Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. häneen luottaen ja häntä sekä omaa sydäntämme kuunnellen, antaa hänen rakentaa tuon tuntemuksen ja luottamuksen alitajuiseksi varmuudeksi>

Näin minäkin olen asian henkilökohtaisesti kokenut. Tähän henkilökohtaiseen Jumalasuhteen rakentumiseen meitä kaikkia kutsutaan. Nyt kuitenkin on syytä sanoa, että meidän henkilökohtainen kokemuksemme on kuitenkin vain meidän henkilökohtainen kokemuksemme. Sen yleistämisessä piilee samat vaarat kuin aivopesuksi kuvaamassasi opin korostamisessa, käskyjen noudattamisen vaatimisessa tai oman hengellisen minäkuvan korostumisessa.

Siksi yritän jatkuvasti nostaa esille Sanaa, sillä itse olen löytänyt kuvaamaasi Jumalasuhteen rakentumiseen tähtääviä elementtejä runsaasti Raamatusta. Se, että Sanaa käytetään väärien asioiden korostamiseen ei saisi etäännyttää meitä Sanasta, sillä aina kun alamme puhua ikään kuin omissa kokemuksissamme täytyisi olla jotain yleispätevää, joka kannattaa ottaa lähes yhtä vakavasti kuin Sana, liikutaan vaarallisilla vesillä.

Jumalasuhteen rakentumiseen liittyviä asioita löytyy runsaasti Raamatusta, vaikka toisaalta on todettava, että niitä otetaan nykyään hyvin harvoin esille. Esimerkiksi edellisen viestini kysymys on sellainen, että jos siihen kunnolla paneudutaan, tullaan väistämättä juuri näiden samojen asioiden äärelle, mutta siinä mielessä turvallisemmin, että esikuvina ovat Raamatun henkilöt, emme me tavalliset uskon tien tallaajat.
  2. minulla on rekisteröity nimimerkki, minulle on suotu oikeus poistaa omat viestini ja niihin liittyvät viestit. Poistin avaukseni, koska siinä esiin nostamani aihe "Herran odottaminen" ei synnyttänyt keskustelua, joka pysyisi aiheessa.

Voit itse aloittaa oman keskustelusi sinua kiinnostavista aiheista. Suosittelen rekisteröitymistä, koska silloin saat oikeuden poistaa omat viestisi ja niihin mahdollisesti liittyvät viestit.