Kuulokkeet suoraan äänikorttiin?

Rixu111

Miten olette liittäneet kuulokkeenne äänikorttiin? Suoraan vai vahvistimen kautta? Itselläni ääni menee emolevyn integroidusta minihifi stereosetin läpi. Kun testailin niin suoraan äänikorttiin kiinitettynä äänet olivat paljon kirkkaammat(harvoissa vahvistimissa on panostettu kuulokeliitäntään), mutta äänen voimakkuutta ei enää ollutkaan niin helppoa säädellä, eteenkään peleissä. Olen ostamassa sennheiserin hd 280 pro:t hd 555 kaveriksi paremman eristyksen toivossa ja ajattelin että kyseisitä kuulokkeista pääsisi varmaan nauttimaan paremmin kunnon äänikortin kanssa.

Onko kenelläkään kokemusta creativen X-fi sarjan korteista? Platinium setissä tulevassa etupaneelissa olisi ilmeisesti jopa laadukas kuulokevahvistin 300 ohmin kuulokkeille asti volumesäädön kanssa. Näin vahvistin/volume ongelma ratkeasi helposti, mutta 170 € hinta lappu ei houkuta, kun saman kortin saa 70 €:lla bulk pakattuna. Erilliset kuulokevahvistimetkin maksavat helposti monta sataa euroa.

4

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liitäntä...

Nykyisten äänikorttien kanssa, joissa ei enää ole päätevahvistinta, vaan käytetään aktiivikajareita, ei tehot oikein riitä kuulokkeille, ainakaan jos kuulokkeiden nimellisimpedanssi on pienehkö.

Ehdottomasti suositeltavaa (jo äänen laadun kannalta) on kytkeä nuo kuulokkeet aktiivikaiuttimien kuulokeliitäntään. Jos (aktiivi)kaiuttimissa ei kuulokeliitäntää ole, niin melko helppo se on tehdäkin. Kaiutinulostulosta kuulokkeille tarvitaan yleensä vaimennin, joka yksinkertaisimmillaan on noin 220 ohmin sarjavastus kuulokkeille. Tuo sarjavastus tiputtaa pienohmisille kuulokkeille tason oikeaksi, suurohmisille, kuten noin 600 ohmin kuulokkeille se ei ihmeemmin vaikuta, eikä ole tarvettakaan...

• rixu111

Tavoittena olisi saada mahdollisimman hyvälaatuinen ääni ja halvoissa aktiivikaiuttimissa mukana tulevat kuulokeliitännät ovat kaukana laadukkaasta äänentoistosta.

• suoraan emolevyn line-outtiin
        rixu111 kirjoitti:

Tavoittena olisi saada mahdollisimman hyvälaatuinen ääni ja halvoissa aktiivikaiuttimissa mukana tulevat kuulokeliitännät ovat kaukana laadukkaasta äänentoistosta.

Mulla Sennheiserit (300 ohm) sopii hyvin emolevyyn integroituun äänikorttiin (line out liitäntään).

• rixu111 kirjoitti:

Omissa kympin kajareissani jos tunkee kuulokkeet reikään kuulostaa kuin joku pörräisi moottorisahan kanssa vieressä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6658
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      40
      4592
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      56
      2349
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      39
      1878
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      7
      1448
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      17
      1244
    7. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1239
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1201
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1164
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1097
    Aihe