Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

2226

Kommenttia

24438

1. Noista enkeleistä voi lukea myös uuden testamentin puolelta.
    Raamattu kertoo että enkelit on Jumalan luomia tai Jumalan henkiä ja siihen joukkoon kuuluu myös "Saatana".

Luther oli se joka kirjoitti oman Raamatun ja muutti jättiläiset "tyranneiksi".

Yksi kohtalaisen selkeä kuvio kuitenkin vanhassa testamentissa on.
    Jumalalla (Jahvella) oli poikia jotka tekivät pahaa ja noille pojilleen joita hän nimitti Jumaliksi hän jakoi kansoja ja maita.

Oleellinen Raamatunkohta asiassa on vuoden 1992-käännöksessä.

5.Moos.32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.

Tuo "kullekin oman Jumalan" on sanatarkasti käännettynä "Jumalan poikien luvun mukaan".
    Tuolla sivun lopussa tarkempi Raamatunkääntäjien selitys:
    http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1992/5Moos.32.html
  2. Luuk.8:19-21 Ja hänen (Jeesuksen) äitinsä ja veljensä tulivat häntä tapaamaan, mutta eivät väentungokselta päässeet hänen tykönsä.
    Niin hänelle ilmoitettiin: "Sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat nähdä sinua".
    Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät".

Mark.6:3 Eikö tämä ole se rakentaja, Marian poika ja Jaakobin ja Jooseen ja Juudaan ja Simonin veli? Ja eivätkö hänen sisarensa ole täällä meidän parissamme?" Ja he loukkaantuivat häneen.

Joh.7:3-5 Niin hänen veljensä sanoivat hänelle: "Lähde täältä ja mene Juudeaan, että myös sinun opetuslapsesi näkisivät sinun tekosi, joita sinä teet;
    sillä ei kukaan, joka itse tahtoo tulla julki, tee mitään salassa. Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle."
    Sillä hänen veljensäkään eivät häneen uskoneet.

Ap.t.1:14 Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.

1.Kor.9:5 Eikö meillä olisi oikeus kuljettaa muassamme vaimoa, uskonsisarta, niinkuin muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?

Gal 1:19 Mutta muita apostoleja minä en nähnyt; näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen.