Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

  1. Onnitella täytyy Kat-leijaa, kaikesta huolimati pääsit vähällä, yksi hyvä asia oli, että sinulla oli kypärä päässä. Kyllä sinä itsekkin varmaan ajattelit kun heräsit, onneksi oli kypärä. Muista nyt tosiaan laittaa pyörä kellariin, vaikka siellä länsirannikolla on lämpimämpää sielläkin talvi joskus yllättää.

    Täällä mekin kävimme eläkeläisten joulujuhlissa, vähän olemme kerhoissa nykyään käyneet, mutta nyt oli jouluruokailu kirkon tiloissa Klaukkalassa. oli erinomainen jouluruoka, kaikkea mitä joulupöydässä tarjottin oli mitä parhainta, ja hienot kakkukahvit päälle.
    Lähes kolme tuntia siellä meni olihan siellä ohjelmaakin, oikein onnisunut iltapäivä.
    Kaiken näköistä ne kallupit näyttää, ei olisi uskonut miten tuo mainen kunnia katoaa, ei vuottakaan kun puolet kannatuksesesta häipyy toiseen laariin. Samoin kävi SM:p Veikollekkin aikanaan.
    Lauantaina taas olisi ydet synttärit yksi entinen koulukaverimme täyttää 80 vuotta, onneksi ihan tuossa lähellä samassa paikassa missä minäkin 80 vuotisjuhlia vietin.
    Taidan lopettaa ilmoittautumiseni, joten Hyvää yötä ystävät.
  2. Ylläpito poistanut pari kirjoitusta, ei ainakaan minun, en muutamaan päivään mitään kirjoitellut. Enkä ole tainut koskaan kirjoittaakkaan niin härskisti että olisi poistettu. En tiedä, laiskamato vain yllättänyt, no kaiken tarpeellisen kyllä tehnyt.
    Olen senverran tietoinen, tänään on adventti, kehoittivat tuolla fasebookissa laulamaan hoosiannaa, olenhan sen koulussa kuullut, mutta kun minulla oli laulussa niin huono numero, ei nyt sentään nelosta, mutta eivät kedannet pilata todistustani.
    Kuitenkin punaisen kynttilän sytytin parvekkeele, kyllä on komee.
    Päivä mennyt muuten urheilun seuraamiseksi telkkarista, en nyt kaikkea mutta vähän hiihtoa, kaikki mäkihypyt peruutettiin jo eilen, loput tänään.
    Sitten ne formulakisat katselin, tuli kolmoskanavalta tämä tämänvuoden viimeinen. Tuleehan ne kaikki sellaiselta maksukanavalta, mutta enpä ole maksanut mitään ylimääräistä maksua. Suomalaiset hiihtäjät eivät kovinhyvin pärjäänneet, saa nähdä koska meille tulee uusia Hakulisia jotka pärjää pelkällä mustikkasopalla. Kyllä meillä muutamia lupauksia on jopa hyviäkin, kunhan muistavat pysyä erossa piristeistä.

    Onhan se mukavaa meille jotka voimme vanheta yhdessä kotona, kyllähän täällä pirtissäkin muutamia pareja on. Kalle taitaa olla vanhin mukanaolijoista, noita naisten ikiä en oikein tiedä, eikä niitä kehtaa kysyäkkään. Luulen olevani seuraavaksi iäkkäin miehen puolikas, tosin muutama melkein saman ikäinen. Toivon Kallelle, ja Paulamarialle hyvää vointia, kuten kaikille muillekkin pirtin vanheneville pareille.
    Kuitenkaan unohtamati niitä jotka vanhenevat samaa tahtia vaikka elävät yksinään. Koittakaa pärjätä, vanhenemme vain päivän kerrallaan.
  3. Kylläpä nyt on puhetta piisannut Anselmista ja Amaliasta, ei muistaakseni kenestäkään koskaan ole höpisty läheskään yhtäpaljon ainakaan näin lyhyessä ajassa. Muistaakseni Ruuneperi kirjoitteli noita juttuja omassa ketjussa. Suosittuja ne olivat, ei ihme jotta niitä jotkut haluavat nytkin kuulla.Onhan se Kutemajärvikin meidänkin matkanvarrelle sattunut. Poikettiin siinä järven ranntamailla talouskaupassa. Ei siellä silloin Amaliaa eikä Anselmia näkynyt. Taisivat olla siellä järven toisella rannalla Römsänperällä.
    Onhan se mukavaa kun ruunemanni jopa viihtyy nyt kahvipirtissä.

    Politiikassa nyt pidetty suomalaisia pienessä jännityksessä, en oikein käsitä miksi niin saalaperäisesti sote-uudidistus hallituskysymykseksi nousi. Olisklo syynä nyt kaataa tämä hallitus, ja pitää uudet vaalit. Siinä sitten sote ja muutkin uudistukset katsottaisiin toiselta pohjalta.
    Ehkä ilta on aamua viisaampi.