Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Niin se joulu lähenee kovaa vauhtia..Tuntuu kuin juuri olisi ollut viime joulu..aika rientää nopeasti..ei meinaa perässä pysyä..Vielä olisi edessä pari asiaa,mitkä on hoidettava ja sitten voin rentoutua...En koskaan stressaa joulua..Tein lapsena sellaisen päätöksen,,kun kotona oli niin kireä tunnelma aina jouluna..Hyvin olen sen pitänyt..teen minkä ennätän ja mitä en ..elämä jatkuu joulunkin jälkeen..Lueskelin teidän tarinoitanne ja on mukavaa,kun on tämä palsta,mihin voi kirjoitella.Tästä huomaa,miten ikä-ihmiset ovat vireitä ja tämä osaltaan auttaa myöskin sen vireyden pysymiseen..Mielikuvituskin laukkaa ,vielä kaikilla, tosi hyvin....Sää on ankea..sumuista ja kosteaa +3 astetta täällä Espoossa,mutta sen emme anna häiritä joulumieltä.
    On ollut mukavaa,kun monet kirjoittelijat ovat alkaneet käydä sättäilemässäkin..on voinut tutustua heihin paremmin..Kyllä täällä ,ihmisistä tulee oikein ystäviä,joiden tapaamista odottaa joka päivä..On tämä hyvä henkireikä varmasti monelle.Kun tulee ikää,on paljon vaikeampaa solmia uusia ystävyyssuhteita..tässä se käy luontevasti ja vaivattomasti..Minäkin täällä kuuntelen joululauluja...pidän niistä..sellaisista vanhoista..tunnelmallisista...Toivon ,että teillä
    kaikilla olisi antoisa joulu,josta jäisi mukavat muistot arkeen..Tässä olen nyt juonut kahvia ja nauttinut uuden pirtin mukavasta rauhasta..Kissa sylissäni kehrää niin kotoisasti..Kiitos näistä mukavista jutuistanne,,niistä tulee hyvä mieli..
    HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! t.Irkku
  2. On taas keski yö ja minä täällä valvon.Satuin nukahtamaan,kun yritin katsoa jotain filmiä TV;stä ja tässä sitä nyt ollaan ,eikä saa unta.Illalla paketoin joululahjoja ja kirjoittelin joulukortteja.
    On niin mukavaa puuhaa..antaminen on hauskempaa,kuin saaminen..Kun saa lahjoja ,tulee jotenkin vaivautunut olo,että mitä sitä nyt turhaan minulle.
    Kun itse rakastan kirjoja,annan mielelläni toisillekin niitä,,joten (oho tiistai) tänään menen kirjakauppaan katsomaan,löytyykö mukavia kirjoja.
    Muistan siitä ankeasta lapsuudestani,miten vietin
    aikaa ,Kallion kirjaston lukusalissa..Siellä oli mukava olla ja unohtaa kaikki ikävät asiat. Tätini ei antanut minun hankkia kirjastokorttia..sitten erään luokkakaverini äiti kirjoitti siihen nimensä,että sain sen.Oli jännittävää kotona piiloitella niitä lainakirjoja ja vessassa luin niitä tai kesällä tietysti ulkona.Aikuiset voivat monella tavalla tehdä ,lapsen elämän vaikeaksi.
    Muistan,,kun peloittelivat,että joudun lastenkotiin,,No,kerran ylemmillä luokilla ,teimme tutustumiskäynnin , Sofianlehtoon (oli iso lastenkoti) Voi,,siellä oli niin kodikasta,,kyllä harmitti,kun olin koko varhaislapsuuteni pelännyt turhantakia sitä..Parempi siellä olisi ollut olla..Näin joulun alla tulee mieleen kaikenlaisia muistoja..eivät olleet joulut mitään mukavia silloin..mutta nyt kirjoitan teille vanhan joulurunon..tekijästä en tiedä..ehkä joku muistaa?
    " Se kuusi oli vihreä ja pihkantuoksuinen.
    Sen isä pirttiin kantoi illansuussa.
    Ja kirkkaimpana yhä muistan latvatähden sen,
    mi välkkyi lapsuuskodin joulupuussa.

    Me lapsenkäsin sytytimme pienet kynttilät,
    ja niiden myötä syttyi sydämemme.
    Me näimme kedon paimenet ja lampaat säikkyvät.
    Sai jouluenkelikin vieraaksemme.

    Yön tummaan ruutuun piirtyi valo joulukynttiläin
    Se sulatteli kylmän jään ja kirren.
