MTV 3:n uutisissa mainittiin uusista vaatimuksista keskustelupalstojen valvojille.
Kaikkien kirjoittajien rekisteröintiä toivotaan. Sananvapauden vaatimus rajoittaa toistaiseksi valvontaa.
Uudet vaatimukset astuivat siis voimaan kesäkuussa.
Valvonta palstoilla kiristyy
83
198
Vastaukset
Eipä kuulosta pahalta.
- Pär Pillhard
Onhan meillä palstoilla jo huumorintajuttomat sheriffit. Mulle on sama mitä valvovat. Itselleni palstoille kirjoittelu on terapiaa. (vrt päiväpano). Samantekevää lukeeko joku puheenvuoroani tai ei.
- Lorena*
Aika hyvä jopa terapeuttinen vaikutus on palstalle kirjoittelu, kuten PP asian ilmaisi. Kirjoittelua voi jopa verrata keskipäivän huippufiilikseen yksityisen elämän rintamalla. Elämä ei aina mene hyvin, on hyvä tuoda esiin ne negatiivisetkin mielipiteet, vaikka tällä palstalla.
Miksi kansalaisten sanavapautta halutaan lisää rajoittaa? Elämme jo nyt holhousyhteiskunnan ehtojen alaisuudessa!!!! Toisaalta TV ja media tuovat joka päivä silmien eteen pahoistakin pahempia ohjelmia, jotka ovat täynnä tosi onnetonta kamaa, tappeluja, sotaa, murhia, väkivaltaa ja politiikkaa. Niistä jos mistä usein haetaan malleja.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun polkupyöräni oli piha telineessä runneltu ajokyvyttömäksi, muitakin saman kohtalon saaneita polkupyöriä löytyi myös lasten. Tunsin suoranaista vihaa tuntematonta tekijää kohtaan moisesta ilkivallasta, koska moni ei itse pysty pyörää korjaamaan. Nyt helpotti kun sain purkaa pahaa mieltä tänne palstalle.
Ei sosiaalinen media kuitenkaan paha asia ole, tämä voi parhaimmillaan olla tai pahimmillaan saa aikaiseksi ilmapiirin muutoksen sekä hyvään että pahaan. Aikamoinen voima medialla on mielipiteiden asenteiden muutoksen alueella, koska sama asia tuodaan monella eri tavalla esiin jossa ilmenee myös tiedottajan oma näkemys - polliittinen kanta. Sosiaalista mediaa on mahdoton valvoa, jos Suomessa on mielipiteen ilmaisu kielto, uhataan oikeustoimilla, jokainen voi siirtyä maan rajojen ulkopuolelle vapaampien operaattoreiden kentille. jonne ei Hallin hammas ylety.
En aio ainakaan vielä rekisteröityä palstalle, koska siitäkin on jo menneinä vuosina tullut harmia ihan tarpeeksi. Yksityisyyden suoja on hyvä säilyttää. Turvallisuus on yhteiskunnan perusasia, se pitää pystyä saavuttamaan myös yksityisyyden alueella. - Loreenalle: pidin
Lorena* kirjoitti:
Aika hyvä jopa terapeuttinen vaikutus on palstalle kirjoittelu, kuten PP asian ilmaisi. Kirjoittelua voi jopa verrata keskipäivän huippufiilikseen yksityisen elämän rintamalla. Elämä ei aina mene hyvin, on hyvä tuoda esiin ne negatiivisetkin mielipiteet, vaikka tällä palstalla.
Miksi kansalaisten sanavapautta halutaan lisää rajoittaa? Elämme jo nyt holhousyhteiskunnan ehtojen alaisuudessa!!!! Toisaalta TV ja media tuovat joka päivä silmien eteen pahoistakin pahempia ohjelmia, jotka ovat täynnä tosi onnetonta kamaa, tappeluja, sotaa, murhia, väkivaltaa ja politiikkaa. Niistä jos mistä usein haetaan malleja.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun polkupyöräni oli piha telineessä runneltu ajokyvyttömäksi, muitakin saman kohtalon saaneita polkupyöriä löytyi myös lasten. Tunsin suoranaista vihaa tuntematonta tekijää kohtaan moisesta ilkivallasta, koska moni ei itse pysty pyörää korjaamaan. Nyt helpotti kun sain purkaa pahaa mieltä tänne palstalle.
Ei sosiaalinen media kuitenkaan paha asia ole, tämä voi parhaimmillaan olla tai pahimmillaan saa aikaiseksi ilmapiirin muutoksen sekä hyvään että pahaan. Aikamoinen voima medialla on mielipiteiden asenteiden muutoksen alueella, koska sama asia tuodaan monella eri tavalla esiin jossa ilmenee myös tiedottajan oma näkemys - polliittinen kanta. Sosiaalista mediaa on mahdoton valvoa, jos Suomessa on mielipiteen ilmaisu kielto, uhataan oikeustoimilla, jokainen voi siirtyä maan rajojen ulkopuolelle vapaampien operaattoreiden kentille. jonne ei Hallin hammas ylety.
En aio ainakaan vielä rekisteröityä palstalle, koska siitäkin on jo menneinä vuosina tullut harmia ihan tarpeeksi. Yksityisyyden suoja on hyvä säilyttää. Turvallisuus on yhteiskunnan perusasia, se pitää pystyä saavuttamaan myös yksityisyyden alueella.siitä, mitä sanoit. Kaiken tuon voin allekirjoittaa.
Tosin polkupyöräni voi toistaiseksi hyvin, niin että sitä kpl:tta en.
- Ruuneperille
Mitä jos lopettaisit nimittelyt jo sinäkin. Sinut tunnetaan lukemattomista nikeistäsi, rekisteröidyistäkin, - ja sinä paasaat milloin ketäkin haukkuen, anna olla jo.
- se siitä
Sinäkö et uskalla rekisteröityä yhdellä tai useammalla nikillä? SE ei ole kiellettyä säännöissä !!
- Vihainen Eppu
Asiasta kirjottaa Iltalehti samoin oli Länsi -Savo lehdessä Tarja Halosen lausunto. Hänen mukaansa on mietittävä mikä siinä vapaassa liikkuvuudessa on väärin. No pitäisi tuon olla jo selvää, kun maahan lappaa rikollisia ihan rajavartioston ja tullin valvomatta ovista ja ikkunoista.
- ajattelija 7
Mitä maahanmuuttajilla on tekemistä aiheen kanssa?
Tässä käsitellään palstan valvontaa !
Jos tarkoitat mamujen kirjoittelevan suomenkielellä, erehdyt kyllä.
Ei kai toivomukset mitään muuta, jos ne astuivat voimaan kesäkuussa, toivotaan, että asetukset muuttuvat.silloin ne vaikuttavat.
Sitä minäkin tässä pohdiskelin, että astuivat voimaan?, onko mikään muuttunut? En ole huomannut.
Oletan , että kesälomien vuoksi ei muutoksia ole ainakaan vielä selvästi näkynyt.
Kohta esitän kysymyksen asiasta palstavalvonnan korkeimmalle henkilölle Hän mainitsi jo keväällä tulevista (kesäkuu 2011) muutoksista.- Närästääkö ?
Ruuneperi kirjoitti:
Oletan , että kesälomien vuoksi ei muutoksia ole ainakaan vielä selvästi näkynyt.
Kohta esitän kysymyksen asiasta palstavalvonnan korkeimmalle henkilölle Hän mainitsi jo keväällä tulevista (kesäkuu 2011) muutoksista.Teeppäs se Ruuneperi, äläkä turhaa uhoa tuttavuudellasi palstan korkeimmalle valvojalle.
Toistaiseksi, viimeisen siivoamisen jälkeen on palsta toiminut hyvin. Tosin yksi provosoiva ketju toimii rajamailla. Saa sekin olla toistaiseksi palstalla.
Näytä tosiaan, Ruuneperi, että sultakin löytyy munaa.... Närästääkö ? kirjoitti:
Teeppäs se Ruuneperi, äläkä turhaa uhoa tuttavuudellasi palstan korkeimmalle valvojalle.
Toistaiseksi, viimeisen siivoamisen jälkeen on palsta toiminut hyvin. Tosin yksi provosoiva ketju toimii rajamailla. Saa sekin olla toistaiseksi palstalla.
Näytä tosiaan, Ruuneperi, että sultakin löytyy munaa....K.o. henkilö ei ole tuttavani vaan Valtioneuvostossa toimiva Viestintäpäällikkö. Nimitin häntä tittelinsä perusteella korkeimmaksi asianalan viranomaiseksi.
Hän kertoi minulle kesäkuussa tulevista muutoksista, jotka eivät liene ehtineet edetä mainintaa pitemmälle. Tälaiseen henkilöön sain yhteyden soittamalla Valtionevoston keskukseen ja kysymällä keskustelupalsta-asioita hoitavaa henkilöä. Aika ylös ylsin ja puhelimeni toimii vastakin, vastaajakin lienee entisessä paikassaa ja saattaa vastatakin¨.
Yksityiskohtia keskusteluista en tietysti kerro, en voikaan
Siitä, löytyykö minulta munaa vai ei, en tiedä. Kaksi tuon nimistä kuitenkin
- kansalainkulkuri
Kyllä ruuneperi muillakin palstoilla useasti lukenut.Hänen arvoisaa juttuaan.
- vegeen tollaset
mikä kansalain?
ai että ruuneperi muillakin palstoilla lukenut, onko toi joku uutinen. Kenen Hänen juttuja hän on lukenut?
esitä asiasi selvemmin,jos pystyt Juu minä huomasin että on käynyt "punakynä" joka ei tehonnut siihen sanaan ainakaan,ja miksi,-- ei ollut kenestäkään toisenihmisen herjaamisesta kysymys .
Se oli vaan automaattisella poistojärjestelyllä poistanut yhden sanan .
Minä en ainakaan ymmärrä tuollaista valvontaa,oli kysymys siittä, että minä en ainakaa pääse taivaaseen, kun Helvetissä on kaikki minun kaveritkin.
Niin siinä se sana" Manala " oli poistettu .
Onko tämä sitten sitä Sensuuria ,naurattaa vaan se valvonta ,- ullamirjami*
ina samat lorut . Vuodesta toiseen .
Kuinka valvonta kiristyy,
Jos laki on antanut SANAN VAPAUDEN . kansalaisilleen ,niin sitä käytämme .
Jos jotakuta ei keskustelu kiinnosta ,voi pysyä poiskin.
Oikeista säännön rikkomisesta ottaa ,joku muu instanssi asiakseen kontrolloida meitä ,kuin me lukiat täällä.
Jos asia on vakava ja lakia rikkova ja onneksi siihen ei pysty Niinsanottu Palstan valvojakaan .Sananvapautta ei olla kielletty, eikä aiotakaan
Valvontaa voidaan kiristää. Ylläpito pyrkii viestien maksimimäärään koska se tuo rahaa.
Vaatimuksia kiristetään ja poistotkin lisääntyvät. Minä en mitään määrää, kunhan kirjoitan.- m.v.
Ruuneperi kirjoitti:
Sananvapautta ei olla kielletty, eikä aiotakaan
Valvontaa voidaan kiristää. Ylläpito pyrkii viestien maksimimäärään koska se tuo rahaa.
Vaatimuksia kiristetään ja poistotkin lisääntyvät. Minä en mitään määrää, kunhan kirjoitan.Kas kun huomasit.....
Palstalaisten ohjeistus kaikuu kuuroille korville. Ainoastaan siinä tapauksessa se tuotaa tuloksia jos rikkeistä on seuraamuksia. Kuten viestin poisto. Pidempi aikaisesta häiriköinnistä kirjoittamisen esto palstalle,,,,,,
- Eikö pysty
Palstan valvonta on paljolti pastalaisren suojelua. Silloin tällöin törmää viesteihen jotka saattavat sisältää kunnian loukkauksen, sekä herjauksen.
Aina ei lakia ja asetuksia tuntemattomat vanhukset tiedä mikä on laitonta ja mikä ei.
Sananvapauden nimissä saatetaan nimitellä nimettyjä tunnistettavia henkilöitä.....
Joten se siitä.....
m.v. - ullamirjami*
Minulla on tosi hyvä muisti .
Kuinka sinä m.v --- koitit jollakin lailla suojella minua .
Tekemällä minun kirjoitukseta täälläkeskusteluissa Valituksen Ihan turhasta ,se mitä kirjoitin ei ollut mikään herja .
Se oli Politikan historiassa tety munaus ,silloin .
Mikä nykyihmisiä ihmetyttää ----
Niin se siittäkin--- - miten lienee
Katsoppas hyvä ystäväni. Meillä on vieläkin paljon poliittisia asioita joista on syytä pitää pienempää suuta.
Tosin en muista tehneeni mitään valituksia kirjoituksistasi.... jollet sitten olisi puskasta huudellut. Poliittisissa herjaavissa väittämissä on seistävä sanojensa takana, eikä huudella puskasta.
Jos herjaava viesti jää tänne pidemmäksi aikaa lukee sen muutkin kuin kuin palstan valvoja ja seurauksetr voivat olla aivan toisenlaiset...Minä en ole koskaan huudellut puskasta .
Olen ullamirjamina tai joskus aikoja sitten ullapullanakin.
- *Kukkahame*
Sananvapaus on aivan eri asia kuin vihapuheet, toisten aliarviointi ja ulkomaalaisviha/kieliviha.
Olkoon kukakin korkein valvoja ja valvokoon ettei kaiken aikaa ihmisiä moollata, mielipiteisiin voidaan puuttua, mutta kirjoittajat jotka kirjoittavat omilla vakinikeillä saisivat rauhassa väitellä asioista.Ei sananvapautta voikkaan rajoittaa --ja säännot ovat meillä Ikäihmisillä paremmin tiedossa --jotenkin nyt sinä mainitsit AIKA ilkeästi ..sehän oli jopa ---
------ IKÄRASISTIA.!!!!!!- ......
ullamirjami kirjoitti:
Ei sananvapautta voikkaan rajoittaa --ja säännot ovat meillä Ikäihmisillä paremmin tiedossa --jotenkin nyt sinä mainitsit AIKA ilkeästi ..sehän oli jopa ---
------ IKÄRASISTIA.!!!!!!Eihän rajoittamatonta sananvapautta ole olemassakaan.
"Sananvapautta voidaan 10. artiklan mukaan rajoittaa vain lailla ja syistä:
»– – jotka ovat välttämättömiä demokraattisessa yhteiskunnassa kansallisen turvallisuuden, alueellisen koskemattomuuden tai yleisen turvallisuuden vuoksi, epäjärjestyksen tai rikollisuuden estämiseksi, terveyden tai moraalin suojaamiseksi, muiden henkilöiden maineen tai oikeuksien turvaamiseksi, luottamuksellisten tietojen paljastumisen estämiseksi, tai tuomioistuinten arvovallan ja puolueettomuuden varmistamiseksi.»"
