Voiko kirkkoon (tarkoitan nyt lähinnä omaa, eli ev. lut.) kuulumisesta olla haittaa hengellisen elämän kannalta? Ev. lut. opettaa, että vain usko pelastaa, ihan kuten Raamattukin. Eli miksi olisi haittaa, kun siinä ainoassa oleellisessa asiassa kirkko on Raamatun mukainen?
Loppukevennykseksi, sheriffinne valittiin seurakuntansa seurakuntaneuvostoon. Eli seuraavat neljä vuotta pääsen vaikuttamaan aika hyvin oman seurakuntani asioihin.
Kirkkoon kuulumisesta
41
1273
Vastaukset
minun mielestäni on.
Loppukevennykseksi: se että lihavat joutuvat kuolemansynnin nimeltä ahneus, takia helvettiin, on satua.
Kuten synnit, taivaat ja helvetit.
Läskejä ihmisiä on silti olemassa, kuten tiedämme. Tiedämme myös sen että lihavuus vähentää elämänlaatua ja odotettavissa olevaa elinajanennustetta.
Sekä aiheuttaa meille veronmaksajille kustannuksia.- EpäileväTuomas
Perusteet olisi kiva kuulla.
>>Loppukevennykseksi: se että lihavat joutuvat kuolemansynnin nimeltä ahneus, takia helvettiin, on satua.>>
Ainakin jostain olemme samaa mieltä.
>>Kuten synnit, taivaat ja helvetit.>>
2/3 samaa mieltä. (Viimeinen huti)
>>Läskejä ihmisiä on silti olemassa, kuten tiedämme. Tiedämme myös sen että lihavuus vähentää elämänlaatua ja odotettavissa olevaa elinajanennustetta.>>
Tuohon ei tarvitse uskoa eikä taikauskoa että tuon tajuaa.
>>Sekä aiheuttaa meille veronmaksajille kustannuksia.>>
Niinpä.
- tästä miksi
http://www.sunpoint.net/~tasrk/artikkelit.html
Et ole Jumalan tahdon mukaisesti..
Toisinsanoin synnin hyväksyjä...- EpäileväTuomas
Joku referaatin poikanen kiitos?! Paljon luettavaa ja vähän aikaa.
- tuon tekstin
EpäileväTuomas kirjoitti:
Joku referaatin poikanen kiitos?! Paljon luettavaa ja vähän aikaa.
niin et kuiteskaan usko.. olethan julistanut itsesi harhaoppiseksi.. kaikinmuotoin.. etkö silloin tiedä mikä on totuus, tie, elämä.. tai jopa Jumala..
Piti kuiteskin poistaa laita, tekstin perään perustelu ja korjaus mutta älä poista.. kyllä jos olet kristitty uskova kestät pois herjatkin??
Tahdotkon olla Jeesuksen seuraaja vain kirkon?
Molempia et voi olla samaanaikaan..
Sensurointi ja sen sellainen paljastaa paljon enemmän..
Parasta olisi, jos olet hyvä sheriffi niin, pyydät lupaa poistaa hyvillä' perutelulla.. ja kyllähän kun on ymmärretty niin annetaan lupa poistaa...
Mutta kuiteskin täällä kirjoitetaan laidasta laitaan, et ole pyhässä arvossa täällä, vaikka teille on annettu valtaa hallita...
Tiedätkö edes mikis raamatussa on sana porttoseurakunta jne..??
Mutta kun olet harhaoppinen ja vielä epäuskossa niin ei ihme ettei totuutta kestä, etkä kestä myös lopulta tuomiota sitten..
Pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi....
Olet todellakin se epäilevä Tuomas TODELLAKIN.. siis et vielä uskosssa.. vaan yrität kamppailla.. ja muistatko mitä Jeesus sanoi.. Tuomaalle, kun hän vielä epäili ylösnoussutta Jeesusta.. voin laittaa kohdan sitten.. tai jos tiedät paremmin..
Tiedätkö että on monesti laiskuutta ja TEKOSYY olla lukematta jotain, vedotaan inhimillisiin heikkouksiin.. kun on uskonpuute..
Saat valtaa ennemmän.. miks poistat ilman kunnon vastausta?? Vai onko näin että, voit milivaltaisesti sortaa tai jopa käyttää väärin valtaasi, tiedätkö siitäkin saat tuomiosi, eikä se minusta kiinni.. pystytkö tekemään parannus kuten kristity tulee tehdä..
Mutta saanko arvata, et pysty kun halua olla Jeesuksen seuraaja..?? - EpäileväTuomas
tuon tekstin kirjoitti:
niin et kuiteskaan usko.. olethan julistanut itsesi harhaoppiseksi.. kaikinmuotoin.. etkö silloin tiedä mikä on totuus, tie, elämä.. tai jopa Jumala..
Piti kuiteskin poistaa laita, tekstin perään perustelu ja korjaus mutta älä poista.. kyllä jos olet kristitty uskova kestät pois herjatkin??
Tahdotkon olla Jeesuksen seuraaja vain kirkon?
Molempia et voi olla samaanaikaan..
