Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Taas kerran täytyy tunnustaa tyhmyytensä.
Tai laitanko syyn muiden niskoille!
Olen aina luullut (ja kuullut ja lukenut), että musta hoikentaa ja nyt luin tuolta, että se pyöristää entisestään. Sanotaan, että peilit valehtelee, mutta samanlaisen XXL-madamen näen peilistä, on sitten päällä mustaa tai punaista.
Punainen on nimittäin toinen väri, jota suosin.
Eipä minulla paljon ole vaateongelmia, kun en juuri missään käy, on kaikki kulttuuririennot vähissä näillä kulmilla.
Ja hautajaisiin sopii musta, niitä valitettavasti tällä iällä riittää muutamat joka vuosi.
Nyt meni synkistelyksi, ja en missään tapauksessa tarkoita mitään pahaa tällä kirjoituksella. Huvittaa vain, kun juuri niin olen minäkin ajatellut, että musta hoikistaa.
Niin varmaan luulee moni muukin, esim. eräs kuusikymppinen pyöreähkö naislaulaja, jolla aina on jotain mustia liehuttimia.
Et sitten Olivia ota tästä itseesi, mutta tulin tänne kitisemään, kun kohta taas mennään nurkan taakse piiloon!
Täällä paistaa aurinko ja jos vielä siitäkin hakisi huonon puolen, niin se paljastaa meidän ikkunain olevan vähän harmaat. Kuka tulisi talkoihin - kaffeet tarjoaisin käntyn ja Vironperän kakun kanssa!
24.10.2007 12:41
ovelle kolkuttajat nykyään, kun Jehovatkin olen saanut pysymään poissa.
Keräyksiäkään ei enää paljon suoriteta ja kaupustelijatkin ovat vähiin käyneet.
Puhelinmyynninkin ole kieltänyt.
Joten eipä tässä paljon häiritsijöitä ole.
Joskus toivoo, että joku poikkeaisi kylään, mutta eipä enää poiketa oikeastaan minkään ilman kutsumatta, mikä on valitettava asia.
23.10.2007 15:18
Mielelläni käväisisin kyseisillä messuilla, mutta kun matkaa on yli 200 km:ä, niin eipä paljon huvita lähteä käymään.
Nauttikaatte, ketkä sinne sitten menettekin!
23.10.2007 15:11
Muistan lapsena, kun pappan kanssa vietettiin hämärähyssyä illan hämärissä.
Istuin pappan sylissä ja hän lauloi jotain,
kansanlauluja taisivat olla.
Nyt on jo monta päivää saanut ollä hämärässä - niin on sumuista nytkin. Päiväkaudet saa olla valot päällä.
Kävin katsomassa vuoden luontokuvia, ovat mahtavia otoksia. Kyllä täytyy aina olla kamera mukana, että juuri sen parhaan kuvan saa napsastua. Siis netissä vaan niitä katselin.
Itse olen laiska kuvaamaan, joskus puoli vuotta ja enemmänkin saattaa filmirulla olla kamerassa.
Olen funtsinut digikameran ostoa, saisi heti kuvat näkyville, mutta kun sitäkin varten tarvitsisin tukiopetusta.
Ja joka tapauksessa antaisin ne valmistaa paperikuviksi, ovat mielestäni ainoita oikeita albumiin laitettuna, niin ja tietysti aikajärjestyksessä.
Mikään muu ei sitten minulla olekkaan järjestyksessä.
Pyykkejäkin on iso kasa silittämättä, mutta jos nyt ryhdistäytyisin ja kaivaisin silitysraudan ja -laudan esille.
23.10.2007 10:49
mutta saanko vähän nauraa?
Ei se mitään lonkkapullaa ole vaan lonkaa.
Onkohan se vain Satakunnassa tunnettu nimitys pitkolle?
Mitä niihin kiloihin tulee, niin minun ei auttaisi katsoa pullaa päinkään ja totta puhuen en sitä kovin usein syökkään, mutta isäntä meillä on oikea pullan mussuttaja - muutama siivu menee aina kaffeen kanssa.
