Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Harmaa on aamu,mutta syksyhän jo on..kohta lokakuukin..Aamu alkoi niin,että kahvinkeitin ei toiminut..
    Pitää katsoa,onko takuulappu jossain tallella.. Lyhytikäinen sekin oli..Harmit tulevat harvoin yksinään..
    Minä vaihdoin kännykkäni Soneralta pois,kun oli kamalan kallis kuukausimaksu..No,piti laittaa uusi Sim-
    kortti ja kännykkä kyseli salaista coodia..Hirveää,enhän semmoista enää muistanut,oli yli 10v vanha kännykkä..Tongin kaikki vanhat almanakat,jos olisin sen johonkin kirjoittanut,,ei löytynyt..
    Lapsenlapsi kyseli,mitä maksaisi purku..olis ollut 40€..eihän semmoista viittinyt vanhasta puhelimesta maksaa..Ostin uuden.. Sitä tässä harjoittelin.. on niin erilainen,kuin se ikivanha..Onneksi,ei ole vielä ongelmia,ohjeiden ymmärtämisessä..Mitä opimme,ei kannata mitään salajuttuja pistää,kun ei muista niitä itsekkään,hehheee....Onneksi voi nauraa itselleen..Siitä keittimestä,onneksi minulla on murukahvia kotona..yksi tyttäreni tykkää siitä,joten ostan sitäkin varoiksi..Taas joku saa aiheen päivitellä,kun tämmöisiä tylsiä juttuja vain kirjoitan..En jaksa nyt maailmaa parantaa,kun minun yritykseni ovat kuitenkin,vain pisara meressä..Politikothan sitä yrittävät kovasti,huonolla menestyksellä,saavat entistä sekaisemmaksi..Onkohan täällä kahvia Mammalle! Ei taida olla..
    No keitän ja pistän vesipannunkin porisemaan.. Tulkaa kahville! Kuulumisia kertoilemaan myös..
    Huomenna pitäisi mennä kuuntelemaan, Tapiolan kirkkoon,kun eräs pastori on erikoistunut sahojen soittamiseen..Oli kerran Eläkekerhossa esiintymässä..Hienosti soi..oli iso kokoelma sahoja..Tuli eri-korkuisia säveliä,erisahoista..Hieno taito..kaikkea noiden pastorienkin pitää yrittää, hehhee..
    Ei enää riitä, pelkät saarnaamiset..Voi hyvänen aika sentään..No,täällä on nyt vähän pilvinen sää ja lämmintä on +8,joten ei erikoisen kylmää. Me näemme taas! Ihanaa,iloista päivää!t.Irkku
  2. Olen täällä joskus kertonut,millaista minulla oli lapsena,kun olin orpo tyttö.Isä on kuollut joskus,kun olin vauva-ikäinen ja äiti,kun olin 7v..No,asuin mummoni ja tätini luona..Isä oli kuollut keuhkotautiin ja siitä sain kuulla aina,että olen keuhkotautinen paska..ja että hän laittaa kädet kyynerpäitämyöten ristiin,kun täytän 16v.. Joka syntymäpäivä,laskettiin,kuinka monta vuotta joutuvat minua elättämään..Kun opettajani tuli kysymään,saanko pyrkiä oppikouluun,niin heittivät hänet ulos, mummoni vielä sanoi,että mitä toikin akka täältä haki..No,kun 14v. menin töihin juoksutytöksi,alkoivat ottaa vuokraa ja minulle jäi tosi vähän rahaa ruokaa varten.. Tuli syötyä enimmäkseen leipää..Sitten menin iltakouluun sinä syksynä,kun joulukuussa täytin 16v.. niin mummoni tai tätini,katkasivat sähkön..kun sytytin kynttilän,tulivat sammuttamaan jatkuvasti.. No,luin katulampun valossa..Syntymäpäivän aamu koitti ja siinä ne kokoajan sanoivat,että joko lähdet.. Muistan sen syntymäpäivän ikäni.. Keräsin vähät tavarani ja menin Lastensuojeluviraston toimistoon kysymään,keksisivätkö yöpaikan.. Oli seurakunnalla joku Nuorisokoti Leppävaarassa.. Sinne menin samantien..Asuin siellä ,kunnes löysin alivuokralaisasunnon..
    Ei tästä kaikesta ole mitään pahoja seurauksia ollut..Tein periaatepäätöksiä: Noin en kohtele ketään,enkä lyö ketään..Minä sain nimittäin remmiä ,kaikesta pienestäkin,jos en heti mennyt asioille..
