Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Heippa! ..Tänään ajelin bussilla ,vähän pitemmän matkan ja ihme: Koivut jo hiirenkorvilla.. Kyllä kesää tulee nopeasti nyt..Västäräkkikin iloisesti pomppi
    tienposkessa..Meidän pihassa on vain noita mäntyjä,niin en ole huomannut aikasemmin.. On joku pihlajakin,mutta niissä on vasta pienet alut..
    Viikonloppuna on sitten Vappukin..Onko täällä jotkut Vappu-karkelot,vai oliko jo Pääsiäisenä? Sitten on taas se Äitienpäivä.. En millään saa siihen makua..No,,pitää kait leipoa kakkua varmuudenvuoksi,jos joku sattuu tulemaan..
    Kauppiaidenjuhlia,isänpäivät,äitienp, ym.. Kuka niitä ihan oikeasti kaipaa..
    Kouluissa ,lapsillekin masentavaa,jos ei ole normaalia perhettä ja tehdään Äitienpäiväkortteja..Tulee vain pahaa mieltä..Nyt en kyllä tiedä,vieläkö niitä tehdään? Muistan omasta lapsuudestani,kun teimme koulussa ja mietin,kelle sen sitten antaisin..Roskiin tietenkin panin..
    Olen yksin kotona Vappu-aattona..joten ehtisin tähän koneelle juhliman Vappua..Chattiin..siellä vois jutella.. No,,katsotaan,monilla on tietenkin paljon menemistä..Olin tyttären luona Pääsiäisenä käymässä.. On siinä oma hohtonsa,kun on oma piha..voi tehdä nuotion ja paistaa vaikka makkaraa,jos mieli tekee..Kesällä etenkin,olisi kiva..Hänelläkin on paljon syreeni-pensaita..Niissä oli ihan pienet silmut vasta..Ihanaa sitten kun kukkivat..
    Lintulaudalla oli monenlaista kävijää.. Meillä on vaan rapussa kiellot "Lintuja ei saa ruokkia!"No,pitää jatkaa näillä eväillä ,mitä on! Ai jaa,kahvia olisi..Otankin kupposen ja istun tuossa verannalla ja nautin kauniista illasta..
    Hyvää yötä,jos joku on menossa nukkumaan! Me näemme taas! Iloa! t.Irkku
  2. Oikein Hyvää Pääsiäistä kaikille! Nyt on se, sukka-sunnuntai,jolloin ollaan hissunkissun.. No,pääsiäinen on aina ollut sellaista ,hartaampaa juhlaa..
    Mitäpä tänne kuuluu.. Minun piti mennä katsomaan Pääsiäiskokkoja,mutta ei siitä mitään tullut..iski jalkaan taas, se kivulias "Luulotauti"..Kai se menee itsestään pois..meni viimeksikin,joten ei huolta..On kummaa,miten voi tullakin, tuollaisia ,omituisia,kipuja?
    .Yksi hyvä puoli,huomaa olevansa ,vielä elossa.. Eilen oli ihana,lämmin päivä..Katsotaan,miten jatkuu..Lumet ovat kohta kaikki sulaneet,joitakin kasoja enää jäljellä.
    Minulle ei ole tapahtunut mitään erikoista .. tässä mennään päivästä toiseen .
    Kun tämä päivä valkenee,menen pojan kanssa kylään..Kai pitäisi mennä nukkumaan,ennen aamua.. .... Hän oli eilen ,sen Asuntolan porukan kanssa, Korkeasaaressa..Oli joku Pääsiäistapahtuma siellä...Sitten vielä,olivat menneet Ravintolaan syömään Wau.. En yhtään tiedä,oliko ollut mukavaa..
    Tänään saan ,varmasti ,kuulla retkestään..Kaikki on mennyt hyvin siellä..
    Olen vähän laiskasti käynyt täällä Keskusteluissa..Pitää taas alkaa käymään..
    Vappukin on ihan pian.. Eläkekerhossa on joku Vappu-juttu,sinne menen, muuten olen kotona..Mitä suunnitelmia muilla on Vapun varalle?
    Latelle ja kumppanille ,lämpimät kiitokset..Herättelette minua välillä henkiin..
    On pahaa aikaa ,tämä kevät, katupölyä ja siitepölyä..ei ilma riitä..Aikamoista ja vaikeaa todella..Kyllähän jo kovasti yritetään putsata..onneksi.. Kyllä tämä tästä.. Toivon kaikille mukavaa päivää! Voimia ja Iloa! t.Irkku
  3. Moikka kaikille!
    Olen taas lintsaillut,kun en ole täällä käynyt.. Ei ole tapahtunut mitää'n erikoista,joten se on syynä ollut..Samaa arkea vaan:
    Käyn "Runoryhmässä" edelleen..Vedän "Vertaisryhmää"..käyn siskolleni kaupassa..Otan Jori-poikaa kyläilemään välillä..
    Hän on vähitellen oppinut,että uusi paikka on koti ja mummolle tullaan kylään..Hän on viihtynyt siellä asuntolassa hyvin ja oppinut kulkemaan itsekseen ,solusta toiseen..Jos on ollut liikaa meteliä,lähtenyt pois, omaan huoneeseensa.. Minusta hienoa..
    Käyn kyläilemässä hänen luonaan,joten hänellä on vähän vaihtelua..Veli käy kerran viikossa viemässä hampurilaiselle esim.. Ensi sunnuntaina ,viemme hänet elokuviin,katsomaan
    "Kaksin karkuteille" on piirretty ja puhuvat suomea..Kyllä hän varmaan pysyy kärryillä!..
