Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. on, mukamas, toivoa täynnä..mitähän alkaisi toivoa..Jos sade loppuisi,jos kaikki toivotaan sitä,yht'aikaa..ehkäpä toteutuu.. N..Y..T.. Nyt.. Aha,ei mitään tapahtunut..
    Ai niin ,Muori lähtee ulkomaille taas..Mukavaa reissua,kaikinpuolin.. Tiedän,että meille kirjoittelet tähän,kuten ennenkin.. Tietsikka tekee maailman pieneksi ja se on kiva juttu.
    Tässä ei ole minkäänlaista joulufiilistä,kai se tulee aattoon mennessä..Yhtäkään lahjaakaan en ole vielä laittanut ja mielikuvituskin on kadonnut jonnekin..Jotain pientä,pitäisi keksiä kuitenkin..Se paketoiminen ,on parasta joulussa..Jos olisin nuori,menisin vapaaehtoiseksi paketoijaksi, johonkin kauppaan,olisi hauskaa hommaa..Vakavasti puhuen.. Onhan se kamalaa tuhlausta,ostetaan kauniita papereita ja naruja,kortteja ym.. Se joulupaperi ,ei edes kelpaa jätepapereiden joukkoon,kun on värjättyä paperia.. Kaikkea tässä tuleekin mieleen.. Kai tässä jotain keksii pian..
    Muuten,minulla on samaa yksitoikkoista,mutta niin kai se on suuremmalla osalla ihmisiä..
    Lauantaina,on Eläkekerhossa pikkujoulut.. Esitän yhden toisen mummun kanssa,kun
    Eila ja Rampe kirjoittaa joulukortteja.. Ihan hauska..Vahinko,kun meidän Runoryhmässämme,ei ole yhtään miestä..Miehet ovat ujoja,pelkäävät julkista esiintymistä..Ei silti, vähän saamme edes mummoja mukaan,kaikilla samat estot..
    Sattui sopivasti,kun pojallakin on semmoinen pikkujoulujuhla,niin pääsen menemään.
    Aikataulu sopii,ei ongelmaa tullut..Kun taksi hakee hänet,niin nappaa minut samaan kyytiin,kun menemme kotiin. Juon tässä nyt päiväkahvit.. ja lähden meneen taas..
    Mukavaa päivää..t.Irkku
  2. Todella kaunis runo.. Ihmiset ovat nyt mitä ovatkin,mutta luonto ei jätä meitä pulaan. Luonnon kauneudesta
    voimme aina nauttia,vaikka sisällämme kävisi millaiset myllerrykset tahansa.. Ja maisemalla on rauhottava vaikutus..silmä lepää..ja sielu. Kiitos sinulle,kun sain taas lukea, näin nautittavan kokonaisuuden.
    Minunkin sieluni lepää tuossa maisemassa.. Oli hankala aamu,joten juuri tätä tarvitsinkin.. Voi hyvin..
    Meillä sataa vettä,lämmintä muuten.. ILOA! t.Irkku
  3. Hyvää huomenta tupaan tulijoille! Minä tässä taas keittelen aamukahvit ja pistän vesipannun vislaamaan...Sytyttelen kynttilöitä ja pistän takkaan tulen..Kylmä ei ole,mutta luo kodikkuutta ympärilleen.. Laitan tähän esille juustosarvia ja maustekakkua.. Tulkaahan kahville,kun heräätte! Pimeää on vielä,mutta eiköhän se siitä valkene,pikkuhiljaa.. Sadetta luvassa ja sitä tulee nytkin ja +5 astetta..
    Marraskuu ei tavoistaan luovu..Luin edellisiä viestejä.. Lääkärit ovat mielenkiintoisia, useimmat todella vähäpuheisia..Eivät paljoa kysele. Eihän täällä edes saa aikoja..Vaikeaksi on mennyt..Kuitenkin,kun uusii reseptejä,on viesti ,että pitäisi käydä välillä..Se siitä..
    Tietokoneesta puheenollen..Minä sain kerran inspiraation,että ostanpa tietokoneen ja toteutin sen heti..Jos olisin alkanut miettiä,että mitä teen sillä,olisi pian jäänyt ostamatta,joten suioraan vaan kauppaan..oli vuosi 2004.
