Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Kiitos että muistutit miten onnellisessa asemassa olemme me, joilla vielä on elämäntoveri rinnallamme.
    Päivittäin jaksan olla kiitollinen siitä ja välillämme olevasta hellyydestä. Pikku krahahduksia tulee, mutta yleensä meillä rähisee vain kahvinkeitin. Juuri tänään kuitenkin poltin päreeni ja huusin kuin hinaaja.
    Kolme päivää sitten mieheni rupesi pohtimaan, onko hänellä kolme sisarensa asunnon avainta.
    Niitä on kaksi, yksi sisarelta saatu ja yksi kodihoitajan palauttama. Kolmas avain on vanhainkodissa olevalla sisarella itsellään. Hyvä etten ole joka päivä rautalangasta vääntänyt tätä tosiasiaa hänelle. Vaan uskooko tuo mokoma!
    Tänään hän taas itsekseen mutisten penkoi hermostuneena jopa siivouskomeronkin, ja silloin minä räjähdin:
    - Että pitää miehellä olla vaikea luonne! Kun ei tärkeämmille suruille ja vaikeuksille voi muuta kuin kestää ja odottaa ratkaisua, ruvetaan murehtimaan turhia! Mikä helvetin evankelisluterilainen syyllisyydentunnon kaipuu pitää olla miehellä, joka ei edes kuulu kirkkoon!
    Penkominen loppui. Sitten oltiin tunnin verran hiljaa, kunnes omatuntoni alkoi kolkuttaa, ja pyysin anteeksi huutamistani. Siihen mies: - Ei se mitään. Saat sinä huutaa. En minä kuuntele.
    Totesin huomanneeni sen, ja sitten naurettiin ja halattiin.
    Kuin pisteenä iin päälle oli kirjoituksessasi Mustapään runo. Luin sen ääneen, ja tuli leppoisan haikea olo, sillä me molemmat suorastaan rakastamme Mustapään runoja ja erityisesti läkkiseppä Lindbladia.

Kiitos kirjoituksestasi, kiitos runosta ja kiitos siitä, että olet olemassa!
  2. Jeesuksen kerrotaan sanoneen, että hän on tie, totuus ja elämä.
    Jos olisikin noudatettu niitä elämänohjeita, jotka Jeesuksen kerrotaan antaneen, olisi maailma oikeudenmukaisempi.
    Raamattu on ihmisten kirjoittama. Sen teksteillä on vuosisatoja manipuloitu ihmisiä, alistettu ja nujerrettu.
    Vaikea on uskoa kirjaan, joka on ollut valtaapitävien paras käsikassara.

Mielestäni Preussin kunigas Fredrik II on viisaasti sanonut, että jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.
  3. Meidän ensimmäinen automme oli Fiat 600; tai oikeastaan se oli Zastava, Jugoslaviassa valmistettu Fiat. Se oli hyvä ja kätevä, helppo huoltaa ja halpa korjata. Kerran jäimme kodin lähellä tielle, ja kahdestaan sen työnsi kevyesti pari kilometriä omalle pihalle.
    Mukava sillä oli ajella muutaman kerran mittarin ja Suomen ympäri. Sitten jälkeläiset kasvoivat siinä määrin, että oli pakko hankkia isompi auto.
    De luxemme oli päältä hieno: kullanhohtoisen ruskea, mutta siihen sen erinomaisuus loppuikin. Jouduimme vaihtamaan sen ennen takuuajan umpeutumista.
    Nyt olivat Ladat juuri tulleet markkinoille, ja päädyimme siihen. Olen edelleenkin sitä mieltä, että se oli tosi hyvä auto - muutenkin kuin väriltään, joka oli tumman turkoosi.
    Siihen aikaan ei vielä ollut nopeusrajoituksia, ja nautin kovaa ajamisesta.
    Kerran Lapissa paahdoin toista sataa, kun ohitseni pyyhälsi täsmälleen samanlainen Lada.
    Kuljettaja vilkaisi minua tyyliin "nainen ratissa".
    Sekös otti koppaan! Painoin lisää kaasua, ja kun oli suora tie, ajoin sivuilleni vilkaisematta kaksoisolennon ohi. Hetken kuluttua oli sen vuoro ohittaa, ja näin selvästi, että pelkääjän paikalla istunut nainen tosiaan pelkäsi. Totinen oli miehenikin, kun seuraavan kerran suoritin komean ohituksen, ja tällä kertaa toinen Lada jäi.
    Peräkkäin ajelimme täyttä vauhtia Rovaniemelle saakka. Sitten tuli risteys, ja kilpakumppani ajoi vierellemme, nosti reippaasti kättä, iski silmää ja kääntyi oikealle. Minä morjenstin takaisin, ja jatkoimme matkaa huomattavasti hiljaisemmalla nopeudella.