Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

14

Kommenttia

599

1. Tuossa+merkkiuskollisuudessa+ei+ole+mitään+järkeä+ellei+omista+monia+tietyn+merkin+opiskoja.+Useimmilla+ei+ole+kuin+se+yksi+opiska,+joka+tuli+kameran+mukana.+Tällöin+pitäisi+olla+helppo+vaihtaa+merkkiä.+Itse+päädyin+peilittömään+(pana)+lähinnä+se+takia,+koska+siihen+sai+sovitteen+niihin+harvinaisiin+Exakta+kameran+optiikoihin.+Viimeisin+filmikamerani+oli+Contax,+joka+on+edelleen+minulla.+Siihen+sai+sovitteen+Exaktan+opiskoille,+mutta+muun+merkkiseen+kameraan+nuo+eivät+olisi+käyneet.+Nuo+pitkät+telet+ovat+tänä+päivänä+turkasen+kalliita.+Huusin+ne+huutokaupasta+pilkkahintaan+silloin+kun+vielä+se+Exakta+toimi+kunnolla.Nikoniin+ja+Cannoniin+niiden+hinta+otetaan+tarvittaessa+selville.+Näin+sanottiin+Rajalassa.+Valintani+siis+sanoi+lompakko.
  2. teille+mietippäsitä+ja+servattu_mölykommari:+Ei+ne+katsastajat+mitään+erehtymättömiä+ole!+olen+kerran+omin+silmin+nähnyt+kuinka+katsastaja+varmasti+ei+mitannut+oikein+päästöjä.+Olin+tuttavani+kyydissä+ja+hänellä+oli+varattu+aikakatsastukseen,+mutta+se+katsastus+tapahtui+vasta+puoli+tuntia+sovitun+ajan+jälkeen.+lämpötila+tuolloin+-29+astetta.+Katsuri+ajoi+suoraan+savutusmittaukseen+käynnistyksen+jälkeen.+Hylkyhän+siitä+tietysti+tuli.+Ei+mennyt+kolme+vuotias+mersu+päästöistä+läpi.+Päästöt+pitäisi+mitata+käyttölämpötilassa,+mutta+ei+tainnut+ihan+noin+olla.+Tämä+ei+tapahtunut+lahdessa.Tuo+Möly_Kommarin+mainitsema+auto+on+ilmeisesti+katsastettu+talvella,+jolloin+mittaus+on+kenties+tehty+kylmänä.+Se+selittää+suuren+eron+mittausten+välillä.Kyllä+se+puhdistus+ajo+yleensä+riittä,+mikäli+ei+ole+mitään+vikaa.+Kierrosluku+pitää+olla+80-90%+maksimitehon+kierroksista.+Lisäksi+matkan+on+oltava+riittävän+pitkä+vähintään+10km.