Ehdotus kuuntelevalle kirkolle

kaarne

Ajattelin, että palstan historian päätteeksi voisimme järjestää pienen joulukeräyksen varattomien hyväksi palstan porukalla.

Keräyksiä on varmaan pilvin pimein, mutta itelleni tuli mieleen Pelastusarmeijan joulupatakeräys. Sinne voi perustaa yhteisöpotin.

Ajattelin ehdottaa kuuntelevalle kirkolle, että se innostuisi keräyksen organisoinnista. Teillähän on kuitenkin aikaresurssia palstan asioihin vuoden loppuun asti?
En tiedä tarkemmin, miten keräys organisoidaan, mutta keräyssivun mukaan se ei vaikuta kovin hankalalta.

Mitä tuumaatte? Minusta se olisi hyvä lopetus palstalle. Toki keräyksen voi organisoida muutakin reittiä, mutta tuossa olisi valmis pohja. Keräys alkaa sivun mukaan 1.12 ja kestää uuden vuoden taitteeseen.

http://www.joulupata.fi/?page=tietoa

17

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leo M.

Eikö olisi tarkoituksenmukaisempaa ohjata kaikki mahdolliset keräysvarat vaikkapa Leo Mellerin hallinoimille pankkitileille?

• Jokainen toki valitsee itselleen sopivan keräyskohteen ja kanavan :-)

• Ford Mustang ekana

Minusta kyllä joulukeräys Leolle olisi paikallaan muuten keskityloiset piispat saavuttavat kohta hänen tulotasonsa.

• mus-mus-tang-tang

Leollahan onkin muistaakseni jo kokemusta Ford Mustangista, niiltä ajoilta joskus vuosikymmeniä sitten, kun hänen vielä sallittiin pitää tilaisuuksia saksalaisessa kirkossa, jonne tuli porttikielto, kun hän alkoi julkisesti tutkailemaan ja syynäilemään vapaamuurareita ja heidän toimintaansa.

• Ihan hyvä idea. Tuon organisointi ei käsittääkseni ole kummoinen asia, joku vain ilmoittaa pelastusarmeijalle haluavansa tällaisen yhteisöpotin perustaa ja pelastusarmeija sen nettisivuilleen sitten pyynnöstä perustaa?

• Joskus takavuosina perustin joulupatapotin eräälle hyvin pienelle nettiyhteisölle. Potti ei vaadi mitään organisointia. Kuka tahansa voi perustaa potin mille tahansa yhteisölle. Perusta sinä Kirkko kuulolla -potti.

• Ehkä se on helppoa, mutta minä en löytänyt mitään ohjeita asiaan enkä linkkiä mistä sen voi perustaa. Olen ehkä "vähän" tumpelo.
        Mutta kuunteleva kirkko taisi Antti-papin suulla jo tarttua asiaan.

• Kiitos hyvästä ideasta! Otamme onkeemme eli palaamme asiaan. Hyvä juttu!

Antti-pappi

• Miten on Antti?

Onko sinunulla Leon pankkitilin numero jo?

• sama kohde

Hengessä mukana. Mutta rahan laitan perille Stockan joulupadan kautta, kuten aina ennenkin.

• kandeeko?

Mietin vaan, että onko tämä k-k -palsta niin laaja, että tuollaista yksittäistä pottia kannattaisi pykätä. Monikaan ei varmaan netin kautta rahaa lahjoittaisi, itse en ainakaan. Jokainenhan voi laittaa suoraan pataan lahjoituksensa.

• henkilö X

Maksaako se joulupatapotin perustaminen sitten jotain? Tai onko siitä niin kova vaiva, ettei kannattaisi vaikkei keräyssumma suureksi muodostuisikaan?

Jokainen tietenkin valitsee itse sen kanavan, mitä kautta haluaa auttaa vai haluaako ollenkaan. Minusta ajatus on hyvä ja olen ilman muuta mukana. Mielestäni tää olisi sellainen oikeasti positiivinen lopetus palstalle, sellainen, joka ehkä yhdistäisi aika hyvin meitä keskustelijoita uskontoon ja maailmankatsomukseen katsomatta.

• suurempi kuin <3

Tämähän on hieno juttu. Olen samaa mieltä, että tämä olisi hieno päätös palstalle.
      Pelastusarmeijalla on varmasti käyttöä joka eurolle, tulee k_k potti olemaan sitten isompi tai pienempi. Pienistä puroista...

Noille nettisivuille ei varmaan pysty vielä perustamaan sitä pottia, mutta uskoisin, että keräyksen avautuessa, potin pystyy perustamaan.

Suunnitelma B: Jos jostain syystä k_k työntekijät eivät voi tuota perustaa, niin kyllä meistä joku sen voi pykätä pystyyn. Niin kuin itse_murhaaja antoi ymmärtää, ei se voi kovin vaikeaa olla. Viime vuonnakin on ollut monta pottia.

Mä olen ehdottomasti mukana, jos potti saadaan pystyyn. Ja voin olla edesauttamassa sen syntyä, jos meidän pitää turvautua suunnitelmaan B (jos se on Kaarneelle ok).

• Kaarneelle on ok.
        Tajusin jo itsekin että se potin perustaminenkin varmaan aukeaa vasta 1.12.

• esther

aion joka tapauksessa lahjoittaa rahaa jouluna

• odottavalla kannalla

Syntyikö tästä hyvästä ideasta mitään?

• No eikös se keräys nyt killu tuolla sivun ylälaidassa? Sen verran siitä syntyi ja kiitos palstan pitäjille ideaan tarttumisesta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1628
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1394
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1143
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      55
      1025
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      932
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      913
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      840
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31