Sensurointi ja sen sellainen paljastaa paljon enemmän..
Parasta olisi, jos olet hyvä sheriffi niin, pyydät lupaa poistaa hyvillä' perutelulla.. ja kyllähän kun on ymmärretty niin annetaan lupa poistaa...
Mutta kuiteskin täällä kirjoitetaan laidasta laitaan, et ole pyhässä arvossa täällä, vaikka teille on annettu valtaa hallita...
Tiedätkö edes mikis raamatussa on sana porttoseurakunta jne..??
Mutta kun olet harhaoppinen ja vielä epäuskossa niin ei ihme ettei totuutta kestä, etkä kestä myös lopulta tuomiota sitten..
Pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi....
Olet todellakin se epäilevä Tuomas TODELLAKIN.. siis et vielä uskosssa.. vaan yrität kamppailla.. ja muistatko mitä Jeesus sanoi.. Tuomaalle, kun hän vielä epäili ylösnoussutta Jeesusta.. voin laittaa kohdan sitten.. tai jos tiedät paremmin..
Tiedätkö että on monesti laiskuutta ja TEKOSYY olla lukematta jotain, vedotaan inhimillisiin heikkouksiin.. kun on uskonpuute..
Saat valtaa ennemmän.. miks poistat ilman kunnon vastausta?? Vai onko näin että, voit milivaltaisesti sortaa tai jopa käyttää väärin valtaasi, tiedätkö siitäkin saat tuomiosi, eikä se minusta kiinni.. pystytkö tekemään parannus kuten kristity tulee tehdä..
Mutta saanko arvata, et pysty kun halua olla Jeesuksen seuraaja..??Sillä kukapa meistä mitään ehdotonta oikeaa oppia osaa määritellä?
>>niin et kuiteskaan usko.. olethan julistanut itsesi harhaoppiseksi.. kaikinmuotoin.. etkö silloin tiedä mikä on totuus, tie, elämä.. tai jopa Jumala..>>
Se, että en hyväksy mitään inhimillisiä auktoriteetteja, ei tarkoita etten voisi tuntea Jumalaa.
>>Piti kuiteskin poistaa laita, tekstin perään perustelu ja korjaus mutta älä poista.. kyllä jos olet kristitty uskova kestät pois herjatkin??>>
Juu toki. Mutta jos herjassa ei ole mitään järkeä niin poistan sen.
>>Tahdotkon olla Jeesuksen seuraaja vain kirkon?>>
Jeesuksen.
>>Molempia et voi olla samaanaikaan..>>
Jaa kuin niin? Olen kokenut Jumalan läsnäolon selkeästi monet kerrat ev. lut. kirkon yhteydessä.
>>Sensurointi ja sen sellainen paljastaa paljon enemmän..>>
Harmi, koska minun tulisi olla puolueeton moderoinnin suhteen. No, kukaan ei ole täydellinen.
>>Parasta olisi, jos olet hyvä sheriffi niin, pyydät lupaa poistaa hyvillä' perutelulla.. ja kyllähän kun on ymmärretty niin annetaan lupa poistaa...>>
Hmm... mitä yritätkään sanoa?
>>Mutta kuiteskin täällä kirjoitetaan laidasta laitaan, et ole pyhässä arvossa täällä, vaikka teille on annettu valtaa hallita...>>
Ja vastuu samaan pottiin.
>>Mutta kun olet harhaoppinen ja vielä epäuskossa niin ei ihme ettei totuutta kestä, etkä kestä myös lopulta tuomiota sitten..>>
Jätetään se tuomitseminen Jumalan huoleksi.
>>Pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi....>>
Semmonen tunne on, että siellä taitaa jo asustaa.
>>Olet todellakin se epäilevä Tuomas TODELLAKIN.. siis et vielä uskosssa.. vaan yrität kamppailla.. ja muistatko mitä Jeesus sanoi.. Tuomaalle, kun hän vielä epäili ylösnoussutta Jeesusta.. voin laittaa kohdan sitten.. tai jos tiedät paremmin..>>
Luettu on, ja eiköhän se nopeasti löydy kun haetaan.
>>Tiedätkö että on monesti laiskuutta ja TEKOSYY olla lukematta jotain, vedotaan inhimillisiin heikkouksiin.. kun on uskonpuute..>>
Se on kyllä ihan totta, hyviä syitä olla tekemättä jotain on aina kumman paljon.
>>Saat valtaa ennemmän.. miks poistat ilman kunnon vastausta?? Vai onko näin että, voit milivaltaisesti sortaa tai jopa käyttää väärin valtaasi, tiedätkö siitäkin saat tuomiosi, eikä se minusta kiinni.. pystytkö tekemään parannus kuten kristity tulee tehdä..>>
Olenko sortanut jotakuta mielivaltaisesti?
>>Mutta saanko arvata, et pysty kun halua olla Jeesuksen seuraaja..??>>
Sovitaan niin, eipä minun jankuttamiseni sinun kantaasi kuitenkaan muuttaisi.
- kristitty.
Iäisyyden portilla ei heru lisäpisteitä kirkkoon kuulumisesta.
