Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Pakkasherra tai -rouva on taiteillut parvekkeen ikkunoihin upeita luontoaiheisia kuvia. On sananjalkoja ja kukkia, ja onpa taiteilija ottanut mallia pihakuusistakin. Kaunista, tosi kaunista katseltavaa.
    Pakkasta on 16,9 astetta ja lunta kuin joskus ennenvanhaan; siis ihan kunnon talvi, mutta sehän ei ole uutinen, vaan jokainen näkee ja kokee sen itse tykönään missä päin Suomea tahansa.

Pari päivää sitten ajelimme asioilla ja kävimme hamstraamassa kynttilöitä. Oli niitä kotona vanhastaankin, mutta nyt varmaan riittää ensi vuodeksikin. Onneksi molemmat olemme kynttilähulluja.
    Kahvipirttiä varten ostimme kahdeksan kappaleen pakkauksen punaisia pöytäkynttilöitä ja tuikkupaketin.
    Jos pakkaset jatkuvat, teemme jäälyhtyjä ja tuomme niitä Pirttiinkin.

Joulutorttuja tein yhtenä iltana kokeeksi, ja hyvin tekivät kauppansa. Kohtapuolin täytynee tehdä lisää, vaikka en ole kokeillut, mitä pakastaminen tortuille tekee.

Apua! Olen kuolemaisillani nauruun: Mr G. tepsuttelee edestakaisin ja etsii kalsareitaan. Ne ovat kadonneet, eikä niitä löydy edes pyykkikorista, vaikka herra levitti korin koko sisällön permannolle.
    Hän pitää kotioloissa tanssihousuiksi kutsumiamme verkkareita, ja hetihän niitten verkkareitten päältä ne kadonneet kalsarit löytyivät, kun muuan vaimohenkilö lähti apujoukoksi etsintään. Sattuivat vain olemaan nurin päin, ja niitten sisäpuoli on kutakuinkin saman värinen kuin tanssihousutkin.

Hakupuuhissaan rakas puolisoni oli raahannut parvekkeelle peitot, tyynyt ja petauspatjat. Ei kuulemma kaivellut patjojen alta kadonnutta omaisuuttaan vaan aloitti joulusiivouksen. Jotta meilläkin ne ovat sitten joulukiireet(?) alkaneet! Jos olemme oikein ahkeria ja kilttejä, saattaa jopa joulupukki poiketa.
    Joulupukkiin nimittäin vielä uskon, hammaskeijuun en. Laitoin katkenneen hampaani tyynyn alle, mutta ei siellä aamulla ollut kahden euron kolikkoa. Huijausta koko keiju!
    Tonttuja sen sijaan on takuuvarmasti. Jos ette usko, tulkaa katsomaan: täällä me kotosalla tonttuilemme.

Raikasta pakkaspäivää kaikille!
  2. Olen siinä onnellisessa asemassa, että äitini ja kaksi tätiäni kertoivat minulle asioita sekä äitinsä että isänsä
    sukuhaaroista. Ahmin esivanhempieni tarinoita kuin jännittävää historiallista romaania. Vuosien mittaan paljastui muutama salattu asiakin ja myös se, että olin serkussarjasta ainoa, jolle näitä perhetarinoita oli kerrottu.
    Saattoi johtua siitä, että yhtä lukuun ottamatta kaikki olivat poikia.

Isäni suvusta tiedän huomattavasti vähemmän, lähinnä vain joitakin asioita isovanhempieni perheestä.
    Tiedän, että isäni ummikkoruotsinkielinen fafa nai pesunkestävän hämäläistytön, joka ei osannut sanaakaan ruotsia. Siinä vaiheessa, kun isäni jo oli maailmassa, fafa oli oppinut suomea ja famu ruotsia, ja heidän lapsensa olivat enemmän tai vähemmän kaksikielisiä.
    Isäni vanhemmat puhuivat ruotsia, vaikka kumpikin osasi myös suomea. Niinpä heidän lapsistaan tuli ruotsinkielisiä, jotka oppivat suomen leikkitovereiltaan.
    Äidinäidistään isäni kertoi sen verran, että mummu oli eräänä iltana tullut heille ja kysynyt tyttäreltään, saisiko hän tulla heille kuolemaan, kun mummun oli ikävä kuolla yksin mökissään.
    Tietysti hän sai tulla, ja aamulla hän oli kuollut.

Isän sisar kertoi sukunimemme tarinan, kun minä olin jo aikuinen, ja se tarina oli täsmälleen sama, jonka itse olin kirjoittanut viidennellä luokalla, kun aiheena oli "Sukunimeni synty"!
    Ja mieltäni kun oli painanut, että vahingossa lipsahti "kyllä", kun suomenmaikka totesi, että tuo tarina oli varmaankin totta.

Olen tuota vahingossa lausumaani valhetta myöten jakanut omille lapsilleni, lapsenlapsille ja sisarentyttärelleni niitä eväitä, jotka olen perinnöksi saanut saanut. Sisareni vaati, että minun on kirjoitettava kaikki kuulemani tarinat sekä hänen tyttärelleen että omille jälkeläisilleni.
    Vakain aikomuksin lupasin sen tehdä, mutta alkua pitemmälle en ole päässyt.
  3. Kahvi on nimittäin valmista.
    On tällainen varhaisempi herännäisyys, kun eilen taisin nukahtaa jo ennen iltakahdeksaa.
    Puoli kuudelta heräsin nenä kirjassa, ja nyt olen hissutellut odottamassa, että kello soisi.
    Testaamme kahta vekkaria. Ainakin oma lahjuskelloni soi milloin tahansa paitsi ei silloin, kun sen pitäisi soida.
    Toinen vekkari on melkein yhtä vanha ja on myös temppuillut. Saattaa olla edessä herätyskellon osto. Ehkä ei sentään! Taisivat pelästyä uhkauksestani, kun molemmat alkoivat piristä.

Sain hammaslääkäriltä ajan varttia yli kahdeksaksi, ja sitten uskaltaa taas nauraa.
    Hammaslääkäri on niin ihanan lähellä, että sinne tassuttelee kymmenessä minuutissa.
    Olen sillä lailla pöhkö etten uskalla aamulla nukkua, jos edessä on jokin varhainen meno.

Mutta, kuten sanottu, kahvi on valmista. Tulkaapa juomaan kunhan kerkiätte.
    Minä lähden nyt suihkuun herättämään itseni ihan kunnolla.
  4. Että Suomen luonto osaakin olla kaunis!
    Minä olen tässä naureskellut byrokratioille. Tuli kaksi sähkösopimusta allekirjoitettavaksi: toinen miehelle ja toinen minulle. Ennen on riittänyt ukon puukstaavit. Eivät ole alkaneet epäillä mieheni maksukykyä. Minun allekirjoitukseni tarvitaan, koska yhdessä omistamme tämän asunnon! Mitähän ne vaativat sitten, kun jompikumpi meistä kuolee? Pitääkö jälkeläisten sitten allekirjoittaa perikunnan puolesta?
    Sähkön tukkuhinta on kuulemma noussut, mutta jos teemme kaksivuotisen sopimuksen, saamme sähkömme vielä nykyhintaan.

Netistä yritin laskea Saksaan lähtevän paketin postimaksua. Jesses, se vasta byrokratian kukkanen on. Mittanauha kourassa pitäisi setviä mitä lähetys maksaa.
    Ei sentään kysytty lähettäjän tai vastaanottajan kengännumeroa.
    Täytyy vissiin mennä Valtsun Itellaan kysymään lähempiä ohjeita. Sääli ikimerkkejäni, joita on vielä lähes sata jäljellä!

Tuli tässä muutakin ohjelmaa. Sain viime lääkärireissusta tänään lausunnon, joka lienee tarkoitettu omalääkärilleni, koska itse en latinaa hallitse. Poistivat aikoinaan lukiosta valinnanmahdollisuuden: joko latina tai psykologia. Vaikka mistäpä sen tietää, olisinko silti valinnut psykan.

Nyt menee niin psykologiseksi, että on paras ruveta etsimään huopikkaita ja toppatakkia ynnä änkeä hoitamaan hoitamattomat hommat. Niitä on taas muitakin kuin valokopio itselleni siitä lääkärinlausunnosta.

Leppoisaa päivän jatkoa!