Kertoo Wikipedia. - IKÄRASISMI
ullamirjami kirjoitti:
Ei sananvapautta voikkaan rajoittaa --ja säännot ovat meillä Ikäihmisillä paremmin tiedossa --jotenkin nyt sinä mainitsit AIKA ilkeästi ..sehän oli jopa ---
------ IKÄRASISTIA.!!!!!!Nyt olisi syytä selventää kenestä mahtaa olla kysymys. Ketä syytetään ikärasismista. Sehän on sellaisenaan jo solvaus ja kunnian loukkaus,...
Kukkahame --ei ollut sinulle se minun KLO 17:21 kirjoitukseni.
- *Kukkahame*
OK, niin minä olin sen tulkitsevinani kuin luin.
Kiitos kuitenkin U-M!
- niinpä niin
Näyttää oleva hakusessa monellekkin koko käsite sananvapaus. Alituiseen käsitelläänkin eri oikeusasteissa näitä kunnian loukkaus juttuja, kun ei mene kaikkien kaaliin ettei sananvapaus tarkoita sitä, että sen nimissä sopii sanoa aivan mitä tahansa......
- Totuus on tämä:
Ruotsalaistenkin on nyt aika saada syytteitä vihapuheistaan, kuten finnjävel-nimityksistään.
Ei mitä tahansa loukkauksia saa sanoa!
- sinisirkku-
Sen voi tulikita myös myönteisesti! On siinä piru mieheks niin sisukas! Lepsut svenskit tietävät kyllä mitä sanoivat, kun sinne työnantajat valitsivat Lutherin koulimat työntekijät!
Oi raatajat rahanalaiset.- sinisirkku-
Täytyy vielä kertoa:D ruotsinmaalaisista. Ihan on tavanomaista käyttää jävlasanaa kaikkeen mikä harmittaa!
Jävla dåligt väder = jeevelin huono ilma
Jävla regering = jeevelin hallitus
Jävla, eller satans kärring = jeevelin akka :D ,
sen kummenpaa se ei ole !
- kummaa on
ei kukaan suomalainen sano jeeveli ! Lopeta jo se opetus !
- sinisirkku-
Suomalainen sanoo: p****le !!! Ja merkitsee ihan samaa:D
Joo, eipä kannata enempää olenhan yrittänyt ainakin, moikka,... - Älä yritä lievennel-
lä suomalaisten saamaa kohtelua,
olet niin vastenmielisen puolueellinen ja suomalaisia VIHAava. - sinisirkku-
Vanhoja kaunoja, sekö onnellistuttaa? Hellitä jo vanha ihminen, mutta omapahan on asiasi!
- vanhoja kaunoja
on nimenomaan sinulla, koko ajan täällä suomenkielisten kimpussa ylvästelemässä ja neuvomassa. Et järin onnelliselta vaikuta, tää palsta on sinulle koko elämä ja vähän enemmänkin. Hellitä itse, vanha ihminen !!!
- Markku L.
Täytyy tässä kertoa vaikka jävla finne vieläkin on tuttu nimitys.Työskentelin 82-90 Volvon tehtaillaUumajassa.Olihan siellä herjan heittäjiä,mutta tein työni,enkä piitannut loppuelämäkseni sikäläisten työntekijöiden kohtelusta.
Opin paljon alasta joten perustin oman pienen yrityksen,josta nyt olen eläkkeellä. Vaimoni toimi siivoajana Uumajassa, eikä ole valittanut niistä ajoista.Nauroimme Suomeen muuton jälkeen muistikuvillemme joskus, vaikka on vaimoni sairaus viime vuoden aikana varjostanut elämäämme.Tunnen työtovereita,jotka eivät ole koskaan päässeet yli siitä kohtelusta,mutta en ole enää yhteisiin tapaamisiin jaksanut osallistua. - öinen lukija
Puskaraukkikset ei osaa muuta kuin häviöllä mennä henkilökohtaisuuksiin!
Eihän ne uskalla nimimerkillä esiintyä luuserit ja purnarit!
näinhän se on --vieläkin täällä siis Tukholmassa ainakin on kaikkein parhaiten koulutetut siivoojat --koska nämä maahanmuuttajat ovat usein korkeasti koulutettuja ,mutta jostain syystä (usein poliittiset vainot) joutuneet läteä pakolaiseksi.
Ainahan Ruotsalaiset ovat pitäneet vierasmaalaisia jotenkin alempiarvoisina.
Kielitaitoa on ,melkein kaikki puhuvat hyvää englantia, ja kun itse olen ollut kursseilla missä heitä olen tavannut ,ovat he hyvistä perheistä jotka ovat nyt orjatyössä .
Ei kovin köyhä pääse pakoonkaan tänne pohjolanperukoille jos ei ole varallisuutta lähteissään. Nyt epätoivoisesti koittavat saada lopintojaan vastaavaa työtä. Mikä on tosi vaikeaa.
Ahkerat Suomalaiset sen sivat kokea aikoinaan, nyt on väri muuttunut vaan.
Ei siivoojissa täällä ole ruosalaista --ei sitten varmaan ."Öinen lukia" voisi myös olla rekattu ,jos haluaa, että muutkin ovat.
Mutta jos ei ole asiaa miksi sitte ollenkaan lukeenäitä.- Pientä kritiikkiä
ei millään pahalla, vaan tilanteen korjaamiseksi.
Sinisirkku, sinulle on tärkeintä olla näkyvissä omalla nikilläsi ja edessä vielä aina HALOO-värit: sinistä, vihreätä ja punaista!
Muistan kun tulit palstalle se alkoi heti siitä, jokapaikassa, kaikenaikaa, huomiota tarvitsemassa. Narsisti?
Tiedätkö, että nettiketin mukaan voi kirjoittaa ilman nikkiäkin,
kunhan kirjoittaa asiallisesti. Juuri niin pitääkin tehdä.
Minusta on väärin aina moittia toisia!
Kuka tänne enää viitsii tulla saadessaan pahan mielen sinulta?
Mainostit kovasti Helen Keller-elokuvaa. Yritin katsoa ja kärsin. Ei ollut minusta enää mitään rajaa sille pakottamiselle sen valtavan vääryyden jälkeen, mikä hänelle alkuelämän aikana oli tehty, eli oli annettu olla kuin pellossa. Siinä oli se suurin virhe tehty. Olisi ollut otettava syliin ja hillittävä siinä rauhalliseksi aivan vauvasta alkaen rakkaudella rajat asettaen.- sinisirkku-ek
Niinpä, kuvat vaihtuvat usein niin myös värit, ja niiden aistiminen on eri ihmisillä erilainen. Toki vaihtuu muillakin profiilikuvat, minusta epäolennainen asia.
Totta on, että innolla olin alussa mukana, en niin näkyäkseni vaan ilosta osallistua uuteen ja mielenkiintoiseen. En lienee ainoa- olen ymmärtänyt.
Sadepäivinä on tullut seurattua ja osallistuttua enemmän.
Tuo , että pidän HelenKelleris'tä ei lienee tuomittavaa?
Itse hän tehnyt siitä lapsuudestaan numeroa, vaan heräsi pikku
kiukuttelijasta täyteen mittaansa ihmisenä vammastaan
huolimatta!
Narsismista ei ole lähimmäiseni minut tuntevina koskaan syyttäneet, täällä se on monilla palstoilla käytetty ilmaisu. Tiedä sitten näitä:D
Keskusteluissa tuomme omat näkemysemme esille, niinkuin kuuluukin, toivottavasti valoittaen molemmin puolin toistemme ymmärrystä. Uskomatonta!
"Tiedätkö, että nettiketin mukaan voi kirjoittaa ilman nikkiäkin"
Onhan tuo nähty. Sinäkin kritisoit muita mutta itsesi salaat.Itse teet sitä mistä muita syytät. Sinisirkku on itse sanojensa takana, sinä kuin "puun takana" - aina.
Täällä tehdään usein samantapainen virhe: Otsikossa mainitaan nimi tai uutinen josta pitäisi keskustella.
Ss kin olisi voinut ihmetellä sitä kuinka suurin fyysisin rajoittenuuksi oleva ihminen voi päästä uskomattomiin saavutuksiin. Esimerkkinä sitten Helen Keller.
Lontoon mielenosoitukset tulipaloineen ym on uutisoitu nittävästä.
Olisi pitänyt kysyä: Mihin nuorison suuri työttömyys johtaa - huliganismiin.
Koskahan uskotaan, että jossain vaiheessa sorretut ja yksin jääneet ihmiset tarttuvat itse asioihin. En kannata sosialismia mutta ihmisten aitoa valtaa.- jakolasku
Ruuneperi kirjoitti:
Uskomatonta!
"Tiedätkö, että nettiketin mukaan voi kirjoittaa ilman nikkiäkin"
Onhan tuo nähty. Sinäkin kritisoit muita mutta itsesi salaat.Itse teet sitä mistä muita syytät. Sinisirkku on itse sanojensa takana, sinä kuin "puun takana" - aina.
Täällä tehdään usein samantapainen virhe: Otsikossa mainitaan nimi tai uutinen josta pitäisi keskustella.
Ss kin olisi voinut ihmetellä sitä kuinka suurin fyysisin rajoittenuuksi oleva ihminen voi päästä uskomattomiin saavutuksiin. Esimerkkinä sitten Helen Keller.
Lontoon mielenosoitukset tulipaloineen ym on uutisoitu nittävästä.
Olisi pitänyt kysyä: Mihin nuorison suuri työttömyys johtaa - huliganismiin.
Koskahan uskotaan, että jossain vaiheessa sorretut ja yksin jääneet ihmiset tarttuvat itse asioihin. En kannata sosialismia mutta ihmisten aitoa valtaa.Sellaiset ihmiset on tallattu jalkoihin, sieltä on vaikea ponnistaa ja tulla kuulluksi.
- Tahallisesti väänsit
tuon "Pientä kritiikkiä"-nikin kysymyksen syytökseksi.
Siinähän lukee aivan selkeästi: Narsismia?
Minun käsittääkseni se on kysymys.
Asioiden vääristely ei ole nettiketin mukaista viestintää!- sinisirkku-
Onko nyt logiikan puutetta?
Sinä esität kysymyksen: olenko narsisti?
Kysymykseesi vastasin,
lähimmäseni eivät ole minua syyttäneet narsismista.
Eipä tuossa pitäisi mitään epäselvää olla- jos osaa ajatella! - Olisiko itselläsi
sinisirkku- kirjoitti:
Onko nyt logiikan puutetta?
Sinä esität kysymyksen: olenko narsisti?
Kysymykseesi vastasin,
lähimmäseni eivät ole minua syyttäneet narsismista.
Eipä tuossa pitäisi mitään epäselvää olla- jos osaa ajatella!kenties logiikan puutetta?
Jos olisit kirjoittanut:
Narsismista eivät lähimmäiseni ole koskaan kohdallani kyselleet,
niin silloin olisit jättänyt vääristelemättä edellisen nikin viestin.
- Niin juuri, eikä
yhtään auta se että nikki on näytillä. Päinvastoin!
- G.
Minun mielestäni tämä suomi 24 kuvastelee suomen kansan syvimpiä tuntoja.
Näkee jo käyttäjämäärästä.
Täällä ei tartuta pikkuseikkoihin, se saa keikailijat ja nirppanokat tuhahtelemaan, ollaan muka parempia.
Sananvapaus kärsii jos suomi 24 toimintaa aletaan rajoittamaan.
Koska on paljon kävijöitä, on myös erilaisia mielipiteitä.
Asiattomat voi ohittaa olankohautuksella, tai ilmoittaa ylläpidolle.
Mutta ei mielestäni kannata vaania kaikkia ja kaikkea, räikeät sääntöjen rikkomiset olen itsekin ilmiantanuy. - Kaikkea muuta Täällä
on ruotsittajien ja ruotsinmielisten viestien perään mahdollista laittaa vain plussaa, niihin ei miinus tartu,
jotta näyttäisi yleinen mielipide olevan heidän puolellaan.
Räikeää! - huh huh
Jospa se on täällä viisaammaksi tajuttu, hallitusta myöten!
Ala-arvoisena pidän perättömiä syytteitä lahjonnasta, liekö edes laillista kylvää jatkuvia epäluuloja! Inhottavaa kansakuntaa jakavaa myyräntyötä palstallakin!!! - 8+4
Justiin, eiköhän sekin, että ruotsalaiset sotivat suomalsiet valtansa alle ole pelkkää legendaa?
Vain myyräntyötä
haha - direktiivi
*Ei suomi24 ole ainoa keskustelupalsta, et taida osata käyttää konettasi.
Sitä se on kun vain suomenkieli on jotain, pistää miettimään miten monta osoitetta sinulta löytyy hausta jos vain tämä on se missä päivisin visiteeraat.
Muilla sektoreilla kuin täällä s24ssä on annettava joko sähköpostiosoite ja/tai puh numero, myös rekisteröiminen joillakin palstoilla kuuluu asiaan.
Tahallista ärsykettä tämä tuhatnikki kirjoittelee ja laskee kedtjujen pituutta.
Ha ha haaaaa,,, hyvä että yksi ilkeimmistä ketjuista on poistettu.
Ei meidän palstalle muita höperöitä tarvita!!!
Kiitosa siitä ylläpidolle.- G.
Voi sentään.
Ei kannattaisi vastata, mutta sanon kuitenkin, käyn toki muuallaki, useimmiten.
Mutta käyn myös täällä. Miksi muuten itse kirjoittelet tänne?
- Niin , nyt olen jo
tuhatnikkikin ja joku sanoi etten osaa kirjoittaakaan, etten ole mitään koulua käynyt,
- ja tunnustan : ihan oli oikeassa tuo totuuden torvi,
vain kiertokoulun olen käynyt ja senkin väärään suuntaan. - ullamirjami*
tähän vanhaa kaavaan ollaan tultu.
Ja asiaa ei löydy.
Kunhan moititaan kirjoituskumppaneita.
En kyllä pääse jyvälle mikä on aihe
Jos kirjoitan päiväni tapahtumisista täälä kotona ,ei ole varmastikkaan
Ylläpidollakaan mahdollisuutta poistaa koko linkkiä.
Laihaksi on asia-anti huvennut --ja niintaitaa kirjoittajatkin kyllästyä. - Ohjeistus....
