Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. Onko tilanne nyt siis sellainen, että Matt 18:15-17(18)annettu toimintamallikin olisi jo käyty läpi? Ja jos niin on, minulla on ilo onnitella sinua, että elät todella paikkansa löytäneiden, sanasta elävien ja lähimmistään välittävien uskovien keskellä, jotka eivät jätä vaikeuksiin joutunutta vääryyden tallattavaksi!
    Itselleni on ollut myönteinen ja iloinen yllätys, että täältä netistä on löytynyt tarvittaessa itselleni puolustajia.
  2. Oletpa nopea vastaamaan! Jo kolmessa avauksessani olet ollut ensimmäinen.

Armolahjat ovat kuuma aihe hengellisessä keskustelussa. Itse olen paljon joutunut kyselemään niiden asemaa nykyajassa. Niiden edelle olen joutunut asettamaan selvästi rakkaudessa ja Hengen johdatuksessa elämisen, sillä Raamatun kohta, joka kaikkein ensimmäisenä johdatti minua aikanaan uskoa kohti oli tämä:

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'" Matt 7:21-23

I Kor 12-14 luvuissakin armolahjojen yhteydessä puhutaan Kristuksen ruumiin osista, samassa Hengessä toimimisesta sekä rakkaudesta. 14. luku alkaa sanoilla: "Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja."

Näiden nojalla olen ymmärtänyt, että Hengen johdatus, uskonyhteys ja rakkaus ovat edellytyksiä armolahjojen oikealle käytölle. Jos näin ei toimita, yliluonnolliset tapahtumat sinänsä tulevat palvonnan kohteiksi, eikä se ole Jumalan tarkoitus. Eihän Jeesuskaan käskenyt parantuneita julistamaan ihmeistä, päinvastoin. Hän pyrki kaikin tavoin ehkäisemään sitä, että ihmiset tulisivat Häntä kuulemaan vain ihmeiden toivossa.

Kokemukseni on, että uskonyhteyden ja rakkauden vaaliminen on niin laiminlyöty ja keskeinen asia, että en ilman erityistä Jumalan asioihin puuttumista halua nostaa evankeliointia, armolahjoja tai muita sinänsä tärkeitä Raamatun aiheita näiden rinnalle omassa toiminnassani.

Sinulle, kuten kaikille muillekin uskoville, joilla on tällä hetkellä toisenlainen näky, toivotan Jumalan siunausta ja rohkeutta kulkea valossa, niin että me itse kukin tietämme kulkiessamme olemme rakkaiden, lähellä elävien uskovien nähtävissä, jotta he rakkaudellisesti tilanteen mukaan joko rohkaisevat tai nuhtelevat, jotta pysyisimme armon osallisuudessa ja lapsen mielellä.

Kiitos sinnikkäästä mukanaolosta siitä huolimatta, että toistuvasti olen nostanut erilaisen näkökulman esiin. "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat" Room 8:28