Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Pimeää on ja kosteaa... Sytyttelen takkaan tulen, laitan kynttilät palamaan,pistän kahvia tulemaan ja vesipannun vislaamaan.. Siitähän se lähti aamu kivasti rullaamaan.. Täällä on korvapuusteja,laitam esiin ja kahvikupit valmiiksi.. Huomenna on sitten Isien päivä.. Hyvä se on juhlia välillä heitäkin,kun kerran äitienpäiväkin on.. Jaa'a,on niitä "Kauppiaiden juhlia",kaikenlaisten päivien varjolla,saa tavaraa menemään kaupaksi.. Miten se sanonta olikaan.."Työllä elää,mutta kaupalla rikastuu"...
    Kyllä minäkin olen joskus miettinyt,millaista olisi,jos olisi ollut isä ja äiti,tai edes vaari,mutta kummatkin vaarini olivat kuolleet ,ennenkuin edes olin syntynyt,joten eipä ole tietoa,millaisia olivat..Eipä ole kokemusta paljoakaan miehistä,kun saman miehen kanssa elin ,kunnes noutaja tuli.. Oli yksi veli,hänkin on kuollut,ennenkuin synnyinkään.. ja minulla itselläni on vain tyttäriä.. no onneksi on lapsenlapsissa joku poikakin.. No,tulipa mietteitä,Isänpäivän johdosta.. Huomenna juhlimme heitä,joten aiheeseen palaan.. Pitää muistaa,että huomenna on kaupat kiinni..
    Meillä oli ihanasti lunta ,torstaina..eilen sitten satoi räntää ja oli märkää.. Oli hetken,oikein kaunista.. Lämmintä on kuitenkin.. Siskoni on taas sairaalassa.. Näin merkillisen unen hänestä..
    Hän muka soitti minulle klo 2 yöllä,heräsin siihen..hiljaista oli ja taas ja vielä klo 5 aikaan..
    Oli pudonnut sängystä,eikä päässyt ylös..juuri silloin,kun näin näitä unia.. En sitten ollut edes hämmästynyt,kun poikansa soitti,miten oli käynyt..Olisi mieli tehnyt sanoa,että sitä se minun uneni tiesi..harmia..Eipä tässä senkummempaa.. Samaa menemistä ja tulemista,päivästä toiseen..
    Mutta nyt,tulkaa kahville ja korvapuustille!Latehan niitä oli tuonut..Hyviä ovat,joten kiitos hänen emännälleen..Ei silti,osaa miehetkin leipoa.. Oikein mukavaa päivää..emme anna pimeyden vaikuttaa mitenkään.. Iloista mieltä..t.Irkku
  2. Lunta sataa..Olen onnellinen.. Nyt,kun pysyisi.. Toivotaan..
    Talvi on mukava vuodenaika,ei ole kuuma..nautin joka hetkestä..
    jippii..
  3. Oli ihan pakko tulla iltapäiväkahville ja maistamaan kardemummakakkua,jos sitä on vielä?
    Minäkin luin kirjoituksia,olipa mielenkiintoista...Ei minua ainakaan vielä, ole kukaan vahtinut,tulenko tänne,vai enkö.mutta tässä olen.Täällä on,hämärän hyssyä.. Ei paista aurinko,eikä pilkota kuu..
    Muisssa ketjuissa, aina ollaan sen asiallisen perässä, mikähän olisi kiinnostavaa.. Politiikka on suoraan
    sieltä,mikä synnytti suurta pahennusta,vaikka sanana, on juuri sopiva,moneen paikkaan ..hehheeää..
    Siis,kuka jaksaa siitä jauhaa,kun emme pysty edes vaikuttamaan asioiden kulkuun.. Kunnanvaltuustoissa,on joku esityslaatikko,mihin kansalaiset voivat jättää mielipiteitään.. Uskon,että usein joutuvat suoraan Ö-mappiin..Tietysti,jos on monia satoja nimiä,ehkä ottavat asiat huomioon..
    Yhden kerran ,tosiaankin,valitus otettiin huomioon,kun Tapiolan Palvelutalon kohdalla,oli niin nopeat liikennevalot,etteivät vanhat ihmiset ehtineet, edes puoleenväliin,kun jo valot vaihtuivat. Nyt toimivat hitaammin..Täällä kerättiin nimiä,että ei olisi Terveysasemaa lakkautettu,mutta eipä auttanut se ainakaan.. Nämä olivat vain esimerkkejä.. Nyt tuli tylsää asiaa..hehhee.. Kiitos kahvista ja kakusta,maistui! Eilen,kun vietimme Pyhäinpäivää,niin ihmettelin mielessäni,miksi sekin siirrettiin lauantaiksi..Oli aina 1.11 ja nimi oli "Pyhäinmiesten päivä"..Odottelenkin,koska joulu siirretään lauantaiksi..perjantaina aatto,sitten joulupäivä ja pyhänä Tapaninpäivä.. Siinähän olisi ajatusta..
    Selviäisimme nopeasti ,koko ruljanssista..Mitä mieltä olette tästä ajatuksesta.. Mutta ,jatkamme päivää,
    iloista mieltä,toivottelee Irkku,eikä voivottele..
  4. Luin tuolla edellä,että pitäisi kasviksia syödä puolikiloa.. No,jos sen tekisin,,en muuta jaksaisikaan ja olisi liian yksipuolinen ravinto kuitenkin.. Yksi lapsenlapseni on wegaani ja kyllä huolestuttaa B-vitamiinin saanti,kun ei mitään lihaa,eikä maitotuotteita,eikä kananmuniakaan,eikä kalaa syö..
    Kun käy kaupassa,hänellä on lisäainelista kourassa ja tutkii kaikki,,ettei vaan ole liivatetta,joka on tehty luujauhosta..Kyllä vaikeaksi menee syöminen,kun on noin tarkkaa...No ,laiha hän on...
    Aurinko-vihannespussissa on 300g..juuri puolet jaksan siitä syödä..sitten alkaa jo tökkiä..Perjantai meni samoissa merkeissä,joten taisi jäädä väliin kirjoittaminen..Kalorimäärä oli se suht sama 872kcal ja rasva 39g..
    Eiliset: Aaamulla klo 7.00 kahvia 2 kpp ja pienipulla(olin leiponut ed.päiv.)
    Päivällä klo 11.30 :Siskonmakkarakeittoa,ruisleivänsiivu ,flooraa,vettä
    Iltapäivällä: 2kpp kahvia ja kevytrahkaa 1dl..tuck-keksejä ,varmaan viisi
    Illemmalla: 1dl raejuustoa ja pilkoin tomaatin sekaan mauksi..
    Myöhemmin illalla:kuppi kahvia ja pulla..Olihan pyhäpäivä..
    Näistä kertyi 760 kcal ja rasvaa 31g.. Pelkäsin,että niiden pullien takia on liikaa,enkä syönyt muuta leipää kuin tuon pienen ruisleivän siivun..Eipä ollutkaan.. Painossa keikkuu se liika puolikiloinen..
    Elimistö on tottunut tähän ,joten jotain pitää vähentää..Kunhan keksin..Sitä vettä en muista juoda riittävästi.. Aina on parantamista,elintavoissa..Jouluna,minulla ei ole ongelmia lihomisessa..En tykkää noista jouluruuista yhtään..Laatikoista ,aina joku jää syömättä..on yksi porkkanalaatikko pakastimessa..Pitäisköhän heittää jo roskiin. Mutta, mukavaa päivää kaikille! t.Irkku