Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sanotaan nyt välillä ehtoota, kun huomenien toivotukset näkyvät jotakuta ärsyttävän.
Mäkihyppyä pitää seurata. Hienoa, että Ahonen on saanut jatkajia.
Pidetään peukkuja, että Larinnon ja kumppanien hyppy kantaa!
29.12.2008 17:44
Satakunnassa syntyneenä olen itse "pruuvikakko"
ja nuorin siskoni on "kaapekakko".
Luulisinpa läheltä liippaavan tuon "rääpekaakunkin".
Selvennykseksi sanon, että pruuvaaminen on kokeilua ja kaappeisiin kaapitaan kaikki loput!
29.12.2008 17:09
Aina vainko sinä sen ketaleen perään haikailet.
Silloin joskus Suppilon Selman kanssa muhinoitsi, mutta taitaa se romanssi olla menneen talven lumia niin kuin moni muukin asia...
Koita hyvä ihminen jättää se mokoma pois mielestäsi!
27.12.2008 22:01
Minä kun huntsein melkein pääni puhki ja sinäkö se oot...
Terveisiä vain Aitanpolulla astelevalle ehtoisalle emännälle!
27.12.2008 21:56
Pitipä oikein kaksi kertaa hieraista vanhoja silmiään, kun näin Pystybaarin neon-valojen loistavan aivan kuin silloin joskus vanhaan hyvään aikaan.
On se kiva muistella mitä kaikkea hauskaa on pidetty, monet kaljat tuli trahteerattua ja joskus vähän väkevämpiäkin.
Muistaako kukaan, mihin joutuivat Pedro ja Donna? Eivät kai vallan heitteille jääneet,
vaikka aika riesa olivatkin?
Luin jostain ketjusta, joka näkyy poistuneen täältä, että olisi lähdetty soitellen sotahan, mutta en minä ainakaan mielestäni mitään rummutusta asiasta pitänyt - tilanne vain oli sellainen, että kaipasi jotain vaihtelua ja eikö uusi aina viehätä...
Toivottelen minäkin Pystiksen emännälle ja kaikille "vanhoille asiakkailleni" oikein hyvää tulevaa vuotta!
Hymyillään kun tavataan!
27.12.2008 21:23
kyllä kelpaa kun arki alkaa, kovin vain ovat viikot lyhyitä, kun keskiviikkona on taas aatto, mutta eiköhän ne pyhät jollain lailla kestä.
Lunta kaipailen, että saisi hiihdellä hankia hiljalleen...
27.12.2008 18:09
Ellahan se - Ella Kanninen, tv:n juontajia...
27.12.2008 17:58
Kuka mistäkin tykkää!
En voisi kuvitella Hesaria postilaatikkooni vaikka olisi ainoa lehti Suomessa.
Joskus olen sitä sen verran selallut, että köykäseksi sisällöltään havainnut näin meikäläisen kannalta.
T-S on mun juttu juuri niiden urheilusivujen ja oman paikkakunnan uutisten tähden.
Antaa nyt vaan kaikkien lehtien ilmestyä, kyllä niille lukijat löytyy...
26.12.2008 18:14
Eilen jo näpyttelin Tapaninpäivän toivotukset, mutta piti tuosta aamun lehdestä tulla antamaan kommentti.
Asia on nimittäin sillälailla, että ihan pilalla on aamut, kun ei aamukahvin kanssa saa lukea aamun lehteä.
Lisäksi viikonvaihteen aamuihin kuuluu ristikon ratkominen, lauantaisin Turun Sanomain Extrasta ja sunnuntaina Länsi-Suomesta.
T-S tulee ihan kiitettävästi juhlapyhien aikaankin, mutta joulun aikoihin jää pari lehteä pois.
( Menikö mainostamiseksi, sehän täällä on ollut tabu?)
Lähtekää Tapaninajelulle mikäli omistatte hevosen ja reen ja maassa on lunta!
Meillä iskisi jalasten alla kivet kipinää...
26.12.2008 10:00
on melkein kuin minun koneeltani.
Eroa on vain siinä, että nukun pieniä pätkiä ja heräilen välillä ja koneelle en yöllä tule.
Lenkkeily on pitänyt jättää, kun lonkkaa alkaa heti jomottamaan pienenkin kävelyn jälkeen -
joskus tein 10 km:n lenkkejä.
Yöt ovat tosi pitkiä sängyssä pyöriessä ja kuunnellessa petikaverin kuorsausta!
26.12.2008 09:50
Jaahas - sitten on päästy joulun paremmalle puolelle! Kaikki se turha hössötys on taas ohi vuodeksi. Ihan hyvin olisi mennyt ilman mitään ylimääräisiä siivouksia, leipomuksia ja loorien ja sallattien tekoa!
No nyt ei tarvitse mitään muuta kuin olla vaan ja nauttia joutilaisuudesta.
Kukaan ei tule ilman kutsua käymään, joten ei vieraatkaan häiritse.
Onneksi pojan perhe asuu lähellä ja käyvät meikeinpä päivittäin ja tuovat vaihtelua mummun ja pappan päiviin.
Huomenna on Tapaninpäivä - hauskaa Tapania vaan itsekullekin säädylle!
25.12.2008 21:38
Mukavaa ja leppoisaa joulua myöskin sinulle!
23.12.2008 19:14
Piti taas tulla vähän jalkojaan lepuuttamaan.
Kummaa touhotusta täytyy olla parin päivän takia olla!