Palstan valvonnan lisäämisestä ja kirjoitusten rajaamisesta on tässä ketjussa kysymys. Joku näuttää kuitenkin valvovan palstaa,vaikka palstalla ei olekkaan enää ollut aikoihin nimettyä Seriffiä. Odotetaan nyt jännityksellä, kun Ruuneperi neuvottelee korkeimman ylläpito henkilön kanssa,
Näin Ruuneperi
Kohta esitän kysymyksen asiasta palstavalvonnan korkeimmalle henkilölle Hän mainitsi jo keväällä tulevista (kesäkuu 2011) muutoksista.- Lorena*
En luule, en myöskään ota kantaa pitääkö rekisteröityä vai ei. Kuitenkin pakko ei meitä rekisteröitymään saa, turha on motivoijan saada rekisteröitymisen ideasta MIgreeniä. Linkki on hyvää lämmittelyä rekisteröitymiseen,
http://www.youtube.com/watch?v=8nd3VZp88Ko En ole ennenkään neuvotellut. Yhden kerran olen ollut puhelinyhteydessä ao. henkilöön.
En siis aio olla ihmettelevä ja valittava kirjoittaja kun palsta velloo asattomuuksia, typeryyksiä ja valheitakin täynnä.
Ylläpidonkin tulisi olla edes vähäisessä määrin aktiivinen palstan valvonnassa.- Ethän ammu meitä
Ruuneperi kirjoitti:
En ole ennenkään neuvotellut. Yhden kerran olen ollut puhelinyhteydessä ao. henkilöön.
En siis aio olla ihmettelevä ja valittava kirjoittaja kun palsta velloo asattomuuksia, typeryyksiä ja valheitakin täynnä.
Ylläpidonkin tulisi olla edes vähäisessä määrin aktiivinen palstan valvonnassa.kuitenkaan suuressa diktatoorisessa voimantunnossasi!
Anelen armoa kaikkien rekkaamattomien ja muiden jotka eivät viitsi kirjautua puolesta! Yritämme pysytellä kaukana poissa!!
Olet ollut aina tyytymätön muihin, luin äsken arkistosta 2004 -2005-viestejä, olet paljon kärsinyt mies. - sinisirkku-ek
Ruuneperi kirjoitti:
En ole ennenkään neuvotellut. Yhden kerran olen ollut puhelinyhteydessä ao. henkilöön.
Ylläpidonkin tulisi olla edes vähäisessä määrin aktiivinen palstan valvonnassa.Hienoa Ruuneperi!
Noin koen minäkin palstantilasta ajaoittain. Lieventävänä voi pitää lietsojia ( kansankiihoittajia) joita aina ääriaineksina työntyy sosiaaliseen mediaan juuri nimettöminä. Näistähän meilläkin on kokemusta niin uskonnon kuin politiikan alalta!
Se ei suinkaan tarkoita normaaleja kirjoittajia, jotka syystä tai toisesta kaihtavat rekisteröitymistä.
Siinäkin saattaa olla turhia pelkoja tietojen vuotamisesta , mutta niin kiinostavia me tavalliset rivikansalaiset emme ole, ettemmekö saisi rauhassa 70 forumilla kirjoittaa:D
Mielenkiintoisia aikoja joita saamme seurata yhteiskunnassa, tapahtuu nyt elinaikanamme joista voi keskustella, ilman eriarvoisuuksien lisäämisiä ja hajoitusta.
Luottavainen ilmapiiri, missä eri aiheet selviävät otsikosta, antaa mahdollisuuden valita oma aihe josta tehdä aloite rohkeasti ja katsoa jos minunkin maailmani, vaikka keittiöni kuvailu m.m. saa jonkun innostumaan:D Kokeillein se antaa tulosta, kun pidättäytytään heti teilaamasta yrittävää:D
Samaa nimimerkkiähän keskustellessa on hyvä käyttää, näin ettemme puhu *Ilmaan/metsään*
- Ken tuulen kylvää
Noh, käynpä minäkin nyt kirjoittamassa tälle palstalle, kun teistä niin monet käyvät riitelemässä kuuskymppisten palstalle ja leikkimässä nuorempaa. Onko ikä seitsenkymppiselle jo sellainen häpeä,ettei sitä voi sanoa, jos vieraalla palstalla kyläilee? Tämä ei tietenkään ollut aihe vaan sen vierestä. En yritä myöskään riidellä, ihmettelen vaan, miksi seitsenkymppinen ei ole ylpeä ikävuosistaan, minä olen omistani. Siinä on ollut todellakin elämistä.
Mutta itse asiaan. Periaatteessa on hyvä,että kaikki käyttäjät pakkorekisteröityvät. Silloin myös ne, jotka vain lukevat - eikö niin? Ongelman muodostaa mm. tietoturvallisuus. Kuka pystyy valvomaan tällaisia rekisterejä, ne hakkeroidaan kuitenkin alta aikayksikön? Mitä tapahtuu, kun henkilötiedot varastetaan, sillä kai rekisteröinnissä varmistetaan,että henkilö on todellinen? Ei rekisteröitymisellä muuten ole mitään virkaa. Kun henkilöllisyys viedään ja sen seurauksena vaikkapa poliisi alkaa koputella ovelle syyttäen vihakirjoituksista tai varastamisesta tms., hymy hyytyy useimmalla. Miten todistat,että joku on käyttänyt tietojasi ja olet syytön? Todistustaakka on tietojen oikealla omistajalla, ei sillä, joka niitä on väärin käyttänyt tai mahdollisella rikoksen uhrilla. Tätä tapahtuu jo nyt.
Näillä palstoilla - myös iäkkäämpien ryhmissä -on henkilöitä, jotka syynäävät jatkuvasti kirjoittajien ip-osoitteita. Se on urkintaa ja kiellettyä, mutta ei sitä pystytä valvomaan. IP-osoite ei ole yhtä kuin henkilö, mutta siihen kuten muuhun hakkerointiin on syytä suhtautua vakavasti. Kysymys ei ole ainoastaan sananvapaudesta. Myöskään yritysten henkilöstö ei ole enää sellaista,että työssä saatujen tietojen salassapitovelvollisuus merkitsisi muuta kuin yhdyssanaa. Tietoja varastetaan kaiken aikaa ja sille ollaan voimattomia. Siksi rekisterit ovat iso riski palvelujen käyttäjälle.
Sananvapaus on vastuuta. On kummallista,että maamme koulujärjestelmä on yksi kehutuimmista peräti globaalisti. Silti sananvapaus täällä ymmärretään niin,että julkisesti saa sanoa mitä tahansa laieista piittamatta, kun sen voi tehdä omia tietoja paljastamatta. Koska en enää ole idealisti, on siis niin,että koulutus ei suinkaan ole sivistyksen mitta, joten pakkorekisteröinti on ainoa keino saada vihakirioitukset ja muu lietsonta kuriin. Kuitenkin siinä lähestytään diktatuuria, meistä kun ei yrityksistä huolimatta näytä tulevan toisillemme tilaa sovussa antavia vaan mieluummin sen riistäjiä - koko ikämme.
Ja miksi minä kirjoitan ns. puskasta, rekisteröitymättä - niin miksi? Paitsi rekisteröitymisestä johtuvia uhkia, vahvat mielipiteet ovat uhka niin monelle,että kyllästyin jatkuvaan nimittelyyn ja ilkeilyyn. En ole koskaan halunnut palstakellokkaaksi, mutta en onnistunut vakuuttamaan sellaisiksi aikovia. Mitä siis on sananvapaus nykyisissäkään oloissa? Yksilödiktatuuri toimii oikein hyvin, kuten teidänkin palstastanne aika ajoin näkyy selvästi. Rajojen vetäminen on suomalaisen bravuuri, sitä ei sääntelemällä saada kuriin, koska muu vaatii isompaa ihmisyyttä. Se on hakusessa ja pysyy.- Ken tuuleen kylvää 2
Sinulla lienee tänään ns huono päivä, ukkosilman sähköistämänä joka näköjään vaikuttaa aivotyöskentelyyn paatosta kirjoittaessasi.
