Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Olen sellaisesta perheestä kotoisin jossa meitä oli ykstoistatusinaa, minä se viimeksimainittu. Kuusi vanhinta veljeäni oli sodassa ja kun viisi palasi ei he tunteneet olleensa sankareita, kaukana siitä. Vasta paljon myöhemmin luotiin sankarivainajat ja sotasankarit, nyt näitä palvotaan ja ihannoidaan ei uskalleta tunnustaa, että sota hävittiin.
  2. Kyllähän minäkin muistan kuinka maaseudulla ennen elettiin, olen asunnut maalla koko ikäni samassa pitäjässä. Kylässä oli kymmenkunta isoa taloa ja saman verran pienempiä. taloissa oli paljon renkejä ja piikoja sekä muonamiehiä. Sitten oli paljon mökkiäisiä jotka tekivät metsätöitä olivat soilla ja kaivoivat ojia pelloille.
    Toki tehtiin monenlaista muutakin työtä, Sodan jälkeen työmaita tuli Helsinkiin, kun linjaautot alkoivat kulkea, matkaa 36km.
    Jo pienestä pitäen oli jokaisen tehtävä jotakin, leipä oli tiukassa. Meitäkin oli yksi toista tusinaa, minä nuorin, nyt 3 jäljellä. Onneksi vanhemmat uskalsivat ostaa oman talon jossa oli vähän maata, se oli tärkeää sai siitä perunat ja vihannekset, oli vähän kanoja lampaita ja sota-aikana yksi lehmä, sika tapettiin jouluksi. Sota-aikana Vanhemmat veljet olivat sotareissulla 6 kpl Osalla heistä oli jo oma perhe. Vanhimmalla veljellä oli minua vanhempia lapsia.
    Sitten tuosta kauppojen tavaramääristä, liikaa on roinaa leipää ja valmisruokia menee suuri määrä kaatopaikoille ei ihme että kaikki elintarvikkeet ovat ylihinnoitettuja
    Ei meillä lusikka olut hirrenraossa mutta katossa hirsien välissä oli leipävartaat.
    Saunassa oli hirsiseinät ja valaistuksena joskus oli pärekkin, oli alkujaan sellainen savusauna.
    Hienot on muistot "kotimökistä" Siellä se vanha sauna on ikäänkuin museona vanhassa kotipihassa, jota nyt veljeni asustaa samalle paikalle rakantamassaan talossa. käyn siellä aika usein, ei pitkää matkaa.
    Taisi mennä vanhan muisteloksi Late.
  3. Aloittelen kalaruuista, kyllä meilläkin kalaa syödään, täällä saa kohtalaisen hyvin silakoita ja silakka fileitä, lisäksi lohtakin saa kohtuuhintaan. Voissa paistettu silakka on tosi hyvää samoin fileet. Lohikalaa tulee ostettua kokonaisena, tai pelkkiä fileitä. jos ostan kokonaisen puolet raavaan itse ja loput paistan, sitten lohikeittoa saa niistä lohen jäännöspaloista. Jos on isompi kokonainen lohi jää usen raavilohesta jäljelle, lopusta saa hyvää lohilaatikkoa. Suomalainen kirjolohi on parempaa kuin Norjalainen lohi.
    Tuo ikkunan pesusta olen samaa mieltä ei meillä kannata vielä pestä, tiepölyt ovat kaikki vielä tienvarsilla ja olemme iha tien reunassa. Pieni kohennus pääsiäiseksi riittää, sitten vapuksi isompi siivous.
    Kukkia ostin pääsiäisliljoja muutaman purkin, ne tarkenee jo parvekkeellakin, ovat juuri alkaneet kukkimaan, ostin ihan vain nupullaan olevia.
    Minun oma profiili on myös ihan sekaisin, siinä on yli ja alle vuodenvanhoja juttuja
    eikä siihen kukaan voi mitään kirjoittaa.
    Tänään oli aprillijuttu paikkakuntamme ilmaisjakelulehdessä, kun nyt puhutaan paljon kuntaliitoksista niin naapurikunta Tuusula ottaa Taaporinvuoren itselleen silloin kuulema olisi A Kiven syntymä ja kuolinpaikka samassa pitäjässä. Taaporinvuori on paikka jossa näytellään Seitsemää veljestä ja Nummisuutareita.
    Nyt jo 60 vuotis juhlat, onhan siellä muutakin ohjelmaa kuin nuo näytelmät.

Kaunis, mutta kylmä päivä, tuskin lämpöasteita.
    Tulee vain nyhjättyä kotona. Ter: Late
  4. Mulle ja toivoo Late.