Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"osa-aikaisen" kirvesmiehen kanssa naimisissa jo kohta neljäkymmentä vuotta ja monet monituiset kerran olen sanonut, että mistä mahtaisi saada kirvesmiehen hommiin.
Muualle kyllä ehtii kaikkia pieniä remontteja tekemään.
Niin se on, että suutarin lapset kulkee ilman kenkiä!
13.06.2007 13:51
ollut mitään ihanneammattia tulevalle miehelle - kyllä ne toiveet ja ihanteet olivat jossain muissa asioissa!
13.06.2007 08:18
Onpa ankean sorttinen aamu, +11 astetta ja pilvistä, yöllä mittari käynyt kahdessa asteessa, varmaan on jossain halla vieraillut.
Edellisyönä oli oikea rankkasade!
Retkeilin eilen jossain Marjapensaan maisemissa ja oli tosiaan hieno ilma, vaikka matkalla vielä satoi.
On siellä Pohjanmaalla komiaa - käytiin mm. Suomen kolmanneksi suurimmassa kirkossa, siellä oli lehteritkin kahdessa kerroksessa.
Polkupyöräretkiä kehoitettiin sinne jokivarsiteille tekemään - on vaan vähän matkaa ennen kuin pääsee sinne asti. Maisemat olisi kyllä erilaisia, ei tarvitsisi paljon mäkiä ylös polkea!
Jokos pian emäntä tekee muuttoa?
Jospa lähempänä eksyisi joku vieraskin tänne rupattelemaan...
13.06.2007 08:03
jokaisen oma asia, jos haluaa juhlia. En ole kuullut kenenkään silloin mitään juhlia pitäneen - itsekkin sain olla yleensä niin innokkailta sukulaisilta rauhassa.
13.06.2007 07:44
siinä mattopyykissä onkin se hankalampi homma.
Tänään oli aika hyvä kuivausilma, mutta ei ne päivän aikana ehdi kuivua ja huomiseksi on luvattu sadetta ja kai eteenkin päin, niin sitten alkaa se kuljettaminen eestakaisin.
Nyt nukkumaan - hyviä öitä kaikille!
11.06.2007 22:29
pudota kärryiltä - en ole sattunut huomaamaan. Ei ole kohdistunut lähipiiriin...
On vaan ollut ihmeen rauhallista pari päivää!
11.06.2007 20:08
voi jäädä Jäätteenmäki toiseksi - Tarjakin on muistaakseni joka kesäinen vieras siellä ja onhan niitä.
Silmät auki vaan, ei sitä tiedä kuka siellä vastaan tulee...
(Kuiskaten vielä kysäisen, mitä luulet sheriffille tapahtuneen?)
11.06.2007 19:12
Nyt se on aloitettu - mattojen pesu nimittäin ja sitten on luvattu jo huomiseksi ehkä sadetta ja mun on mattoni niin paksuja, että ei ne tämän päivän aikana ehdi kuivua. Huh huh!
Vesi tuntui aamuvarhaisella vähän kylmältä, mutta muuten se on kivaa puuhaa, kun ensin saa itseänsä niskasta kiinni ja pääsee alkuun.
Liekö kaikki jo mattonsa pesseet niillä helteillä, kun ei ketään tullut kaveriksi.
Mutta eikö ole niin, ettei ole hyväksi kuivattaa oikein kuumassa auringon porotuksessa - jotain selittelen, kun en ennen ole ollut pesemässä.
Ja kyllä niitä mattoja vielä riittää - se kuivattaminen on hankalaa, jos pesee kerralla paljon.
Nyt olen ihan tyytyväinen itseeni - hyvä minä!
Onko suuri synti, jos ottaisi yhden siiderin - siis täällä Pystyssä vaan!
11.06.2007 09:31
vaan kaikille vielä kerran. Kaikki on niin rauhallista, kirjoittelut hyvin vähissä ja kaiken huipuksi sheriffikin on tainnut lähteä lomalle!
10.06.2007 19:16
Se mun viestini on siinä alapuolella, vastasin vain sulle, kun ensin olin kirjoittanut sen ylipainoisen jälkeen!!!!
Menikö vaikeeksi?
10.06.2007 13:38
Se Nikiton viesti poistettiin, oli kai liikaa lääketiedettä. Edellisellä sivulla on ketju kipeistä jaloista...
10.06.2007 13:35
Äläs nyt Olivia - huumorina minä ainakin sen otin ja siltä pohjalta kirjoitin. Ajattelin, että täällä nurkan takana voi tehdä kaikkia tunnustuksia!
10.06.2007 13:20
Siihen joukkoon minäkin sitten pistän itseni mukaan. Onhan se telttamuotikin jo paremman näköistä kuin muutama vuosikymmen takaisin.
Minä kun olen aina ollut pyöreähkö ja pulleahko, niin kyllä monasti on kiukuttanut silloin nuorempana, kun jotain mummujen "krimpleenehameita" tyrkytettiin, ei ollut ainakaan maaseudulla mitään isojen tyttöjen liikkeitä.
Viitsinkö sanoa, että olen pari kertaa pienikin ollut, kun liki kolmekymmentä kiloa olen laihduttanut, mutta vuosien kuluessa takaisin ovat tulleet!
Pitäisiköhän laittaa Hanna Partanen asialle, vaikka tiedän kyllä hyvin, mitä ja miten pitää syödä - viimeksi laihduttaissani söin "pisteitä".
