Onnistumisen este!

Kuinka usein kuulemmekaaan miten asiat menevät päin peetä. Mistä löytyykin aina se " hyvien onnistumisten este".

Pahuksen Isoreva!

88

5099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Ystävälläni oli laaja (arvovaltainenkin) ystäväpiiri. Ennen kuolemaansa, sairaana hän tunnusti, että oli liikkunut väärissä piireissä. Toivoakseni hän ei tarkoittanut minua, koska minulle puhelimessa sen sanoi.

      • kun on lähtö eikä kukaan ystävä ole rukoilemassa vuoteen vierellä. Muuta tyhyjää kyllä höpöttävät.


    • itse ***

      tekijästä.
      Jos ei tee mitään.
      Mikään ei mene pieleen.

    • "päin peetä"-menemisen?Sehän on vain omassa päässämme,miten asioitten muka "pitäisi" mennä.
      Itse olen kyllä huomannut jälkeenpäin asian menneen niinkuin sen pitikin,vaikka ehkä juuri sinä hetkenä "väärin" tuntui menevän.
      Kun olen sellainen mutkan kautta vasta perille-ihminen,asiat todella usein menevät ensi tuntumalta päin mäntyä.
      Monet varmaan naureskelevatkin tälle minun intuition (kts.Google)merkityksen korostamiselleni.Mutta yhä enemmän pakertelen tietäni tämän intuitioni mukaan ja asiat sujuvat juuri kuin niitten minun kohdallani "pitääkin".
      Sen kummempia selittelemättä!

      • Sinikynä

        iski Susmorsian mielestäni,sillä mistä sitä voi tietää, asioiden tapahtuessa, onko se meille haitaksi vai hyödyksi.
        Joku asia voi tapahtuessaan tuntua todella suurelta onnettomuudelta kohdallamme, mutta vasta jälkeenpäin asiaa viileästi arvioidessa, voi todeta, että se olikin meille onneksi.
        On vain oltava rehellinen itselleen ja katsottava asioita laajempaa taustaa vasten.
        Tämä ei ole jeesustelua, vaan elettyä ja koettua elämää.


      • Hintriika1
        Sinikynä kirjoitti:

        iski Susmorsian mielestäni,sillä mistä sitä voi tietää, asioiden tapahtuessa, onko se meille haitaksi vai hyödyksi.
        Joku asia voi tapahtuessaan tuntua todella suurelta onnettomuudelta kohdallamme, mutta vasta jälkeenpäin asiaa viileästi arvioidessa, voi todeta, että se olikin meille onneksi.
        On vain oltava rehellinen itselleen ja katsottava asioita laajempaa taustaa vasten.
        Tämä ei ole jeesustelua, vaan elettyä ja koettua elämää.

        Täsmälleen samaa mieltä kuin Susmorsian ja Sinikynä!

        Niin itseni kuin parhaitten ystävieni kohdalla monet elämän salakuopat ovat vuosia jälkeenpäin osoittautuneet hyödyllisiksi käännekohdiksi.

        Herra Murphy voi sittenkin olla tervetullut vieras! Sitä ei vain sillä hetkellä huomaa...


      • Maalaismies*
        Hintriika1 kirjoitti:

        Täsmälleen samaa mieltä kuin Susmorsian ja Sinikynä!

        Niin itseni kuin parhaitten ystävieni kohdalla monet elämän salakuopat ovat vuosia jälkeenpäin osoittautuneet hyödyllisiksi käännekohdiksi.

        Herra Murphy voi sittenkin olla tervetullut vieras! Sitä ei vain sillä hetkellä huomaa...

        On kaivettava esiin Murphyn seurauslain 5.pykälä. Se kuuluu: "Jos asiat saavat mennä omalla painollaan, ne menevät vääjäämättä huonompaan päin."

        Nyt kysyn, onko tämä hyväksyttävä? Jos on, ollaan kaulaa myöten itämaisessa filosofiassa, fatalismissa. Kuinka se sopii länsimaiseen kulttuuriin?


      • Maalaismies* kirjoitti:

        On kaivettava esiin Murphyn seurauslain 5.pykälä. Se kuuluu: "Jos asiat saavat mennä omalla painollaan, ne menevät vääjäämättä huonompaan päin."

        Nyt kysyn, onko tämä hyväksyttävä? Jos on, ollaan kaulaa myöten itämaisessa filosofiassa, fatalismissa. Kuinka se sopii länsimaiseen kulttuuriin?

        Olen tyypillinen kohtalooni uskoja. Vaikka fatalismi määritellään systemaattiseksi pelkuruudeksi, niin kumminkin.

        En voi muuttaa vähääkään sitä, mitä "kohtaloni kirjassa" on määrätty. Jos olen menossa oikealle ja käännynkin vasemmalle, sekin on "kirjassa" määrätty.

        Pidän fatalismia uskontona, joka on ollut olemassa aina. Ehkä muinaisissa kulttuureissa ei asiaa tiedostettu, pohdittu eikä ymmärretty.

        Pakko sopia - vieläkin


      • Mietiskelijä...
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olen tyypillinen kohtalooni uskoja. Vaikka fatalismi määritellään systemaattiseksi pelkuruudeksi, niin kumminkin.

        En voi muuttaa vähääkään sitä, mitä "kohtaloni kirjassa" on määrätty. Jos olen menossa oikealle ja käännynkin vasemmalle, sekin on "kirjassa" määrätty.

        Pidän fatalismia uskontona, joka on ollut olemassa aina. Ehkä muinaisissa kulttuureissa ei asiaa tiedostettu, pohdittu eikä ymmärretty.

        Pakko sopia - vieläkin

        Jos kompastut omiin jalkoihisi, älä syytä Kohtaloa.
        Solmi kengännauhasi.


      • Mietiskelijä... kirjoitti:

        Jos kompastut omiin jalkoihisi, älä syytä Kohtaloa.
        Solmi kengännauhasi.

        Jos kompastun jalkoihini, se ei ole kengännauhojen syytä!

        Jos kompastun kengännauhoihini, se on huonon solmintani syytä!

        "Kohtalon käskystä" olen ollut huolimaton


      • Maalaismies*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olen tyypillinen kohtalooni uskoja. Vaikka fatalismi määritellään systemaattiseksi pelkuruudeksi, niin kumminkin.

        En voi muuttaa vähääkään sitä, mitä "kohtaloni kirjassa" on määrätty. Jos olen menossa oikealle ja käännynkin vasemmalle, sekin on "kirjassa" määrätty.

        Pidän fatalismia uskontona, joka on ollut olemassa aina. Ehkä muinaisissa kulttuureissa ei asiaa tiedostettu, pohdittu eikä ymmärretty.

        Pakko sopia - vieläkin

        Näin telkussa onnelliset maailman johtajat Saksan kokouksessa. Huolettomimmalta mielestäni näytti USA:n pressa. Ei huolen häivää näkynyt kasvoilla. Ja kuitenkin hänen sotajoukkonsa ovat tuhonneet ja tuhoavat maailman vanhinta kulttuuria, kirjoitustaidon, matematiikan ja uskonnon kotimaata. En kykene uskomaan, että kaikki menee niin kuin pitääkin tai niin kuin kohtalo on määrännyt. Kyllä siinä maailman johtajilla on sormensa pelissä.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Näin telkussa onnelliset maailman johtajat Saksan kokouksessa. Huolettomimmalta mielestäni näytti USA:n pressa. Ei huolen häivää näkynyt kasvoilla. Ja kuitenkin hänen sotajoukkonsa ovat tuhonneet ja tuhoavat maailman vanhinta kulttuuria, kirjoitustaidon, matematiikan ja uskonnon kotimaata. En kykene uskomaan, että kaikki menee niin kuin pitääkin tai niin kuin kohtalo on määrännyt. Kyllä siinä maailman johtajilla on sormensa pelissä.

        Käsitän, että vain ihminen voi olla uskova, vaikkapa fatalisti.

        Millään maalla ei voi olla uskoa.

        Yhdyn kauhisteluusi!

        Bush pitäisi viedä Haagin kansainväliseen oikeuteen tuomittavaksi.


      • Hintriika1
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olen tyypillinen kohtalooni uskoja. Vaikka fatalismi määritellään systemaattiseksi pelkuruudeksi, niin kumminkin.

        En voi muuttaa vähääkään sitä, mitä "kohtaloni kirjassa" on määrätty. Jos olen menossa oikealle ja käännynkin vasemmalle, sekin on "kirjassa" määrätty.

        Pidän fatalismia uskontona, joka on ollut olemassa aina. Ehkä muinaisissa kulttuureissa ei asiaa tiedostettu, pohdittu eikä ymmärretty.

        Pakko sopia - vieläkin

        Jos uskoo vahvasti, että kaikki on kohtalon määräämää, niin eihän silloin kannata edes yrittää mitään oman elämänsä eteen! Mitään ei voi muuttaa, koska kaikki on ennalta päätetty jossakin... missä lieneekään.

        Siksi en ole koskaan suhtautunut vakavasti kohtalon merkitykseen. Sitä sanaa voin kuvainnollisesti käyttää, mutta ei se mitään sanele. Sattuma sanelee paljon enemmän.

        Ainakin minun elämässäni.


      • LounaT
        Mietiskelijä... kirjoitti:

        Jos kompastut omiin jalkoihisi, älä syytä Kohtaloa.
        Solmi kengännauhasi.

        on kirjoittanut Arto Melleri, pari vuotta sitten

        kuollut runoilija, jonka teos "Elävien kirjoissa"

        palkittiin v. 1991 Finlandialla. Hän oli silloin vasta kolmekymppinen mies.

        Omakohtainen huomio lienee ollut hänellä tuo:
        "Jos kompastut omiin jalkoihisi, älä syytä Kohtaloa.
        Solmi kengännauhasi."

        Oliko tullut jotain tehdyksi liian vähän vai liian paljon.


