Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

14

Kommenttia

599

1. Ei käy . omistan ammattilais laitteita, jotka toimivat vain UNIX pohjaisissa käyttiksissä. Siis niitä ei saa mitenkään toimimaan windowsissa.

Aikoinaan sain valmistajalta ohjeen: siirry Linuxeihin tai Mac osx käyttiksiin, mikäli et halua käyttä enää unixeja. Luulen että valmistaja tiesi mistä puhui.

saan kyllä nuo muutettua niillä studiolaitteilla vav tiedostoiksi, mutta ohjelmalla se olisi huomattavasti helpompaa. ne studiokamat eivät ole ensinkään tarkoitettu tuohon, mutta kikkailemalla sen saa onnistumaan. Siis kepulinkonteilla.

Toiseksi töissä saan tapella ihan tarpeeksi Windiwsin kanssa. Vähintään kaksi kertaa se winkkura hukkaa verkon päivässä ja lisäksi kaikkea muuta hauskaa lisäksi.
  2. " Ensimmäinen ja viimeinen sääntö valokuvauksessa on: luo oma tyylisi. Silloin sinut erottaa massasta käsialanäytteesi perusteella.Ihan niin kuin tässä ketjussa sama virhe kirjoitustyylissä kertoo meille, että nimimerkit vanhaparta ja hexi ovat tosiasiassa yksi ja sama henkilö "

Niinkö luulet? Kuvaustyyli vaihtelee melko paljon samalla henkilöllä vuosien saatossa. Mestarienkaan ensimmäiset otokset useimmiten ole kovin kummoisia. Pelkästään kaluston vaihtuminen saattaa vaikuttaa tyyliin . En pysty kuvaustyylin mukaan sanomaan kenen ottama mikin kuva on, vaikka kilpailuissa on usein samoja henkilötä mukana.

Ilmeisesti olet sitten huippu lahjakas, vaan et erehtymätön. sen kirjoitukseni minulle vääjäämättä kertoo.

Kun minä reilu 40v sitten aloittelin kuvausta ei syväterävyyden hallinta ollut edes oikein mahdollista. Opjektiivien valovoimat olivat nyky mittapuun mukaan varsin kehnoja. toki parempiakin sai , mutta vain rikkailla niihin oli varaa. 50mm lasissa valovoima oli yleensä 2,8 ja 135:lla 4 tai 4,5 pidempiä ja lyhyempiä ei saanut kuin tilaamalla. Vasta 70-luvun lopulla rupes tuleen kohtuu hitaisia suht valovoimaisia laseja.

Valokuvauksessa ei tietenkään ole olemassa yhtä oikeaa tyyliä, mutta harva on syntyissään mestari. Harjoittelemalla monestakin voi sellainen tulla, mutta täydellistä ei koskaan. Ennen kuin lähtee julkaisemaan kuviaan kannatta kysyä muiden mielipidettä. Virheistä oppimalla voi kehittyä ja harjoitus tekee mestarin.
  3. Taitaa Kummolalla ja kumppaneilla mennä kohta lujaa.Tuo kanuskin arvostelu on kuin piste i:n päälle. Tuolla Suomi taisi pilata lopunkin maineensa. Täällä siis tarvitaan apua kisojen järjestämiseen, kun itse ei osata.

Tässä laina Iltalehdestä

"Jonesin mukaan apu on suomalais- ja ruotsalaisjärjestäjille tarpeen. Hän kertookin, että Hockey Canadan johtaja Bob Nicholson opettaa heitä vuoden 2013 varalle. Silloin Tukholma isännöi MM-turnauksen Helsinki tukenaan. "

Eiköhän tuo kerro kaiken näiden kisojen onnistumisesta.