Repimällä, arvostelemalla, riidanhaluisena mikään asia ei muutu, aiheuttaa vain pahempia myrskyjä ihmisten välisissä suhteissa. Mikä pahinta eniten siinä kirjoittaja tuli ulos kuorestaan, itsensä munaaminenkin on hyvin vaarassa. Kirjoitus ilmentää millainen luonnetyyppi henkilö on, joka 70 palstalaisia aliarvioi. Huomautan vain palstoilla liikkuvuus ei ole sääntöjen vastaista, jokainen voi kirjoittaa mille palstalle vain joko rekisteröitynä tai sitten ei.
Ojennuskeppi on aina paikallaan toisten mollaajille, riidan haluisille, repiville tapauksille. Voisitko "ken tuuleen kylvää" tapaus tuoda esille, miten palstoilla pitäisi kirjoittaa ja kuka saa kirjoittaa sekä pitääkö pysyä omassa pilttuussaan siis vain yhdellä areenalla.
Ota huomioon, tiedän, myös( 60 ja 70 ) palstoille kirjoittavat liikuntarajoitteiset henkilöt, heille voi ainut kontakti ulkomaailmaan olla juuri palstakirjoittelu ja netistä maailman tapahtumien seuraaminen. Ajattele, joku voi olla totaalista neliraaja halvausta sairastava, miten tärkeä hänelle kuten monelle kuulovammaiselle on netti. Tiedätkö monet vammaisryhmät osaavat käyttää nettiä, miten tärkeää on kirjoittaa palstoille ja etsiä tietoa yli rajojen aivan samalla tavalla kun jokainen meistä..
Kenellä nyt oli hakusassa - se isompi ihmisyys - joka ei huomioi kanssaihmisiä tietojen, taitojen, vajavaisuuksien, henkilökohtaisien ominaisuuksien kautta. Ikävä on katsoa maailmaa sammakkoperspektiivistä.
Toivon sinulle onnea, menestystä, terveyttä, rikkautta, rakkautta, kaiken hyvän runsautta elämäsi tielle - vilpittömästi sitä toivon. Lorena* - sielläkö tuulee ?
Ompas harvinaisen tyhjän päiväinen lahkolaisen saarna....
- Lorena*
sielläkö tuulee ? kirjoitti:
Ompas harvinaisen tyhjän päiväinen lahkolaisen saarna....
Kirjoita parempi, jos pystyt! Lahkolaiseksi nimittely, vastoin parempaa tietoa minusta on hyvien tapojen vastaista.
- riidankylväjälle
joka on tietävinää, että täältä palstalta on tultu sinne kuuskymppisiin häiritsemään. Onko ihan rekatuilla nikeillä käyty, sittenhän voit sanoakikin ketkä ovat olleet asialla ? Vai katsotaanko että pelkkäikärajan ylitys on häirintää ? Ei ikää voi tietää, ellei itse sano, ei se edes monen profiilista näy. Eiköhän ne "teidän" palstalaiset osaa riidellä ihan keskenäänkin.
- Ken tuulen kylvää
Ken tuuleen kylvää 2 kirjoitti:
Sinulla lienee tänään ns huono päivä, ukkosilman sähköistämänä joka näköjään vaikuttaa aivotyöskentelyyn paatosta kirjoittaessasi.
Repimällä, arvostelemalla, riidanhaluisena mikään asia ei muutu, aiheuttaa vain pahempia myrskyjä ihmisten välisissä suhteissa. Mikä pahinta eniten siinä kirjoittaja tuli ulos kuorestaan, itsensä munaaminenkin on hyvin vaarassa. Kirjoitus ilmentää millainen luonnetyyppi henkilö on, joka 70 palstalaisia aliarvioi. Huomautan vain palstoilla liikkuvuus ei ole sääntöjen vastaista, jokainen voi kirjoittaa mille palstalle vain joko rekisteröitynä tai sitten ei.
Ojennuskeppi on aina paikallaan toisten mollaajille, riidan haluisille, repiville tapauksille. Voisitko "ken tuuleen kylvää" tapaus tuoda esille, miten palstoilla pitäisi kirjoittaa ja kuka saa kirjoittaa sekä pitääkö pysyä omassa pilttuussaan siis vain yhdellä areenalla.
Ota huomioon, tiedän, myös( 60 ja 70 ) palstoille kirjoittavat liikuntarajoitteiset henkilöt, heille voi ainut kontakti ulkomaailmaan olla juuri palstakirjoittelu ja netistä maailman tapahtumien seuraaminen. Ajattele, joku voi olla totaalista neliraaja halvausta sairastava, miten tärkeä hänelle kuten monelle kuulovammaiselle on netti. Tiedätkö monet vammaisryhmät osaavat käyttää nettiä, miten tärkeää on kirjoittaa palstoille ja etsiä tietoa yli rajojen aivan samalla tavalla kun jokainen meistä..
Kenellä nyt oli hakusassa - se isompi ihmisyys - joka ei huomioi kanssaihmisiä tietojen, taitojen, vajavaisuuksien, henkilökohtaisien ominaisuuksien kautta. Ikävä on katsoa maailmaa sammakkoperspektiivistä.
Toivon sinulle onnea, menestystä, terveyttä, rikkautta, rakkautta, kaiken hyvän runsautta elämäsi tielle - vilpittömästi sitä toivon. Lorena*Ei ole ollenkaan huono päivä. Turhaahan tästä oli kirjoittaa, kaikesta on tänne periaatteessa turhaa kirjoitttaa, koska mitään kritiikkiä ei saa olla. Siloiteltuja juttuja, maireutta, sitähän tämä pääasiassa on. Aina kritiikin kirjoittaja on huono ja paha ihminen. Se ei muutu koskaan. Hyvä on, teille en kelpaa. Se ei ollut yllätys. Koska sananvapaus on kuitenkin olemassa, puolustan mielipiteitäni luki joku tai ei. Samantekevää.
Kun tulette vierailemaan muille palstoille, tervetuloa vaan, mutta voisitte kertoa, että olette iältänne vanhempia. Minäkin kerroin olevani nuorempi. Ensinnäkin se on kohteliasta, kun nyt kerran palstoilla on ikärajat. Toiseksi mielipiteenne voivat olla täysin ok, mutta ikäeron ollessa kymmenenkin vuotta tai enemmän, se alkaa jo näkyä arvoissa ja asenteissa. Olemme ehkä olleet aikuisia samoina vuosina, mutta täysin eri ikäkausina. Niin on myös nyt. Ymmärtäisin teitä helpommin, jos kerrotte olevanne vanhempia eikä lähdetä oletuksesta,että olemme saman ikäluokan lapsia.
Mielestäni ei ole mitenkään liikaa edellyttää kohteliaisuutta nuorempia kohtaan myös yli seitsenkymppisiltä, vaikka naama ei näy eikä siitä voi tehdä johtopäätöksiä. Harva on oikeasti niin nuorekas ja muuttumaton kuin itse luulee ja se pätee myös pään sisukseen. Me kaikki muutumme ja vanhetessamme jymähdämme paikoillemme, kuka enemmän, kuka vähemmän. Sekin on muuttumista.