    Ja vaari kertoi jouluyöstä ääni värähtäin.
    Me veisasimme tutun paimenvirren.

    Sen kuusen tuoksu unessakin meidät ympäröi.
    Ja unessa soi laulu heleämmin.
    Ei pelottanut pakkanen,mi pirtin nurkkaan löi,
    kun hehkui lähellämme liesi lämmin.

    Se pirtti oli pieni,oli pienet asujat.
    Jo niiden ylle kasvoi vuotten kirsi.
    On lapsuusjoulun kuvat mulle yhä rakkaimmat,
    ja kaunein lapsuuskodin jouluvirsi."
    --------------------
    Minusta oikein kaunis runo...Tulee kyllä surullinen mieli,kun ei ole kokenut mitään tuollaista.. Oikein hyvää uutta ,alkavaa päivää kaikille!Tehdään tästä mukava joulu,josta jää ihanat muistot.Hei taas..Terveisin Irkku
  3. Kävin lueskelemssa juttujanne..On kiva lukea niitä,sellaista tavallista elämää..Olin eilen kuuntelemassa Tomi Metsäketoa ja Mari Paloa Kallion kirkossa..Oli ihana joulukonsertti..Kyllä osasivat upeasti laulaa,,Ihan kyynel tuli silmiin väkisinkin.Kirkko oli tupaten täysi. Seuraava kohde heillä on Turku, Mikaelin kirkko ja sitten Lahti..No ,täältä netistä löytyy heidän aikataulunsa hyvin.
    Tänään minulla on tiedossa vauvakutsut,vietetään tulevalle vauvalle.Minusta tulee isomummi..neljäs
    sukupoli siis alkamassa.Niin se aika rientä..
    Onneksi on kaikenlaisia ilonaiheitakin,ettei vain surullisia tapahtumia...Niitä vauvan vaatteita oli niin mukava taas katsella..löysin söpöt tulevalle pojalle...Lämmintä on ja pimeää ,lumi auttaisi kovasti..Ehkä saamme pian,,eletään toivossa.
    Tänään ,,minun pitää ehtiä mennä eläkekerhon joulujuhlaankin..esitämme Arvo Turtiaisen joulurunon.. on jo vanha mutta aika hauska juttu,varmaan olette kuulleet sen ..radiossa itsekin esitti sitä joskus. Mukavaa istuskella lämpimässä kahvipirtissä ja juoda kahvit..ei tunne itseään niin yksinäiseksi..Olin tuolla 70+:ssa,sinne tuli joku häirikkö..piti lähteä pois. Ikävää,kun sellaista aina on..Välillä tulee nuorisoa vinoilemaan sinne.Muuten on mukavaa jutella ihmisten kanssa..ei tarvitse omia asioita mietiskellä...Koska se pikkujoulu-ilta on täällä??
    Pitää sitten tulla tänne. Mutta nyt..Mukavaa päivänjatkoa kaikille! Menen taas näitä asioita huolehtimaan.Terveisin Irkku
  4. Huh..kyllä on pimeää..Sade oli lakannut sentään ja alkanut tuulemaan..Kyllä on kummallinen joulukuu..
    +6 astetta lämpöä,,eikä lumesta tietoakaan..ei sitä joulumieltä oikein tahdo saada. Kynttilät palamaan..se auttaa aina ja joulutorttuja leipoen.
    Menen taas sairaalaan miestäni katsomaan..tässä oppii arvostamaan terveyttä,kun siellä käy..Hoitajat sentään jaksavat olla iloisella mielellä,eivätkä näytä ulospäin, että kiire on. Ovat todella kiitollisia,,kun käyn syöttämässä..on niin monta syötettävää muutenkin..On aika ykstoikkoista minunkin elämäni..täytyy sanoa.
    Onneksi on tämä mukava kahvipirtti,mihin voi tulla istuskelemaan ja kahvia juomaan...Täällä on aina jotain kahvileipääkin tarjolla..Kissa on niin mukava,,tietää että olen kissa-ihmisiä..tulee syliin heti silitettäväksi...En ole ottanut uutta kissaa ,kun edellinen kuoli,,tulee vain suruja ja niitä on jo riittämiin...Katselin Linnan juhlia..
    Oli naisilla taas niin hienoja asuja että poistieltä..tukatkin kauniisti laitettuna.Ahdasta siellä on..ei luulisi olevan kovin mukavaa ..ainakaan tanssiminen..Jollakin oli vielä laahus..ei varmaan tungoksessa ollut oikein kiva.
