Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Kyllä se Katleijan kakku kauniilta näytti, minäkin taidan leipoa sellaisen.
    Kävimme tänään katsomassa uutta kotiamme, kyllä se hienolta näytti, ja käytännölliseltäkin. Siellä kaikki tarpeellinen. Kellarissa hieno sauna, pesutupa koneineen, kuivaushuonne,
    kellarivarasto, ompa siellä voimisteluhuonnekkin. Ei ole yhtään rappua kävellä asuntoon.
    Jokupäivä marraskuussa pidämme tupaantulijaiset, sinne se kakku.
    Oma asuntomme myynnissä Kinteistömailman sivuilta voi löytyä
    viikonvaihteessa ilmoitus, ehkä kuviakin.

Tuosta nuoruusajasta minulla mukavia muistoja omasta kotikylästäni, ei haitannut että olin vain mäkitupalaisen poika, mökki oli kuitenkin perheen oma, siellä oli sähkötkin. Meillä oli radiokin ja voimme sota-aikana kuunnella vaikka uutisia Suomesta ja myöskin tiltun kertomuksia Venäjältä.
    Ihmeen hyvin pärjäsin muiden kyläläisten kanssa, olihan kylässä isoja taloja, minä olin kaikkien samanikäisten kanssa hyvissä väleissä. Parhaat kaverini olivat Antti, ja Mikko, Antti ison talon poika, Mikko poliisin poika.
    Antti kuoli hyvin nuorena ajoi moottoripyörällä kolarin ihan kotini lähellä, olin tosi onnellinen kun isäntä tuli kysymään tulisinko kantamaan Anttia hautaan. Pidin sitä osoituksena, että olin yksi samankylän poikia.
    Mikko oli koko elämänsä ajan ystäväni, Kilpailimme ja harrastimme nuoruudessa monenlaisia asioita.
    Vanhana Mikkoa vaivasi paha dementtia, oli surullista kun viimesenä vuotenaan ei enää tuntenut minua. Olimme saman ikäisiä aloitimme koulun samaan aikaan, mutta jo sitä ennen kävin usein Mikon kotona.
    Hautajaisissa jouduin yllättäen pitämään puheen ystävyydestäämme, puhe oli vain siinä tehtävä, en etukäteen arvannut sellaiseen joutuvani.
    Mutta kun olimme myös perhetuttuja, ja olimme usein toistemme kotona, niin loppujen lopuksi ei se niin vaikeaa ollut.
    Elämäni aikana olen ollut monenlaisissa luottamustehtävissä kotikunnassamme, ja vähän muuallakin.
    Täytyy sanoa nuo ihmissuhteet ovat ovat olleet hyviä, vaikka minä vasemmanlaidan kulkijana olen, niin ystäviä on ollut kaikista puolueista, ja niitä on edelleen, vaikka ovathan rivit nyt harvenneet.
    En tiedä miten tämmöiset asiat nyt mieleeni juolahti.
    Sellaista elämä on.
  2. Me tässä olemme katselleet tuota lähirakennursen rakentamista, loppusuoralla on,.pihatyöt käynnissä. Asukkaita kunnnan virkamiehet valitsevat, ihme tapahtu, aamulla puhelin soi, kysyivät vieläkö olemme kiinnostuneita, Tottakai vastasin, keskiviikkona menemme asiasta sopimaan.
    Tuossa sadanmetrin päässä on, Kunpa sitten saisimme ajatuksenvoimalla sinne myös tavaramme..
    Ensimmäinen kerros hissitalo, hissitaloa haimme, mutta eihän ensimmäiseen kerrokseen tarvi hissiä. Marraskuussa sinne muutamme, ei meillä mitään kirettä ole, onhan tämä nykyinen asunto käytössämme, niinkauan kuin haluamme. Sitten laitetaan myyntiin.
    Tiistaina haimme sitä asuntoa, tänään ilmoittivat, että saamme sen, nopea toimitus. Lähikauppa vain lähenee, nyt vain tien toisella puolella.
    Onhan tässä paljon karsittava tavaroissa kun asunto pienenee, toisaalta työt vähenee.
    Kuitenkin meillä ikää aika paljon, joten helpompi elämä edessä

Aamulla pakkasta 3 astetta nyt samanverran lämmintä. Puista melkein kaikki lehdet varisseet, pari pakkasyötä vieneet loputkin.
    Kauppareissulle mentävä tuo viikonloppu tuo uusia tarpeita jospa ei sitten tarvitsisi kaupassa käydäkkään.
    Tämä aamuinen soitto oli meille iloinen asia,
    Teinhän minä töitäkin aamupäivällä, pesin sen viimesen ikkunan joka oli makuuhuonneessa.
    Tässä on paljon omia asioita mietittävä, miten kaikki asiat saadaan sujumaan, onneksi omat pojat perheineen on lähellä, joten apua saadaan.
    Tässä nyt tällainen ilmoitus. Terkkuja Late.
  3. Tässähän minä taas. Lukiessani näitä pirtin juttuja huomaa, on meille kaikille sattunut kaikenlaista, pitkä olisi lista jos kaiken muistaisi, ja kertoisi täällä. Muisti pelaa pätkittäin, aina muistuu joku tarina, aina lapsuudesta saakka. Tuosta terveyden huollosta muistuu yksi ensimmäisiä asioita, katkaisin jalan suksimäessä, suksenpohja tarttui sellaiseen petoni valliin, siitä nurin, ja jalka säärestä poikki. Koulua kävin, lasta siihen laitettiin sairaalassa, ja sitten kotiin. pariviikkoa sairaslomaa, sitten piti mennä kouluun, kevät aikaa kuitenkin piti klinkata kouluun vanhempi veli teki minulle kainalosauvat, niillä kuljin parikilometriä ees- taas. Hyvät oli kainalosauvat ihan mallin mukaan. Ei niitä silloin sopivia sairaalasta löytynyt.
    Muuten minun täytyy sanoa paljon on hoidot, ja terveyden huolto parantunut vuosikymmenien aikana, olen saanut paljon hyvää hoitoa monissa sairauksissani. varmaa on, ellen olisi sitä saanut, en näitäkään kirjoituksia tekisi.
    Onhan nyt takapakkiakin menty on jouduttu karsimaan monia palveluksia, jota mekin eläkkeelläolevat tarvitsemme.
    Mutta luulen kuitenkin Suomen terveyden huollon olevan, ei nyt mailman parasta, mutta hyvää kuitenkin.
    Ei ne "tähystykset" nyt kovin hirveitä kohdallani ole ollut.

Minä laitoin netissä hakemuksen tuohon lähelle rakennettavaan kerrostaloon. Aamulla soittelin kunnan vuokratalo osastolle. sanoivat siinä olvan kaksi kaksiota vapaana, talo valmistuu marraskuussa. Lupasivat vastata nopeasti sanoi, että pitävät toista varattuna meille. No tälläviikolla ratkeaa. sitten on tämän asunnon myynti edessä, jos tärppää. Hakemuslomakkeeseen tuli kuitenkin kaikki tiedot kun hakemus kelpasi.
    Pilvinen päivä, muuten voi olla valoa ikkunassa.
    Tää on vähän kuin Skillanilla, seurattu talon valmistumista, ikkunasta, sitten pyritään asumaan sinne.