Teillä on palstakuningattarenne ja joskus myös -kuninkaanne. On ihan turhaa kieltää sitä ja sitä,etteikö palstoilla olisi valtataistelua tavalla jos toisella. Olisi typerää lähteä nimittelemään kuka on mitäkin, teillä on silmät päässänne. Niin on myös kuusikymppisten puolella. En ole vallanhaluinen, muutenhan rekkaisin itseni välittömästi, ryhtyisin hymistelemään ja hankkimaan omaa nuotiopiiriä.
Minulle oli yllätys,että tällaista palstataistelua ja vallanhalua on vielä myöhäisellä iällä. Tietysti täällä selviäisi vahemmällä myötäilemällä ja nuolemalla, olemalla aina samaa mieltä, välttämällä aloitteentekoa, mutta kun en voi. Kyllä Suomessa on oikeus olla eri mieltä ilman,että siitä sanallisesti kivitetään. Tosiasiassa ei kuitenkaan ole enkä yhtään ihmettele sitä, miksi minua nuorempien liikkeet muuttuvat aina vain väkivaltaisemmiksi.
Olen toki tietoinen,että nettiä käyttävät monet vammaiset ja sairaat tai muuten sellaisessa tilanteessa olevat,joille netti on ainoa sosiaalinen seurustelumuoto. Mutta emmehän me kommentoidessamme muiden taustoja tiedä. Silloin lähdetään siitä oletuksesta, että keskustelen ensisijaisesti aikuisen kanssa, kuten sinäkin nyt kohdallani teet. Mistä tiedät, etten ole vammainen? Vammaiselta ja/tai sairaalta aikuiselta voi myös pyytää, että miettii sanomisiaan. Ymmärtääkseni ainakin vammaiset haluavat,että heitä kohdellaan kuten muitakin eikä erikoistapauksina.
No niin, tämä tästä. Tämäkin keskustelu ja kommentointi vain osoittaa jälleen kerran, miten vaikeaa on sietää puolin ja toisin erilaisuutta tai eriäviä mielipiteitä ja miten helppoa onkaan tuomita. Minä olen kuitenkin suomalainen ja tämän yhteiskunnan kasvatti. Keskustelu myös osoittaa,että emme ole saman ikäpolven tuotteita.
Anteeksi vain,mutta en ymmärrä, miten täällä voi munata itsensä. Ehkä se onnistuu vain sellaiselta, jolla on mielestään jonkinlainen arvoasema nettiyhteisössä ts. hän pelkää menettävänsä kasvonsa, jos paljastaa ajatuksensa, jotka eivät sovi vallalla olevaan tyyliin. Valitan,en pelaa pelejä eikä minulla ole minkäänlaista asemaa, onneksi. En sellaista myöskään kaipaa. Munaaminen liittyy vallanhaluun. Kasvojaan ei voi menettää, jos niitä on vain yhdet. Jollei kukaan munaa koskaan, ei tule munia, eikä mikään kehity. Silloin elellään kuin seisovassa vedessä, tässäkö?
Turhaan heittelet ihmisyydestä. Päälle seitsenkymppisenä kyllä tiedät,mitä se on, kuten armeliaisuuskin. Ei minun tarvitse sitä selitellä noin iäkkäille. - huiiii
Ken tuulen kylvää kirjoitti:
Ei ole ollenkaan huono päivä. Turhaahan tästä oli kirjoittaa, kaikesta on tänne periaatteessa turhaa kirjoitttaa, koska mitään kritiikkiä ei saa olla. Siloiteltuja juttuja, maireutta, sitähän tämä pääasiassa on. Aina kritiikin kirjoittaja on huono ja paha ihminen. Se ei muutu koskaan. Hyvä on, teille en kelpaa. Se ei ollut yllätys. Koska sananvapaus on kuitenkin olemassa, puolustan mielipiteitäni luki joku tai ei. Samantekevää.
Kun tulette vierailemaan muille palstoille, tervetuloa vaan, mutta voisitte kertoa, että olette iältänne vanhempia. Minäkin kerroin olevani nuorempi. Ensinnäkin se on kohteliasta, kun nyt kerran palstoilla on ikärajat. Toiseksi mielipiteenne voivat olla täysin ok, mutta ikäeron ollessa kymmenenkin vuotta tai enemmän, se alkaa jo näkyä arvoissa ja asenteissa. Olemme ehkä olleet aikuisia samoina vuosina, mutta täysin eri ikäkausina. Niin on myös nyt. Ymmärtäisin teitä helpommin, jos kerrotte olevanne vanhempia eikä lähdetä oletuksesta,että olemme saman ikäluokan lapsia.
Mielestäni ei ole mitenkään liikaa edellyttää kohteliaisuutta nuorempia kohtaan myös yli seitsenkymppisiltä, vaikka naama ei näy eikä siitä voi tehdä johtopäätöksiä. Harva on oikeasti niin nuorekas ja muuttumaton kuin itse luulee ja se pätee myös pään sisukseen. Me kaikki muutumme ja vanhetessamme jymähdämme paikoillemme, kuka enemmän, kuka vähemmän. Sekin on muuttumista.
Teillä on palstakuningattarenne ja joskus myös -kuninkaanne. On ihan turhaa kieltää sitä ja sitä,etteikö palstoilla olisi valtataistelua tavalla jos toisella. Olisi typerää lähteä nimittelemään kuka on mitäkin, teillä on silmät päässänne. Niin on myös kuusikymppisten puolella. En ole vallanhaluinen, muutenhan rekkaisin itseni välittömästi, ryhtyisin hymistelemään ja hankkimaan omaa nuotiopiiriä.
Minulle oli yllätys,että tällaista palstataistelua ja vallanhalua on vielä myöhäisellä iällä. Tietysti täällä selviäisi vahemmällä myötäilemällä ja nuolemalla, olemalla aina samaa mieltä, välttämällä aloitteentekoa, mutta kun en voi. Kyllä Suomessa on oikeus olla eri mieltä ilman,että siitä sanallisesti kivitetään. Tosiasiassa ei kuitenkaan ole enkä yhtään ihmettele sitä, miksi minua nuorempien liikkeet muuttuvat aina vain väkivaltaisemmiksi.
Olen toki tietoinen,että nettiä käyttävät monet vammaiset ja sairaat tai muuten sellaisessa tilanteessa olevat,joille netti on ainoa sosiaalinen seurustelumuoto. Mutta emmehän me kommentoidessamme muiden taustoja tiedä. Silloin lähdetään siitä oletuksesta, että keskustelen ensisijaisesti aikuisen kanssa, kuten sinäkin nyt kohdallani teet. Mistä tiedät, etten ole vammainen? Vammaiselta ja/tai sairaalta aikuiselta voi myös pyytää, että miettii sanomisiaan. Ymmärtääkseni ainakin vammaiset haluavat,että heitä kohdellaan kuten muitakin eikä erikoistapauksina.
No niin, tämä tästä. Tämäkin keskustelu ja kommentointi vain osoittaa jälleen kerran, miten vaikeaa on sietää puolin ja toisin erilaisuutta tai eriäviä mielipiteitä ja miten helppoa onkaan tuomita. Minä olen kuitenkin suomalainen ja tämän yhteiskunnan kasvatti. Keskustelu myös osoittaa,että emme ole saman ikäpolven tuotteita.