    Lordia ei näkynyt..joten ei sitten halunnut paljastaa kasvojaan...Onhan sekin yksi näkökohta,,kun on valinnut sellaisen tyylin.
    Hienoa muori67,että pääset kerrankin valmiiseen pöytään.Mummoa sinne varmaan odotetaankin kovasti.
    Mukavaa vaihtelua sinulle.Me olemme Jori-pojan kanssa tässä kotona kahden.Hän jo on kysellytkin, että saako olla jouluna rauhassa.Tottakai saa..
    Lahjanosto hänelle on se ainainen miettimisenaihe..Ei niitä levyjä pelkästään viitsisi aina..On sokeus kyllä ikävää,,jää niin paljosta paitsi elämässä..Muuten on sopeutunut hyvin..oli vaihe,,kun sanoi,että miksi menee ulos ,kun ei kerran näe maisemia..Koulussa olivat keskustelleet erilaisuudesta,ehkä sekin osaltaan on auttanut asiaa.Yritän olla samanlainen ,kuin kenelle vaan..pyydän välillä tuomaan minulle ,mitä tarvitsen,,vaikka selittäminen vie enemmän aikaa..pääasia ,että huomaa voivansa olla avuksi mummulle..On kuitenkin ollut hieno tilaisuus auttaa häntä kasvamaan kohti aikuisuutta..On meille annettu erilaisia tehtäviä täällä..No sanonkin että; Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista jokapäivä...Kahvit tuli juotua,,torttua syötyä,pipareitakin löysin,,joten kiitokset vaan kaikille! Piipahdan taas,kun tuntuu siltä! Mukavaa päivänjatkoa! Terveisin Irkku
  5. Aamuyötä elämme ja tulin tänne pirttin istumaan.
    Pistin uudet kahvit valumaan ja Juhlamokkaa on tulossa. Korvapuusteja toin, ovat eilen leivottuja,mutta hyviä ovat vielä.Olkaapa hyvät!
    On ankeat säät,,tyypillistä marraskuuta,,tosi pimeätä,,mutta kyllä se siitä kirkastuu ,kun emme menetä toivoamme. Kiitos kauniista runosta astartelle! Pidän runoista ja arvostan runojen kirjoittajia..Itse en osaa,,mutta esitän niitä mielelläni eläkekerhon tilaisuuksissa ja muuallakin,,jos pyydetään. Astartelle ..saanko lainata runoasi ja lukea sen runoryhmässäni.
    Esitämme siellä kaikenlaisia omia tai löytämiämme runoja toisillemme..Emme siis suurelle yleisölle.
    Minulla on mennyt monet yöt valvoessani,,kun tämä suojattini,,sokea poika, täällä touhuaa,enkä oikein osaa nukkua,ettei mitään satu..On mennyt vähän unirytmit sekaisin häneltä,,mutta kai tasaantuu taas.On vaikeaa,,kun ei näe edes valoa,niin hahmottaa vuorokautta...mukavaa kun voi tänne jahvipirttiin tulla istahtamaan..Kahvikin on nyt valmista ja täällä yksikseni juon sitä..Kohta aamukin jo valkenee,,ehkä parempi kuin eilinen..
    Aamu..siinä on lupauksen siemen...ehkä tulossa päivä ,joka muuttaa kaiken,,jota et koskaan unohda.Minä kait olen ikuinen optimisti..Kävin taas katsomassa eilen miestäni sairaalasssa..
    Kyllä on kummallisia sairauksia,,,siellä makaa..ei mitään kontaktia saa häneen...Kyllä oppii arvostamaan jokaista päivää ,,kun ajatus toimii ja pystyy itse hoitamaan asiansa.Oppii panemaan asiat tärkeysjärjestykseen..ei turhista valittele...
    Uskon siihen ,ettei ihmiselle anneta taakkaa enempää ,mitä jaksaa kantaa..joten ei tässä mitään hätää ole.Lisään tähän pienen runon:
    " Elämä ei ole purppurapilvien tavoittelemista
    unelmien taivaalta..
    Ei kaikkien toiveiden täyttymys
    halujen tyydytys.
    Elämä on
    ihmisenä olemisen huikea matka
    etsimisen ja löytämisen tiellä"
    kirj. Anni Korpela
    Mukavaa päivää sinulle,,joka seuraavaksi poikkeat tänne pirtille..Toivottavasti päivästäsi tulee onnellinen..Kirjoitellaan taas! t.Irkku