      • Hintriika1 kirjoitti:

        Jos uskoo vahvasti, että kaikki on kohtalon määräämää, niin eihän silloin kannata edes yrittää mitään oman elämänsä eteen! Mitään ei voi muuttaa, koska kaikki on ennalta päätetty jossakin... missä lieneekään.

        Siksi en ole koskaan suhtautunut vakavasti kohtalon merkitykseen. Sitä sanaa voin kuvainnollisesti käyttää, mutta ei se mitään sanele. Sattuma sanelee paljon enemmän.

        Ainakin minun elämässäni.

        Jos Sinä siis uskot Jumalaan, joka johdattelee elämäntiellä, ei Sinun tarvitse tehdä mitään muuta kuin roikkua mukana.

        Fatalistiko elää tumput suorana, mistään mitään välittämättä, yrittämättä, ponnistelematta.

        Elä Sinä sattumien varassa jos tuon vaihtoehdon koet paremmmaksi.

        Ei kohtalo estä ei työnnä, rajaa kuitenkin.


      • Hintriika1
        Ruuneperi kirjoitti:

        Jos Sinä siis uskot Jumalaan, joka johdattelee elämäntiellä, ei Sinun tarvitse tehdä mitään muuta kuin roikkua mukana.

        Fatalistiko elää tumput suorana, mistään mitään välittämättä, yrittämättä, ponnistelematta.

        Elä Sinä sattumien varassa jos tuon vaihtoehdon koet paremmmaksi.

        Ei kohtalo estä ei työnnä, rajaa kuitenkin.

        Minä uskon ihmiseen. En muuhun. Valitettavasti usko joskus pettää. (En tarkoita, että Sinä minun ihmisuskoani olisit horjuttanut!)

        Huomaatko muuten koskaan kysymysmerkkejä? Ja miksi aina suutut, jos jollakulla on toisenlainen käsitys asiasta kuin Sinulla?


      • Hintriika1 kirjoitti:

        Minä uskon ihmiseen. En muuhun. Valitettavasti usko joskus pettää. (En tarkoita, että Sinä minun ihmisuskoani olisit horjuttanut!)

        Huomaatko muuten koskaan kysymysmerkkejä? Ja miksi aina suutut, jos jollakulla on toisenlainen käsitys asiasta kuin Sinulla?

        Viestissäsi annoit sellaisen kuvan, että kohtaloon uskominen on suunnilleen idioottimaista.

        Hyväksyn vastaväitteet, mutta toivon perusteluja.

        Näinkö siis väärin kun tuntui, ettei ainakaan minun mielipidettäni hyväksytty?


      • Maalaismies* kirjoitti:

        On kaivettava esiin Murphyn seurauslain 5.pykälä. Se kuuluu: "Jos asiat saavat mennä omalla painollaan, ne menevät vääjäämättä huonompaan päin."

        Nyt kysyn, onko tämä hyväksyttävä? Jos on, ollaan kaulaa myöten itämaisessa filosofiassa, fatalismissa. Kuinka se sopii länsimaiseen kulttuuriin?

        Meillä on hyvä ajattelun pohja ei tarvitse itämailta hakea. Minusta Ruuneberi on iloinen asia kun se muistaa teitä hyvillä ajatuksilla.


      • Hintriika1
        Ruuneperi kirjoitti:

        Viestissäsi annoit sellaisen kuvan, että kohtaloon uskominen on suunnilleen idioottimaista.

        Hyväksyn vastaväitteet, mutta toivon perusteluja.

        Näinkö siis väärin kun tuntui, ettei ainakaan minun mielipidettäni hyväksytty?

        Kirjoitin miten tahansa, osaat vääntää sen jotenkin itseäsi vastaan. Minäkään en ole niin idiootti, että väittäisin toisen mielipidettä idioottimaiseksi!

        Jos hyväksyt vastaväitteet, niin kerro ihmeessä, kuinka sellaisia voi esittää, ettet koe niitä loukkaukseksi itseäsi kohtaan! Minulla ei ole mitään tarvista loukata Sinua. Eikä ketään muutakaan.


      • Hintriika1 kirjoitti:

        Kirjoitin miten tahansa, osaat vääntää sen jotenkin itseäsi vastaan. Minäkään en ole niin idiootti, että väittäisin toisen mielipidettä idioottimaiseksi!

        Jos hyväksyt vastaväitteet, niin kerro ihmeessä, kuinka sellaisia voi esittää, ettet koe niitä loukkaukseksi itseäsi kohtaan! Minulla ei ole mitään tarvista loukata Sinua. Eikä ketään muutakaan.

        Sattumatkin ovat merkittävämpiä kuin kohtalo, sanot. Eikö tuo ole väheksymistä?

        Kenen mielipidettä olen minä väheksynyt?

        Syytöksistä: Väitit minun haukkuneen Skillania! Noin en ole koskaan tehnyt. Kirjoitin mielipiteenänä, että Kahvipirtissä ei keskustella. Edellinen on siis haukkumista.

        Ruuneperin haukkuminen on ikäänkuin palstakelpoisuuden mitta tai muu laudaturtyö.

        Kirjoitusintoni on ollut liian suuri onnistuakseni lopettamaan. Palstahistoriaakin tuodaan jälleen esiin, minun kelvottomuuttani kuvaamaan.

        Tällainen juupaseipäs tai toialoitti keskustelu sopii paremmin nuoremmille.

        Ylläpitäkää hyviä keskusteluja, joihin vain te pystytte.


      • Hintriika1
        Ruuneperi kirjoitti:

        Sattumatkin ovat merkittävämpiä kuin kohtalo, sanot. Eikö tuo ole väheksymistä?

        Kenen mielipidettä olen minä väheksynyt?

        Syytöksistä: Väitit minun haukkuneen Skillania! Noin en ole koskaan tehnyt. Kirjoitin mielipiteenänä, että Kahvipirtissä ei keskustella. Edellinen on siis haukkumista.

        Ruuneperin haukkuminen on ikäänkuin palstakelpoisuuden mitta tai muu laudaturtyö.

        Kirjoitusintoni on ollut liian suuri onnistuakseni lopettamaan. Palstahistoriaakin tuodaan jälleen esiin, minun kelvottomuuttani kuvaamaan.

        Tällainen juupaseipäs tai toialoitti keskustelu sopii paremmin nuoremmille.

        Ylläpitäkää hyviä keskusteluja, joihin vain te pystytte.

        En ole ikinä väittänyt, että olisit haukkunut SkillaNia! Olet moittinut kahvipirtin keskustelua, siitä sanoin jossakin toisessa ketjussa.

        Puhuessani sattumista, totesin: "Ainakin minun elämässäni." Toisten elämästä en osaa sanoa. En minä ole Sinun kohtaloasi kieltänyt. Lopeta, hyvä ihminen, tulkitsemasta kirjoituksiani päin p:tä!

        Tämä väittely saa tosiaan kummallisia piirteitä. En minä ole Sinua haukkunut. Jostakin syystä kuvittelet jokaisen sana tarkoittavan itseäsi! Minä en todellakaan halua haastaa riitaa!


      • yli 70 vee
        Ruuneperi kirjoitti:

        Jos Sinä siis uskot Jumalaan, joka johdattelee elämäntiellä, ei Sinun tarvitse tehdä mitään muuta kuin roikkua mukana.

        Fatalistiko elää tumput suorana, mistään mitään välittämättä, yrittämättä, ponnistelematta.

        Elä Sinä sattumien varassa jos tuon vaihtoehdon koet paremmmaksi.

        Ei kohtalo estä ei työnnä, rajaa kuitenkin.

        Sanotaan, etä sitä Jumalakin auttaa, joka itse auttaa itseään.

        Minusta Jumalaan luottaminen ei oikeuta ketään istumaan tumput suorana ja sanomaan, että Jumala on etukäteen määrännyt kohtalomme, eikä tässä nyt mitään kannata yrittää.

        Oikeammin on sanoa esimerkiksi, että "Jumalan avulla tästä selviämme", ja sitten ponnistella kaikki voimansa asian hoitamiseksi.
        Omien voimien hiipuessa korkeampaan voimaan tukeutuminen saattaa antaa sen viimeisen voimanrippeen, joka tarvitaan.

        Mutta onhan toisalta hyvin yleistä sanoa vaikkapa nuoruudenrakkaudestaan, että Kohtalo määräsi toisin, ja niin lähdimme eri teille.
        Lause sisältää koko sen tapahtumaketjun, joka eron aikeutti, ja kuulijakin nyökkäilee ja on samaa mieltä:
        "Niin se sattuma voi puuttua peliin, eikä kohtaloaan voi välttää!"


      • meidän kätemme
        yli 70 vee kirjoitti:

        Sanotaan, etä sitä Jumalakin auttaa, joka itse auttaa itseään.

        Minusta Jumalaan luottaminen ei oikeuta ketään istumaan tumput suorana ja sanomaan, että Jumala on etukäteen määrännyt kohtalomme, eikä tässä nyt mitään kannata yrittää.

        Oikeammin on sanoa esimerkiksi, että "Jumalan avulla tästä selviämme", ja sitten ponnistella kaikki voimansa asian hoitamiseksi.
        Omien voimien hiipuessa korkeampaan voimaan tukeutuminen saattaa antaa sen viimeisen voimanrippeen, joka tarvitaan.

        Mutta onhan toisalta hyvin yleistä sanoa vaikkapa nuoruudenrakkaudestaan, että Kohtalo määräsi toisin, ja niin lähdimme eri teille.
        Lause sisältää koko sen tapahtumaketjun, joka eron aikeutti, ja kuulijakin nyökkäilee ja on samaa mieltä:
        "Niin se sattuma voi puuttua peliin, eikä kohtaloaan voi välttää!"

        täällä maan päällä.

        Joka auttaa itseään, sitä Jumalakin auttaa.


