Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Luin viestisi,,että lähdet Pärnuun,,Onnellista matkaa ja nautittavaa oloa. En ole koskaan ollut missään hoidoissa,enkä kylpylöissä yleensäkään..Olisi kiva sellainenkin kokea ,edes kerran elämässään.Tässähän alkaa tulla kiire,,koska aika on rajallista itsekullakin...Täällä etelässäkin satoi,mutta oli aika lämmintä ja tyyntä..Syksy on mukavaa aikaa..pidän siitä todella..Ei ole liian kuuma ,jaksaa kulkea paremmin...Täällä oli vielä kahviakin ,join ja pullaakin oli vielä..Mukavaa istua tässä hämärässä..Pistin kynttilän palamaan ja nautin.,,Kuulin ,että täällä on kissakin,,nyt ei näkynyt missään..Kissat ovat kodikkaita eläimiä..niiden kehrääminen on niin rauhoittavaa ja lämmittävät mukavasti,,kun tulevat polvitaipeeseen nukkumaan...En nyt lähiaikoina ota uutta kissaa..riittää tämän hetkiset huolet..tulevaisuudessa voi taas ajatella sitäkin.
    Mukava tällainen kahvitupa,,voi tulla istumaan,,koska haluaa ja kirjoitella ,mitä mieleen juolahtaa..Sairaalassa kävin taas ja mietin tätä elämän tarkoitusta..mitä mieltä siinä on,vai onko mitään.,Siellä on myös vanha tuttavani,,yli 90v mummo,,kävin häntäkin tapaamassa..pienellä asialla voi tuottaa iloa toiselle..Alakulo välillä yrittää vallata mielen,mutta saan sen pidettyä loitolla ,kun minulla on tämä sokea poika asumassa kanssani.En tahdo häntä huolestuttaa,,huomaa heti ,jos olen vähänkin allapäin..Yksinolo ei ole kenellekään hyväksi..siksi pitää mennä aina ihmisten ilmoille,kun vähänkin on tilaisuus siihen.
    Kuulehan Muori..Hyvää matkaa ja nauti matkasta kaikinpuolin! toivoo Irkku
  2. Kävin pirtillä katsomassa..olisko kahvia jäänyt termariin,kun en viitsinyt enää itse alkaa keittämään..Olihan siellä..yksikseni istuin ja mietin tätä elämänmenoa..Miksi yöllä tulee kaikenlaiset vanhat asiat mieleen,miksi surukin ennen sattuneista tapahtumista,vaivaa öisin..Aamu valkenee ja sitten taas reippaana aloitamme uuden päivän...Kyllä olettekin taitavia ja aikaansaavia ihmisiä..Hienoa seurata,miten työnne edistyvät,kun täällä kertoilette niistä..Jaa'a minä en oikein mitään saa aikaiseksi..sukkaa kudon korkeintain ,kun TV:tä katselen,,ettei mene aika hukkaan..Minulla on piristyksenä sellainen Eläkekerhon runoryhmä..Yritämme esittää monien eri kirjoittajien runoja, eläketapaamisessa,,että runotkin tulisivat tutuiksi meidän eläkeläisillem
    me..Murteella kirjoitetut ovat oikein suosittuja.Esim.Heli Laaksosen runot ovat tosi mukavia..Välillä kyllä olemme ihan pulassa,kun emme osaa oikeaa nuottia,,mutta sitten vaan kysymme neuvoa,taitajilta...Jos vaan tiedätte,jonkun murteella kirjoitetun runon,niin ilolla otan vastaan..Tähän voisin kirjoittaa Maaria Leinosen runon ystävästä..Niitähän aina tarvitaan..Siis,,YSTÄVÄ!
    Ystävä on hän, jonka kanssa voi vaieta pitkään..
    kuunnella hiljaisuutta,lintuja ,tuulta..
    Myrskyn raivoamista oudossa metsässä..
    Katsoa kynttilän liekkiä..
    auringonlaskua..pimeää yötä.