Anteeksi vain,mutta en ymmärrä, miten täällä voi munata itsensä. Ehkä se onnistuu vain sellaiselta, jolla on mielestään jonkinlainen arvoasema nettiyhteisössä ts. hän pelkää menettävänsä kasvonsa, jos paljastaa ajatuksensa, jotka eivät sovi vallalla olevaan tyyliin. Valitan,en pelaa pelejä eikä minulla ole minkäänlaista asemaa, onneksi. En sellaista myöskään kaipaa. Munaaminen liittyy vallanhaluun. Kasvojaan ei voi menettää, jos niitä on vain yhdet. Jollei kukaan munaa koskaan, ei tule munia, eikä mikään kehity. Silloin elellään kuin seisovassa vedessä, tässäkö?
Turhaan heittelet ihmisyydestä. Päälle seitsenkymppisenä kyllä tiedät,mitä se on, kuten armeliaisuuskin. Ei minun tarvitse sitä selitellä noin iäkkäille.se on käynt vakkoilemassa meittiä, tietää kuninkattrenki, haluu varmaan ite tänne kuhnurien sekkaan.
- Lorena*
Ken tuulen kylvää kirjoitti:
Ei ole ollenkaan huono päivä. Turhaahan tästä oli kirjoittaa, kaikesta on tänne periaatteessa turhaa kirjoitttaa, koska mitään kritiikkiä ei saa olla. Siloiteltuja juttuja, maireutta, sitähän tämä pääasiassa on. Aina kritiikin kirjoittaja on huono ja paha ihminen. Se ei muutu koskaan. Hyvä on, teille en kelpaa. Se ei ollut yllätys. Koska sananvapaus on kuitenkin olemassa, puolustan mielipiteitäni luki joku tai ei. Samantekevää.
Turhaan heittelet ihmisyydestä. Päälle seitsenkymppisenä kyllä tiedät,mitä se on, kuten armeliaisuuskin. Ei minun tarvitse sitä selitellä noin iäkkäille.Onko ajatusmaailmasi jotenkin hukassa kun kirjoittelet ja hyppelehdit asiasta toiseen palaamalla uudelleen samaan asiaan? Loogisuutta ei todellakaan löydy sepustuksistasi. Onko vika 70 palstalaisissa vai sinussa kun et pysty jäsentämään ilmaisujasi?
Omaa pahaa mieltäsi purat syyttömiin henkilöihin, ja sen voi todeta kirjoituksistasi.
Mitäs tänne 70 palstalle kirjoittelet, kirjoittele sinne missä aurinko sädehtii ja tunnet kuuluvasi. Eikö niin ole mielestäsi hyvä?
Valaisen senverran, kirjoitan toisella nikillä jatkuvasti 60 palstalle. Arvaa mikä on nikkini?
Nikkien arvuuttelua - kai de puu- pär phil- hajupoika - ym.- etunimi se oikea on pentti l. löydätkö itsesi näistä nuorukaisista ?
- Ei kai sekään
kenellekään kuulu, jos kokee, että kymmenen vuotta nuoremmat ovat lähempänä omaa sielua ajattelultaan kuin kalenteri-ikäiset. Tuo häpeä-sana on aivan omasta poskestasi, tuskin sen syvemmältä.
- ikä on sivuseikka
Ei täälläkään urputeta, vaikka oletan täällä kirjoittavan kuusikymmpisiä , ehkä kasikymppisiäkin.
- lukijana
Niin, tuohon loppulausumaan ihmisyydestä sanoisin, sen käsittäminen yksilömoraaliksi olisi tärkeää, ei vain mediassa,
vaan koko aikuiselämässä!
Ilkikurinen vallattomuus nuorisolla on ymmärrettävää, hakiessaan identiteettiään ja rajojaa jotka nyt useimmiten tulevat jo esimerkkien kautta kotoa -seurasta, - missä liikkuu, joutuukin.
Valinta on joka tapauksessa itsellä, ja meidän ikäpolven forumeilla luulisi jo sellaisen karsiutuneen:D Purkaus ja alhaisuuksien latelemispaikkana, näyttää joskus palstat olevan!
Vapaus ilmentää itseään, niissä puitteissa kun nyt on mahdollista iloitakin kanssakäymisestä on sallittua, mutta suorat sikamaisuudet tai vääristelyt ei lienee ilahduta ketään,-lukijaakaan! Ai ettäkö Me 70 ihmiset ollaan sinun mielestäsi väärillä palstoilla käyty Urkkimassa. . Noo mikäs sen voisi estää .
Jos ei sentään ole mitään rikollista tapahtunut niin siitä vaan.
Näitä " Kellokkaita " ovatko he sellaisia sinuntapaisiasi, jotka käyvät siellä sun täällä kurkkaamassa joskos saisi ohjata .--mutta se on kyllä niin, että siihen ei pystu edes sinunlaisesi ----Karavaani kulkee kuitenkin.
Ja porukat vaihtuu ,
Nythän onkin Chatin käyttäjien kirjauduttava.
Olen käyttänyt sitäkin paikkaa ja vakituiseen ,käyn Lauantaintoivotuita kuuntelemassa vakiporukalla --sinne mahtuu myös lisää - Vaikka kaikki jotka piipahtaa, ei ymmärrä meitä, kun me kuuntelemme samalla Radioo.
, Yle Areenasta- Tämä tästä
Muutaman kerran olen antanut eri yhteyksissä mediaan tietoja itsestäni. Harmittaa .netistä ne löytyy enkä saa niitä poistetuksi.
Yleisestä asiasta oman mielipiteen esiin tuominen ei edellytä pysyvää nimimerkiä, eikä myöskään vastausta, jos ei asiasta ole omaa mielipidettä.
m.v. niin olen minäkin saanut Googlettamalla ,oman Rekisteröityneen Privani esiin .
Oli se pikkuisen yllättävää, mutta ei harmittanut yhtään .
Voinhan näin välttää Omaelämäkerran kirjoittamisen . :=)- m.v.
Viime viikolla olin eräässä ikäihmisten vapaajan vietto paikassa. Joutuessani esittelemään itseni. Sain jo seuraavana päiv'änä palautteen. Talossa oli netti yhteydet ja monilla omet läppäritkin. Niinpä moni oli löytänyt mm, lehtiartikkelit ja haastattelut joissa esiinnyin omalla nimelläni.
Ymmärrän hyvin erästä ystävääni joka on kieltänyt kertomasta hänen" lääkäri ammattiaan". Varmasti muuttuisi vapaa aika työ ajaksi jos se olisi mummeleiden tiedossa. Kyllä neuvon kysyjiä riittäisi.... - Lorena*
Kevennystä kirjoitteluun musiikin siivittämänä. Tänään onkin tullut lunta tupaan ja rakeita porstuaan, ei hätää aurinkoinen armas paistaa niin meille kuin muillekin.
http://www.youtube.com/watch?v=rU-Z3cCVhyw&feature=related- ullamirjami*
Sielä onkin 60 yksi keskustelu jossa on meidän 70 " Rumaruotsi" kirjoituksista selviä kopioita ,
On ne" nuore"t eteviä ,käyvät kopsaamassa täältä, kun omat taidot ovat vähissä.
Ja onhan siellä ainakin yksi rohkee joka on oikein Rekattuna sanonut sinne sanansa.
Ruuneperiä kehuttiinkin ,mikä lämmitti vanhaa sydäntä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2217442
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s444789- 594752
- 753418
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162005Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301850- 311809
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441667- 371578
- 1431317