      • Atolfia
        Maalaismies* kirjoitti:

        Näin telkussa onnelliset maailman johtajat Saksan kokouksessa. Huolettomimmalta mielestäni näytti USA:n pressa. Ei huolen häivää näkynyt kasvoilla. Ja kuitenkin hänen sotajoukkonsa ovat tuhonneet ja tuhoavat maailman vanhinta kulttuuria, kirjoitustaidon, matematiikan ja uskonnon kotimaata. En kykene uskomaan, että kaikki menee niin kuin pitääkin tai niin kuin kohtalo on määrännyt. Kyllä siinä maailman johtajilla on sormensa pelissä.

        Lusiferus, joka Bushiakin ohjailee, mutta luulisihan tuon Allahin auttavan ja taistelevan voimalla Lusiferusta vastaan.

        Vaikea lienee Allahinkin päättää, kumpaa uskontokuntaa puolustaa, sunneja vai shioja.

        Jos Bush sieltä vetäytyisi, Allahille tulisi vaikea ratkaisun hetki.

        Meneneekö kaikki, niinkuin pitää. Yleensä se on kuitenkin Korkeemman käress`.


      • moskeijat ilmaan
        Atolfia kirjoitti:

        Lusiferus, joka Bushiakin ohjailee, mutta luulisihan tuon Allahin auttavan ja taistelevan voimalla Lusiferusta vastaan.

        Vaikea lienee Allahinkin päättää, kumpaa uskontokuntaa puolustaa, sunneja vai shioja.

        Jos Bush sieltä vetäytyisi, Allahille tulisi vaikea ratkaisun hetki.

        Meneneekö kaikki, niinkuin pitää. Yleensä se on kuitenkin Korkeemman käress`.

        Shiat ja sunnit ovat ratkaisseet mainitsemasi ongelman räjäyttämällä toistensa moskeijat taivaan tuuliin.
        Nyt ei heidän Allahillaan ole temppeliä kummallakaan puolella.
        Miten nyt?

        Rauhan uskonto, islam.


    • En ole viestini missään vaiheessa väittanyt, en kertaakaan, että lopputulos olisi kokijan kannalta huono!

      Usein vaan todetaan, että tietty ruumiinosa, mänty tai muu puu tai joku "sillä seudulla oleva" on tiellä, esteenä.

      • Sinikynä

        tiedoksi, että ei sinua ole kukaan moitiskellutkaan tässä ketjussa.
        Minun mielipiteeni oli vain mielleyhtymä ketjun muista mielipiteistä.
        Jos joskus tulee asettaneeksi sanat huolimattomasti esille, ilman tarkoitusta ärsyttää, niin se suotakoon.


      • Sinikynä kirjoitti:

        tiedoksi, että ei sinua ole kukaan moitiskellutkaan tässä ketjussa.
        Minun mielipiteeni oli vain mielleyhtymä ketjun muista mielipiteistä.
        Jos joskus tulee asettaneeksi sanat huolimattomasti esille, ilman tarkoitusta ärsyttää, niin se suotakoon.

        Minä suon ja hetteiköt teille annan,
        yli syvimpienkin selässäin kannan.

        Olen antanut ja ottanut niin paljon, etten pienistä piittaa.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Minä suon ja hetteiköt teille annan,
        yli syvimpienkin selässäin kannan.

        Olen antanut ja ottanut niin paljon, etten pienistä piittaa.

        olla enempiä selittelemättä,niin kannanottonne ja innostavat repliikkinne saivat pähkäilyn taas jatkumaan päässäni ja tätä yritän nyt sanoiksi pukea.
        Fatalismiin sinällään en usko,sehän olisi vain heittäytymistä lekottelemaan "herran rauhassa."
        Omakohtainen monipuolinen työ itsensä kehittämisen,kasvattattamisen vuoksi (millainen kelläkin) antaa vihdoin tyytyväisyyttä elämään ja...kyllä...tyytyväisyyttä itseen.Sen huomaaminen,että vain itse pystyy itsensä "parantamaan",vain itsestä löytyvät keinot oman itsensä auttamiseen.
        Tämä kulunut sanonta taas...hyväksyä ja luottaa itseensä.Alkaa tuntea olevansa "melko valmis."
        Intohimosta--elämään---olemmekin keskustelleet aikaisemmin.Sehän tarkoittanee sitä,että kaikki,minkä tekee,sen tuntee tekevänsä "tosissaan",laittaa niin sanotusti itsensä likoon joka asiassa.
        Ja etsiminen jatkuu...


      • susmorsian kirjoitti:

        olla enempiä selittelemättä,niin kannanottonne ja innostavat repliikkinne saivat pähkäilyn taas jatkumaan päässäni ja tätä yritän nyt sanoiksi pukea.
        Fatalismiin sinällään en usko,sehän olisi vain heittäytymistä lekottelemaan "herran rauhassa."
        Omakohtainen monipuolinen työ itsensä kehittämisen,kasvattattamisen vuoksi (millainen kelläkin) antaa vihdoin tyytyväisyyttä elämään ja...kyllä...tyytyväisyyttä itseen.Sen huomaaminen,että vain itse pystyy itsensä "parantamaan",vain itsestä löytyvät keinot oman itsensä auttamiseen.
        Tämä kulunut sanonta taas...hyväksyä ja luottaa itseensä.Alkaa tuntea olevansa "melko valmis."
        Intohimosta--elämään---olemmekin keskustelleet aikaisemmin.Sehän tarkoittanee sitä,että kaikki,minkä tekee,sen tuntee tekevänsä "tosissaan",laittaa niin sanotusti itsensä likoon joka asiassa.
        Ja etsiminen jatkuu...

        oli aiheena.Hmmm..Esteet ovat aina omien korvien
        välissä. Jos ihminen haluaa jotain todella,hän
        työskentelee niin ,että se toteutuu..Miten mielessään laskee,niin menettelee..Päämäärä, ei ehkä heti ole saavutettavissa,mutta kun pitää sen kirkkaana edessään..niin jonakin päivänä se toteutuu..Minä uskon johdatukseen..Olen käynyt
        erilaisia kursseja,tietämättä tulenko niitä tietoja tarvitsemaan ja olen todennut,että on ollut hyödyksi.
        Kävin "Oppaaksi näkövammaisille" kurssin..olen nyt
        ollut silminä ,näkövammaiselle lapsenlapselleni ,jo 15v.. ..
        Kerran kävin "Dementikon-ystävä"-kurssin..
        Mies sairastui Alzheimerintautiin ja olen vetänyt vertaisryhmää jo kolme vuotta..Siis ,,meitä johdatetaan oikeiden asioiden luo, vaikka emme sillä hetkellä sitä vielä tiedä..Kerran menin
        eläkeläisten "Runoryhmään"..Nyt olen saanut
        tilaisuuksia lukea runoja invalidien ym.tilaisuuksissa ja ilahduttaa ihmisiä ,silläkin
        pienellä tavalla.Hyvin meitä johdatetaan,että olemme valmiita, monenlaisiin ,tuleviin tapahtumiin.Elämä on mielenkiintoista, joka päivä.
        Siis eläkäämme ,juuri tätä päivää!t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        oli aiheena.Hmmm..Esteet ovat aina omien korvien
        välissä. Jos ihminen haluaa jotain todella,hän
        työskentelee niin ,että se toteutuu..Miten mielessään laskee,niin menettelee..Päämäärä, ei ehkä heti ole saavutettavissa,mutta kun pitää sen kirkkaana edessään..niin jonakin päivänä se toteutuu..Minä uskon johdatukseen..Olen käynyt
        erilaisia kursseja,tietämättä tulenko niitä tietoja tarvitsemaan ja olen todennut,että on ollut hyödyksi.
        Kävin "Oppaaksi näkövammaisille" kurssin..olen nyt
        ollut silminä ,näkövammaiselle lapsenlapselleni ,jo 15v.. ..
        Kerran kävin "Dementikon-ystävä"-kurssin..
        Mies sairastui Alzheimerintautiin ja olen vetänyt vertaisryhmää jo kolme vuotta..Siis ,,meitä johdatetaan oikeiden asioiden luo, vaikka emme sillä hetkellä sitä vielä tiedä..Kerran menin
        eläkeläisten "Runoryhmään"..Nyt olen saanut
        tilaisuuksia lukea runoja invalidien ym.tilaisuuksissa ja ilahduttaa ihmisiä ,silläkin
        pienellä tavalla.Hyvin meitä johdatetaan,että olemme valmiita, monenlaisiin ,tuleviin tapahtumiin.Elämä on mielenkiintoista, joka päivä.
        Siis eläkäämme ,juuri tätä päivää!t.Irkku

        Kyllä minäkin uskon, että meitä johdattaa JOKU, onko se sitten kohtalo vaiko joku muu, mutta paljon joutuu kohtaloakin avittamaan. Sillä hetkellä ei tiedä onko oikein vai väärin avittanut, mutta kyllä siellä meidän omien korvien välissäkin on oltava ajatusta moneen asiaan. Niin, onko sekin ajatus sitten kohtalon aikaansaama.

        Olen tässä pähkäillyt erilaisten asioiden kanssa, kun olen seurannut äitini hoitoonsaattamista, josta tuolla toisaalla kerroin. Ja tuosta Irkun jutusta tuli mieleeni että kuinka erilaisia hoitoja ja hoitajia dementikoille on saatavilla.
        Olikohan se sitten kohtalon apua, kun äitini on nyt saanut erittäin hyvän tilapäisen hoitopaikan ja ammattitaitoiset hoitajat, kurssinsa käyneet, osaavat "käsitellä" dementikkoa, sairasta vanhusta.

        Niin vaikean kautta se KOHTALO joskus kuljettaa, mutta myöhemmin sitten huomaa että ehkä se piti noin tapahtua rajuimman kautta.
        Elämällä on ne johtolangat käsissä, ja ei kai sitä enempää anneta kannettavaksikaan, kuin mihin voimat riittää.
        Eletään tätä päivää nyt ja annetaan jonku johdattaa meitä, eihän koskaan tiedä huomisesta päivästä, mitä kaikkea se tuo tullessaan.