Ja niille jotka menevät helvetin tuleen, maksetaan kirkollisvero korkoineen takaisin.- EpäileväTuomas
>>Iäisyyden portilla ei heru lisäpisteitä kirkkoon kuulumisesta.>>
Niin kauan kun ei tule miinuspisteitä niin entä sitten?
>>Ja niille jotka menevät helvetin tuleen, maksetaan kirkollisvero korkoineen takaisin.>>
Hyvä, ei sentään ihan kaikki mene pieleen :)
- Trubaduuri
Tottakai voi olla haittaa ja sillähän onkin, sillä jos joku oletettu suomen kansalainen kuuluu sellaiseen yhteisöön, jossa avoimesti palvotaan Perkelettä jumalana, niin kyllä se sitten vaikuttaa viimeisellä tuomiolla negatiivisesti ja yhtä suurella painoarvolla kuin jolla ihminen itse on suhtautunut kanssaeläjiin ja eläviin olentoihin sekä itse tähän elämään maallista ja raadollista maailmaa inhoten ja vierastaen.
Eikä siellä, Korkeimman Tuomarin edesssä silloin enää kysellä itse kunkin uskon perään tai johonkin epämääräiseen hengellisyyteen jota ihminen itse luulee ja kuvittelee elävänsä, koska sehän puoli on jo selvillä, sillä pahat teot jättävät elämääkin syvemmän jäljen jota ei voi millään häivyttää, eli elävää sanaa mukaillen: kenen leipää syöt sen orja olet. Mutta tottahan toki, voi myös itse kukin ihminen pyytää pahat tekonsa anteeksi, ja aloittaa sen jälkeen oikean ja aidon uskovan ihmisen elämän kaikkea luotua elämää kunnioittaen ja rakastaen, jonka vankka perusta lepää puhtaasti ihmisen Pojan, Kristuksen julistamassa ilosanomassa ja hänen antamiensa opetuksien ja neuvojen varassa, sekä tietenkin myös itse meidän ihmisten Luojan, taivaallisen Isän kaiken kattavan rakkauden siivittämänä ja ohjaamana, koska Hän on ja Hän oli ja Hän on oleva iankaikkisesti yksi ja sama, totinen sekä vanhanikäinen joka yksin istuu valtaistuimella.
Monelle demokraateille tuo muuten onkin ylitse pääsemätön este, meinaan tuo Isän, Jumalan ikiaikainen asema ja totaalinen yksinvaltius!- EpäileväTuomas
>>aito Kristillisyys on sittenkin aivan jotakin muuta>>
Itsestäänselvyys.
Palvotaan avoimesti Perkelettä jumalana? Wtf?!?!
>>Monelle demokraateille tuo muuten onkin ylitse pääsemätön este, meinaan tuo Isän, Jumalan ikiaikainen asema ja totaalinen yksinvaltius!>>
Minä olen menettänyt uskoni demokratiaan, minulle ei ole :D - Trubaduuri
Itsestäänselvyys.
>>Monelle demokraateille tuo muuten onkin ylitse pääsemätön este, meinaan tuo Isän, Jumalan ikiaikainen asema ja totaalinen yksinvaltius!>>
Minä olen menettänyt uskoni demokratiaan, minulle ei ole :DEtkö näe yhtäläisyyksiä uskontojen, kirkkojen ja valtioiden toiminnoissa, sillä nehän juuri lepäävät demokratian päällä, jota muuten kuvataan monissa usk. teksteissä joskus lohikäärmeenä ja ihmisiä huorina, jotka tuolla pedolla ratsastaa. Perkelettä kuvataan myös käärmeenä, vanhana käärmeenä, sekä myös lohikäärmeenä, että kiitävänä käärmeenä sekä tietenkin katalana käärmeenä ja kyykäärmeenä, josta sikiää käärmeen poikasia, kuten ihmisen Poika, Kristus sanoissaan sen todistaa varsin oivallisesti puhuessaan jokin aika sitten israelin kansalle. Saatana onkin sitten vielä kokonaan toinen juttu, eli kapinallinen portto. Arvelen, että demokratiasta tehdään aivan lähiaikoina selvää jälkeä, kuten Perkeleestäkin sekä Saatanasta ja hänen kaikista palvojistaan.
- to...
Itsestäänselvyys.
Minä olen menettänyt uskoni demokratiaan, minulle ei ole :Delämänkokemuksella ilmoitat että olet menettänyt uskosi demokratiaan? Mikä tilalle? Toisaalla homoja haukkuessasi ilmoitit "Henk. koht. voin sanoa olevani pahoillani ettei Saksa voittanut 2. maailmansotaa
"http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000061&posting=22000000021141730
kysyin tuolloin tarkennusta jota en silloin saanut. Saanko nyt? Ei kuulu palstan aiheeseen mutta olet seriffi ja olet sen ottanut itse esiin jo kahdesti. - EpäileväTuomas
Trubaduuri kirjoitti:
Etkö näe yhtäläisyyksiä uskontojen, kirkkojen ja valtioiden toiminnoissa, sillä nehän juuri lepäävät demokratian päällä, jota muuten kuvataan monissa usk. teksteissä joskus lohikäärmeenä ja ihmisiä huorina, jotka tuolla pedolla ratsastaa. Perkelettä kuvataan myös käärmeenä, vanhana käärmeenä, sekä myös lohikäärmeenä, että kiitävänä käärmeenä sekä tietenkin katalana käärmeenä ja kyykäärmeenä, josta sikiää käärmeen poikasia, kuten ihmisen Poika, Kristus sanoissaan sen todistaa varsin oivallisesti puhuessaan jokin aika sitten israelin kansalle. Saatana onkin sitten vielä kokonaan toinen juttu, eli kapinallinen portto. Arvelen, että demokratiasta tehdään aivan lähiaikoina selvää jälkeä, kuten Perkeleestäkin sekä Saatanasta ja hänen kaikista palvojistaan.
