Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kuulolla10
kuulolla10
kuulolla10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2226
Kommenttia
24438
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
helluntailaiset tosin kai tietämättään.
Helluntailaiset vaikka ei tiedostaisikaan asiaa kaulailevat Pietaria ja Paavalia ja Jeesus heillä on hiilihangon nokassa.
28.08.2007 12:58
Johtuiskohan siitä kun Paavalin oppi on tärkeimmissä kohdissa eri kuin Jeesuksen oppi.
Jeesushan oli Juutalainen ja kristityt ovat 2000 vuotta pitäneet heitä valittuna kansana ja hakanneet samalla nuijalla päähän.
Tähän tapaan: "olette Jumalan valittu kansa" ja nuijalla päähän....Kerätkää Jumalan valittu kansa Talmudit kasaan jotta voidaan polttaa ja sitten nuijalla päähän.
28.08.2007 12:39
Ei tulisi mieleenkään inhota ja vääristellä ketään.
On vaan kaikkien ihmisten ja ympäristön etu että väärä tieto oikaistaan.
Paavalin oppihan raamatussakin poikkeaa Jeesuksen opista juuri kaikista merkittävimmissä kohdissa.
Opetuslasten katolilaisesta lapsikasteesta sen verran että kyllä Paavali raamatussakin kehottaa lapsikasteeseen kun toinen vaihtoehto olisi ollut sukupuolielimien silpominen.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.” (1. Kor. 12:13)
28.08.2007 11:29
On yllättävää huomata että useilla helluntailaisilla on uskontojen historiasta väärää tietoa.
Pietari ja Paavali organisoivat ja johtivat kristinuskon alkumetrit katolisilla opeilla ja se on edelleenkin ylivoimaisesti suurin valtakirkko.
Toden mainitsemat protestantit on n. 1500 vuotta nuorempi ryhmä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_paaveista
Siellä se listalla Apostoli Pietari on ensimmäisenä Paavina ja sen kunniaksi seisoo vatikaanissa Pietarin kirkko.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pietarinkirkko
28.08.2007 10:29
Anteeksipyytämisen taito on hyvä sivistynyt tapa joka kohottaa pyytäjän arvostusta kaikkien silmissä mutta toisaalta jos ei tiedä kuka pyytää ja mistä syystä on sillä negatiivinen vaikutus kyseisen henkilön arvostukseen.
Henkilökohtaisesti en ole sen luonteinen että tarvitsisin anteeksi pyytämistä.
Itsekin olen usein pyytänyt anteeksi.
28.08.2007 00:37
Nuori helluntailahko on ymmärtänyt Yläsalin tapahtumat Jerusalemissa ja monet muutkin asiat eri tavalla kuin valtauskonto katoliset.
Oikeastaan kaikki kristityt tulkitsevat raamattua omalla tavallaan.
Sanoipa raamattu mitä tahansa niin joka tapauksessa opetuslapset singahti opettamaan katolilaista oppia lapsikasteineen.
27.08.2007 13:14
Ruotsalaisen helluntaifoorumilla pitää keskustelun olla torontolais-henkistä tai muuten Reijoa Jumalana pitävää sillä kaikki muu sensuroidaan.
Tällä palstalla ylläpito sensuroi vain räikeimmät viestit.
Uskovaisilla täällä ei löydy suvaitsevaisuutta kun edes sienistä ei saa vakavien asioiden lomassa ystävien kesken mainita.
Ateistit ovat aina suvaitsevia ja ymmärtävät jos asiat lipsuu aiheesta ja suhtautuvat huumorilla järjettömiinkin harhaluuloihin nolaamatta ketään.
Ekivaarikin pilkkasi meitä kun ei muka tiedetty pilvien olevan vesihöyryä.
No haettiin todisteet että pilvet on vettä eikä vesihöyryä niin eiköhän tämä väärässä olija sortunut entistäkin pahempaan pilkkaamiseen kun terve ihminen olis pyytänyt anteeksi moista erehdystään.
27.08.2007 12:59
Helluntailaisista löytyy tosiaan näitä väriläiskiä kuten Joosua aktion.
Nehän on sairaanluonteiset varjobileet nuorille jotka Joosuan hengessä kiertävät Suomea vallaten alueita israilin Jahvelle kuten Jahve oli luvannut.
Saarnaavat vielä verisesti että vanhat kuninkaat on teurastettava.
Ja raportit heillä rikkovat käskyä valehtelusta.
-en usko että poliisiauto sammui aktiolaisen laskiessa kätensä konepellille.
-ei poliisit kyllä lähteneet kyynelsilmin (kuten he väittävät)kun heille oli julistettu evankeliumia.