        Oikein mukavaa lämmintä kesää!!!


      • ullamirjami¤
        maarit60 kirjoitti:

        Kyllä minäkin uskon, että meitä johdattaa JOKU, onko se sitten kohtalo vaiko joku muu, mutta paljon joutuu kohtaloakin avittamaan. Sillä hetkellä ei tiedä onko oikein vai väärin avittanut, mutta kyllä siellä meidän omien korvien välissäkin on oltava ajatusta moneen asiaan. Niin, onko sekin ajatus sitten kohtalon aikaansaama.

        Olen tässä pähkäillyt erilaisten asioiden kanssa, kun olen seurannut äitini hoitoonsaattamista, josta tuolla toisaalla kerroin. Ja tuosta Irkun jutusta tuli mieleeni että kuinka erilaisia hoitoja ja hoitajia dementikoille on saatavilla.
        Olikohan se sitten kohtalon apua, kun äitini on nyt saanut erittäin hyvän tilapäisen hoitopaikan ja ammattitaitoiset hoitajat, kurssinsa käyneet, osaavat "käsitellä" dementikkoa, sairasta vanhusta.

        Niin vaikean kautta se KOHTALO joskus kuljettaa, mutta myöhemmin sitten huomaa että ehkä se piti noin tapahtua rajuimman kautta.
        Elämällä on ne johtolangat käsissä, ja ei kai sitä enempää anneta kannettavaksikaan, kuin mihin voimat riittää.
        Eletään tätä päivää nyt ja annetaan jonku johdattaa meitä, eihän koskaan tiedä huomisesta päivästä, mitä kaikkea se tuo tullessaan.

        Oikein mukavaa lämmintä kesää!!!

        kirjoitelleet, taas kerran sellaista missä on ajattelemisen aihetta.
        Toivon että tämäkin keskustelu jatkuu,juuri tällaisia "puheenvuoroja" on mukava lukea,vaikka
        itse en jaksakkaan kirjoittaa,on ollut kova viikonloppu,ja nyt on vaan levättävä.


      • jäsen 3
        Ruuneperi kirjoitti:

        Minä suon ja hetteiköt teille annan,
        yli syvimpienkin selässäin kannan.

        Olen antanut ja ottanut niin paljon, etten pienistä piittaa.

        En pidä Ruben Stilleriä mitenkään esikuvanani.
        Hän vitsaili kuuluvansa kuitenkin ehdottomasti negatiivisesti ajatteleviin ihmisiin.

        Kertoi englantilaisesta filosofista, joka näki valoa tunnelin päässä.
        Se oli lähestyvän junan valoa.
        Musta huumori sitten jaksaa piristää.


      • Sinikynä kirjoitti:

        tiedoksi, että ei sinua ole kukaan moitiskellutkaan tässä ketjussa.
        Minun mielipiteeni oli vain mielleyhtymä ketjun muista mielipiteistä.
        Jos joskus tulee asettaneeksi sanat huolimattomasti esille, ilman tarkoitusta ärsyttää, niin se suotakoon.

        Vastauksissa kuitenkin katsottiin sattumakin ihmiskohtaloa tärkeämmäksi.

        Ei pidä jättää sattuman varaan mitään! Kova oli kohtalo sillä ja sillä ihmisellä!

        Tuollaisissa näen kohtalon syvemmän merkityksen.

        Tärkeintä kuitenkin on muiden mielipiteiden hyväksyminen. Siihen pyrin itsekin.


    • Likka321

      Ei ihminen ole ajopuu kohtalon virrassa, ihmisellä on vapaa tahto.Tietyt kortit saamme jo syntyessämme, mutta mahdollisuuksia pelata on hyvin paljon.

      Länsimaissa korostetaan yksilön valinnan vapautta, jo lapset ja kypsymättömät nuoret joutuvat valintatilanteiden eteen, usein aivan valmistautumattomina.Kasvatuksessa pitäisi korostaa EI-sanan merkitystä. Ei esim. päihteitä, ei väkivaltaviihdettä,ei seksiä liian varhain. Huonosta seurasta pitää varoittaa.

      Ruuneperi herätteli ajattelemaan, voimmeko syyttää muita epäonnistumisesta.Usein ihminen lukee onnettomuutensaen kohtalon syyksi, mutta menestys laitetaan mielellään oman erinomaisuuden ja taitavuuden piikkiin.

      Valitettavasti näyttää siltä, että tietty epäonni ja syrjäytyminen periytyy polvesta polveen ja taas siunaus ja menestys seuraavat joitakin perheitä ja sukuja.Elämisen malli tulee aiemmilta sukupolvilta, ja huonon kierteen katkaisu vaatii paljon.

      • LounaT

        Samanlaisia huomioita olen tehnyt

        elämäntieni varrella.

        (Täytyy yksilöidä viesti, sillä koskaan ei tiedä,
        mikä viesti tulee tämän yläpuolelle.)


      • Maalaismies*

        Noin puhui Sartrekin filosofiassaan: "Ihminen on tuomittu vapauteen". Se on karsea kohtalo. "Yksin olet sinä ihminen, kaiken keskellä yksin", runoili Leino.

        Mainitsit Likka elämisen mallista. Se on totta, sillä on iso merkitys. Olen pannut merkille tapauksia, missä esim. juopon raitistuminen on saanut ihmeitä aikaan lähipiirissä. Ei saarnaa, esimerkki vain...


      • """"
        Maalaismies* kirjoitti:

        Noin puhui Sartrekin filosofiassaan: "Ihminen on tuomittu vapauteen". Se on karsea kohtalo. "Yksin olet sinä ihminen, kaiken keskellä yksin", runoili Leino.

        Mainitsit Likka elämisen mallista. Se on totta, sillä on iso merkitys. Olen pannut merkille tapauksia, missä esim. juopon raitistuminen on saanut ihmeitä aikaan lähipiirissä. Ei saarnaa, esimerkki vain...

        "Yksin oot sinä ihminen,
        kaiken keskellä yksin.
        Yksin sä syntynyt oot,
        yksin lähtevä oot.
        Ainoa uskollinen
        on oma varjosi vaan."

        (Muistamisvarauksella!)


      • Maalaismies*
        """" kirjoitti:

        "Yksin oot sinä ihminen,
        kaiken keskellä yksin.
        Yksin sä syntynyt oot,
        yksin lähtevä oot.
        Ainoa uskollinen
        on oma varjosi vaan."

        (Muistamisvarauksella!)

        Niin onkin, Koskenniemen runosta on kysymys. Muistin väärin. Kiitos oikaisusta!


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Noin puhui Sartrekin filosofiassaan: "Ihminen on tuomittu vapauteen". Se on karsea kohtalo. "Yksin olet sinä ihminen, kaiken keskellä yksin", runoili Leino.

        Mainitsit Likka elämisen mallista. Se on totta, sillä on iso merkitys. Olen pannut merkille tapauksia, missä esim. juopon raitistuminen on saanut ihmeitä aikaan lähipiirissä. Ei saarnaa, esimerkki vain...

        Olen Likan kanssa samaa mieltä siitä, ettei ihminen ole ajopuu. Elämän eväät jakautuvat eri tavoin, mutta oma tahto tai tahdottomuus kuitenkin paljolti määräävät, mihin suuntaan lähdetään.
        Kärjistettynä:
        Ei ole väistämätöntä, että juopporetkun lapset seuraisivat isänsä jälkiä. Heillekin on tuomittu vapaus valita, pitävätkö he isäänsä hyvänä vai huonona esimerkkinä ja toimia valintansa mukaan.
        Toisaalta taas raivoraittiin, ns. "hyvän" perheen lapsista voi tulla renttuja ja rikollisia.
        Kovista lähtökohdista voi nousta vahvoja ja suoraselkäisiä kansalaisia, kun taas helppoon elämään tottuneet saattavat vastoinkäymisten tullessa antaa periksi ja sortua.

        Tuntuu vähän sellaiselta kuin yllä kirjoitettu olisi koulun raittiuskilpakirjoituksesta. Naiivilta.
        Tarkoitukseni oli kuitenkin sanoa, ettei mielestäni mikään ole ennalta määrättyä. Onhan heitä, jotka syntyvät kultalusikka suussa, mutta suurin osa joutuu itse päättämään elämästään ja ponnistelemaan päämääriensä hyväksi.
        Kun on itse edes yrittänyt, ei ainakaan tarvitse itseään velttoudesta syyttää.


      • Maalaismies*
        Venlastiina kirjoitti:

        Olen Likan kanssa samaa mieltä siitä, ettei ihminen ole ajopuu. Elämän eväät jakautuvat eri tavoin, mutta oma tahto tai tahdottomuus kuitenkin paljolti määräävät, mihin suuntaan lähdetään.
        Kärjistettynä:
        Ei ole väistämätöntä, että juopporetkun lapset seuraisivat isänsä jälkiä. Heillekin on tuomittu vapaus valita, pitävätkö he isäänsä hyvänä vai huonona esimerkkinä ja toimia valintansa mukaan.
        Toisaalta taas raivoraittiin, ns. "hyvän" perheen lapsista voi tulla renttuja ja rikollisia.
        Kovista lähtökohdista voi nousta vahvoja ja suoraselkäisiä kansalaisia, kun taas helppoon elämään tottuneet saattavat vastoinkäymisten tullessa antaa periksi ja sortua.

        Tuntuu vähän sellaiselta kuin yllä kirjoitettu olisi koulun raittiuskilpakirjoituksesta. Naiivilta.
        Tarkoitukseni oli kuitenkin sanoa, ettei mielestäni mikään ole ennalta määrättyä. Onhan heitä, jotka syntyvät kultalusikka suussa, mutta suurin osa joutuu itse päättämään elämästään ja ponnistelemaan päämääriensä hyväksi.
        Kun on itse edes yrittänyt, ei ainakaan tarvitse itseään velttoudesta syyttää.