Ihan vähän on lunta maassa, parempi sekin kuin ei mitään...
Eteläisellä taivaanrannalla kajastelee jotain kirkasta, ei sentään aurinkoa näy.
Ihmettelin ketjua lukiessani "Vompatin" ekaluokkalaisen kouluun menoa - "meidän" ekaluokkalainen haki joulupussinsa jo lauantaiaamuna, kuusijuhla oli keskiviikkona.
Ajelkaa varovasti, jos lähdette liikenteeseen
ja kaikille oikein mukavaa joulun aikaa!
23.12.2008 13:19
Joulupatja o mu omakeksimäni perinne,
mink mää tahtosi lanseerata niil ihmisil,
ketkä tahto viättä lepojoulu.
Joulupatja tehrä nii,
et jouluaamun sänkyst raahata patja keskel olohuane lattia peittoines tyynyines päivines.
Ympärs asetella ruakka (mikä ei o itte tehty vaa myyjäisist ostettu taik jonku ahkeran jouluihmisen laittama), namei ja uussi kirjoi ja mitä muita paketei onka sattunu saamaan.
Siäl peito al sit maatta uuttevuatte saak, käännetä välil kirja sivui tai kylkke ja ojennella kätt kohre konvehtei.
Viarai ei saa tul käymää, eikä itte kuulu käyrä missä.
Ei ol väli onk yksinäine, parilline taik perheline - joulupatja on loistava ratkaisu.
Ko siit nousse, o niin kyllästyny makkaamisse ja niin täys tyäntouhu ja toiminna ilo,
et sitä riittä pitkäl kevässe.
- Heli Laaksonen.
19.12.2008 22:45
Kiva, että olet saanut nukuttua yösi hyvin.
Tässä kun itsellä on kaikenlaisia kolotuksia, harvoin yötään saa kokonaan nukuttua.
En tiedä, kuinka lähellä "susirajaa" olet, täällä Satakunnan ja Varsinais-Suomen rajamailla sudet alkavat olla jokapäiväinen ilmiö.
Omissa nurkissa onneksi eivät vielä ole pyörineet, aika lähellä kuiteskin.
Olen kyllä sitä mieltä, että turhaan niitä suojellaan, eivät ne ihmisasumusten lähelle kuulu. Peto on aina peto!
Jatketaan päivän askareita.
Hyvää päivän jatkoa sinulle Sipuliina.
19.12.2008 10:29
Eikö ennen puoltapäivää voi vielä toivotella huomenia? Eipä silti, kyllä minäkin jo monta tuntia olen liikkeellä ollut, pitää vain tulla välillä lepuutamaan jalkojaan ja verryttelemään sormiaan tähän koneelle.
Joulun tähden tosin en paljoakaan häärää, ärsyttää se kaikki "höösäys", joka jo monta viikkoa on lyönyt silmille.
Kukin taaplaa tyylillään...
17.12.2008 11:26
olen siitä, että olen mummu ja siksi minua myös mummuksi kutsutaan. Pappa on pappa ja sillä selvä!
Ei edes olisi ollut mitään muita hyväksyttäviä vaihtoehtoja.
17.12.2008 11:17
Minulla ei ole kuin yksi avain ja sekin on mukana vain jos autolla lähden liikkeelle, siis autonavain.
Uskokaa tai älkää, niin kotiavainta meillä säilytetään pikkueteisessä vississä paikassa ja ulko-oven taakse laitetaan katuharja tönköksi!
Anoppini kertoi, että joskus uskalsi vain luudan jättää oven taa merkiksi, että ollaan poissa kotoa. Näin maalla!
Anopin peruja tuo harjankin laittaminen, luutaa kun ei enää kuistilla ole.
16.12.2008 11:25
Mielestäni on erittäin hieno asia, että kelpaa lapsenlapsiaan pitämään.
Ihmetellen luen kirjoituksia missä äimistellään mummun lasten pitämistä.
Itselläni oli anoppi kymmenisen vuotta saman katon alla ja olin asiaan sangen tyytyväinen,
kun sai apua lastenhoitoon tarpeen vaatiessa.
Niinpä olen aina valmis auttamaan, ellei ole omia menoja.
Lauantai-illalla tulee 7-v. ja 2-v. tytöt yökylään, toinen kerta muuten nuorimmaiselle, että ei sitä niin kauheasti vanhemmat ole menossa olleet.
Ekaluokkalainen tulee aina koulun jälkeen mummulaan, jos vain kotona ollaan.
On se vaan niin mukavaa tuntea itsensä vielä tarpeelliseksi.
12.12.2008 15:10
Onks täällä joku "luokkakokous" Pystiksen ajoilta meneillään?
No onhan se hauska tappaa vanha tuttu!
Pertta-täti se jaksaa vaan hillua entiseen malliin, ei tunnu ikä painavan.
Ihan kiva kuulla kuulumisia pitkästä aikaa.
Onpa Kartanossa vietetty vapaamielistä elämää,
eipä olisi siitä täällä ennenvanhaan ollut paljon kertomista, olisi voinut vaikka sensuuri iskeä.
Onhan se hyvä, että ilmapiiri on täälläkin nykyisin vapaampaa.
Jään odottelemaan, josko vaikka kävisi kutsu joskus meikämantallekin sinne Kartanoon.
Kaikkea hyvää teille rakkaat ystävät,
olkaa kilttejä, tonttuja voipi olla jo liikkeellä!
17.11.2008 17:47
44 / 123