    Olin lukutoukka ja innostuin lukemaan..Monet kirjat he repivät,välillä koulukirjojakin,kun eivät kai huomanneet,mitä luin..Päätin,että en tee mitään,mistä joku saa päähänsä sanoa,että tuommoisia ne on,joilla ei ole kunnon kotia.. Kunnon ihminen minusta on tullut,kaikesta huolimatta.. Tällaista elämä on,ei aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä.. t.Irkku
  3. Syksy jo kultaa koivuja ja saa vaahterat punertamaan..Onpa nautinnollista aikaa..Aika hiljaista,kun ei ole lintuja,joku yksinäinen harakka vain piti ääntä, kun kuljimme metsäpolkua äskön..Keitän tässä aamukahvit ja pistän teeveden porisemaan.. Varmaan on tarjottavaakin kaapissa, monenmoista..
    Sienipiirakkaa ja juustosarvia ja pusuja.. Kyllä kelpaa olla..Tulkaahan kahville! SkillaN lähti junan kyytiin..Tuntuu hullulta,kun TV:ssä menee Coronation Street.. Ostin ensimmäisen TV:ni vuonna 1962 ja silloin jo se meni.. Luin kerran,että ohjelma täytti 50-vuotta.. Kyllä englantilaiset ovat siihen kovasti tykästyneet..eihän sitä muuten tehtäisi edelleenkin..
    Kun me sätin puolella ,aina yhdessä kuunnellaan "Lauantain toivottuja levyjä",niin sekin ohjelma on alkanut 1.12-1937..joten kauan on sekin mennyt..Eikö hieno juttu..ei varmaan muilla ikäryhmillä ole mitään yhteistä..Niin ,se tulee lauantaisin klo 18.05,löytyy YLE-Areena- Nettiradiot- Radio1.Me sitten yritämme arvailla,kuka on laulaja ja mikä kappale on kyseessä..Minä olen huono niissä..pari tosi hyvää miestä on porukassa,jotka tunnistavat hyvin..Tulkaa mukaan,siis chat-70+:saan.
    Tulkaahan rupattelemaan taas,mitä mieleen juolahtaa..Ihanaa syyspäivää ja iloista mieltä..t.Irkku
  4. Painon alentamisesta,ei sentään aleta riitelemään.. Olin poissa,kun olin matkalla..En kyllästynyt tähän..
    Siellä söin aika vähän,taisin jo mainitakin siitä..tuli juotua vettä ja expressoa..enimmäkseen..
    Ei ollut paino noussut,eikä pudonnitkaan,senpuoleen..Minulle tämä juttu on aiheuttanut sen,että olen muistanut syödä useammin,joten tästä on ollut hyötyä..kun en ole koskaan ollut kamala syöppö ..
    Se,että yleensä olen saanut tuon vyötärömakkaran,on johtunut siitä,että työssä liikuin jatkuvasti ja kun se päättyi,niin en oikein päässyt menemään..Miehen sairaus oli pahimmillaan ja sokean lapsenlapseni kanssa liikkuminen on hissuttelua..Että seli seli.. En pitänyt varaani..harmittaa oikein..Onneksi,joskus herää huomaamaan,että kaikki ylimääräinen rasittaa elimistöä.. No,eilisistä..Joku kysyi,että miksi paahtoleipää..inhoan puuroja ja paahtoleipä on hyvää..Kai pari siivua vastaa puurolautasta..Nyt sanottiin ,että Kevytmargariini ,ei olekaan terveellistä,joten siirryn tavalliseen..Kuhan jotain pistää leivälle..pari siivua kevytleikettä tai juustoa..nam.. Makkaraa en syö
    useinkaan,kun niissä on vain jauhopöperöä ja rasvaa.. kahvia mustana,hermesetasta,jos on..
    Sitten päivällä tein jämä-riisistä ,broilerista,tomaatista ja herne-maissi-paprikasta salaatin.. sitä söin 2dl..ja vettä päälle..Jäi puolet tälle päivälle..Iltapäivällä mustaa kahvia ja niitä vesi-crackereita.. Pistin sulatejuustoa päälle..Kyllä oli riittävästi ruokaa..Muistan syödä kalkkitabletteja,kun en maitoa juo..
    Kyllä Mamma pysyy terveenä..Enhän ole koskaan sairas..Jatketaan iloisella mielellä vaan..Jokainenhan varmaan keksii itselleen sopivan tyylin.. Kamalinta varmaan on se kaalisoppa -juttu huh huh.. Heippa..t.Irkku