        Kyllä kyllä noinkin, mutta yhteiskunnallisesti ajateltuna noilla eväillä mennään USA:n malliin, ts. pelastukoon ken voi. Tämä ns. pohjoismainen hyvinvointivaltiomalli alkaa olla edellisen talven lunta. Se on vahinko, koska siihen liittyy huoli toisesta.


      • Venlastiina (ei kirj.)
        Maalaismies* kirjoitti:

        Kyllä kyllä noinkin, mutta yhteiskunnallisesti ajateltuna noilla eväillä mennään USA:n malliin, ts. pelastukoon ken voi. Tämä ns. pohjoismainen hyvinvointivaltiomalli alkaa olla edellisen talven lunta. Se on vahinko, koska siihen liittyy huoli toisesta.

        Oletpa taas kertaalleen ihan oikeassa, maalaismies*!
        Näin minäkin ajattelen. Tarkoitus oli sanoa, etten ole fatalisti ja että jos kohtalon huomaan heittäytyy, on se samaa kuin iskisi hanskat tiskiin.
        Missään tapauksessa ei hyväksy yhteiskunnallista kyynerpäätaktiikkaa. Minulla on onneton tapa kirjoittaa niin laajasti ja laveasti asioiden yhdestä puolesta, että toisen puolen käsittelyyn ei enää riitä rohkeutta. Sitten syntyy jäljiltäni näitä kärjistettyjä puolivalmiita tekeleitä.
        Kiitos kommentistasi!


      • Hintriika1
        Venlastiina (ei kirj.) kirjoitti:

        Oletpa taas kertaalleen ihan oikeassa, maalaismies*!
        Näin minäkin ajattelen. Tarkoitus oli sanoa, etten ole fatalisti ja että jos kohtalon huomaan heittäytyy, on se samaa kuin iskisi hanskat tiskiin.
        Missään tapauksessa ei hyväksy yhteiskunnallista kyynerpäätaktiikkaa. Minulla on onneton tapa kirjoittaa niin laajasti ja laveasti asioiden yhdestä puolesta, että toisen puolen käsittelyyn ei enää riitä rohkeutta. Sitten syntyy jäljiltäni näitä kärjistettyjä puolivalmiita tekeleitä.
        Kiitos kommentistasi!

        Nyt turvaudun toisten sanoihin! Juuri sitä samaa yritin tuolla ylempänä sanoa, kuin tässä alempana on Likan ajopuuteoria ja Venlastiinan kommentit. Kai olen huono ilmaisemaan ajatuksiani selkeästi...


      • Venlastiina (ei kirj.) kirjoitti:

        Oletpa taas kertaalleen ihan oikeassa, maalaismies*!
        Näin minäkin ajattelen. Tarkoitus oli sanoa, etten ole fatalisti ja että jos kohtalon huomaan heittäytyy, on se samaa kuin iskisi hanskat tiskiin.
        Missään tapauksessa ei hyväksy yhteiskunnallista kyynerpäätaktiikkaa. Minulla on onneton tapa kirjoittaa niin laajasti ja laveasti asioiden yhdestä puolesta, että toisen puolen käsittelyyn ei enää riitä rohkeutta. Sitten syntyy jäljiltäni näitä kärjistettyjä puolivalmiita tekeleitä.
        Kiitos kommentistasi!

        "jos kohtalon huoman heittäydyt, on se samaa kuin iskisi hanskat tiskiin"

        Olen yli 70 vuotta elänyt vammaisena enkä voinut koskaan lyödä hanskoja tiskiin.

        Päinvastoin! olen joutunut ponnistelemaan jopa monin verroin enemmän kuin n.s. terveet.

        Onko se sitten sallimus, ellei kohtalo, joka minua on elämässäni kuljettanut - "tumput väärinä".


      • Maalaismies*
        Hintriika1 kirjoitti:

        Nyt turvaudun toisten sanoihin! Juuri sitä samaa yritin tuolla ylempänä sanoa, kuin tässä alempana on Likan ajopuuteoria ja Venlastiinan kommentit. Kai olen huono ilmaisemaan ajatuksiani selkeästi...

        Kyllä sinä Hintriika ja Venlastiina myös selkokieltä puhutte molemmat. Nämä ovat sellaisia kysymyksiä, että ellei niitä rajaa koskevaksi esim. tässä aiheessa yksilöä, tahattomia väärinpainotuksia voi syntyä. Nou hätä!


      • Ruuneperi ek
        Venlastiina (ei kirj.) kirjoitti:

        Oletpa taas kertaalleen ihan oikeassa, maalaismies*!
        Näin minäkin ajattelen. Tarkoitus oli sanoa, etten ole fatalisti ja että jos kohtalon huomaan heittäytyy, on se samaa kuin iskisi hanskat tiskiin.
        Missään tapauksessa ei hyväksy yhteiskunnallista kyynerpäätaktiikkaa. Minulla on onneton tapa kirjoittaa niin laajasti ja laveasti asioiden yhdestä puolesta, että toisen puolen käsittelyyn ei enää riitä rohkeutta. Sitten syntyy jäljiltäni näitä kärjistettyjä puolivalmiita tekeleitä.
        Kiitos kommentistasi!

        Kirjoitit: "jos heittäytyy", et "jos heittäydyt"..


      • Hintriika1
        Venlastiina kirjoitti:

        Olen Likan kanssa samaa mieltä siitä, ettei ihminen ole ajopuu. Elämän eväät jakautuvat eri tavoin, mutta oma tahto tai tahdottomuus kuitenkin paljolti määräävät, mihin suuntaan lähdetään.
        Kärjistettynä:
        Ei ole väistämätöntä, että juopporetkun lapset seuraisivat isänsä jälkiä. Heillekin on tuomittu vapaus valita, pitävätkö he isäänsä hyvänä vai huonona esimerkkinä ja toimia valintansa mukaan.
        Toisaalta taas raivoraittiin, ns. "hyvän" perheen lapsista voi tulla renttuja ja rikollisia.
        Kovista lähtökohdista voi nousta vahvoja ja suoraselkäisiä kansalaisia, kun taas helppoon elämään tottuneet saattavat vastoinkäymisten tullessa antaa periksi ja sortua.

        Tuntuu vähän sellaiselta kuin yllä kirjoitettu olisi koulun raittiuskilpakirjoituksesta. Naiivilta.
        Tarkoitukseni oli kuitenkin sanoa, ettei mielestäni mikään ole ennalta määrättyä. Onhan heitä, jotka syntyvät kultalusikka suussa, mutta suurin osa joutuu itse päättämään elämästään ja ponnistelemaan päämääriensä hyväksi.
        Kun on itse edes yrittänyt, ei ainakaan tarvitse itseään velttoudesta syyttää.

        Kirjoitin tuonne mietelauseketjuun japanilaisen sananlaskun ja huomasin, että tännehän se oikeastaan kuuluisikin. Joten toistan:

        Kun kaikki ovet on suljettu, on jossakin vielä ikkuna raollaan.


      • Hintriika1 kirjoitti:

        Kirjoitin tuonne mietelauseketjuun japanilaisen sananlaskun ja huomasin, että tännehän se oikeastaan kuuluisikin. Joten toistan:

        Kun kaikki ovet on suljettu, on jossakin vielä ikkuna raollaan.

        kahdesta lähtökohdasta. Rakkaudesta ja omasta kuvitellusta viisaudesta. Jatkaen ajattelua miten se näkyy lopputuloksessa.


      • Maalaismies*
        pääsky kirjoitti:

        kahdesta lähtökohdasta. Rakkaudesta ja omasta kuvitellusta viisaudesta. Jatkaen ajattelua miten se näkyy lopputuloksessa.

        Onko meillä omia ajatuksia? Lapsi ilman vanhempia, ilman omaa kultturialuettaan ja kieltä, ilman koulua ja muuta opetusta on tiettävästi toivoton tapaus. Hän ei tule toimeen (jos sellainen jossain olisi) itsensä eikä muiden kanssa.

        Minäkin olen pitkin palstaa siteerannut hienoja ajatuksia sotkien niiden lausujien ja keksijöiden nimetkin. Sitä opiskelee ja etsii SUURTA ajatusta, TOTUUTTA, jota kukaan ei tähän mennessä ole löytänyt. Masentavaa, jos sellaista ei edes ole olemassa.


      • minä vaan
        Maalaismies* kirjoitti:

        Onko meillä omia ajatuksia? Lapsi ilman vanhempia, ilman omaa kultturialuettaan ja kieltä, ilman koulua ja muuta opetusta on tiettävästi toivoton tapaus. Hän ei tule toimeen (jos sellainen jossain olisi) itsensä eikä muiden kanssa.

        Minäkin olen pitkin palstaa siteerannut hienoja ajatuksia sotkien niiden lausujien ja keksijöiden nimetkin. Sitä opiskelee ja etsii SUURTA ajatusta, TOTUUTTA, jota kukaan ei tähän mennessä ole löytänyt. Masentavaa, jos sellaista ei edes ole olemassa.

        Vannoutunut totuuden etsintä edellyttää pitkälti okultista elämistä ja monista asioista kieltäytymistä. Asiaan perehtyneiden jäljiltä on valtava määrä valmista tutkittua tietoa. Osallistumalla teosoffien loossi työskentelyyn saatta löytää polun.Toiseksekseen salaisin tieto ei tule vihkimättömien tietoon. Tutkiessaan kristin uskon kääntöpuolta saattaa selvittää jo paljon. Anna Besant sittemmin amerikaan muuttaneena teki varsinaisen elämän työnsä teosoffina. Ruusuristiläiset ne valkepukuiset miehet ovat pitkällä totuuden etsinnässään. Totuuden etsintä ei kaikille ole suuri ajatus se on asialle vihkityneiden ihmisten elämäntapa. Lapsi ei ole koskaan ilman vanhempia. Olkoonkin vaikka keino hedelmöityksellä aikaan saatu. Jeshuakin oli juutalaisten historin mukaan jumalan poika ja siittynyt pyhästä hengestä.