22.10.2007 18:27
tuli tänään eskarista mummulaan ja nuuhki jo ovella, että ootko leiponut sämpylöitä. Niitä ei ollut vaan pullaa, mutta hiukan oli kuulemma sämpyläinkin tuoksua.
Jokainen mummu on oma tyylisensä ja pääasia on, että lapselle jää hyvät muistot mummuistaan ja pappoistaan.
Tyytyväisenä lähti ainakin meidän eskarilainen kotiin pullapitko eväänä ja oli kuulemma äitikin ollut tyytyväinen.
22.10.2007 18:16
Ei tulisi mieleenikään mennä mieheni kanssa tissiliivien sovituskoppiin eikä yleensäkään vaateostoksille. Siellä se seisoisi Hoo Moilasena ja huokailisi kun kestää ja kestää...
Itse kun ostaa ensimmäiset, jotka päälleen vetää, jos vaan ovat hiukankin sopivat ja minähän ne miehen kalsaritkin ostan.
Niin että näin meillä!
22.10.2007 15:55
läpsytykset Kimille, kun osasit aivan oikein päätellä kiinnostukseni formuloihin. Tulokset kyllä katson (jos muistan), muuten en siitä niin välitä. Eikä meillä edes näy enää koko formulat, ei ole mitään kortteja maksullisia kanavia varten. Sitä paitsi se on mielestäni tylsää katsottavaa - ralli ja Grönholm ovat aivan toista, mutta sitäkään ei näytetä.
Tämä on nyt vaan minun mielipiteeni, ymmärrän hyvin, että jokaisella on omat mieltymyksensä.
Niistä korvapuusteista - en leivo niitä. Siihen on kaksikin syytä, ensinnäkään en osaa, joskus olen yrittänyt ja niistä tuli kaikennäköisiä venkuloita. Toiseksi, en tykkää kanelin mausta pullassa, joskus teen vaniljapullia.
Nykyään olen niin laiska, että yleensä leivon
vain lonkapullaa eli pitkoja ja taikinaakaan en tavallisesti nostata, vaan leivon heti ja yhtä hyviä tulevat.
Nytkin ovat jo kaikki kypsiä.
Tässä lämpimäisiä, olkaa hyvä!
22.10.2007 13:03
Täytyi vähän tulla kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu.
On sairastettu, on hirvestetty (mikä sana) ja
innokkaimmat etusivulla julistavat formulakisojen maailmanmestaruutta.
Läps-läps minunkin puolestani!
Onpa hyvä, että LyyliT on päässyt mokomasta herrasta eroon.
Minä olen pohdiskellut sitä flunssapiikkiä, kannattaisiko se ottaa. Siitäkin ovat kahta mieltä, joku sanoi sitten vasta oikein kipeeksi tulleensa.
Minä ainakin viime talvena melkein tein kuolemaa, kun olin niin kovassa kuumeessa monta aikaa... Ei sekään kivaa ole.
Katotaan nyt mitä teen.
Nyt ainakin alan tekemään pullataikinaa!
22.10.2007 10:33
Mitä nyt on tapahtunut, kun rollaattori on jäänyt narikkaan, onko joku ottanut yhdet liikaa?
Vai Emmentaali on joutunut ystävänsä kanssa rollaattorilla tulemaan - olipa onni, että a-woman osui paikalle ja on hoidellut arvon daamit kotiin. Voit ensi kerralla, kun poikkeat tänne, ottaa talon laskuun konjakit siitä hyvästä.
Valitettavasti Pystybaarissa oli eilen illalla vähän ala-arvoinen palvelu, suonette anteeksi, mutta olen kyllästynyt päivystämään autiutta huokuvassa baarissa, joten näin voi tapahtua jatkossakin.
Toivottavasti Pertta-täti tuo oman hovimestarinsa, jos hän vielä suvaitsee täällä poiketa.
21.10.2007 10:18
Pertta-täti on peruuttanut pöytävarauksensa ja tuskin tämä Edam ei kun Emmentaalihan se oli, niin tuskin hänkään tänne ilmestyy, joten helpolla päästiin tästäkin illasta, ei tarvii laulaa kolmiäänisesti eikä kaksikielisesti.