    Eilen oli Eläkekerhossa laskiaisjuttu..söimme hernesoppaa ja laskiaispullia..Otin sinnekin pojan mukaani.. Runoryhmämme esitti runoja ja yhdessä lauloimme,vanhoja kansakoululauluja..Oli ihan mukava tunnelma..
    Huomenna minulla on se "Vertaisryhmä"..Pitääkin hakea ,täältä netistä,vanhoja Laskiaisloruja..ja niistä jutella asiakkailleni..
    Huomenna on Kansainvälinen Naistenpäivä: Kaikille,meille Naisille: Oikein hyvää Naistenpäivää!! Ruusu jokaiselle!
    Yritän nyt alkaa taas ahkerammin tässä käymään..Oli niin paljon riitoja, täällä
    "Keskusteluissa" ,kun joskus vilkasin,että ajattelin pitää taukoa..
    Join tässä teetä ja söin juustosarvia.. Niitä on vielä,jos joku piipahtaa iltateelle! Toivon kaikille rauhaisaa yötä! Iloa! t.Irkku
  4. Kuuntelen tässä Kirkonmenoja.. Sopii näin jouluaamuun..Jori tykkää virsistä..joten senkin tähden..Ulkona on kaunista ..parvekkeella on jouluvalot ja kynttilälyhty..joulutorttu- ja pipari-kahvit on juotu..Olo on leppoisa..Olimme yhden tyttäreni luona viettämässä joulu-aattoa..Nyt olemme kahden kotona Jorin kanssa..Huomenna menemme toisen tyttäreni luokse..Sitten Jori palaa asuntolaan.. On pikkuhiljaa omaksunut paikan kodikseen. ..Kaikilla toisillakin ,se on vienyt aikaa..Alussa meni niin,että tahtoi joka viikonloppu tulla Mummolaan..sitten keksivät, Asuntolassa, toimintaa viikonlopuksi,niin asettumien alkoi kaikilla sujua paremmin.... Vuosikin pian vaihtuu..Tämä vuosi oli jotenkin
    muutosten aikaa..No,kai se kuuluu elämään,ei aina kaikki pysy samana..Uusi vuosi..Toivon,että se olisi kaikilla oikein hyvä ja antoisa..Pysyisimme terveinä ja iloisella mielellä..Kun tulee ikää,kumpikaan asia,ei ole itsestään selvyys..Tähän aamuun,toivotan kaikille hyvää mieltä ja ilonpisaroita runsaasti! Voimia ja Iloa! t.Irkku
  5. Ei näy täällä lunta ja taivas oli ihanan sininen, kokopäivän..Marraskuussa jo olemme,niin se aika rientää..Kunhan joulusta selviään,johan kirkastuu ..
    Minulle ei ole tapahtunut mitään..samoja hommia vaan teen..En nyt sentään ole peukaloita pyöritellyt..En ole mitään askarrelutkaan,kun en tiedä kuka tarvitsisi semmoisia.. Sukkia olen kutonut jo aika monet parit,menee hyvin TV:tä katsellessa..muutenhan sitä nukahtaisi,kun tulee niin tylsiä ohjelmia..
    Keskusteluissa olen laiskasti käynyt,kun tyyli on sama ..edelleenkin,jotain nälvimistä,näkyy olevan..Kahvipirtinkin ,joku aina vetää esiin??? Viimeksi, olimme jotain muistamattomia,ettei enää eilinen ole mielessä..Kuka vanhoja muistaa,sitä tikulla silmään..joten sehän on hyvä asia..Kävin eilen, tuolla haudalla.olipa nättiä ,kun oli hämärää ja paljon kynttilöitä..
    En minä ole saanut mitään stressiä,vaikka en ole siellä usein käynyt..
    Eihän vainaja ole enää siellä,vain muistoissamme..No,se siitä..
    Jorikin on juuri kyläilemässä luonani,tuolla laulelee iloisena.. Oli lapsenlapsenlapsikin kylässä,isänsä kanssa.. Teimme muovailuvahasta,kaikenlaisia hahmoja.. Oli kivaa..Hän on mukava, pieni poika.. Nyt jo 3v ja 10kk ,voi miten aika rientääkään,vastahan oli vauva..
    Minusta hienoa,kun hän tulee, monta kertaa vilkuttamaan, lähtiessään..
    Minun tulee nykyään syötyäkin säännöllisemmin,kun luonani asuu yksi lapsenlapsistani..pitää tehdä hänelle ruokaa,niin tulee itsekin syötyä..
    Yksin kun olin,ei oikein maittanut..piti kehitellä jotain värikkäitä lautasia..
    Ei ole ihme,jos vanhat ihmiset syö huonosti,ei maistu millään mikään..Kun käyn siskolleni kaupassa,yritän laittaa hänellekin oikein värikästä,että herättäisi ruokahalua..Muutenkin,että saa edes kerran viikossa, itsetehtyä ruokaa,eikä vaan eineksiä..Vertaisryhmää vedän edelleenkin ,jo 8:s talvi menossa..Ei minun aikani ehdi koskaan tulla pitkäksi..Joskus mietin,miten sitä ehti töissäkin käymään..Minulla on uusi kyläpaikka,kun käyn Jorin luona kyläilemässä ja siivoamassa..On aika sekasta,aina kun menen..mutta se nyt on ymmärrettävää,kun on tuo sokeus..Kyllä yhdessä keräämme kaikki ..Mutta,mukavaa illanjatkoa kaikille,jotka sattuu tässä piipahtamaan..
    Iloista mieltä! t.Irkku