Vapaa kuvaus

Oletpa utelias Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

25

Kommenttia

15548

1. Tuohon voisi sanoa, että kuka nyt TV:n ohi katsoo :-)
  2. 2000-luku ei ole mikään peruste lain rikkomiseen. Oletko liimannut itsesi tietokoneen viereen, kun et pääse kirjastoon. Kirjaston teoksia voi myös selata netissä ja tilata 50 sentin korvauksella lähikirjastoon (näin siis pääkaupunkiseudulla).

Netti eroaa TV-lähetyksestä siinä, että teokset on pantu nettiin ilman oikeuksien omistajan lupaa ja ilman, että he saavat korvauksia. TV-lähetyksistä oikeuden omistajat taas saavat rahansa. Lisäksi TV-lähetykset ovat etupäässä reaaliaikaisia vaikka nykytekniikalla niiden tallentaminen on helppoa. Netissä musiikki on etupäässä ladattavaksi. TV-ohjelmat on sidottu tiettyyn aikaan, eikä haluttua ohjelmaa tuosta vain saa.

Minusta TV-maksukin on epäoikeudenmukainen ja TV pitäisi rahoittaa mainostuloin ja verorahoista. Jos vain katsot DVD:tä voit poistaa TV:stä virittimen ja välttyä maksulta. Tässä ei kuitenkaan tarvitse mennä TV-maksun yksityiskohtiin.

Minä en kertakaikkiaan halua maksaa sinun warettamisiasi. Jos sinä haluat musiikkia maksa siitä itse tai käytä olemassa olevia laillisia tapoja. Älä vaadi minua maksumieheksi. Miksi minun pitäisi (hinnakorotuksen takia) siiryä kirjastoon käyttämään nettiä, jotta sinä voisit warettaa kotona sensijaan, että hakisit musiikkisi kirjastosta.

Toki mielestäni musiikin myyntitapoja pitäisi kehittää. Nykyinen 1,39 euroa DRM-suojatusta kappaleesta ei saisi olla mikään viimeinen sana.