Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Ihana päivä! Ei tällaisena päivänä voi peittojen alle kaivautua.
    Ei tässä ole muuta vikaa kuin se, että aurinko paljastaa kaiken pölyn ja lian.
    Suursiivous tässä on edessä, kunhan selviän voimilleni. Vielä ei oikein passaa hillua, että on kunnossa Yrjön- ja Pertin-päivän välisenä yönä.
    Olen ajatellut tulla Kahvipirtille ja lähteä toisten sinne kokoontuneitten mukana lennolle. Jos oikein muistan, on matkan varreltakin tulijoita. Pitäisikö ihan sopia lähtöaikataulu?

Ensi sunnuntai on palmusunnuntai, ja täytyy varata jotakin virpojille. Toivottavasti pikkutruilleja tulee virpomaan tuoreeks ja terveeks, että pääsiäislennolla on hyvässä kunnossa.
    Pajunkissojakin täytyy lähteä hakemaan, ja on vaalitouhustakin ollut sen verran iloa, että petikaveri sai pussillisen ehdokasnumerolla varustettuja rairuohon siemeniä, ja nyt ovat ruohot jo niin pitkiä, että niitä on pakko niittää.
    Otan ensi kerran käyttöön SkillaNin pääsiäispuput, jotka istutan rairuohikkoon.
    Tähän asti en ole raatsinut niitä käyttää, vaan ne ovat koristaneet maustehyllyä.

Palmusunnuntaina on myös äänestyspäivä, mutta olen käynyt ennakkoon vetäisemässä numeroni, ja nyt on sitten lupa nauttia niistä yhdeksästä hyvästä ja kahdeksasta kauniista, mitä ehdokkaat ovat kilvan lupailleet senioreille ja myös naispuolisille ikäihmisille.
    Ihan liikutun, kun sankat ehdokasjoukot ovat huomanneet, että eläkeläisetkin ovat vielä elossa. Kyllä nyt on ollut yhtä juhlaa olla kultaisen iän harmaahapsi!

Että terveisiä ja valoisaa mieltä tämänkin Pirtin kollegoille.
    Nautitaan unelmista siihen saakka, kunnes uusi parlamentti ottaa ohjat.
    Ja Hintriikalle tavallista taiteellisemmat virtuaalikukat. Jos eivät sisälle mahdu,
    vie parvekkeelle.
  2. Hauskaa huomenta! Ja aurinkoista.

Hauskaa oli nurkkakaapissakin. Onneksi oli se ledvalo, että nähtiin, ettei fingerborin laitoja vahingossa ylitetty. Siinähän olisivat menneet hyvät humalat hukkaan.
    Varmuuden vuoksi päätimme tarkastaa, ettei pullojen joukossa ollut pilalle menneitä tai muuten epäkuranttia tavaraa. Ei ollut.
    Emmekä me edes unissamme nähneet pikku-ukkoja tai vaalenpunaisia elefantteja.

Äsken kylläkin näin suurenkon joutsenparven lentävän pohjoista kohti.
    Mikäpä niiden oli lentäessä näin kauniilla ilmalla.
    Ilman ihanuudesta tästä on tarkoitus minunkin lähteä nauttimaan, ja nautinnollista päivää toivotan kaikille Pirtissä poikkeaville.
    Hymyillään viimeistään silloin, kun tavataan!
  3. Huomentapäivää!
    Kahvipirtti on se ikäryhmämme palsta, joka sanamukaisesti vastaa alaotsikkoa
    "70-vuotiaitten leppoisa kahvipöytä".
    En ymmärrä, miksi se ja Pirtin hyväntuulinen emäntä ovat kaikkina näinä vuosina, jotka olen täällä mukana ollut, ovat olleet joidenkin hampaissa.
    Jos en olisi näin hieno nainen, olisin jo moneen kertaan sanonut että voi helevetti!
    Olen kuitenkin ajatellut, että kun ei nurkan takaa huuteluihin reagoi, väsyvät räyskyttelijät. Kokemus on osoittanut, että olen ollut väärässä.
    Kun joku ent. suuruus palasi palstoille kertomaan, että hän lopetti kirjoittamisen Kahvipirtin takia, minulta paloivat käämit.
    Ajattelin ensin haistattaa aloittajalle sen kukkasen, joka lehmä toissapäivänä söi ja eilen märehti. Sitten minuun meni piru ja lyttäsin koko kuppikuntamme sillä, ettei täällä osata edes tapella. En edes kaikkia "syntejämme" muista, mutta mielikuvituksen käyttö ja hauskanpito ainakin...
    Lopuksi kuitenkin lähdin Pirttiin juomaan paikkakunnan parhaat kahvit särpimen kera.
    Pari asiallista kommenttia ennätin lukea oman sepustukseni jälkeen, mutta petikaverini kertoman mukaan luettavaa olisi ollut paljonkin. Sheriffi oli kuitenkin
    reagoinut ketjuun poistamalla sen.

En voi luvata, etten enää polta proppujani ja provosoi ilkeilyketjuja. Mutta sen lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, että jos joskus syystä tai toisesta loistan poissaolollani, en palatessani leiki marttyyria, joka Skillanin ja Kahvipirtin tähden lakkasi kirjoittamasta.
    Täällähän on paitsi paikkakunnan paras kahvi myös palstan mukavimmat asiakkaat!