>>Arvelen, että demokratiasta tehdään aivan lähiaikoina selvää jälkeä, kuten Perkeleestäkin sekä Saatanasta ja hänen kaikista palvojistaan.>>
Sitä on odoteltu viimeiset 1970 vuotta lähiaikoina. Tosin, saattaa se loppu tulla vaikka nyt heti.
Mutta kyllä, näen tiettyjä yhtäläisyyksiä. Mutta silti en pidä kirkkoa Perkeleen vallassa olevana. Toivon mukaan en ole väärässä :D - EpäileväTuomas
to... kirjoitti:
elämänkokemuksella ilmoitat että olet menettänyt uskosi demokratiaan? Mikä tilalle? Toisaalla homoja haukkuessasi ilmoitit "Henk. koht. voin sanoa olevani pahoillani ettei Saksa voittanut 2. maailmansotaa
"http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000061&posting=22000000021141730
kysyin tuolloin tarkennusta jota en silloin saanut. Saanko nyt? Ei kuulu palstan aiheeseen mutta olet seriffi ja olet sen ottanut itse esiin jo kahdesti.Mennyt viestisi ohi minulta, jos olisin huomannut olisin toki vastannut.
Kansallissosialistisessa Saksassa valtavalla enemmistöllä oli asiat 30-luvun mittapuun mukaan hyvin. Hallitus poisti työttömyyden, itse kannatan samoja arvoja pitkälle kuin kansallissosialistit, kuten nationalismia. Koti, uskonto, isänmaa.
Ja nut kun naamasi on todennäköisesti punainen, mainitaan toki etten missään nimessä hyväksy ihmisoikeusloukkauksia mitä Saksassa tapahtui tuohon aikaan. Mutta, SUURIMMALLA osalla oli asiat mainiosti 30-luvulla ennen sotaa.
Samaa aihepiiriä pitkälle, vaihtoehtohistoriaa, mitä jos Saksa olisi voittanut 2. maailmansodan: http://www.taivaansusi.net/reich/frame.html - Trubaduuri
>>Arvelen, että demokratiasta tehdään aivan lähiaikoina selvää jälkeä, kuten Perkeleestäkin sekä Saatanasta ja hänen kaikista palvojistaan.>>
Sitä on odoteltu viimeiset 1970 vuotta lähiaikoina. Tosin, saattaa se loppu tulla vaikka nyt heti.
Mutta kyllä, näen tiettyjä yhtäläisyyksiä. Mutta silti en pidä kirkkoa Perkeleen vallassa olevana. Toivon mukaan en ole väärässä :DTäytyy vain osata peilata Kristuksen aikoinaan viettämää aikaa tähän nykyaikaan, ei hänkään silloin lämmennyt ajatukselle kuulua tuohon roomalaisten hallitsemaan Juudeaan, vaikka mitään näkyvää estettä ei silloinkaan ollut esillä, kuten ei siis nytkään. Eikä hän kehoittanut uskovia ihmisiä liittymään rooman tai johonkin muuhun valtioon tahi kansaan. Eikä edes uskonnolliseen ryhmittymään. Asiasta toiseen, jos kerran tosiasillisesti ottaen, ja nyt sanankin mukaan on koko maailma annettu Perkeleen ja Saatanan sekä pedon valtaan, niin eiköhän se koska ihan kaikkia valtioita ja näkyviä ihmisyhteisöjä sekä näitä ihmisten näennäisesti hallitsemia laitoksia näissä valtioissa sekä kaikissa maanosissa.
Siksi juuri. Kannattaa lukea joskus myös sitä jota raamatun sivuilla sanotaan ettei tarvitse arvailla kaikkea yhä uudestaan ja uudestaan, sillä kaikki tarpeellinen on jo sanojen avulla sanottu, myös ihmiskunnnan loppua koskien. Koska loppu on karu ja julma, niin en nyt hymyile tähän loppuun.
Kohta siis, taivaissa iloitaan ja riemuitaan taas! - EpäileväTuomas
Mennyt viestisi ohi minulta, jos olisin huomannut olisin toki vastannut.
Kansallissosialistisessa Saksassa valtavalla enemmistöllä oli asiat 30-luvun mittapuun mukaan hyvin. Hallitus poisti työttömyyden, itse kannatan samoja arvoja pitkälle kuin kansallissosialistit, kuten nationalismia. Koti, uskonto, isänmaa.