    Tutustuin ohjeisiin ja pistin koneen toimimaan..Seuraavana päivänä ,kävin hankkimassa Modemin ja pankista solo-tunnuksen,että laskut pääsin maksamaan.. Olipa kivaa,en ollutkoskaan käyttänyt tietokonetta..aloin pelata pasianssia,että opin hiiren käytön..Loistava keksintö..Viihdyn tässä,tämän kanssa hyvin ja juttukaveriakin löytyy aina.. Kyllä monille ikä-ihmisille olen suositellut,että pelätä ei kannata ja käytön oppii,kun vain rohkeasti räpläilee..
    Eikä tähän mitään kursseja tarvita,hyvin menee.. Minulla on oikeasti nyt kahvi valmista,joten menenkin juomaan..Minulle ei ole mitään tapahtunut,joten
    se kai on hyvä uutinen..Terveinä olemme pojan kanssa.. Tuosta sikaflunssasta sanoisin, en tiedä yhtäkään,joka olisi sairastunut siihen,joten,ei ole täällä vielä kovin yleinen..siis rantakaistaleella Espoossa..Toivotaan,ettei tulekaan tänne..Nyt kaikille ..Mukavaa päivää ja iloista mieltä ,sateesta huolimatta..
    t.Irkku
  4. Minusta on hienoa,että ihminen keksii itsestään kirjoitettavaa,ettei tarvi toisten asioita penkoa..
    Kyllä on kokemusta,että löytyy sellaisiakin,jotka tietävät toisten asiat paremmin,kuin omansa..valitettavsti,lainatakseni tuttua henkilöä..Minä kävin katsomassa siskoani sairaalassa.. Olivat viemässä kotikäynnille ja katsomaan,pitääkö jotain apuvälineitä laittaa sinne,että pärjää.. Katsotaan nyt,
    joko kotiutetaan..Täällä on alkanut kirkastua..ihmeellistä,olikin koko viikko harmaata ja sateista.No,se kuuluu marraskuuhun,joten olemme tottuneet siihen..Muuten ,noista tekemisistä.. ei viitsi kovasti kaikkea laittaa syömistä,kun sitten pitäisi jonkun niitä syödäkin..Jäisivät täyttämään kaappia..On tässä iässä jo oppinut,että kannattaa tehdä,juuri sellaista,mikä varmasti menee,ettei mene hukkaan aineet ja aika.
    Joten vain tulee tehtyä.kaikkea yksinkertaista..Täällä on ollut mielenkiintoista lukea,erikoisista ruuista,mitä en ole ikinä maistanut..Monet ovat sellaisia,ettei kaupunki-oloissa,edes tarveaineita ole koskaan nähnyt.. Kivahan se on tietää,eriasioista..Oppia ikä kaikki! Sätin puolella sattui hauska juttu..
    Oli puhetta lehmistä ja satuin sanomaan, että en ole lehmää nähnyt moniin vuosiin.. Jopa tuli sähköpostiin valokuva lehmistä.. Eräs mies oli vartavasten lähtenyt kuvaamaan..Näytin lapsenlapsillekin,miten hauskaa postia ,olin saanut..On mukavaa,kun huumori vielä kukkii..
    Minäkin innostuin kutomaan taas..en kauaa uskalla yhteen menoon,käy sydämelle hirveesti..
    Kummallisia asioita, saa harmikseen,kun ikää tulee,vaikka olenkin suhtellisen terveenä aina pysynyt.
    No,ei anneta periksi millään,eikä millekkään,eteenpäin vaan porhalletaan,vauhdilla..
    Nyt menen tekemään jotain ruokaa..yksinkertaista hih,vaikka kinkkukiusausta,se on hyvää,sitäpaitsi..
    Juon kuiotenkin kahvit ja voisarven..Kiitos keittäjälle ja sarvien tekijälle..minä teen usein juustosarvia..
    Nykyään helppoa,kun juustoraastetta saa valmiina kaupoista. Oletteko huomanneet,tavarat ovat ,pikkuhiljaa kallistuneet,on aina joku sentti pistetty lisää,noin huomaamatta vaan..Näin se menee..
    Oikein mukavaa,aurinkoista päivää ja iloista mieltä! t.Irkku