Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Onnea vaan pirtille!
    Taidan heti alkajaisiksi ottaa naukun laukusta, eikun nurkkakaapista.
    Minäkin käynyt pirtissä 3, 3- 2007 lähtien joten monta kertaa olen oven aukaissut.
    Aika on muuttunut, ennen pirttiä siirretiin porukalla, nyt kaikki käy helpommin Skillan vain siirtää uuteen aikaan ja paikkaan, pirtti on aina entistä ehompi.
    Onhan täällä porukka muuttunut, mutta kuitenkin sen kanta-asiakkaat ovat melkein kaikki mukana.

Tuo tietokoneen käyttö on minulle edelleen vähän hepreaa, tuskin koskaan opinkaan enempää, mutta ei sen väliä,joskus oppii vähän uutta, mutta sitten taas unohtaa miten se nyt menikään.
    Kyllä minä nämä pirtin hommat jotenkuten tajuan, mutta sitten joku Facebook tuottaa välillä ongelmia.

Kävinhän minä joskus eräällä Kansalaisopiston kurssilla opettelemassa tietokoneen alkeita. Kotona meillä on tietokone ollut lähes kolmekymmentä vuotta. Sellainen mustavalkoinen kuva.
    No minä vain vähän pelailin ja käytin jonkinverran kirjoituskoneena lähinnä omia tarpeitani varten, olinhan minä mukana kunnallispolitiikassa.
    Silloin oli monistuspapeiri sellaista ketjupakattua.
    Vasta tuo laajakaista tästä monimutkaisen teki, onneksi nyt on tullut opittua laskujen maksu, siltä osin kun eivät ole suoravelotuksessa, pankit lopettivat maksuautomaattien käytän noin vuosi sitten.

Ihmeen lämmin pilvinen päivä ei ainakaan vielä ole satanut, 9,7 astetta lämmintä
    Tarkoitus lähteä vielä lenkille, tuulikaan ei nyt tuule.
    Joten ter: Late
  2. Kyllähän elämä kaikella tavalla kallistuu, inflaatio on nostanut kaikkia hintoja kaikki edelliset korotukset syöty, liekö inflaation vauhti noin 4% joten korotusta pitää kyllä saada, luvassa ei ole mitään mikä ensivuonnakaan halpenisi.

Tiedä häntä mitä metalli tarkoitti,kun ajateltiin jos saataisiin kokonaisratkaisu, kuten hallitus toivoo,silloin ei 6% korotus tule kysymykseenkään. Toisaalta en muista yhtään palkkaneuvottelua jossa työntekijät olisivat saaneet pyytämänsä.
    Saatetaan olla maanantai illalla viisaampia.

Eläkeläisten tuloon vaikuttaa ensinnäkin korotuksen suuruus, ja se osuus josta valtion ja kunnallisveroa maksetaan, lisäksi esimerkiksi jos kunnallisvero nousee pienenee eläke. Eihän eläkket ole sidottu mihinkään indeksiin, eikä taida olla palkatkaan.

Kyllä tuo taide on minullekkin hepreaa, olen toki ollut useinkin taidenäyttelyssä ja museoissa,
    Taitaa Kiasma olla pullollaan tuon lapion vertaisia tai sillä käännettyjä sontakasoja.
    Hyviä kirjoja on paljon, ilman että olisi yhtään nopellilla palkittua kirjaa lukenut, liekö tuo Taatakaan saanut mitään korvaamatonta aikaan, en ainakaan muista.

Iltapäivällä kävimme lenkillä, hyvä ja kaunis oli syksyinen päivä.
    Jotennyt hyviä öitä, ter: Late
  3. Kyllä on mukavaa kun voi kesken päivän mennä sänkyyn, otin kirjan mukaan, ajattelin lukevani sitä, mutta siinä kävi vanhanaikaisesti, en edes ehtinyt riviäkään lukea,kun silmät painuivat kiinni.
    Niinpä minulla on edelleen kirja kesken, onneksi on vielä muutama päivä aikaa ennenkuin täytyy palauttaa.

Tämä tapahtui eilen, tänään kävin eläkeläisten yhteisjärjestön tilaisuudessa, teki oiken mieli mennä, tilaisuus oli syntymäkotini vieressä tutun mäen päällä, kyllä paikkakin oli tuttu, mutta en ainakaan 45 vuoteen ole siellä käynyt.

Siellä oli ainakin 6 eläkeläijärjestön väkeä, joten paikkakuntalaisena ajattelin josko olisi tuttuja muitakin kun omasta poppoosta, olihan siellä, montakin jotka tunsin ja lisäksi sellaisia jotka tunsivat minut, vaikken muistanutkaan ennenkuin selvisi että sinähän se oletkin. No vuosien saatossa käy usein, että unohtaa.

Täytyy vielä sanoa jotta tanssin alettua oli pakko mennä hakemaan erästä tuttavaa, sillä alkoi soimaan "Pikkusyntinen" se on monelle pirtissä kävijälle tuttu kappale, eikä sitä voinut jättää väliin.

Tanssin väliajalla oli arpajaiset, olin ostanut 5 arpaa, kyllä kävi tuuri, voitin kolmella arvalla.

Satanut on lähes koko päivän, onneksi ei tarvinnut tänään mitään muuta tehdäkkään, reissu kotikylään oli tosi mukava.

Kahvitkin juon nyt kotona sillä arpajaisvoittona oli oiken hyvä kakku, oli joku eläkeläinen tehnyt talkoilla, tosi hyvä.

Niin se eilinen ja tämäkin päivä meni, eikä juuri mitään tarvinut tehdä.

Huomenna on päivä uus, joten katsotaan miten se sujuu. Latehan minä.