      • minä vaan kirjoitti:

        Vannoutunut totuuden etsintä edellyttää pitkälti okultista elämistä ja monista asioista kieltäytymistä. Asiaan perehtyneiden jäljiltä on valtava määrä valmista tutkittua tietoa. Osallistumalla teosoffien loossi työskentelyyn saatta löytää polun.Toiseksekseen salaisin tieto ei tule vihkimättömien tietoon. Tutkiessaan kristin uskon kääntöpuolta saattaa selvittää jo paljon. Anna Besant sittemmin amerikaan muuttaneena teki varsinaisen elämän työnsä teosoffina. Ruusuristiläiset ne valkepukuiset miehet ovat pitkällä totuuden etsinnässään. Totuuden etsintä ei kaikille ole suuri ajatus se on asialle vihkityneiden ihmisten elämäntapa. Lapsi ei ole koskaan ilman vanhempia. Olkoonkin vaikka keino hedelmöityksellä aikaan saatu. Jeshuakin oli juutalaisten historin mukaan jumalan poika ja siittynyt pyhästä hengestä.

        joka vie kallionkielekkeelle ja sieltä putoaa suoraa tyhjyyteen.

        Mitä tulee totuuden etsimiseen etsimme sitä koko ikämme eikä se meille valkene kuuna kullan valkeana. On olemassa totuus joka on kalliolla joka kestää.


      • minä vaan
        pääsky kirjoitti:

        joka vie kallionkielekkeelle ja sieltä putoaa suoraa tyhjyyteen.

        Mitä tulee totuuden etsimiseen etsimme sitä koko ikämme eikä se meille valkene kuuna kullan valkeana. On olemassa totuus joka on kalliolla joka kestää.

        Ei salat vihkimättömälle aukea. Suuri määrä ihmisistä kuitenkin uskoo Jeesuksen tulleen pyhästä hengestä ja syntyneen neitsyt Mariasta. Se on uskon asia, jos pidät sitä humpuukkina on se tietysti sinun asiasi. Ei uskon asioista kannata kiistellä.


      • minä vaan
        pääsky kirjoitti:

        joka vie kallionkielekkeelle ja sieltä putoaa suoraa tyhjyyteen.

        Mitä tulee totuuden etsimiseen etsimme sitä koko ikämme eikä se meille valkene kuuna kullan valkeana. On olemassa totuus joka on kalliolla joka kestää.

        Mielenkiintoista, Miten olet päätynyt moiseen päätelmään. Mitä totuutta etsit? Missä kalliolla. Siinainko erämaassa?


      • minä vaan kirjoitti:

        Ei salat vihkimättömälle aukea. Suuri määrä ihmisistä kuitenkin uskoo Jeesuksen tulleen pyhästä hengestä ja syntyneen neitsyt Mariasta. Se on uskon asia, jos pidät sitä humpuukkina on se tietysti sinun asiasi. Ei uskon asioista kannata kiistellä.

        ja kaikki steinerin opit jotka se on sotkenut kristinuskon lukuihin.
        Alku siinäkin kiinnostaa mutta kun lukee enemmän niin ihan pimeetä.


      • minä vaan
        pääsky kirjoitti:

        ja kaikki steinerin opit jotka se on sotkenut kristinuskon lukuihin.
        Alku siinäkin kiinnostaa mutta kun lukee enemmän niin ihan pimeetä.

        En tarkoittanut Steinerin oppeja,Budhan valaitumista. enkä myöskään kaikista itämaisista uskonnoista olevaa koostetta Ney Agea, Ainoastaan Totuudenetsintää. Ervastin koulukuntaan olen tutustunut. Teosoffien looseissa pohtinut jne. En ajatellut tällä palstalla aiheesta enempää.Joskus täytyy vain ottaa kantaa johonkin absurdiin heittoon.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Onko meillä omia ajatuksia? Lapsi ilman vanhempia, ilman omaa kultturialuettaan ja kieltä, ilman koulua ja muuta opetusta on tiettävästi toivoton tapaus. Hän ei tule toimeen (jos sellainen jossain olisi) itsensä eikä muiden kanssa.

        Minäkin olen pitkin palstaa siteerannut hienoja ajatuksia sotkien niiden lausujien ja keksijöiden nimetkin. Sitä opiskelee ja etsii SUURTA ajatusta, TOTUUTTA, jota kukaan ei tähän mennessä ole löytänyt. Masentavaa, jos sellaista ei edes ole olemassa.

        Totuus on olemassa! Neuvostoliitossa valhe oli totuus.
        Totuus on myös kaikkien sotien ensimmäinen uhri.

        Olkaamme peloisamme totuuden kuolemasta!


      • Maalaismies*
        minä vaan kirjoitti:

        Vannoutunut totuuden etsintä edellyttää pitkälti okultista elämistä ja monista asioista kieltäytymistä. Asiaan perehtyneiden jäljiltä on valtava määrä valmista tutkittua tietoa. Osallistumalla teosoffien loossi työskentelyyn saatta löytää polun.Toiseksekseen salaisin tieto ei tule vihkimättömien tietoon. Tutkiessaan kristin uskon kääntöpuolta saattaa selvittää jo paljon. Anna Besant sittemmin amerikaan muuttaneena teki varsinaisen elämän työnsä teosoffina. Ruusuristiläiset ne valkepukuiset miehet ovat pitkällä totuuden etsinnässään. Totuuden etsintä ei kaikille ole suuri ajatus se on asialle vihkityneiden ihmisten elämäntapa. Lapsi ei ole koskaan ilman vanhempia. Olkoonkin vaikka keino hedelmöityksellä aikaan saatu. Jeshuakin oli juutalaisten historin mukaan jumalan poika ja siittynyt pyhästä hengestä.

        Sanot ettei "Lapsi ei ole koskaan ilman vanhempia." On se! Lähimmät katulapset löytyvät Viipurista. Heillä ei ole vanhempia ja heitä on lukemattomat joukot ympäri maailmaa.

        Annat ymmärtää, että tiedossasi on polku viisauteen ja että se on elämäntapa. Toisaalta et halua kertoa asiasta sen enempää. MIKSI? Kerro ihmeessä, että meikäläinenkin valaistuisi!

        Jos sanot ettei sitä täällä kannata kertoa, miksi sitten kirjoitit viestisi?


      • minä vaan
        Maalaismies* kirjoitti:

        Sanot ettei "Lapsi ei ole koskaan ilman vanhempia." On se! Lähimmät katulapset löytyvät Viipurista. Heillä ei ole vanhempia ja heitä on lukemattomat joukot ympäri maailmaa.

        Annat ymmärtää, että tiedossasi on polku viisauteen ja että se on elämäntapa. Toisaalta et halua kertoa asiasta sen enempää. MIKSI? Kerro ihmeessä, että meikäläinenkin valaistuisi!

        Jos sanot ettei sitä täällä kannata kertoa, miksi sitten kirjoitit viestisi?

        Lapsi ei koskaan ole ilman vanhempia. Nykytekniikalla se ei ole enää uskon asia.Aivan toinen asia on jos lapset ovat hylättyjä ja orpoja.

        Parilla sanalla ei ketään valaista. Varsinkaa silloin jos näinkin helppo asia kuten orpous on vaikea ymmärtää.
        Eli lyhyesti ei helmiä sioille. Alkuperäinen kirjoitus oli ei papanoita pakanoiille,Ymmärtämisestä on kysymys. Käytännössähän se tarkoitaa ettei ymmärrystä ja nöyryyttä voi jakaa se on itsekunkin omaksuttavissa sillä tiellä jolla totuutta etsitään.

        Miksi yleensä kirjoitellaan. Hyvä kysymys. Miksi siis suollat tyhjänpäiväisyyttä ja useasti virheellistäkin tietoa. Joskus hyvä olla asiaakin.
        Ehkäpä tulit jo jonkun verran valaistuneeksi.


      • Maalaismies*
        minä vaan kirjoitti:

        Lapsi ei koskaan ole ilman vanhempia. Nykytekniikalla se ei ole enää uskon asia.Aivan toinen asia on jos lapset ovat hylättyjä ja orpoja.

        Parilla sanalla ei ketään valaista. Varsinkaa silloin jos näinkin helppo asia kuten orpous on vaikea ymmärtää.
        Eli lyhyesti ei helmiä sioille. Alkuperäinen kirjoitus oli ei papanoita pakanoiille,Ymmärtämisestä on kysymys. Käytännössähän se tarkoitaa ettei ymmärrystä ja nöyryyttä voi jakaa se on itsekunkin omaksuttavissa sillä tiellä jolla totuutta etsitään.

        Miksi yleensä kirjoitellaan. Hyvä kysymys. Miksi siis suollat tyhjänpäiväisyyttä ja useasti virheellistäkin tietoa. Joskus hyvä olla asiaakin.
        Ehkäpä tulit jo jonkun verran valaistuneeksi.

        Palsta on meidän vanhojen henkinen treenikenttä, ei haittaa vaikka unohtaa ja erehtyy. Mulla on varaa tunnustaa, että metsään meni silloin kun meni.

        Silloin tällöin palstalle ilmestyy tiedotus, jossa ao. ilmoittaa ettei tänne kannata kirjoittaa. Se on mielestäni turhista turhin ilmoitus. Jos ei kannata, ei kirjoita, siinä se. Minusta kannattaa.


      • minä vaan kirjoitti:

        Mielenkiintoista, Miten olet päätynyt moiseen päätelmään. Mitä totuutta etsit? Missä kalliolla. Siinainko erämaassa?

        Matteus 16:18


      • Venlastiina kirjoitti:

        Matteus 16:18

        sieltä.En ole saanut muuta varmuutta eikä taida tullakkan. Kannattaa kokeilla sitä kalliota eihän se mitään maksa pienituloiselekin sopivan hintainen.