    Ystävä on hän , jonka kanssa saa kulkea
    omaan tahtiin, eikä toinen sano: Nopeammin,
    nopeammin..astu jälkiini..
    olemme pikemmin perillä.
    Ystävän kanssa taival..matkanteko,,viivähtäminen,
    yhtä tärkeää, kuin perille pääsy..
    Tai vielä tärkeämpää.
    No..oli mukavaa käydä täällä, vaikka olikin vähän surullinen mieli..Nyt yritän saada unenpäästä kiinni.On se kummaa,kun olis aikaakin nukkua,niin ei onnistu millään..Mukavaa tätä päivää kaikille! Terveisin Irkku
  3. Hei! Lapsena join vettä ruuan kanssa, jos oli piimää
    niin sitäkin myös. Aikuisena en ole maitotuotteita nauttinut, joten vesi edelleenkin on ruokajuomanani.Piimä on niin hapanta,etten siitäkään enää pidä. Olen yrittänyt muistaa ottaa kalkkitapletteja,ettei tule puutosta.
  4. On jälleen keskiyö ja tässä luin viestejänne..Hyviä kirjoituksia olette aikaan saaneetkin...Mitenkähän noi vanhat musiikkikappaleet tuntuvatkin niin rakkailta,kun niitä kuuntelee.Minä pidän sellaisesta,kuin:Sadetta mä kuuntelen ,sade yltyy vaan...Sitten olen kuunnellut monia kertoja selaista kuin; Melancholy Man.Minusta se on oikein kaunis...Oli lämmin päivä , oikein hiki tuli ,kun kulki tuolla ulkona.Kaikki on jälleen vihreää ja kukatkin alkaneet uudestaan kukkimaan.Olikin välillä jo niin ruskeaksi muuttuneet kaikki paikat,kun oli niin kuumaa ja kuivaa..Toisin paikoin on pihlajanmarjojakin aika runsaasti,,vaikka monet pihlajat ovat kuivunet pystyyn, Ikkunani edessä on pieni mänty,,olen sen kasvamista seurannut pienestä taimesta lähtien,mutta nyt ovat kaikki neulaset aivan keltaiset..Ei taida enää siitä selvitä, sääli.Suurin osa linnuistamme ovat jo lähteneet pois, jokunen västäräkki vielä on ilonamme.Syksy on vähän surullista aikaa, mutta myös kaunista...Minä tässä olen miettinyt elämää..On vähän masentavaa,,ja pitäisi ,jotain muutosta saada aikaan,mutta vaikeaa se on..Olen tuolla sairaalassa käynyt miestäni katsomassa ja syöttämässä melkein joka päivä...kohta kuusi vuotta..Olen saanut neuvoja,että harvenna käyntejä,,kun hän ei edes tiedä ,että käyn,,mutta miten sen osaisi lopettaa. Jos ei mene,tulee heti huono omatunto.No,,en ole ainoa, joka elää tämmöisessä kierteessä, kohtalotovereita tapaan joka päivä., On tämä elämä kummallista, iloista mieltä yritän ylläpitää , vaikka sydän verta vuotaisi.Pidän runoista,niistä löytää lohduttavia sanoja, kun tuntuu liian vaikealta.Anni Korpela on kirjoittanut tämän: ÄLÄ KYSY.
    Älä kysy ,miksi varjot leikkaavat tien,
    kun se on parhaimmillaan,
    miksi puut tummuvat ympärillä ja unelmat
    putoavat kuin lakastuneet lehdet
    jo ennen täyttymistään.
    Katso,
    ihmisen tiellä tapahtuu aina.
    Elämä on raju antaessaan ja ottaessaan.
    Parasta on kulkea kyselemättä.
    Vasta perillä ymmärrät elämän salaisuuden.
    Jos joku eksyy vielä lukemaan tätäkin,niin toivon hänelle rauhaisaa yötä ja mukavaa alkavaa aamua!toivottelee Irkku