyttäisi siltä, että se torpataan. Vaikka menisi läpi, niin kirkko ei tule siunaamaan heitä avioliittoon vielä pitkään aikaan. 10-20 vuotta on hyvä aika odotella kirkon hyväksyvän homot. Siinä vaaditaan kuitenkin 2/3 osan puoltaminen, että asia menisi läpi kirkolliskokouksessa. Nyt ollaan vasta tilaneessa puolet vs puolet.
- Juu..Mäkisen tulisi toivoa ensisijaisesti esirukouksissa pyydettävän hänelle älyä ja oikeudenmukaisuutta. Sitten kun alkaa oma pää olla siinä kunnossa, että ei joudu jokaisen haastattelun jälkeen selittämään sanojaan, niin sitten voidaan miettiä muitakin. Tuo ei olisi mitenkään itsekästäkään, koska asemansa vuoksi hän pystyy tekemään enemmän vahinkoakin. Olisi muiden ihmisten hyvinvoinnin kannalta parasta, jos Mäkinen saisi sitä, mitä häneltä puuttuu. Muiden etu olisi saada Mäkisen asiat kuntoon.
- Eli, kun sinä teet syntiä, niin minun ei tarvitse rakastaa sinua? Vai, jos sinä töpeksit, niin minä saan tulla hakkaamaan sua Raamatulla päähän? Mikäli sinä opetat vastoin Jeesuksen neuvoa, niin minä voin tulla syyttämään sua syntiseksi ja vaatimaan sulta parannusta. Miten tuo oikein menee käytännössä?