Jos Ellakaisa tänne ilmestyy, niin etsikööt jukeboxista sopivaa musiikkia ripaskalleen.
Paras olisi laittaa lappu luukulle!
20.10.2007 20:16
Satakunnassa pyörinyt melkein koko ikäni. Ahvenanmaalla olen ollut puoli vuotta, Hämeessä puoli vuotta töissä ja vuoden opiskelemassa.
Synnyinseudultani on muutama kymmenen kilometriä nykyiselle asuinpaikkakunnalleni. Täällä olen ollut jo 44vuotta ja todennäköisesti täällä pysynkin.
19.10.2007 17:34
Jopas jotakin, ei kukaan ole käynyt vielä tänään, missä kaikki aamuvirkut ovat.
Tähänkö on tultu, kun joku moitti, että ei mitään muuta kuin huomenia mummelit toivottelevat.
No nyt ei tarvii lukea niitäkään...
Kiusalla kuitenkin annan sen päivittäisen säätiedoituksen. Tässä olkaa hyvä: Aurinko paistaa puolipilviseltä taivaalta ja lämpötila on 4,6 astetta.
19.10.2007 10:30
Eihän nyt kotonaan voi mitään pelätä, päinvastoin, nautin kun saan olla yksin kotona.
Se on vain perin harvinaista, että niin pääsee käymään.
Asun maalla, naapureitakin on lähellä, mutta niistä tuskin apua löytyisi, jos jotain sattuisi.
Kesällä tyhjennettiin eräs omakotitalo neljän kilometrin päässä keskellä kirkasta päivää, silloin ajattelin, että meillä on naapureita näköetäisyydellä useampikin, mutta rauhassa taitaisi saada sama tapahtua itselle.
Lähellä oli naapuri kyseisessäkin paikassa, mutta ei ihan näkyvissä ja niin vain kävi, puolitoista tuntia olivat pois kotoa ja kaikki oli pengottu ja arvokkaimmat viety.
Kyllä se niin on, että mitä vain voi tapahtua, mutta en silti ymmärrä pelätä - avaimen laitan hieman parempaan piiloon kuin ennen, lähtiessäni pois kotoa, vaikka eivät varkaat avainta tarvitse.
19.10.2007 10:22
sataa kilometriä on minulla matkaa Ouluun,
paljon etelämpänä asustelen...
19.10.2007 10:01
meidän jouduttiin kissa nukuttamaan viisi vuotta sitten ja jälkeen ei ole kissaa talossa ollut.
Ihmettelen sinuakin, että mikset ota kissaa kotiisi, ei tarvitsisi Porissa asti silittelemässä käydä!
18.10.2007 15:30
Joskus iltaisin, kun oikein on hidasta ja takkuilee, voi olla, että viesti on vasta aamulla näkyvissä, mutta ei niitä mikään ennen sensuroi.
18.10.2007 15:26
yhden mikä tikkurina tunnetaan, nimittäin jossain päin Satakuntaa sanotaan villalapasia tikkureiksi, mutta ei sitä isolla alkukirjaimella kirjoitettu.
En tiedä onko sielläkään enää käytössä tikkurinimitys, nykyisellä asuinpaikkakunnallani lapaset ovat vanttuut.
18.10.2007 14:42
Mistäs sen parempaa showta keksisi ja tulee halvaksi, sillä talkoilla tietysti vedetään. Ainoa huono puoli on, että asiakkaat voivat häipyä...
Pitäisikö treenata? Ei taida heti aamulla ääni olla paras mahdollinen ja ei ole Krisseäkään vielä näkynyt.
"Aikuinen nainen mä ooooon"....
18.10.2007 09:22
rivien välistä, että oli huumoria juttusi?
Jos niin oli, voin sanoa, että niitä sokeita aviomiehiä on aika paljon, kun on kuunnellut muitakin.
Oma mieheni ei koskaan löydä mitään, vaikka "nokan" edessä olisi, kaikki saisi hakea valmiiksi. Vanhemmiten olen tullut laiskaksi ja tyydyn usein vain sanomaan, että hae, hae, kyllä löytyy!
18.10.2007 09:16
63 / 123