Ja nut kun naamasi on todennäköisesti punainen, mainitaan toki etten missään nimessä hyväksy ihmisoikeusloukkauksia mitä Saksassa tapahtui tuohon aikaan. Mutta, SUURIMMALLA osalla oli asiat mainiosti 30-luvulla ennen sotaa.
Samaa aihepiiriä pitkälle, vaihtoehtohistoriaa, mitä jos Saksa olisi voittanut 2. maailmansodan: http://www.taivaansusi.net/reich/frame.htmlTämä edustaa siis VAIN JA AINOASTAAN minun henkilökohtaisia näkemyksiäni.
- to...
Mennyt viestisi ohi minulta, jos olisin huomannut olisin toki vastannut.
Samaa aihepiiriä pitkälle, vaihtoehtohistoriaa, mitä jos Saksa olisi voittanut 2. maailmansodan: http://www.taivaansusi.net/reich/frame.htmlosalla oli asiat hyvin? Entä ne joita sorrettiin, vainottiin ja tapettiin? Sairaat, vammaiset ja epäihmisiksi määritellyt vähemmistöt saa mielestäsi tuhota kunhan "suurimmalla osalla" vain on "hyvä"? Tätähän Hitlerin Saksa edusti ja oli, samoin sotaan varustautumista ja hyökkäystä arvottomina pidettyjen naapurien kimppuun. Oman ideologian ja vallan pakkolevittämistä miehityksen avulla koko Eurooppaan ja sitäkin kauemmas, uhreista välittämättä, omista tai vieraiden.
Leikkivaihtoehtohistoria on leikkivahtoehtohistoriaa, miljoonien ihmisten oikea historia olisi natsien voittaessa ollut vainot, ihmisarvon menetys tai kaasukammio niiden miljoonien lisäksi jotka Hitler jo ehti tappaa ennen häviötään. Kommentisi tähän? - EpäileväTuomas
to... kirjoitti:
osalla oli asiat hyvin? Entä ne joita sorrettiin, vainottiin ja tapettiin? Sairaat, vammaiset ja epäihmisiksi määritellyt vähemmistöt saa mielestäsi tuhota kunhan "suurimmalla osalla" vain on "hyvä"? Tätähän Hitlerin Saksa edusti ja oli, samoin sotaan varustautumista ja hyökkäystä arvottomina pidettyjen naapurien kimppuun. Oman ideologian ja vallan pakkolevittämistä miehityksen avulla koko Eurooppaan ja sitäkin kauemmas, uhreista välittämättä, omista tai vieraiden.
Leikkivaihtoehtohistoria on leikkivahtoehtohistoriaa, miljoonien ihmisten oikea historia olisi natsien voittaessa ollut vainot, ihmisarvon menetys tai kaasukammio niiden miljoonien lisäksi jotka Hitler jo ehti tappaa ennen häviötään. Kommentisi tähän?Mutta koska tämä ei liity palstan aiheeseen mitenkään, niin jos haluat jatkaa keskustelua, lähetä sähköpostia. Osoitehan on [email protected]
Ja siis, tämä ei ole yritys lopettaa keskustelua tähän, lupaan vastata. - to...
Mutta koska tämä ei liity palstan aiheeseen mitenkään, niin jos haluat jatkaa keskustelua, lähetä sähköpostia. Osoitehan on [email protected]
Ja siis, tämä ei ole yritys lopettaa keskustelua tähän, lupaan vastata.en ole kiinnostunut kahdenkeskisestä sähköpostien vaihdosta. Eli jos nyt sanoisit mistä olet erimieltä, olet kuitenkin sheriffinä ja sellaisen yrityksen vapaaehtoisvalvojana joka on sitoutunut länsimaisiin demokraattisiin ja tasa-arvoisiin arvoihin. Mielipiteistään pitää uskaltaa vastata kun ne on kerran itse ensin esiin tuonut. Olet jo kerran ilmaissut halveksuntasi yhtä sellaista vähemmistöä kohtaan joka oli natsi-Saksankin tuhoamislistoilla joten odotan vastausta.
- EpäileväTuomas
to... kirjoitti:
en ole kiinnostunut kahdenkeskisestä sähköpostien vaihdosta. Eli jos nyt sanoisit mistä olet erimieltä, olet kuitenkin sheriffinä ja sellaisen yrityksen vapaaehtoisvalvojana joka on sitoutunut länsimaisiin demokraattisiin ja tasa-arvoisiin arvoihin. Mielipiteistään pitää uskaltaa vastata kun ne on kerran itse ensin esiin tuonut. Olet jo kerran ilmaissut halveksuntasi yhtä sellaista vähemmistöä kohtaan joka oli natsi-Saksankin tuhoamislistoilla joten odotan vastausta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4000000000000028&subcat=979
Laita vaikka tuonne avaus, vastaan sinne. - to...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4000000000000028&subcat=979
Laita vaikka tuonne avaus, vastaan sinne.haluan että vastaat täällä:onko sinusta jokainen ihminen samanarvoinen sukupuoleen, ihonväriin, uskontoon, vammaisuuteen tai sukupuoliseen suuntaukseen katsomatta ja oikeutettu tasa-arvoiseen kohteluun, elämään ja oikeuksiin vai onko joku ryhmä muita huonompi ja arvottomampi?
