Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

  1. Kyllpä se tosiaan oli kesäinen päivä, Taisi hipaista 20 tuo mittari, onhan se paljon, kun syyskuu jo näinkin pitkällä. Parikertaa kävin apteekissa, tuplakierros tietokoneet eivät apteekissa pelanneet, sähköinen resepti ei toiminut.
    Onneksi aika lyhyt matka, joten ei suurta vaivaa olut. Siinäpä ne päivän hommat melkein olivatkin, no eka apteekkireisulla kävin kaupassa samassa talossa missä apteekkikin on, ei siis ihan hukkareisu.
    Tuosta j hurskaisen kattomaalauksesta olen samaa mieltä ynnämuun kanssa, ei enää tänäsyksynä onnistu. Nyt vain säästämään rahaa ensikesää varten, Aika ketterä täytyy olla peltikaton maalaamisessa, se on vaarallista ammattimaalareillekkin.
    Tuo hallituksen kaavailemat leikkaukset paljastuu todella vasta ensivuonna kaikessa karmeudessaan, kyllä ne eläkeläisiäkin kirpasee, kaikki kallistuu, ja asumiskustannukset nousee, palvelut kallistuu, tuskin mikään tulee edullisemmaksi.
    Sipilä antaa asuntonsa pakolaisille, luin jostakin ettei todellakaan anna vaan saa 30000 euroa kuussa korvausta. Jos tosiaan saa, niin pisnesmies on aina pisnesmies. Samoin ministerit luopuu omasta palkastaan yhden viikon osuuden jotain 2400 euroa, tuskin muuta kuin yhdeltä kuukaudelta.
    Miksei kaikille annettu vapaita käsiä panna Suomi nousuun vapaaehtoisesti kuten hyväpalkkaiset voivat tehdä.
    Luulen kuitenkin, että rikkaat vain rikastuu,ja köyhät köyhtyy.
  2. Tänään ollut vaihteleva syys-sää, aamulla oikein mukavan aurinkoista, puolenpäivän aikoihin lämpöäkin 18,4 astetta. Sitten vähän ripsautellut välillä vettäkin, nyt taas ihan selkeää tai ainakin melkein. Aurino taitaa jo laskeutunut taivaanranta vähän vielä punertaa.
    Tänään tuli käytyä tuolla naapurikylässä, se on Nurmijärven suurin taajama, ja siellä on sellainenkin kauppaliike kuin LID Samoin entisestä Tarjoustalosta oli tehty Tokmanni eilen oli avajaiset. Sama kauppa mutta sisustettu uudestaan, oli paljon selkeämin tavarat ryhmitelty, ja käytävät avarampia. No noissa tavarataloissa tuli pyörittyä, ja kyllä siinä muutamakymmenen euroa kuluikin.
    Samalla kun sinne ajeli maalaismaisemissa, huomasi miten viljapellot olivat vielä aika vihreuitä, varsinkin keväällä kylvetty vehnä. No olihan joitakin lajikkeita toki puitukkin. Eihän sitä oikeastaan vielä paljon noita syksyn merkkejä muualla näykkään kuin pelloila. Niin, ja päivät lyhenee, sekä illat pimenee.
    Turha sitä Skillanin on uhkailla pirtin lopettamista, etsintäkuulutus siitä seuraa, eiköhän viranomaiset hänet löydä.
    Onhan tämä kuitenkin ainoa henkireikä jossa voi, ja saa kirjoittaa mielipiteensä kunhan vain muistaa, että se on vain omansa. Ei täällä SUOMI 24+ 70 palstoilla parempaakaan ole.
    meri-kukka98 ja ynnämuu sanoivatkin, kirjoitellaan kun aikaa, ja aiheita ilmaantuu.
    Onhan täällä monta muutakin vakituista, mutta on otettava huomioon vaikka elämmekin vain päivän kerrallaan, niin vuosia meille kertyy, minäkin reilut 81 vuotta, kuitenin päätin etten sinne kasikymppisten sarjaan kuulu, tunnen itseni vielä liian "nuoreksi" Muistat kai Skillan kun ensikerran tavattiin, sanoin näin tuttujen kesken Late Vaan.
  3. Tuohon Kat-leijan kirjoitukseen, kiitos niistä terveisistä seltä Aurajoen rannalta, mukava kuulla sinunkin tariniota päiviesi puuhista. Taidan kuulua samaan joukkoon noissa pakastus asioisa. Mansikat vähän mustikoita, ja raparperejä on vielä laitan omenaviipaleita ei niitäkään paljon mahdu jotain tilaa pitää olla myös ruokatavaroille. Mehuja ei voi säilöä ei sellaista kylmäkellaria ole, kotijuomana enimmäkseen Omenamehua, vishyllä laimennettuna, maitoa jonkunverran. Siellä Turussa olen käynyt ensimmäisen kerran 1953 olin menossa Tukholmaan, aikaa oli tutustua myös kaupunkiin. Silloin siellä oli vielä raitiovaunutkin niilä tuli ajeltua sellainen kierros. Taisivat lopettaa raitiotievaunut 70 alkupuolella. Olen toki muutaman kerran käynyt siellä Aurajoen kaupungissa jälkeenkin päin, omalla autollakin parikertaa koko perheen kanssa. Ollessani Nuorisolautakunnassa teimme retken täältä Nurmijärveltä Turkuun, ainakin kävimme Turun linnassa, ja mottoriveneellä pitkän reissun Aurajokea ihaillen.
    Kaikkia asioita kun joutuu tässä uudessa asunnossa miettimään, niin tuo ikkunan pesukin on edessä nyt syksyllä, keväällä ne olivat vielä ihan puhtaat, mutta nyt näyttää vähän harmaalta, helpot pestä kun aukeevat sisäänpäin.
    Tuo politiikka tosiaan sellaista ettemme kukaan oikein tiedä mitä se itsekullekkin merkitsee, varmoja päätöksiä ei vielä ole,mutta sen jokainen meistä eläkeläisistä tietää ei mitään parannuksia tule. Kaikkein huonoimmin kait niille jotka eniten apua tarvitsevat. Tässä minun lusikkani tässä sopassa.
  4. Nythän kesä jatkkuu mukavana jos ennusteet paikkansa pitää. Tähdenlennot jäi näkemäti en mokoman takia pannut kelloa soimaan, lisäksi olisi tarvinnut ajaa muutama kilometri pois keskuksesta, kuudenaikaan kun heräsin silloin olikin pilvessä, onhan niitä elämänaikana useinkin nähnyt kaikenlaisia taivaan ilmiöitä.
    Tänään kävin mustikassa, ja samalla reissulla löysin kanttarillejä. Tänään eli juuri nyt juomme kahvia, ja syömme mustikkapiirakkaa. Onneksi tuli lähdettyä senverran ajoissa kylälle ettei tori mennyt kiinni. Huomenna on kanttarellien vuoro, että sillee.
    Vai pistäytyi ynnämuu Tallinnassa, eihän noita ilusalonkeja täällä Suomessa ole. Se leikkaus siellä toki on halvempaa, mutta kyllä pitäisi työllistää kotimaisia salonkeja.
    Oikeastaan pitäisi ryhtyä oikein nuukaksi, hallitus kun uhkaa leikkaa joka paikasta, taitaa viedä tuhkatkin pesästä.
    Saa nähdä mitä ne tekee ökyrikkaille jotka ovat vieneet rahansa, ja karanneet
    veroparatiisiin.
    Lohdutukseksi minäkin tunnustan, Tallinnassa käydessäni olen käynyt ilusalonkissa.