      • minä vaan kirjoitti:

        Lapsi ei koskaan ole ilman vanhempia. Nykytekniikalla se ei ole enää uskon asia.Aivan toinen asia on jos lapset ovat hylättyjä ja orpoja.

        Parilla sanalla ei ketään valaista. Varsinkaa silloin jos näinkin helppo asia kuten orpous on vaikea ymmärtää.
        Eli lyhyesti ei helmiä sioille. Alkuperäinen kirjoitus oli ei papanoita pakanoiille,Ymmärtämisestä on kysymys. Käytännössähän se tarkoitaa ettei ymmärrystä ja nöyryyttä voi jakaa se on itsekunkin omaksuttavissa sillä tiellä jolla totuutta etsitään.

        Miksi yleensä kirjoitellaan. Hyvä kysymys. Miksi siis suollat tyhjänpäiväisyyttä ja useasti virheellistäkin tietoa. Joskus hyvä olla asiaakin.
        Ehkäpä tulit jo jonkun verran valaistuneeksi.

        Olen myös lukenut samat läksyt alle kolmekymppisenä.Silloin on helpompi hurahtaa mutta enpä hurahatnut. Luulen että kuljet saman tien pimeenä kunnes löydät oikean valonsäteen.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Totuus on olemassa! Neuvostoliitossa valhe oli totuus.
        Totuus on myös kaikkien sotien ensimmäinen uhri.

        Olkaamme peloisamme totuuden kuolemasta!

        Vaikka on totuus ihminen on heikko eikä se pysy totuudessa mutta saa anteeksi. Hän on meidät tehnyt hänen me olemme. Joka ainoa vaikka luotu mitä teorioita laatisi on hän Jumalan oma.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Totuus on olemassa! Neuvostoliitossa valhe oli totuus.
        Totuus on myös kaikkien sotien ensimmäinen uhri.

        Olkaamme peloisamme totuuden kuolemasta!

        Eiköhän totuuskin ole suhteellista. Ainahan historian totuudetkin vaihtelevat riippuen siitä, kuka valtaa pitää.
        Käytiinko Suomessa 1918 vapaussota, jonka tuloksena oli itsenäisyys? Vai oliko se veljessota, sisällissota vai luokkasota?
        Kysymys on retorinen.
        Itselleen sopivan vastauksen voi jokainen valita. Eri asia on, onko jokaisen totuus oikea. Ainoa fakta lienee 31.12.1917 viime minuuteilla allekirjoitettu paperi, jolla Venäjä tunnustaa Suomen itsenäisyyden.

        Onko puolitotuus totuus vai valhe?
        Täällä mainittiin sana absurdi. Mielestäni melko absurdeja ovat nämä keitokset, joissa on sotkettu
        kaiken maailman salatieteitä, uskontoja, eri aikojen ja kansojen moraalinormeja. Tästä sopasta sitten haetaan Totuutta isolla teellä.
        Arvelen, että että nykyajan totuudet ovat melko lailla erilaiset kuin vaikkapa vinkuintialiset v. 365 e.a.a.
        Nykyisinhän jopa kirkko tunnustaa totuutena, että naisella(kin) on sielu.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Eiköhän totuuskin ole suhteellista. Ainahan historian totuudetkin vaihtelevat riippuen siitä, kuka valtaa pitää.
        Käytiinko Suomessa 1918 vapaussota, jonka tuloksena oli itsenäisyys? Vai oliko se veljessota, sisällissota vai luokkasota?
        Kysymys on retorinen.
        Itselleen sopivan vastauksen voi jokainen valita. Eri asia on, onko jokaisen totuus oikea. Ainoa fakta lienee 31.12.1917 viime minuuteilla allekirjoitettu paperi, jolla Venäjä tunnustaa Suomen itsenäisyyden.

        Onko puolitotuus totuus vai valhe?
        Täällä mainittiin sana absurdi. Mielestäni melko absurdeja ovat nämä keitokset, joissa on sotkettu
        kaiken maailman salatieteitä, uskontoja, eri aikojen ja kansojen moraalinormeja. Tästä sopasta sitten haetaan Totuutta isolla teellä.
        Arvelen, että että nykyajan totuudet ovat melko lailla erilaiset kuin vaikkapa vinkuintialiset v. 365 e.a.a.
        Nykyisinhän jopa kirkko tunnustaa totuutena, että naisella(kin) on sielu.

        Totuuden rinnalla on rakkaus se on kestänyt vinkuintiaanien ajasta asti ja jatkaa kulkuaan.Pakkohan ihmisenkin on ollut muuttua ja kehittyä mutta rakkaus ei ole muuttanut muotoaan.


      • minä vaan
        pääsky kirjoitti:

        Olen myös lukenut samat läksyt alle kolmekymppisenä.Silloin on helpompi hurahtaa mutta enpä hurahatnut. Luulen että kuljet saman tien pimeenä kunnes löydät oikean valonsäteen.

        Olen tutustunut omalla retkelläni totuuden etsinnässä arviolta n. 150 eri ukontoon ja uskonnon haaraan. Mitään niistä en pidä humpuukkina jokaisessa on jotain. Minulla ei siis ole mikään kateissa enkä edelleenkään ole hurahtanut yhtikäs mihinkään. Par aikaa olen perehtymässä Pahai uskontoon jossa olen havannutinut yhtäläisyyksiä Islamin uskoon johon olen pintapuolisesti perehtynyt. Oma vakaumukseni on vahva ja jatkan edelleen totuuden etsintää. Olen sisäistänyt okkultiset elämän tavan niinkuin monta muutakin asiaa eri uskonnoista. Mistään valaistumisesta ei ole kysymys eikä minkään pakana opin harjoittamisesta.


      • ullamirjami¤
        minä vaan kirjoitti:

        Olen tutustunut omalla retkelläni totuuden etsinnässä arviolta n. 150 eri ukontoon ja uskonnon haaraan. Mitään niistä en pidä humpuukkina jokaisessa on jotain. Minulla ei siis ole mikään kateissa enkä edelleenkään ole hurahtanut yhtikäs mihinkään. Par aikaa olen perehtymässä Pahai uskontoon jossa olen havannutinut yhtäläisyyksiä Islamin uskoon johon olen pintapuolisesti perehtynyt. Oma vakaumukseni on vahva ja jatkan edelleen totuuden etsintää. Olen sisäistänyt okkultiset elämän tavan niinkuin monta muutakin asiaa eri uskonnoista. Mistään valaistumisesta ei ole kysymys eikä minkään pakana opin harjoittamisesta.

        otan joskus hyllystäni kirjan ,Tiedon rajamailla .
        On tosi hyvä lukea mitä on kirjoitettu . Saahan täältä internetistä myös tietoa .mutta on mukava lukea oikeen kirjaa.
        En kyllä aina usko kirjoitettuunkaan sanaan ,en ainakaan (raamattuun).Onhan se ,niinkuin meidän kalevalakin kansantaruja täynnä.

        Tuskinpa kovinkaan moni haluaisi palata tietämättömyyteen ja vakavissaan kieltää
        tieteellisen tutkimisen arvon.
        Todisteet,jopa tieteellisetkin,ovat yleensä suhteellisisa.
        Monet teoriat,joilla aikanaan on ollut tukenaan
        mitä parhaimmat todisteet, ovat luhistuneet, ja
        mahdottomilta vaikuttavista hypoteeseista on tullut vakiintuneita oppia.


      • ullamirjami¤ kirjoitti:

        otan joskus hyllystäni kirjan ,Tiedon rajamailla .
        On tosi hyvä lukea mitä on kirjoitettu . Saahan täältä internetistä myös tietoa .mutta on mukava lukea oikeen kirjaa.
        En kyllä aina usko kirjoitettuunkaan sanaan ,en ainakaan (raamattuun).Onhan se ,niinkuin meidän kalevalakin kansantaruja täynnä.

        Tuskinpa kovinkaan moni haluaisi palata tietämättömyyteen ja vakavissaan kieltää
        tieteellisen tutkimisen arvon.
        Todisteet,jopa tieteellisetkin,ovat yleensä suhteellisisa.
        Monet teoriat,joilla aikanaan on ollut tukenaan
        mitä parhaimmat todisteet, ovat luhistuneet, ja
        mahdottomilta vaikuttavista hypoteeseista on tullut vakiintuneita oppia.

        järjen ja tutkimisen oikeanatienä tiedämme Kommunismin.Miksi ei se tuottanut sitä onnea ja totuutta minkä luulette saavanne tieteestä.

        Okkultismia harrastava kyllä huomaa olevansa ansassa kun aikansa elää. Turha teitä on neuvoa kaikkien pitää langeta omiin sudenkuoppiin ja nousta sieltä jos pääsee pois.


      • Raamatun tuntemus
        ullamirjami¤ kirjoitti:

        otan joskus hyllystäni kirjan ,Tiedon rajamailla .
        On tosi hyvä lukea mitä on kirjoitettu . Saahan täältä internetistä myös tietoa .mutta on mukava lukea oikeen kirjaa.
        En kyllä aina usko kirjoitettuunkaan sanaan ,en ainakaan (raamattuun).Onhan se ,niinkuin meidän kalevalakin kansantaruja täynnä.

        Tuskinpa kovinkaan moni haluaisi palata tietämättömyyteen ja vakavissaan kieltää
        tieteellisen tutkimisen arvon.
        Todisteet,jopa tieteellisetkin,ovat yleensä suhteellisisa.
        Monet teoriat,joilla aikanaan on ollut tukenaan
        mitä parhaimmat todisteet, ovat luhistuneet, ja
        mahdottomilta vaikuttavista hypoteeseista on tullut vakiintuneita oppia.

        sinulla, mutta jotain tällä haluat viestittää.