- EpäileväTuomas
to... kirjoitti:
haluan että vastaat täällä:onko sinusta jokainen ihminen samanarvoinen sukupuoleen, ihonväriin, uskontoon, vammaisuuteen tai sukupuoliseen suuntaukseen katsomatta ja oikeutettu tasa-arvoiseen kohteluun, elämään ja oikeuksiin vai onko joku ryhmä muita huonompi ja arvottomampi?
No, se ei sodi palstan aihetta vastaan niin onnistuu.
Minä EN USKO kaikkien olevan samanarvoisia. Tarkemmin, me kaikki olemme eriarvoisia. MUTTA kukaan inhimillinen olento ei voi asettaa mihinkään arvojärjestykseen ihmisiä. Käytännössä itse miellän tuon ajatuksen toimivaksi tyyliin pedofiili-raiskaaja-murhaaja-kiduttaja-maanpetturi on tavallista Matti Meikäläistä takuulla arvottomampi.
Ja kaikki nämä ominaisuudet mitä luettelit, sukupuolinen suuntaus ehkä lukuunottamatta (kaiken muun ohessa) vaikuttavat ihmisen "arvoon". Kaikki ihmiset ansaitsevat kuitenkin samanlaisen kohtelun, yhteiskunnan pelisääntöjen mukaan. Välihuomautuksena mainittakoon, että yhteiskunnalla tulisi mielestäni olla ehdottomasti oikeus poistaa pedofiili-raiskaaja-murhaaja-kiduttaja-maanpetturit keskuudestaan, suomeksi sanoen kannatan kuolemanrangaistusta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations
Kuten herrat Vanhanen ja Lynn ovat todenneet, syntyperä (joka on aika suorassa suhteessa ihonväriin) vaikuttaa ÄO:hon ratkaisevasti (jossain muistan lukeneeni, että 75% geenit vaikuttavat älykkyyteen) vaikuttaa älykkyyteen hyvin paljon. Samassa tutkimuksessa esitetään, että länsimaiden tulisi ottaa Afrikan talouselämä kontrolliinsa että se nousisi.
Ja homoudesta vielä, vaikka en hyväksy homoutta, niin tottakai homoilla pitää olla samat yhteiskunnalliset oikeudet kuin kaikilla muillakin. Lukuunottamatta adoptio-oikeutta.
Ihmisten tai ihmisryhmien arvosta vielä, jokainen meistä voi itse pitää ihmisiä arvojärjestyksessä. Mutta se pätee vain henkilökohtaisesti ja henkilökohtaisesti se on totta, jonkun henkilön omasta näkökulmasta katsoen. Ja enemmän tai vähemmän luonnostaan ihminen asettaa omaksi lähtökohdakseen itsensä ja suhteuttaa kaiken itseensä. Samalla periaatteella voi lähteä kansainvälisesti. Suomen kansa on luultavasti arvokkain kansa suurimman osaa suomalaisia mielestä. Kakkosen tulee ehkä Ruotsi. Mutta kun kysytään asiaa Senegalilaiselta, niin mitäköhän hän vastaa?
Kannatan yksi kansa-yksi valtio-aatetta. Uskon, että sillä saisi ratkaistua paljon ongelmia. Ja että ne ongelmat mitä se loisi kannattaisi ottaa vastaan.
Kelpasiko vastaus? - A 1
Minä EN USKO kaikkien olevan samanarvoisia. Tarkemmin, me kaikki olemme eriarvoisia. MUTTA kukaan inhimillinen olento ei voi asettaa mihinkään arvojärjestykseen ihmisiä. Käytännössä itse miellän tuon ajatuksen toimivaksi tyyliin pedofiili-raiskaaja-murhaaja-kiduttaja-maanpetturi on tavallista Matti Meikäläistä takuulla arvottomampi.
Ja kaikki nämä ominaisuudet mitä luettelit, sukupuolinen suuntaus ehkä lukuunottamatta (kaiken muun ohessa) vaikuttavat ihmisen "arvoon". Kaikki ihmiset ansaitsevat kuitenkin samanlaisen kohtelun, yhteiskunnan pelisääntöjen mukaan. Välihuomautuksena mainittakoon, että yhteiskunnalla tulisi mielestäni olla ehdottomasti oikeus poistaa pedofiili-raiskaaja-murhaaja-kiduttaja-maanpetturit keskuudestaan, suomeksi sanoen kannatan kuolemanrangaistusta.
Kuten herrat Vanhanen ja Lynn ovat todenneet, syntyperä (joka on aika suorassa suhteessa ihonväriin) vaikuttaa ÄO:hon ratkaisevasti (jossain muistan lukeneeni, että 75% geenit vaikuttavat älykkyyteen) vaikuttaa älykkyyteen hyvin paljon. Samassa tutkimuksessa esitetään, että länsimaiden tulisi ottaa Afrikan talouselämä kontrolliinsa että se nousisi.