Poliisithan oikeasti hajoitti sen luvatta kokoontuneen aktion-jengin.
-Eikä kiroileva mies lentänyt selälleen aktionilaisen sanoessa "Jeesuksen nimessä saatana väisty".
-Ei toki leikkipuiston pikkutytötkään antaneet elämäänsä Jeesukselle.
26.08.2007 20:28
Uskovaisilla tosiaan on lähes joka asiassa näkyvissä merkkejä yliluonnollisista asioista.
Metsäpalot sattuu olemaan se luontainen metsien uudistusmenetelmä ja metsät on palaneet täällä ja muualla tasaisin välein niin kauan kuin niitä on ollut.
Nykyisin vaan on alettu ihmisen toimesta jarruttelemaan kyseistä metsien normaalia uudistustapaa.
26.08.2007 18:48
Olikohan tiedemied kun ei tiennyt törmäyksiä tapahtuvan jatkuvasti.
Mustiin aukkoihinkin on törmännyt niin paljon planeettoja että massa on niin suuri että valo ei pääse karkuun.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_aukko
Mikä tahansa aine voi puristua kokoon koska kaikki aineet on melkein kokonaan tyhjää tilaa eli maapallokin voi olla jopa jalkapallon kokoinen kun tyhjä tila otetaan protoni/neutroni ja elektronien väliltä pois.
25.08.2007 23:54
Siinä luettelossa ei lue Petrus.
Siinä on nimenomaan Pietari ensimmäisenä.
Onhan se toki noloa helluntailaisten pelastushaaveille kun lapsikasteen isälle on Jeesus antanut evankeliumin mukaan taivasten valtakunnan avaimet.
25.08.2007 17:17
Usko ei periydy eikä periydy juutalaiskansaan kuuluminenkaan koska siihen kuulutaan ja erotaan uskon mukana.
Kaiken lisäksi kirja josta olet asiaa lukenut on paljastunut jo huijaukseksi.
http://www.kuuba.org/fidel/080106vives.html
25.08.2007 05:39
Samasta alkusolustahan me ollaan lähdetty kuin Israelilaiset, mäntypistiäiset, sinivuokot ym.
Tosin krisu1967 ei ole kovin luotettava tietolähde kun väitti maapallolla olevan Siinain märehtiviä jäniksiä ja Fidel Castro juutalainen.
24.08.2007 20:19
Siinäkin se tosiaan sanotaan hieman eri tavalla.
24.08.2007 16:44
Jumalasi lausuu nuo sanat talmudissa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Talmud
Talmud on sentään sinun näkövinkkelistä katsottuna raamatun yläpuolella koska se on "valitun kansan" lakikirja.
Siellä on tarkemmat selitykset myös Jumalan liiton laeista jotka on sullekin edelleen voimassa koska sen merkiksi Jumala on laittanut sateenkaaren taivaalle ja se on näkynyt tänäkin kesänä.
24.08.2007 16:43
"Jeesus sanoi: Olette autuaita kun teitä hänen nimensä tähden pilkataan, sillä silloin kirkkauden Jumalan Henki lepää yllä"
Ensimmäinen Pietarin kirje ei kieliasunsa suhteen edes sovi Pietarin kirjoittamaksi eikä se kerro mitään kirjoittajan henkilökohtaisesta suhteesta Jeesukseen.
23.08.2007 17:24
Jos minua tarkoitat niin en ole ollut tekemässä mitään ilmoituksia joten se on sinun keksimä valhe.
Mitä tulee herkkähipiäisyyteen niin eipähän ole koskaan vielä tarvinnut suuttua.
Herkkähipiäisyydestäsi osoituksena sulla on tappouhkaus, nimittelyt tai vaikkapa se kun kuukauden heiluit puskajussina saudilippuas liehutellen.
Et pysty asiallisesti keskustelemaan niin se on herkkähipiäisyyttä.
23.08.2007 15:53
Jumalan pilkkaa ei enää ole rikoslaissa rikos eikä mitenkään tuomittava asia ja se kerrotaan myös wikipediassa.
23.08.2007 06:30
Vapaasti saa tosiaan ajatella ja se olis myös toivottavaa.
Jos uskovainen osais ajatella aivoillaan niin eihän uskovaista silloin oliskaan.
Jos Nooan arkki olis ollut niin yksinkertainen ynnä-lasku osoittaa että ei sieltä elämä ois noussut ilman perinpohjaista sukurutsausta.
22.08.2007 23:08
Ollaanko sinua ulkoistamassa helluntai-lahkosta kun käytät lestadiolais-tervehdystä?
21.08.2007 21:52
1209 / 1222