      • Raamatun tuntemus kirjoitti:

        sinulla, mutta jotain tällä haluat viestittää.

        kun sanoo ainoita oikeita totuuksia jotka mitätöivät raamatun sanomaa. Joku luulee niitä tosiksi. Pitää saada sanoa raamatun sanoman puolesta eikä siitä saa loukkaantua.
        On kohtalokasta jos mitätöidään joltain uskominen raamattuun sen vuoksi. Annetaan niitten uskoa jotka sen niin ymmärtävät eikä väheksytä. Kun joku löytää onnen ja toduuden jostain bahaista niin älköön valittako jos se ei kestä ajan koettelemuksissa.


      • pääsky kirjoitti:

        kun sanoo ainoita oikeita totuuksia jotka mitätöivät raamatun sanomaa. Joku luulee niitä tosiksi. Pitää saada sanoa raamatun sanoman puolesta eikä siitä saa loukkaantua.
        On kohtalokasta jos mitätöidään joltain uskominen raamattuun sen vuoksi. Annetaan niitten uskoa jotka sen niin ymmärtävät eikä väheksytä. Kun joku löytää onnen ja toduuden jostain bahaista niin älköön valittako jos se ei kestä ajan koettelemuksissa.

        sinne sudenkuoppaan ,onko se oikeaoppista .

        Onneksi on perustettu Uskontojen uhrien tyki ry.

        Miksi ei täällä saa puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

        Senverran olen uskonnoista perillä että Ristin uskossa ja monessa muussa uskossa niinsanotut "langenneet" saavat yksin koittaa ylös niistä "sudenkuopista.

        Joissain jopa heitetään kivillä ,ja toiset katsoo vieressä.

        Ei ole mennyt Raamatun sanoma perille .

        Karman laki olisi se paras, jokainen saisi tekojensa mukaan.


      • minä vaan
        pääsky kirjoitti:

        kun sanoo ainoita oikeita totuuksia jotka mitätöivät raamatun sanomaa. Joku luulee niitä tosiksi. Pitää saada sanoa raamatun sanoman puolesta eikä siitä saa loukkaantua.
        On kohtalokasta jos mitätöidään joltain uskominen raamattuun sen vuoksi. Annetaan niitten uskoa jotka sen niin ymmärtävät eikä väheksytä. Kun joku löytää onnen ja toduuden jostain bahaista niin älköön valittako jos se ei kestä ajan koettelemuksissa.

        Mielestäni Bahaiden vaalimissa periaatteissa ja tavoitteissa ei ole mitään paheksuttavaa.


        Ihmiskunnan yhdistyminen,
        kollektiivinen turvallisuus tienä maailman rauhaan,
        Naisten ja miesten yhdenvertaisuus,
        kaikilla oikeus koulutukseen,
        Ongelmien ratkaisu neuvottelun avulla,
        Yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus.

        Jos vielä haluat jatkaa keskustelua aiheesta siirry ketjuun "Pitihän se arvata" Tämän ketjun olen jo pahoin sotkenut.


      • ullamirjami kirjoitti:

        sinne sudenkuoppaan ,onko se oikeaoppista .

        Onneksi on perustettu Uskontojen uhrien tyki ry.

        Miksi ei täällä saa puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

        Senverran olen uskonnoista perillä että Ristin uskossa ja monessa muussa uskossa niinsanotut "langenneet" saavat yksin koittaa ylös niistä "sudenkuopista.

        Joissain jopa heitetään kivillä ,ja toiset katsoo vieressä.

        Ei ole mennyt Raamatun sanoma perille .

        Karman laki olisi se paras, jokainen saisi tekojensa mukaan.

        Jeesuksen kerrotaan sanoneen, että hän on tie, totuus ja elämä.
        Jos olisikin noudatettu niitä elämänohjeita, jotka Jeesuksen kerrotaan antaneen, olisi maailma oikeudenmukaisempi.
        Raamattu on ihmisten kirjoittama. Sen teksteillä on vuosisatoja manipuloitu ihmisiä, alistettu ja nujerrettu.
        Vaikea on uskoa kirjaan, joka on ollut valtaapitävien paras käsikassara.

        Mielestäni Preussin kunigas Fredrik II on viisaasti sanonut, että jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.


      • Likka321
        Venlastiina kirjoitti:

        Jeesuksen kerrotaan sanoneen, että hän on tie, totuus ja elämä.
        Jos olisikin noudatettu niitä elämänohjeita, jotka Jeesuksen kerrotaan antaneen, olisi maailma oikeudenmukaisempi.
        Raamattu on ihmisten kirjoittama. Sen teksteillä on vuosisatoja manipuloitu ihmisiä, alistettu ja nujerrettu.
        Vaikea on uskoa kirjaan, joka on ollut valtaapitävien paras käsikassara.

        Mielestäni Preussin kunigas Fredrik II on viisaasti sanonut, että jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.

        Raamattua on kautta historian käytetty lyömäaseena ja käytetään vieläkin.Ei ole kuitenkaan kirveen vika, jos sitä käytetään ihmisten tappamiseen tai vahingoittamiseen.Usein Raamatusta irrotetaan itselle sopiva osa kokonaisuudesta ja hyökätään sen turvin.Jeesuksen opetukset ovat minunkin mielestäni Raamatun keskeisin anti, joka kantaa tänäkin päivänä.


      • lauseita:
        Likka321 kirjoitti:

        Raamattua on kautta historian käytetty lyömäaseena ja käytetään vieläkin.Ei ole kuitenkaan kirveen vika, jos sitä käytetään ihmisten tappamiseen tai vahingoittamiseen.Usein Raamatusta irrotetaan itselle sopiva osa kokonaisuudesta ja hyökätään sen turvin.Jeesuksen opetukset ovat minunkin mielestäni Raamatun keskeisin anti, joka kantaa tänäkin päivänä.

        "Juudas meni ja tappoi itsensä."

        "Mene ja tee sinä samoin!"

        Ei voi siis käyttää irrallisina!


      • minä vaan kirjoitti:

        Mielestäni Bahaiden vaalimissa periaatteissa ja tavoitteissa ei ole mitään paheksuttavaa.


        Ihmiskunnan yhdistyminen,
        kollektiivinen turvallisuus tienä maailman rauhaan,
        Naisten ja miesten yhdenvertaisuus,
        kaikilla oikeus koulutukseen,
        Ongelmien ratkaisu neuvottelun avulla,
        Yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus.

        Jos vielä haluat jatkaa keskustelua aiheesta siirry ketjuun "Pitihän se arvata" Tämän ketjun olen jo pahoin sotkenut.

        mutta omassa kannassani seison en ajattele samalla tavalla kun te ajattelette ja olen siitä hyvin otettu.
        Jos olisin jokaisen puhujan perässä lähtenyt juoksemaan kuka nyt sitten puhuisi siitä että Raamatun sana on totta.
        Minun osalta on tämän aiheen käsittely loppu.En pidä aihetta ajan vietteenä.


    • kirjoittaa

      tuollaisen avauksen?
      Nyt en ymmärrä, miten siedätte
      tuota ukkoa?
      Vanha mies ja noin epäkypsä.

      • Maalaismies*

        Siedän siksi tuota vanhaa ja epäkypsää ukkoa, koska itse olen vielä vanhempi ja epäkypsempi.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Siedän siksi tuota vanhaa ja epäkypsää ukkoa, koska itse olen vielä vanhempi ja epäkypsempi.

        Epäkypsyydessä ja höppänyydessä et minua kyllä voita.

        Olen minäkin sentään jossain "parempi"


      • makkaraa

        Sieltä tulee silloin tällöin rietastakin tekstiä. Selasin mm ukon kirjoituksen Camillan ja Charlessin saatua toisensa. Varsinainen herja. Jos olisi ollut muuta kuin palstanjulkku olin myynyt tekstin Seiskalle.


      • mies ylikin ei kelpaa muuale kun pois heitettäväksi.


      • pääsky kirjoitti:

        mies ylikin ei kelpaa muuale kun pois heitettäväksi.

        SUOMENTAA MITÄ VIESTISSÄSI SANOT?


      • makkaraa
        Ruuneperi kirjoitti:

        SUOMENTAA MITÄ VIESTISSÄSI SANOT?

        Dementtiaako vai olitko maistissa. Viesti poistettiin josko vähänb virkistän. " Mitä ihmetttelemistä on kun vanhajuoppo ja ......... Kirjoituksesi on rompulla enkä sitä nyt ryhdy etsimään. Löytyy tietysti myös eniron lokilta vaikka kirjoituksena onkin palstalta poistettu. Voit sitä tiedustella enirolta.


      • makkaraa.
        Ruuneperi kirjoitti:

        Epäkypsyydessä ja höppänyydessä et minua kyllä voita.

        Olen minäkin sentään jossain "parempi"

        Käykin sitten jonkinlaisesta tunnustuksesta. Eikäpä sitten selityksi kaipaakaan.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        SUOMENTAA MITÄ VIESTISSÄSI SANOT?

        oli herja ja nimetön. En sitä sinulle ainakaan tarkoittanut sille joka sen kirjoitti jatkoin. Ja nyt vauvan vaippaa vaihtamaan siinä on elämän makua.


      • LounaT
        Ruuneperi kirjoitti:

        Epäkypsyydessä ja höppänyydessä et minua kyllä voita.

        Olen minäkin sentään jossain "parempi"

        viljelkäämme sitä edelleen,

        ei anneta sen lakastua,

        kastellaan ja lannoitetaan,

        kukitetaan!


      • Hakomäen Eemeli

        Kuten näkyy, tällainen aloitus on tehty ja se on poikinut pitkän keskustelun.


      • äkkipoisto
        pääsky kirjoitti:

        oli herja ja nimetön. En sitä sinulle ainakaan tarkoittanut sille joka sen kirjoitti jatkoin. Ja nyt vauvan vaippaa vaihtamaan siinä on elämän makua.

        Poistot saattavat tehdä koko keskustelusta muuta kuin oli tarkoitus.
        Eihä tästäkään tunnu nyt mitään järkeä löytyvän.

        Ja sitten sanotaan, että samantekeväähän se on, jos joku viesti on poistettu. Että ei pidä olla niin tarkka.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe