Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

52

Kommenttia

1292

  1. keskustelussa http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=5201.420 on puolivälin alapuolella viestiin linkitetty jpg-kuva jossa violetti pysyvyyskäyrä on sellainen jota opiskeluaikoina totuin tutkimaan. Vakiotehoisella lämmöntuotolla siihen voisi vetäistä vaakaviivan käytettävissäolevan tehon korkeudelle ja taas vaikka vinoviivoittaa sen ja violetin alle jäävän alueen, joka kuvaa lämmityslaitteella saatua vuosienergiaa

    jos tuohon lisäisi käyttöveden lämmityksen, ei violetti menisi nollaan 8760 tunnissa ja lisää korostuisi se, että osatehoisella lämmönlähteellä vuosienergiaosuus on yllättävän suuri

    (tuossa kuvassa mustalla piirretty kuvaa havainnollisesti ilp:n tuoton laskua pakkasilmoilla)
  2. > puhelinliittymä ei edes toimi kunnolla ...

    Työpaikallani Helsingin Kampissa työhuoneessani pohjakerroksessa ei ole kenttää ollenkaan. Mutta kun aikansa juoksenteli talossa löytyi porrashuoneen ikkunalaudalta istumapaikka josta yhteys toimi

    (Vielä huonommin toimii ns. "asiakaspalvelu")

    Onneksi omistan toisenkin operaattorin liittymän