Kaikki kunnia vain Olivialle, kun on saanut pysymään kilot poissa.
10.06.2007 13:16
on ollut äidinisä ja isänäiti, elikkä molemmilta oli puoliso kuollut jo ennen syntymääni.
Molemmista on muistoina vain pelkkää hyvää. Asuimme äidin kotona melkein kymmeneen ikävuoteeni saakka ja olin pienempänä aina pappan mukana.
Muistan monet heinän kaadot, kun istuin pappan sylissä hevosvetoisen niittokoneen päällä - voi niitä kesäpäiviä ja mansikan tuoksuisia ojan pientareita, Muistan myös pappan sylissä istutut hetket, pappan laulaissa vanhoja kansanlauluja.
Yksi tapa pappalla oli, hän meni vatsalleen lattialle ja minä kuljin selän päällä - oli varmaan jonkinlaista selän hierontaa...
Mummu asui ihan naapurissa ja usein sinnekkin kipaisin, mummu ei mitään ylimääräisiä lasten kanssa tehnyt, mutta hyvällä muistan häntäkin.
Monet kerran olin siellä yökylässä.
Kun olin viidentoista, mummu kuihtui pois sairastuttuaan syöpään ja pappan nukkuessa pois oli minulla jo oma perhe ja olin jo kauan ollut poissa kotoa, joka oli sitten myöhemmin myös ihan lähellä.
Mummun ja pappan luokse oli vain kivenheitto matkaa ja kyllä sitä väliä aina kuljettiin.
On ne ihania kaikki lapsuusmuistot!
10.06.2007 10:09
se Krisse joka aamu käy lampun sytyttämässä ja näkyy täällä lukijoitakin käyneen...
Eikö jo olisi aika laittaa ovi säppiin - on niin vaivalloinen tie tänne...
10.06.2007 09:19
kirkas huomen ja suvisunnuntai,
ei liiku lehti tuomen,
on lintunenkin vait`...
Lämmintä piisaa. Olisi noin kolmenkymmenen kilometrin pyöräilyretki tänään, mutta en kyllä lähde, olisi pitänyt lähteä jo monta tuntia sitten ja puffettikin aukeaa vasta näihin aikoihin - on jostain kumman syystä jäänyt pyöräily vähiin, vaikka niin piti se taas aloittaa - milloin tuulee ja milloin on kuuma - syitä löytyy aina.
Linnunlaulusta vielä tai sitä ei kyllä voi lauluksi sanoa, niin eilen illalla yhdentoista aikoihin naakat innostui rääkkymään puissa niin, että painelin pihalla yöpaidassa niitä peljättämässä, eikä pahukset meinanneet lainkaan lähteä. Tuli mieleen Hitchcockin "Linnut" kun ne lensi edestakaisin ja pitivät kamalaa ääntä. Valehtelematta niitä oli enemmän kuin viisikymmentä.
Mistähän nekin ovat maisemiin tulleet, ei niitä täällä ole kauaa ollut. Kaikki poissa käytöstä olevat savupiiput ovat vallanneet.
No niin ja taas ollaan nurkan takana - pitää katsoa, vieläkö Krista on jaksanut mennä kauemmas...
10.06.2007 09:10
uteliaisuuttani vielä tänne, kun seuraavakin Pystis on kohta nurkan takana.
Oi voi, kyl meillä vaan jo juhannusruusu kukkii, eilen ajattelin, että juhannuksena ei ole oikein mitään muita kukkimassa kuin kesäpikkusydän - marja-aroniakin kuihtuu jo siihen mennessä.
Vieläkö kukaan tuo juhannuskoivuja kuistin pieliin? Meillä joskus on ja joskus ei...
09.06.2007 10:02
On tämä armas kotimaamme moni-ilmeinen kaikkina vuodenaikoina, Onneksi ei oikein suuria luonnonmullistuksia ole vielä ollut. Mistä sen tietää mitä tulevaisuus tuo vielä eteen.
Näitä trombeja on joka kesä jossain päin Suomea. Onneksi ei teilläkään tehnyt mitään isoja tuhoja - pysyi katot paikoillaan.
Oletpa kaikkiruokainen urheilun suhteen! Tennis on yksi niistä lajeista, jotka ei kiinnosta, Jarkko Niemisen ja Emma Laineen kyllä tiedän tennis pelaajaksi.
Niin ja taas on formulaviikonloppu - sekin menee multa suurin piirtein ohi.
Minä aion pitää sellaisen viikonlopun, että en tee yhtään mitään - en edes kunnolla ruokaa, kun isäntäkin on talkoohommissa koko viikonlopun.
Lokoisaa viikonvaihdetta itsekullekkin säädylle!
09.06.2007 09:53
Siinä tämän päivän uutiset! Ukkonen ei niin kovin lähellä ollut, mutta rakeita tuli aika reippaasti, oli aika mollukoita pienen aikaa maassa ennen kuin sulivat. Onneksi ei mitään kasveja hakanneet matalaksi.
Ilma on edellen hiostavaa, toivottavasti ei yöllä ala ukkostamaan.
Minä kun en ukkosesta erikoisemmin pidä - syysyönä on tosin hienoa katsella elosalamoita jossain kaukana ilman mitään kolinoita.
08.06.2007 19:12
että en halua elää yli yhdeksänkymppiseksi, joten ennen on mukulain opittava omillaan tulemaan toimeen (;
08.06.2007 18:59
103 / 123