Vapaa kuvaus

iloinen huumori veikko:) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

3

1. meksiko cityssä astmaatikon ainakin vaikea hengittää koska ollaan merenpinnasta jotani 2000m korkealla ja saasteet on aika huikeat.olen ollut molemmissa maissa(thaimaa&meksiko) reppumatkalla ja henkilökohtaisesti molemmat on suht kaukana toisistaan joten en lähtis vertaileen..molemmissa omat miinukset ja plussat.itse tykkään historiasta ja hyvästä ruosta ja kulttuurista.mielenkiintoisempi paikka historian suhteen on ehdottomasti meksiko ja sen inka kulttuuri.tosi loistavat museot ja nähtävyydet(jos meksikoon menee niin ei missään nimessä kannata missata pyramideja Teotihuacan.lla http://www.youtube.com/watch?v=EK5KgeV3Iqk ...ruoka maitto molemmissa paikoissa,ja ehdottomasti kannattaa kokeilla paikallisia makuelämyksiä.eroa en saa maiden välille ruoan suhteen,koska itse olen kaikki ruokainen.Thaimaa mielestäni parempi rantojen suhteen..löytyy hiljaisia rauhallisia pariskuntien suosimia kohteita esim koh samet josta pidin pattayan rymyreissun jälkeen,sametilla ei ole paljoakaan aktiviteettia yöelämän suhteen mutta taas etelämmän kohteet esim phuket ja koh samui tarjoaa sekä päivä elämyksiä ja yöelämää monillakin tavoin.thaimaa on puolet halvempi majoituksen ja ruoan puolesta entä meksiko kokonaisuudessaan.meksikossa taas acapulcon rannat hienoja kokonaisuudessaan ihan mukava paikka.jenkit on vaan miinuksena mutta taas britit thaimaassa on iso miinus.Maailman matkaajana suosittelen ostamaan kattavan lonely planet esim(lonely planet thailand tai lonely planet mexico)kirjan mihin ikinä päätät mennäkin sitten...siitä löytyy pikkutarkasti opastustusta joka pikku kylänki majoitus vaihtoehdot hintoineen ja aktiiviteetit,juhlat,edulliset ruokailu paikat ja se on suunniteltu juuri pienen budjetin matkalaisille tosin kirjat ovat etupäässä englannin kielisiä.nyt pikainen yhteen veto.omat kohteet meksiko (meksiko city,acapulco, buerto escendido,oxaca,puebla)+kulttuuri&historia,ruoka,ilmasto tyynellä merellä -aseet,meksiko cityn saasteet,ihmiset ei niin ystävällisiä...thaimaa(pattaya,koh samet,bangkok,phuket,koh samui,koh tao)+ruoka,ihanat hymyilevät ihmiset,rannat ja meri (snoklaus aivan upeaa tosi halpaa vähä kaikki(halpa hotelli majoitus ilmatoinnin kanssa 4e-10e vuorokausi.-tyrkyttävät tuk tuk taksikuskit.prostituutio kulttuuri levinnyt vähä joka puolelle,tosin pedofiiliaa ei enää näy samanlailla kuin kymmenen vuotta sitten.kysy ihmeessä lisää jos tarvit apua kautta tietoa lisää mielelläni sen jaan muiden kanssa matkaa suunnitelevien kanssa.itsellä seuraava määränpää on helmikuussa brasilia ja rion karnevaalit ja sademetsät.:)hyvää matkaa t.Jari