Ja homoudesta vielä, vaikka en hyväksy homoutta, niin tottakai homoilla pitää olla samat yhteiskunnalliset oikeudet kuin kaikilla muillakin. Lukuunottamatta adoptio-oikeutta.
Ihmisten tai ihmisryhmien arvosta vielä, jokainen meistä voi itse pitää ihmisiä arvojärjestyksessä. Mutta se pätee vain henkilökohtaisesti ja henkilökohtaisesti se on totta, jonkun henkilön omasta näkökulmasta katsoen. Ja enemmän tai vähemmän luonnostaan ihminen asettaa omaksi lähtökohdakseen itsensä ja suhteuttaa kaiken itseensä. Samalla periaatteella voi lähteä kansainvälisesti. Suomen kansa on luultavasti arvokkain kansa suurimman osaa suomalaisia mielestä. Kakkosen tulee ehkä Ruotsi. Mutta kun kysytään asiaa Senegalilaiselta, niin mitäköhän hän vastaa?
Kannatan yksi kansa-yksi valtio-aatetta. Uskon, että sillä saisi ratkaistua paljon ongelmia. Ja että ne ongelmat mitä se loisi kannattaisi ottaa vastaan.
Kelpasiko vastaus?huomaa, ettei sinulla ole korkea äo, joten sillä arvioituna et ole arvokas ihminen.
- EpäileväTuomas
A 1 kirjoitti:
huomaa, ettei sinulla ole korkea äo, joten sillä arvioituna et ole arvokas ihminen.
>>huomaa, ettei sinulla ole korkea äo, joten sillä arvioituna et ole arvokas ihminen.>>
Ihmisen arvo ei määräydy pelkän ÄO:n perusteella. Toiseksi, mistäs tuon keksit? Lukuisia nettitestejä takana, haarukka (keskihajonnalla 24) 147-152. Mensan kotitesti odottaa pöydälläni palauttamista. A 1 kirjoitti:
huomaa, ettei sinulla ole korkea äo, joten sillä arvioituna et ole arvokas ihminen.
Kun kerran Sanassakin sanotaan:
"Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte kun teidät kutsuttiin:
teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta,
ei monta vaikutusvaltaista, eri monta jalosukuista.
Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi
saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on
heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään
sen, mikä on voimakasta.
Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua,
mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi
tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin.
Näin ei yksikään ihminen voi ylpeillä Jumalan edessä."- to...
Kelpasiko vastaus?kiitos vastauksestasi, kyllä se riitti.
- hyvä että nuoria
tulee mukaan.Tulet huomaamaan , että valtuusto valitsee aikanaan keskuudestaan neuvoston jäsenet.Hyvää jatkoa sinulle.
- EpäileväTuomas
Nuoret aikuiset-teemalla siihen lähdetiinkin mukaan.
Kirjasta voit lukea miten minut täysin pystymetsästä
vuonna 1987 kutsuttiin kirkkoneuvostoon, ja
seuraavissa vaaleissa valittiin Ruukin suurimmalla
äänimäärällä valtuustoon, ja miten Pyhä Henki
sitten, kesken valtuustokauden, johdatti sieltä
pois ja lopulta pois koko luterilaisesta kirkosta.
"Miksi johdatit minut kirkon hallintoon?"
"Jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa johdeta
näin", oli Pyhän Hengen vastaus. Ja sen todella
sain todeksi nähdä ja kokea.- EpäileväTuomas
Löytyykö se sisälmysluettelosta helpolla? Jos ei, niin kerro sivunumero.
Löytyykö se sisälmysluettelosta helpolla? Jos ei, niin kerro sivunumero.
Siinä on lähtökohta tälle tielle, johon Pyhä Henki
on minut johdattanut.
Saanko tehdä tänne sen aloituksen, jonka kahden
viikon jälkeen tein raamattukeskusteluun sunnuntaina?
Tänä aamuna se vielä siellä oli, mutta nyt se on
jo poistettu. Eikä ylläpito ole vieläkään antanut
minkäänlaista selitystä.
Se avaus oli tämä: "Tapahtui kaksi viikkoa sitten."- EpäileväTuomas
TeuvoSuni kirjoitti:
Siinä on lähtökohta tälle tielle, johon Pyhä Henki
on minut johdattanut.
Saanko tehdä tänne sen aloituksen, jonka kahden
viikon jälkeen tein raamattukeskusteluun sunnuntaina?
Tänä aamuna se vielä siellä oli, mutta nyt se on
jo poistettu. Eikä ylläpito ole vieläkään antanut
minkäänlaista selitystä.
Se avaus oli tämä: "Tapahtui kaksi viikkoa sitten.">>Saanko tehdä tänne sen aloituksen, jonka kahden
viikon jälkeen tein raamattukeskusteluun sunnuntaina?>>
Ainoa esteesi on keskustelujen säännöt.
http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot
joka lähtee huomenna. Kerro sinä sitten minulle
mikä siinä on sääntöjen vastaista, ja vasta sitten
sen tähän keskusteluun tuon.Kristillinen yhteisö, joka julistaa syntien anteeksiantamusta Jeesuksen Kristuksen nimessä, mutta ei auta jäseniään elämään Jumalan lasten ilossa, vapaudessa, rauhassa ja keskinäisessä rakkaudessa, johtaa ihmisiä penseyteen ja luopumukseen.
