Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Minäkin sota-ajan lapsi,olen tosi isosta perheestä kotosin, sodassa oli 6 vanhempaa veljeäni. Minä olen -34 syntynyt, isä kuoli kun olin 3 vuotta vanha.
    Niinhän se koulunkäynti jäi minultakin kansakouluun ja yhteen jatkoluokkaan, ei ollut varaa oppikoulun käymiseen.

Yksi vanhin veli kaatui jatkosodan alkupuolella, hänelle jäi monta lasta orvoksi. Nuorin lapsi syntyi mummulan kammarissa viikon isän kuoleman jälkeen.

Toiset veljeni palasivat kotiin, osa oli ja loput menivät pian naimisiin.
    Meitä jäi kolme nuorinta äidin elätettäviksi. Hän elätti meidät torikauppiaana, vei torille kukkia marjoja sieniä ja kaikkea mitä luonnosta ja pihasta löytyy. Siinä me nuorimmat autoimme minkä jaksoimme. Minäkin olin monta kertaa torilla myymässä sekä myös metsässä keräämässä kaikkea mitä metsästä myytävää löytyi.

Kannattaa lukea görgyjn juttu ennen kuin puhuu oliko suomessa kommunisteja sodan jälkeen, 49 SKDL:n kansanedustajasta suurin osa kuului kommunistiseen puolueeseen. Vasemmiston aikana saatiin monta uudistusta, mm. lapsilisät kansaneläkkeet, lyhennetty työviikko ym.
    Oli tietysti paha että Suomi joutui maksamaan sotakorvauksia, mutta silloin luotiin uutta teollisuutta ja saatiin paljon työpaikkoja.
    Eihän kukaan veteraaneja ole haukkunut kommunisteiksi, mutta varsin moni sodasta tullut liittyi kommunistiseen puolueeseen.
    Nythän kommunisteista on vain muisto jäljellä, mutta ei perussumalaisista yksikään ole ollut kommunisti eikä heitä voi verrata edes vasemmistoon, ovat lähes kaikki äärioikeistolaisia ja suuri osa rasisteja.
  2. Mökillemeno on minunkin mielessä, onhan minulla sama kuin ynnämuulla matka on pitkä, onneksi minunkin ajolupa on kunnossa ja ei se niin rasittavalta tunnu tuo 550 km.
    Syksymmällä mökkeily on ihan erilaista kun keskikesällä, kullä siellä kirjat ovat tarpeellisia, tuo harrastus on säilynyt pikkupojasta asti, no onneksi näkö sentään såilynyt, en tarkoita ulkonäköä.
    Juhannuksentienoilla ollessani mökillä, kyllä sielläkin ilta-aurrinko laskiessaan värjäsi taivaanrannan mitä kauneimpiin väreihin ja taivas osiltaan taivaansininen.

Eilen sateli, tänään ynnämuulla on hyvä ajokeli vähän pilvinen, mutta poutainen päivä. Luulen, että asumme aika lähekkäin susirajan molemmin puolin.

Kyllähän tuo mökki missä minäkin käyn on sellainen vähempiarvoinen, se on kaukana ei kanata tehdä muuta kuin mikä on välttämätöntä siellä tulee käytyä harvoin ja nyt entistä lyhempiä aikoja.
    Aamukahvit join aiemmin, joten nyt keittelin uutta, toin korvapuusteja tullessani.

Ei muuta kuin tillikka suuhun, sano Late