Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Minä voisin sanoa ikimuistoinen päivä, onneksi vielä tämän 16, 3 päivän muistan ei
    ole tullut muistikatkoa siihen asiaan. 57 vuotta tallattu yhteistä taivalta, voihan sitä sanoa nyt jo köpöttelyksi. Kyllähän tuo muisti usein tekee tepposet, vaikka olisi ihan selvä asia, mutta jos joku yhtäkkiä kysäsee, tulee muistihäiriö joka onneksi jonkunajan kuluttua palauttaa asian. no ei tietysti aina, mutta useammin.

Ilma nyt selkeä ja täyskuu näkyy ikkunasta, oikein täytyi kurkistaa vähän sivummalle ennenkuin näkyi, luulin jo kalenterin valehtelevan.
    Päivähän ollut muuten ihan mukava, mitä nyt aamulla vielä pilvinen, taisi joku hiutale tulla luntakin. nyt on pakkasta lähes viisi astetta.

Huomenna omalääkäri soittelee, kuulee onko mitään ihmeempää muutosta tullut, kun viikolla kävin kokeissa. Tuttu omalääkäri palasi taas töihin, oli välillä opiskelemassa jotakin, tuntui taas niin mukavalta, ja turvalliselta.

Ehkä tämäkin taas ilmoitukseksi kelpaa, kotona ollaan, ja jatketaan köpöttelyä huomenna jos tuo yläkerran Risto sallii.
  2. Kyllä nyt ynnämuu ja meri-kukka 98 ova ehtineet paljon kirjoitella, kimpikin kova ulkoilemaan, ja patikoimaan. No sattuuhan noita elämänvarrelle paljon tapahtumia , onneksi on muisti vielä tallella, niin voi muillekkin kertoa.

Minullekkin yhtenä aikaisena kesäaamuna, lähdin siellä Mujejärven mökillä liikkeelle sorsheissa ja tossut jalassa. oli lämmin ei siinä muita vaatteita tarvinnut. Aikomus oli vain kävellä lammen ympäri, kilometrin käveltyäni tulin naapurin metsään joka oli hakattu melko tarkkaan isommista puista paljaaksi.
    Oli aurattu sinne ikäänkuin vakoja siellä kasvoi paljon korvasieniä "Murkuloita" minulla ei mitään astiaa tiedossa, mutta apu oli lähellä.
    Vastaan käveli naapurin isäntä,harmittelin kun ei ollut mitään mihin sieniä keräisin.
    Hän kerto paikan missä on keväiset muovisäkit, olivat istuttaneet tilalle uutta metsää ja laittant säkit tienreunaan havujen alle. Ison kasan keräsin niitä korvasieniä säkkiini, ja ei muuta kuin mökille.

Osa valmistettiin siellä, ja loput kuivattelin ja toin kotiin sinne Vantaanrantaan.

Tuo armeja sujui minultakin mukavasti, oli tuttu komppanianpäälikkö oli samassa kylässtä asunut kuin minäkin ihan naapurissa.
    Ollut vanhemman veljeni kanssa sodassa samoissa paikoissa. Oli luutnannti, siellä Santahaminassa kononnut yliluutnantiksi, ja oli ykköskomppanian päälikkö.
    Ei hän hän minua tuntenut, mutta kyseli kuitenkin olenko samoja veljeksiä kuin hänen tuntemansa, tiesi meitä olevan yks toista tusinaa. Sanoin olevani se ensimmäinen siitä toisesta tusinasta.

Minulla oli tosi helppo reissu armeejassa kaikenlaisia komennuksia sain heti alku ajalla Tein upseereille maalausremontteja, Olin tekemässä vihtoja herroille, hammaslääkärin apulaisena pariviikkoa,
    Sitten kysyi, haluanko lähteä Lahteen lääkintäsotamies kouluun, no sinne viisi viikkoiseen oppin lähdin.
    Tultuani takaisin komppaniaan jouduin lääkintämieheksi Santahaminan sairaalaan loppu ajaksi. Se oli hieno komennus.
    Oliko se nyt viisi viikkoa ennen kotiin lähtöä, sain korpinnatsat.
    Nyt olen reservissä lääketieteen, ja kirunkian sattumakorpraali.
    Kuitenkin: Late Vaan.
  3. Saiskos luvan?