Minkä ikäinen on Åke Blomqvist? Entä vaimo?
En löytänyt googlelta enkä tietokirjastani sitä tietoa. Ihailen upeaa, tyylikästä Åkea.
Kuka tietää?
8
981
Vastaukset
Itse olin suurin piirtein teini-ikäinen, kun kävin Blomqvistin tanssikoulua. Åke oli silloin jo taatusti täysi-ikäinen, joten hänen täytyy olla päälle kahdeksankymmentä.
- nuorena likkana
ollessani muistan äitini puhuneen sen viiskymppis-päivistä. JA siitä on kauan kun olin nuori....
- Blunkan tanssikoulussa minäkin
Täytyy sen olla kahdeksankympin tienoilla. Oli Blunkka ainakin kymmenen vuotta mua vanhempi ja mä olin silloin viidentoista ja nyt seitsemänkymmentäyksi.
Blunkan tanssikoulu oli siihen aikaan Koitin talossa siinä ihan linja-autoaseman vieressä. - Fanni
Blunkan tanssikoulussa minäkin kirjoitti:
Täytyy sen olla kahdeksankympin tienoilla. Oli Blunkka ainakin kymmenen vuotta mua vanhempi ja mä olin silloin viidentoista ja nyt seitsemänkymmentäyksi.
Blunkan tanssikoulu oli siihen aikaan Koitin talossa siinä ihan linja-autoaseman vieressä.Olin ÅB:n kurssilla 1956. Paikka oli Tähtitorninmäen suunnalla, muistaakseni sairaalaa vinosti vastapäätä. Miellyttävä mies. Suosittu kuin mikä.
Viereisessä salissa harjoittelivat kaksi näkövammaista poikaa naisopettajan johdolla. Yht'äkkiä ÅB toi eteeni toisen pojan ja alettiin tanssia. Vasta sen jälkeen minulle valkeni, ettei poika näe kunnolla.
Poikien menoa näkövammaisuus ei hillinnyt silloin eikä myöhemminkään elämässä. Lehdistä olen lukenut heidän opiskeluistaan ja huomattavista asemista kuvien kera. - ........pirpana
Fanni kirjoitti:
Olin ÅB:n kurssilla 1956. Paikka oli Tähtitorninmäen suunnalla, muistaakseni sairaalaa vinosti vastapäätä. Miellyttävä mies. Suosittu kuin mikä.
Viereisessä salissa harjoittelivat kaksi näkövammaista poikaa naisopettajan johdolla. Yht'äkkiä ÅB toi eteeni toisen pojan ja alettiin tanssia. Vasta sen jälkeen minulle valkeni, ettei poika näe kunnolla.
Poikien menoa näkövammaisuus ei hillinnyt silloin eikä myöhemminkään elämässä. Lehdistä olen lukenut heidän opiskeluistaan ja huomattavista asemista kuvien kera.Niin kyllä itsekin ajatteli, mutta kun hän on niin nuorekas. Liikunta pitää vetreänä. Pitäisi kai itsekin liikkua enemmän. Ennen harrastin itsekin tanssia, kovastikin , mutta nyt on mennyt muutama vuosi. Minä kävin aikanaan Vallinnevan tanssikoulussa. ( Olikohan se nimi ihan noin.?) Oli sellainen Cotton-klubikin , missä harjoiteltiin. Muistaako kukaan missä nämä olivat?
- Epävarma tietäjä
........pirpana kirjoitti:
Niin kyllä itsekin ajatteli, mutta kun hän on niin nuorekas. Liikunta pitää vetreänä. Pitäisi kai itsekin liikkua enemmän. Ennen harrastin itsekin tanssia, kovastikin , mutta nyt on mennyt muutama vuosi. Minä kävin aikanaan Vallinnevan tanssikoulussa. ( Olikohan se nimi ihan noin.?) Oli sellainen Cotton-klubikin , missä harjoiteltiin. Muistaako kukaan missä nämä olivat?
Sellainen mielikuva on, että Cotton-klubi oli jossakin Isolla Roballa.
Sillä taisi alkujaan olla jotakin tekemistä kutomatyöväen liiton kanssa??? ........pirpana kirjoitti:
Niin kyllä itsekin ajatteli, mutta kun hän on niin nuorekas. Liikunta pitää vetreänä. Pitäisi kai itsekin liikkua enemmän. Ennen harrastin itsekin tanssia, kovastikin , mutta nyt on mennyt muutama vuosi. Minä kävin aikanaan Vallinnevan tanssikoulussa. ( Olikohan se nimi ihan noin.?) Oli sellainen Cotton-klubikin , missä harjoiteltiin. Muistaako kukaan missä nämä olivat?
muistaakseni kalevankadulla, sota-aikana tanssit oli kielletty niin siellä oli virallisesti tanssikoulu. Erik lindström, Furmanin veljekset ym. soittivat. Helsinkiläisnuoret harrasti siellä swingiä, jitterbugia, muotijuttuja siihen aikaan.
- Nimetön
Blunkan tanssikoulussa minäkin kirjoitti:
Blunkan tanssikoulu oli siihen aikaan Koitin talossa siinä ihan linja-autoaseman vieressä.Åke on syntynyt v.1925. Täyttää joulukuussa 82 vuotta. Suoritti jo 21-vuotiaana vakiotanssien opettajan tutkinnon. Ensimmäinen koulu oli Deutsche Schulessa. Lähdeteos: 'Paritanssin pyörteitä'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2417417Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1393851Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1172168- 381428
Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy261427- 331362
Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3391186Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.141992Milloin palaat
Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️23928Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!
Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä7907