Moikka!
  4. Mikäpä tässä: hyvää päivää vaan vaikkei paistakaan!

Eipä juuri paistanut silloinkaan, kun A. Kiven päivänä lähdimme Pärnuun kylpylään.
    Siellä oli aurinkoista, mutta koko viikon oli niin kylmää ja tuulista, ettei kaupungilla
    juurikaan nauttinut kävelystä.
    Hoidoista sen sijaan nautimme, ja minä suorastaan rakastuin suolahuoneeseen.
    En tiedä mihin muuhun se tehosi, mutta ihanasti se rauhoitti ja uudisti: hämärä huone, suuret matoilla pehmustetut tuolit ja hiljainen taustamusiikki. Päivittäin oli kolme tai neljä hoitoa. Kaikista muista olisin mielihyvin tinkinyt, jos olisin joka päivä päässyt suolahuoneeseen ja yrttiporekylpyyn.

Kun Meri-kukka tänään saa lotossa sen pääpotin, niin mahtaisikohan hän rakennuttaa tänne Pirtin läheisyyteen sellaisen suolahuoneen, jossa olisi samalla yrttiporekylpyaltaita? Autuas olotila olisi täydellinen, ja takaan, että moni muukin kuin minä olisi ikusesti kiitollinen.

Kävin osallistumassa erääseen pakkoruotsikeskusteluun. Ne näyttävät olevan tosi suosittuja. Kirjoittajien joukossa on varmasti rekisteröityjäkin, mutta jostakin kumman syystä taisin olla ainoa, joka uskalsi kirjoittaa rekatulla nikillään.
    Jos kerran ihmisellä on omasta mielestään sen verran painavaa sanottavaa, että hän katsoo aiheelliseksi julkistaa sen, luulisi hänellä olevan rohkeutta käyttää vakinikkiään - on se sitten rekattu tai rekkaamaton.
    Tosin taidan itsekin istua kahdella pallilla, kun minulla on se Puskasuleima, jonka kyllä jopa profiilissani tunnustan varjo-olennokseni. Salaisuushan se ei ole.

Nyt kuivaa suuta sen verran, että kahvia on saatava.
    Nostan kaffemaljan Pirtin ja se asiakkaitten kunniaksi.
    Skoooooooool!
  5. Tere ja teretulemast!
    Hienoa, että matka meni hyvin. Kiirettä varmasti pitää yhden yön reissulla, ja kun sieltä sinun kotikulmiltasi asti tulee, johan perillä Tallinnassa on ainakin puoliksi naatti, vaikka olisi kuinka mukavaa matkaseuraa.

Silmälasien hankintareissuilla olemme olleet pelkillä päiväristeilyillä, ja voimille nekin ottivat, vaikkei yhtään humputettukaan.
    Autopaikoituskin mukaan luettuna kannatti rillit hankkia Tallinnasta, mutta enää ei taida lyödä leiville, kun hinnat siellä ovat varmaan vielä viime syyskesäänkin verrattuina nousseet.
    Enää ei taida helsinkiläisillekään olla kannattavaa käydä tekemässä viikon ruokaostoksia Tallinnasta. Ja ihan hirvittää ajatella, miten siellä köyhät ihmiset pärjäävät, kun maa on laitettu eurokuntoon.

Jestas, kun rupesin ajattelemaan surullisia. Aurinkokin meni pilveen. Mahtaneeko sekin murehtia naapurimaan eläkeläisten osaa?
    Eihän tällaisessa mielentilassa keksi mitään aprillattavaakaan.
    Kaikki ovat vain synkkiä totuuksia:

Helsingin kaupunginvaltuustokin on vuosien pohdinnan jälkeen päättänyt, ettei pysyvää jäätietä Kaivopuiston rannasta Suomenlinnaan rakenneta, vaikka sen rakentaminen tähän aikaan vuodesta tulisi huomattavasti halvemmaksi kuin kesällä.
    Pahoin pelkään, että Kemissä seurataan pääkaupungin esimerkkiä eikä lumilinnaa pakastamalla säilytetä ensi talveksi. Mahtaisikohan syynä olla se, että talvellakin olisi linnanrakentajille töitä?

Yksi käytännöllinenkin päätös on tehty:
    Uusimaa ja Päijät-Häme ovat vaaliliittoutuneet, eikä kansalaisten tarvitse mennä ollenkaan äänestämään. Kaikkien ehdokkaitten käyntikortit laitetaan samaan hattuun, sekoitetaan hyvin, ja hatusta sitten joka puolueen puheenjohtaja vetää vuorollaan nimilapun, yhteensä niin monta kuin kansanedustajia vaaliliiton alueelta pääsee eduskuntaan.
    Tulos julistetaan Näsinneulasta, ja sen jälkeen kansalaisille tarjotaan vaalikahvit.

MInä intouduin taas kirjoittelemaan liiankin pitkään. En ennätä nyt juoda kahvia, kun pitää mennä käsiä hoitamaan. Se on kylläkin ympärivuotinen aprillipila, että Fairylla kädet tulisivat poskenpehmeiksi...

Iloista aprillia toivottelee: Vs