Jeremia, Johannes Kastaja ja Jeesus eivät eronneet seurakunnasta, mutta eivät myöskään menneet mukaan sen vallitseviin arvoihin ja elämäntyyliin.
Mikään organisaatio, neuvosto, toimikunta tai järjestelmä ei voi rakastaa. Vain yksilö voi rakastaa. Organisaatioiden palvominen ja niiden pönkittäminen on helppoa, rakastaminen on vaikeaa.
Kristillisissä piireissä puhutaan paljon mm siitä, miten Jeesus voi parantaa sielun vammoja. Sen sijaan en ole kuullut puhuttavan, että Hän haluaisi parantaa ihmisten sosiaalisia toimintamalleja, siis niitä jotka ylläpitävät kristillistä kuppikuntaisuutta. Eikö evankeliumin tärkein päämäärä ole kuitenkin: että te rakastatte toisianne niin kuin minä ole teitä rakastanut? Usko, joka ei käytännössä ilmene uskovien keskinäisenä ruohonjuuri tason rakkautena, on pettävää uskottelua. Usein se ilmenee takertumisena lain yksityiskohtiin.kaikista lopun ajan porttoseurakunnista. Viimeisen
erokutsun hän saneli Johannekselle Patmos saaren vankilassa: Ilm.18:3-5TeuvoSuni kirjoitti:
kaikista lopun ajan porttoseurakunnista. Viimeisen
erokutsun hän saneli Johannekselle Patmos saaren vankilassa: Ilm.18:3-5on tosi ja varteenotettava.
Kohde on "te minun kansani", eivät yksilöt itsekseen. Luulen, että paljon ilmoittautuu lähtijöitä, jos löytyy tuo "kansa", jossa uskovien keskinäisiä suhteita hallitsee keskinäinen rakkaus. Ilman sitä kyse on vain sielullisesta protestista, joista kristikunnan historiasta löytyy varoittavia esimerkkejä riittämiin.EJKR kirjoitti:
on tosi ja varteenotettava.
Kohde on "te minun kansani", eivät yksilöt itsekseen. Luulen, että paljon ilmoittautuu lähtijöitä, jos löytyy tuo "kansa", jossa uskovien keskinäisiä suhteita hallitsee keskinäinen rakkaus. Ilman sitä kyse on vain sielullisesta protestista, joista kristikunnan historiasta löytyy varoittavia esimerkkejä riittämiin.Sen läpäisseet kuuluvat Jumalan kansaan, ja ovat
niitä oikeita juutalaisia:
"Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen
ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se,
joka on näkyvänä ruumiissa.
Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen
sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen
ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki.
Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta,
ei ihmisiltä."
Tuo sydämen ympärileikkaus tapahtuu juuri
ahtaassa portissa, jossa kivisydän poistetaan
ja tilalle asennetaan lihasydän.TeuvoSuni kirjoitti:
Sen läpäisseet kuuluvat Jumalan kansaan, ja ovat
niitä oikeita juutalaisia:
"Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen
ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se,
joka on näkyvänä ruumiissa.
Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen
sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen
ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki.
Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta,
ei ihmisiltä."
Tuo sydämen ympärileikkaus tapahtuu juuri
ahtaassa portissa, jossa kivisydän poistetaan
ja tilalle asennetaan lihasydän.eri asiasta, uskoontulosta, joka on kaiken uskonelämän lähtökohta ja edellytys.
EJKR kirjoitti:
eri asiasta, uskoontulosta, joka on kaiken uskonelämän lähtökohta ja edellytys.
koska vain harvat löytävät sen ja laven tien
kulkijat eivät siitä mitään tiedä.
- täällä keskuudessamme
Hänkin varmaan tahtoisi että asioihin vaikutetaan
yhteiskuntaan vaikuttaminen on aina jees, kun toimitaan luotujen sääntöjen mukaisesti
olisi tosi huono juttu jos kirkossa ei olisi niitä jotka päättävät asioista-sekasorto siitä tulisi niinkuin monessa maassa on havaittu..me ihmiset tarvitsemme niitä jotka johtaaJeesus kulkee tänäkin päivänä tämänkin kansan keskellä
niiden ihmisten mukana, jotka ovat ahtaasta portista
sisälle pääseet ja saanet häneltä sydämeensä
hänen Pyhän eli Totuuden Henkensä.
Heitä vainotaan, kuten vainottiin Kristustakin.
Raamattu palstaltakin heidän kirjoituksia
poistatetaan, kun totuuden kuuleminen käy
sietämättömäksi.
Minä kyllä tiedän minkälainen Saatanan synagoga
tämä luterilainen kirkkokin on. Pyydä minulta
Älä heitä pelkää kirja, niin sinäkin saat sen tietää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata872500Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1981600- 1101510
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411411Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v611133- 56939
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72936- 45817
- 61805
Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771